In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle babbeltjes,
een zonnige groet van hieruit, heerlijk ook al is het koud
's morgens maar we zijn bijna Allerheiligen, we kunnen
dus geen zomerse ° meer verwachten hé
Ik heb jaren geweten dat er al wat sneeuw lag, maar dat
is lang geleden
Helena, ik heb ook een klein toestelletje achter het oor
maar als je daar niks van zegt zien ze het nog niet
en ik hoop dat je er tevreden van bent zoals ik...
Natuurlijk kan je het beter niet nodig hebben maar
het is een goede hulp in tijd van nood
clive succes met de bloemen ik was eergisteren op
het kerkhof en er waren al veel graven mooi gemaakt
jammer dat het alleen deze tijd gebeurt..
Bekske goed dat die hulpmiddelen bestaan hé
ik zat ook al heel vroeg aan de hulpstukken...
dank voor het mooie boeket op jouw plaatje
een fijne vrijdag...
Alle seizoentjes een fijne vrijdag en straks een mooi weekend
Groetjes en tot later.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gimly heeft een haarbal. daar zal hij dan 4 à 5 daagjes ziek van zijn.
mail gehad van de bistro, hun wintersuggestie kost ongeveer 49, 50 pp en zonder dranken.
en ik die dacht daar mijn 25 ste huwelijksverjaardag te gaan vieren. ze zijn mij toch een beetje te kostelijk. en gaan ze nog bestaan volgend jaar?
Suus zit er ferm door. ze gaat nu in schuldbeheer en een therapist zegt afstand van Jo te nemen wat ze niet ziet zitten. ja, na 3 maand zat die Jo al in huis. ik vond dat tè vroeg. en nu Suus geen weduwenpensioen krijgt omdat Hans geen tijd meer had om die papieren in orde te maken heeft ze nu een gewone uitkering en 5 katten. en nu ja, ook waarschijnlijk een knoert van een depressie. ze vraagt wat rust. ik zal ze dan laten en hopen dat ze toch haar verstand gebruikt en die Jo dan even laat opkrassen. ach ja.
Clive naar hasselt. ik heb geen idee of er hier in stad zelf restaurants zijn waar de hond mee binnen zou mogen. wij moeten niet naar een kerkhof. ventje's vader is uitgestrooid en de mijne ook. de graven van de grootouders en overgrootouders zijn volgens moeder al uitgesmeten. alleen het graf van de man van die tante staat er nog maar haar deel hebben ze uitgeveegd op de zerk.
hier is de begraafplaats ferm ver. een tijd geleden kwam die begraafplaats nog in het nieuws omdat er vandalen vandoor waren gegaan met bloemstukken voor een overleden kindje. je moet in niets meer verschieten de dag van vandaag.
vroeger als papa nog leefde zag hij daar erg tegen op dat die twee zerken in arduin gekuisd moesten worden. die van de tante dat was een zwarte steen en vuil was die niet want die stond in tegenstelling tot mijn grootouders en overgrootouders niet onder een boom. en toen die tante in een RVT terecht kwam en niet meer kon lopen dan werd er niet meer naar gekeken. en zo gaat dat.
ik heb hier een brief gekregen met een afspraak voor een mammografie. tettenpletten zeggen ze hier. stel dat ik die dag al iets anders te doen heb?
ik ga straks melden dat ik niet meedoe. ik zit nu met schimmel onder mijn borst en dat moet eerst opgelost worden want dat ruikt. en er is een wondje ( van openkrabben) dus ga ik aan de dokter vragen voor een briefje voor een thuisverpleging. ventje doet wel zijn best maar zij hebben misschien betere oplossingen. de ene dag heb ik veel schimmel en de dag erop weinig. mijn moeder zegt dat het van mijn suiker komt omdat ze dat ook heeft. nu de dokter mag dan kijken ik moet toch voor bloedprikken en mijn suiker nuchter is altijd in orde.
gisteren 1 kaartje gemaakt, nu nog 2.
vandaag scampi in gorgonzolaroom. morgen croques en zondag lamsvlees. dat is lang geleden. en omdat hij nu vlees van de carref. moest meenemen lag ventje aan veel meer centjes dan gewoonlijk. was weer aan het sakkeren.
vanaf maandag weer mondmaskerplicht. onze groenten boer zei: doe eens gewoon jongens ( ivm de covidsafepass) niet gevaccineerd is niet binnen. ook de mondmaskers. en onze in verlof zijnde beenhouwer was blij want hij verstond de mensen niet goed.
onze raaymond van het groenewoud lookalike passeert. die vent is zijn arm kwijt.
ventje gaat zich klaarmaken want die zit niet graag de hele dag in pijama. en Gimly zit in een doos.
ik hoor een vliegtuig, teken dat ze de andere landingsbaan moeten gebruiken. in engeland vloog er altijd eentje rond kwart na 2's middags over het huis. ook de spoorbaan liep naast de straat. mijn schoonzus en broer wonen ook aan de spoorweg en vroeger gaf dat storingen met de babymonitor. de beide nichtjes sliepen op zo'n alarmmatras tegen SIDS.
ik ga een sapje halen. die contramal heeft een nare smaak in je mond.
Fijne dag seizoentjes en keep safe! knuffel voor wie het nodig heeft.
Gimly heeft een haarbal. daar zal hij dan 4 à 5 daagjes ziek van zijn.
mail gehad van de bistro, hun wintersuggestie kost ongeveer 49, 50 pp en zonder dranken.
en ik die dacht daar mijn 25 ste huwelijksverjaardag te gaan vieren. ze zijn mij toch een beetje te kostelijk. en gaan ze nog bestaan volgend jaar?
