Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat ze het dan toch Epsilon variante noemen zeg
En jawel , hoe langer het virus circuleert , hoe groter de kans wordt dat het muteert. Ten allerlaatste gaat gans de wereld het Chineese voorbeeld moeten volgen .....
--------
correctie : de Epsilon variante bestaat al in een andere vorm dan de "Delta-Plus" variant. Men zit zelfs al aan een "Zeta" variant, m.a.w. het griekse alfabet is opgebruikt
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 okt 2021, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Een vaccin dat niet genoeg beschermt is het probleem,niet de niet-gevaccineerden.Mensen die gevaccineerd zijn blijven besmettelijk.Als ik lees "ze (de besmette kinderen) zien er gezond uit en dat is net het probleem" dan vraag ik me af wélk probleem? En waarom in godsnaam kinderen die geen énkel symptoom vertonen in quarantaine moeten. Hoe kan je zo natuurlijke immuniteit opbouwen? Dit land wordt geregeerd door onbekwamen en experten die enkel bezig zijn met zoveel mogelijk in de pers komen.
Spinnst du oder was
-
Ge kunt geen levenslange immuniteit opbouwen zoals bij bvb. tegen het mazelen virus. Het virus moet simpelweg de wereld uit. ....twistenopdemaan schreef: ↑25 okt 2021, 12:43Een vaccin dat niet genoeg beschermt is het probleem,niet de niet-gevaccineerden.Mensen die gevaccineerd zijn blijven besmettelijk.Als ik lees "ze (de besmette kinderen) zien er gezond uit en dat is net het probleem" dan vraag ik me af wélk probleem? En waarom in godsnaam kinderen die geen énkel symptoom vertonen in quarantaine moeten. Hoe kan je zo natuurlijke immuniteit opbouwen? Dit land wordt geregeerd door onbekwamen en experten die enkel bezig zijn met zoveel mogelijk in de pers komen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ze kunnen dan wel muteren, en besmettelijker zijn ,maar minder gevaarlijk,dus minder zwaar ziekmakend.En jawel , hoe langer het virus circuleert , hoe groter de kans wordt dat het muteert. Ten allerlaatste gaat gans de wereld het Chineese voorbeeld moeten volgen .....
https://www.linda.nl/advertorial/dit-mo ... ronavirus/
het grootste deel blijft plakken,en die andere 100 duizend dwarrelen lustig verderA propos "tokkio" , die virussen zijn wel een soort eiwitten ( vetten ). Het grootste deel ervan blijft "plakken" in een mondmasker.
En in Zweden dragen ze bijna geen mondmaskers,maar houden ze afstand.......Ondertussen in Zweden:
500 besmettingen per dag
1 dode per dag.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
@tokkio
Een papieren masker houdt 50 % van de beestjes tegen en in beide richtingen. Een FFP2 houdt 80% ervan tegen, ook in beide richtingen. En nu moet ge een beetje aan kansberekening doen, en vooral ook rekening houden met de hoeveelheid virusmateriaal dat ge binnen gaat krijgen. Er is een dubbel gevaccineerde dokter aan covid gestorven nadat hij een met covid besmette persoon wou reanimeren , met o.a. mond aan mond ademhaling neem ik aan. Die zal wel een pakje virussen binnen gekregen hebben waartegen zijn legertje antistoffen niet meer opgewassen waren. Snappie waarom het dragen van mondmaskers de kans op een ernstige, zware besmetting vermindert ? Als men de kans verkleint , daalt de reproductie ( R ) waarde van de verspreiding onder de "1" , en gaat het aantal besmettingen per dag dalen tot wanneer die "nul" wordt.
( tiens , is Wil-met-punt uit het IC kunnen ontsnappen ?
)
Een papieren masker houdt 50 % van de beestjes tegen en in beide richtingen. Een FFP2 houdt 80% ervan tegen, ook in beide richtingen. En nu moet ge een beetje aan kansberekening doen, en vooral ook rekening houden met de hoeveelheid virusmateriaal dat ge binnen gaat krijgen. Er is een dubbel gevaccineerde dokter aan covid gestorven nadat hij een met covid besmette persoon wou reanimeren , met o.a. mond aan mond ademhaling neem ik aan. Die zal wel een pakje virussen binnen gekregen hebben waartegen zijn legertje antistoffen niet meer opgewassen waren. Snappie waarom het dragen van mondmaskers de kans op een ernstige, zware besmetting vermindert ? Als men de kans verkleint , daalt de reproductie ( R ) waarde van de verspreiding onder de "1" , en gaat het aantal besmettingen per dag dalen tot wanneer die "nul" wordt.
Geef me eens één goede reden waarom dat meiske ( Linda ) gelijk zou hebben ..... Er zit een toevalsgenerator bij iedere mutatie, en het gedrag van elke mutatie is volstrekt onvoorspelbaar.tokkio schreef: ↑25 okt 2021, 18:25....
Ze kunnen dan wel muteren, en besmettelijker zijn ,maar minder gevaarlijk,dus minder zwaar ziekmakend.
https://www.linda.nl/advertorial/dit-mo ... ronavirus/
......
