In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)
Bert

25 okt 2021, 18:41

Kom jullie nog een fijne avond wensen.
Iedereen genoten van wandelen en fietsen. Mooi zo, maar jammer genoeg niets meer voor mij.
Korte wandelingetjes lukken nog wel op het gemakske.
Beetje buiten wat frisse lucht gaan opsnuiven deze namiddag en een gezellige babbel gemaakt met de buurtbewoners. Zo passeert de dag ook wel.
Seffens een boterham met vleessalade nuttigen met een kop lekkere koffie.

Remie

25 okt 2021, 18:54

An-W schreef:
25 okt 2021, 17:39
Had helaas geen fototoestel mee op de fiets .
Da's nou weer donders jammer, met 'n smartphone kun je vaak ook aardige foto's maken toch An. :wink:

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Lenk

25 okt 2021, 18:59

Hier geen plaatjes om te delen

Zonnebloemeke eindelijk zorg je eens een beetje voor jezelf en doe je het effe rustig aan. En 2 uur om je haar te drogen, ken ik bij mij is dat ook zo, loopt eerder naar de 2 en half uur. Dat komt, volgens mijn kapper, omdat ik dun haar heb dat veel water opslorpt.

An, mooi weer hier niet hoor, grijs, grauw amper zon gezien. En nu hoor ik de regen tikken.

Remie lekker bakje koffie laat ik voorbij gaan wel een bakje thee. Maar ik kan in de dag dit niet aanbieden want dan ben ik aan het werk hé.
Njam wat jullie eten deze avond als er overschot is stuur maar door hé. Ik lust dit ook wel

Bertje frisse lucht opgedaan

Inge die Zwitserse herder van jou is toch een prachtbeest hé.

Puzzel oké ik kan beeld vormen. Hier ook alles beneden, slaapkamer, badkamer, leefkeuken. en bij jullie een extra ruimte heerlijk

Marietteke heeft lekker gefietst, en naar de tearoom in Reet? Ik weet ondertussen waar deze is. Wij parkeren daar op het plein als ik naar de Slager in Reet ga.
Ja leuterkes Reet is een dorp en de gemeente ernaast noemt Kontich. Dit is geen grap hé.

Update oren, bij de dokter geweest, het gaat de goede kant op. Werken zal zo zo gaan, geen vergaderingen en geen telefoons daar ben ik van vrijgesteld. Gaat ook niet hé. Zo kunnen dat het volgende week ook nog verlengd word. Maar ben blij dat het de goede kant op gaat, geen pijn, enkel dat doof zijn hé

Nu vraag het eten mijn aandacht, stamppot boerenkool, iets dat ik een aantal jaren geleden in Nederland heb leren kennen. Hier vindt men de boerenkool regelmatig terug maar tot een paar jaar geleden hebben we het zelf gezaaid en gezet. Lekker, lekker, staat nu ook in de groentetuin, deze middag lekker vers geplukt en nu op het bord, veel vitaminen. Kunnen we gebruiken met de stijgende aantallen, de verkoudheden en grieptoestanden.

Toedeloeloeloeloei

zonnebloemetje

25 okt 2021, 19:48

hallooooo een goeie avond allemaal

voila sè ons avondeten is binnen , zelfgebakken volkoren speltbrood met voor mij wat magere kaas er bij
en daarna nog een potje magere youhurt en een kiwi , en meer moet da nie zijn want anders heb ik last van mijn maag ondanks dat ik maar één boterhammetje eet en dagelijks mijn maagmedicatie neem

Lenk ik ben tenslotte ook al op pensioen en met al mijn mankementen probeer ik de laatste tijd het toch wat rustiger aan te doen omdat ik voel dat sommige werkjes niet goed meer gaan en ook echt lastig zijn maar toch heb ik van die dagen dat ik sommige dingen wil doen waarvan ik vind dat het nodig is en dat probeer ik dan ook te doen , maar na een lastige dag doe ik het dan de volgende dag rustig aan
en gelukkig gaat het de goede kant op met jou en laat jullie de stamppot smaken hoor
ik eet ook heel graag wintergroentjes

Bertje een frisse neus gaan halen vandaag en laat het jullie smaken hé

Remie jullie menu ziet er weer lekker uit hoor
dat zal zeker gesmaakt hebben
en wat leuk dat jou broer op de koffie kwam

marietteke hoe gaat het nog met Rozetteke ??????

en nu ist tijd voor een warm badje sè

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
geniet nog van jullie avond

daaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

26 okt 2021, 05:40

Afbeelding
Afbeelding

Vanochtend, nadat Gina haar afspraak bij de huisarts achter de rug heeft, rijden we even met de Afbeelding (PINDA) naar Gouda om daar wat artikelen te gaan kopen die hier in het dorp niet te koop zijn.

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Remie

26 okt 2021, 05:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Bekske

26 okt 2021, 06:36

Afbeelding

puzzel

26 okt 2021, 06:51

gdm
Bert

26 okt 2021, 08:45

Goede morgen,

hier lang geslapen vandaag. We zijn nog maar een half uurtje uit onze tram.
Nu aan het ontbijt beginnen sé, ik zal er eens stevig invliegen.
Voor mijn suikerdieet geen koffiekoeken, geen zoetigheden.....Veel schiet er dan niet meer over
dan een bruine boterham met suikervrije jam.
Is ondertussen al een gewoonte geworden. In het begin was het als een straf.
Het weer zal meevallen volgens de regenradar. Iedereen die kan, geniet er van.
En we zijn weer vertrokken met de corona trein. De maatregelen zullen vanaf 1 november terug strenger worden. De mondmaskerplicht vind ik niet zo erg. Als er veel volk samen is doe ik die toch aan.
Hopelijk sluiten ze deze keer de horeca niet want die mensen zijn altijd de dupe.
Van die 3e prik die ze beloven heb ik nog geen nieuws gekregen. Zal wel nog een paar maanden duren denk ik.
Moet deze week ook nog naar de dokter. En enkele dringende en minder dringende boodschappen doen.
Anders geraken we zonder voorraad en mogen we op ons kin kloppen.
Zo blijven we bezig, en de dagen, weken, maanden vliegen voorbij.

Remie

26 okt 2021, 09:19

Bert schreef:
26 okt 2021, 08:45
Veel schiet er dan niet meer over dan een bruine boterham met suikervrije jam.
Ontbijt van mij als diabetes Bert: Eén bruine boterham met 'n heerlijke plak Goudsekaas en 2 cappuccino's.
En dat smaakt me 's morgens verrukkelijk joh Afbeelding

En dan nu maar wachten totdat Gina terugkomt van de huisarts en wij op pad kunnen. :wink:

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

mama-inge

26 okt 2021, 09:27

Goedemorgen en een fijne dag

Zonnebloemetje ze heet Caitlynn
Lenk, ze is inderdaad prachtig, krijgen ook regelmatig complimenten van mensen die we tegen komen.
Maar ze kan ook heerlijk gek doen en heeft ook haar streken.

Ik ga even wat dingen doen.
Vanmiddag aan de arbeid

An-W

26 okt 2021, 09:43

Goedemorgen allemaal ,

Bert , er gaan hier in NL opk weer corona maatregelen teruggedraaid waarschijnlijk.
Allemaal te danken aan de grote groep prikvertikkers die nu met corona de ziekenhuizen binnenkomen en de reguliere zorg verdringen :twisted:
En die derde prik komt hier ook wel .
Mondkapjes vind ik geen straf , die 1,5 meter ook niet , maar dan moet wel iedereen het doen he ?
Onze minister van Volksgezondheid noemt het " de epidemie van de niet-gevaccineerden" ..... :mrgreen:

Lenk , fijn dat het beter gaat met je oor .
Maar dovig zijn is ook geen pretje .

Remie , ik moest vanmorgen ook grinniken om Toos en Henk . Hoe verzinnen ze het toch altijd ?
En die smartphone heb ik wel ( motorola ) , maar die heeft niet zo'n beste camera als mijn vorige iPhone.