( tiens , is Wil-met-punt uit het IC kunnen ontsnappen ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 okt 2021, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ik zag wel dat islam-topics zijn verdwenen, weg gehaald. In D is dat nog erger, daar haalt men je uit de kroeg om je een kopje kleiner te maken. De vrije wereld is dat hier.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Het overgrote deel van de Vlamingen heeft het helemaal gehad met de besluiteloosheid van de vlaamse regering. Waarom hebben wij ons laten vaccineren ? 80 procent van de Vlamingen is nog niet volledig gevaccineerd alleen al in Antwerpen hebben 80.000 mensen nog geen eerste vaccin gehad. Keizer Bart I zwaait met cijfers die totaal niet kloppen. Ondertussen zitten de randgemeenten met de handen in het haar. In West Vlaanderen zijn al verschillende scholen gesloten. Studenten aan de universiteit zitten opnieuw met een masker in de aula. Massaevenementen kunnen gewoon doorgaan, maar een coronapas vragen dat is een brug te ver. Wij waren dit weekend voor een klein familiefeestje in Waals Brabant, in kleine dorpjes. in de restaurants werd er vriendelijk om de coronapas of een recente negatieve test gevraagd. Niemand maakte er een probleem van maar een partijvoorzitter /burgemeestertje in Antwerpen wil zijn wil doordrijven , terwijl hij helemaal geen recht van spreken heeft. Zelfs in het vlaams parlement, waar hij rijkelijk voor betaald wordt laat hij zich nooit zien, een echte veranwoordelijkheid neemt hij niet op, in een debat op de zevende dag weigert hij elke confrontatie, en dat allemaal uit angst voor het VB. En het resultaat, alle gevaccinneerden betalen de prijs voor dit non beleid van de vlaamse regering.
Eendracht maakt macht
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De Wever bij de minst actieven van Vlaams parlement
’De Wever bekleedt de 122ste van 124 plaatsen. Een plekje lager, op de voorlaatste plaats, staat gewezen Antwerps burgemeester Patrick Janssens. Naar eigen zeggen is Janssens nooit erg actief geweest in het parlement, maar gebruikte hij zijn mandaat meer om zijn burgemeesterschap te ondersteunen.’
Op de laatste plaats wordt ingenomen door Marc Van de Vijver (CD&V), burgemeester van Beveren. Het actiefst is Peter Reekmans van LDD. Bekijk de volledige lijst hier.
Dien Janssens, was dat niet de burgemeester van Antwerpen vóór BDW.
Die na zijn poenscheppen als Vlaams parlementslid en burgemeester zonder blikken of blozen zijn oprotpremie incasseerde en naar KRC Genk vertrok?
En dan hebben we het nog niet over zijn kwaliteiten als ‘burgemeester.’ Een hond met een hoge hoed op en das zou het nog beter gedaan hebben.
https://www.demorgen.be/nieuws/de-wever ... ~b3dbe07b/
Misschien zijn alle burgemeesters van Antwerpen wel in hetzelfde bedje ziek of ligt het aan de kwaliteit van het ‘drinkwater’?
’De Wever bekleedt de 122ste van 124 plaatsen. Een plekje lager, op de voorlaatste plaats, staat gewezen Antwerps burgemeester Patrick Janssens. Naar eigen zeggen is Janssens nooit erg actief geweest in het parlement, maar gebruikte hij zijn mandaat meer om zijn burgemeesterschap te ondersteunen.’
Op de laatste plaats wordt ingenomen door Marc Van de Vijver (CD&V), burgemeester van Beveren. Het actiefst is Peter Reekmans van LDD. Bekijk de volledige lijst hier.
Dien Janssens, was dat niet de burgemeester van Antwerpen vóór BDW.
En dan hebben we het nog niet over zijn kwaliteiten als ‘burgemeester.’ Een hond met een hoge hoed op en das zou het nog beter gedaan hebben.
https://www.demorgen.be/nieuws/de-wever ... ~b3dbe07b/
Misschien zijn alle burgemeesters van Antwerpen wel in hetzelfde bedje ziek of ligt het aan de kwaliteit van het ‘drinkwater’?
-
Hot news : 29 nieuwe besmettingen in China. Gevolg : een ganse stad met 2 miljoen inwoners gaat in lockdown ( en wordt uiteraard getest ). Dit is wat men "zero tolerance" of nog beter "uitroeingscampagne van het virus" noemt. Jambon en De Wever zouden er nu eens op studiereis moeten gaan, ze kunnen daar nog iets bijleren. 
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Hot News:

2 miljoen inwoners van stad van aardbodem verdwenen na vaststelling van 29 nieuwe besmettingen:door Fred1950 » 15 minuten geleden
Hot news : 29 nieuwe besmettingen in China. Gevolg : een ganse stad met 2 miljoen inwoners gaat in lockdown ( en wordt uiteraard getest ). Dit is wat men "zero tolerance" of nog beter "uitroeingscampagne van het virus" noemt. Jambon en De Wever zouden er nu eens op studiereis moeten gaan, ze kunnen daar nog iets bijleren.
Chinese stad van 4 miljoen in lockdown na 29 besmettingen:
De stad Lanzhou in het noordwesten van China gaat volledig in lockdown nadat gisteren 29 besmettingen zijn vastgesteld.
Bron: VrtNews
-
Ik wel inderdaad, maar wat moet ik in gedachten houden ? Na 4 weken is die stad terug virusvrij , en kan het gewone leven terug zijn gang gaan. Wij zijn met onze "methode" al bijna 2 jaar aan 't sukkelen en prutsen, en het gaat steeds maar up and down van kwaad naar erger.