Z'bloemeke , rustig aan he?

Vanmiddag even wat dingetjes halen in het dorp .
Mijn man is weer op zolder bezig met schilderen.

Fijne dinsdag allemaal .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

jadi

26 okt 2021, 09:49

Afbeelding
Goede morgen iedereen, ook zo goed geslapen?
Hier grijs, wat fris, droog (tot nu toe) en verder veel bladeren op de parking.Het is herfst voor iets hé. Maar toch niet zoals in onze kinderjaren. Toen was er al gure wind, en regenvlagen. De wind door de bomen zorgde voor dansende blaadjes. En dikwijls op 1 november was het al glad op de weg, en lag er soms sneeuw.De chrysanten waren soms bevroren op de kerkhoven..
Oesje ik ben weer eens op dreef.
Zal maar een STOP! inlassen :lol:
Tja het is nog vroeg in de morgen, veel is er nog niet te vertellen. Gisteren na onze wandeling nog gekeken naar onze Prinses Elisabeth. Wat een bezige bij is dat.. Onze toekomstige koningin is goed opgeleid dat is een feit.
Vandaag gaan we wat vroeger eten om dan te vertrekken naar een koopcenter in Zuid -West Vlaanderen.. Het is een eeuwigheid geleden. Zal mijn geldbeugel maar spijzen, want ik heb van alles nodig..
Gisteren op de markt kocht ik sloggy slips. Drie kopen en 1 gratis, voor hem en voor haar.. Kostprijs net geen 100€. Wat is er aan het gebeuren???
Dat begint serieus de spuitgaten uit te lopen. Wat is alles duur geworden.
Waar gaat dat eindigen..
Genoeg gezaagd, we er een lap op geven.. Ik bedoel in het HH. Een proper huis achterlaten is nog eens zo aangenaam als je dan thuis komt..
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: op aanvraag Gentse waterzooi à la Jadi
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Bert

26 okt 2021, 10:10

An-W schreef:
26 okt 2021, 09:43

Mondkapjes vind ik geen straf , die 1,5 meter ook niet , maar dan moet wel iedereen het doen he ?
Zo is dat An.
Vorige zaterdag stond ik in de supermarkt aan de toonbank bij de beenhouwerij te wachten terwijl men mijn bestelling klaarmaakte. Met mondmasker op!
Komt daar een onnozele gans zich tussen mij en de toonbank wringen om te kijken wat ze zou bestellen.
Ik sta al niet vast op mijn benen en ga met een wandelstok, dus lag ik bijna omver.
Ik hield mijn stok wat hoger om haar wat tegen te houden en vroeg haar beleefd of ze aub wat afstand wilde houden en mij niet zo omver wilde lopen.
Man man man, begint die daar te schelden op mij🙄🙄 terwijl ik reeds aan het weggaan was.
Gij paljas en nog een ganse rij er achter. Ik heb me even omgedraaid en gevraagd, mevrouw, hebt u het tegen mij?
Dat was olie op het vuur. Ben dan gewoon weggegaan en dan nog stond die daar te roepen. Gans de supermarkt stond bijna in rep en roer.
Er loopt veel raar volk rond tegenwoordig. Zeker als men hen op de feiten wijst van corona.
Dan hebben sommigen heel lange tenen.
Remie, hoe dat ik daar nog niet aan gedacht heb om eens kaas te eten als ontbijt. Ik ben niet gewoon om beleg te eten 's morgens.
Jadi, idd, de prijzen beginnen de pan uit te swingen. Waar gaat dat naartoe?
mama-inge, mooie naam "Caitlyn"
Lenk, dat kan ook voordelen hebben hoor zo'n beetje doof zijn aan één kant......Ik zou het nog een tijdje veinzen achteraf.😁

zonnebloemetje

26 okt 2021, 10:18

hallooooo een goeie morgen allemaal

wij staan in de startblokken om te vertrekken
eerst een afspraak bij de bank en daarna nog naar de Colruyt voor de wekelijkse boodschappen

tot later , daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***