Suus zit er ferm door. ze gaat nu in schuldbeheer en een therapist zegt afstand van Jo te nemen wat ze niet ziet zitten. ja, na 3 maand zat die Jo al in huis. ik vond dat tè vroeg. en nu Suus geen weduwenpensioen krijgt omdat Hans geen tijd meer had om die papieren in orde te maken heeft ze nu een gewone uitkering en 5 katten. en nu ja, ook waarschijnlijk een knoert van een depressie. ze vraagt wat rust. ik zal ze dan laten en hopen dat ze toch haar verstand gebruikt en die Jo dan even laat opkrassen. ach ja.
Clive naar hasselt. ik heb geen idee of er hier in stad zelf restaurants zijn waar de hond mee binnen zou mogen. wij moeten niet naar een kerkhof. ventje's vader is uitgestrooid en de mijne ook. de graven van de grootouders en overgrootouders zijn volgens moeder al uitgesmeten. alleen het graf van de man van die tante staat er nog maar haar deel hebben ze uitgeveegd op de zerk.
hier is de begraafplaats ferm ver. een tijd geleden kwam die begraafplaats nog in het nieuws omdat er vandalen vandoor waren gegaan met bloemstukken voor een overleden kindje. je moet in niets meer verschieten de dag van vandaag.
vroeger als papa nog leefde zag hij daar erg tegen op dat die twee zerken in arduin gekuisd moesten worden. die van de tante dat was een zwarte steen en vuil was die niet want die stond in tegenstelling tot mijn grootouders en overgrootouders niet onder een boom. en toen die tante in een RVT terecht kwam en niet meer kon lopen dan werd er niet meer naar gekeken. en zo gaat dat.
ik heb hier een brief gekregen met een afspraak voor een mammografie. tettenpletten zeggen ze hier. stel dat ik die dag al iets anders te doen heb?
ik ga straks melden dat ik niet meedoe. ik zit nu met schimmel onder mijn borst en dat moet eerst opgelost worden want dat ruikt. en er is een wondje ( van openkrabben) dus ga ik aan de dokter vragen voor een briefje voor een thuisverpleging. ventje doet wel zijn best maar zij hebben misschien betere oplossingen. de ene dag heb ik veel schimmel en de dag erop weinig. mijn moeder zegt dat het van mijn suiker komt omdat ze dat ook heeft. nu de dokter mag dan kijken ik moet toch voor bloedprikken en mijn suiker nuchter is altijd in orde.
gisteren 1 kaartje gemaakt, nu nog 2.
vandaag scampi in gorgonzolaroom. morgen croques en zondag lamsvlees. dat is lang geleden. en omdat hij nu vlees van de carref. moest meenemen lag ventje aan veel meer centjes dan gewoonlijk. was weer aan het sakkeren.
vanaf maandag weer mondmaskerplicht. onze groenten boer zei: doe eens gewoon jongens ( ivm de covidsafepass) niet gevaccineerd is niet binnen. ook de mondmaskers. en onze in verlof zijnde beenhouwer was blij want hij verstond de mensen niet goed.
onze raaymond van het groenewoud lookalike passeert. die vent is zijn arm kwijt.
ventje gaat zich klaarmaken want die zit niet graag de hele dag in pijama. en Gimly zit in een doos.
ik hoor een vliegtuig, teken dat ze de andere landingsbaan moeten gebruiken. in engeland vloog er altijd eentje rond kwart na 2's middags over het huis. ook de spoorbaan liep naast de straat. mijn schoonzus en broer wonen ook aan de spoorweg en vroeger gaf dat storingen met de babymonitor. de beide nichtjes sliepen op zo'n alarmmatras tegen SIDS.
ik ga een sapje halen. die contramal heeft een nare smaak in je mond.
Fijne dag seizoentjes en keep safe! knuffel voor wie het nodig heeft.
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Zus en ik zijn gisteren al naar het kerkhof geweest Normaal gingen we zaterdag , maar ze geven slecht weer.
Bloemstukje voor moeder heb ik dus niet kunnen maken, hebben er dan 1 gekocht.
Voor onze grootouders hadden we chrysantenpotten. Het zal de laatste keer zijn voor de grootouders. Er stonden rijen plakkaten met de vermelding dat de graven verwijderd gaan worden. Ja, zo verdwijnt alles hé.
Flinke wind , heb de was opgehangen, die hangt nogal te wapperen
, zal vlug droog zijn.
Bericht gekregen dat op de afdeling van vader 1 covid besmetting was . Nu gaan alle bewoners getest worden.
Er zijn overal covid besmettingen , je hoort het hier links en rechts. Op de school van de ukjes ook , de vorige keer in de opvang van ukkemeisje2, buren vertelden over een meerdaagse schoolreis naar de Ardennen , dat ook vervroegd is stopgezet wegens covid.
Dames, tot morgen allemaal.
Zus en ik zijn gisteren al naar het kerkhof geweest Normaal gingen we zaterdag , maar ze geven slecht weer.
Bloemstukje voor moeder heb ik dus niet kunnen maken, hebben er dan 1 gekocht.
Voor onze grootouders hadden we chrysantenpotten. Het zal de laatste keer zijn voor de grootouders. Er stonden rijen plakkaten met de vermelding dat de graven verwijderd gaan worden. Ja, zo verdwijnt alles hé.
Flinke wind , heb de was opgehangen, die hangt nogal te wapperen
Bericht gekregen dat op de afdeling van vader 1 covid besmetting was . Nu gaan alle bewoners getest worden.
Er zijn overal covid besmettingen , je hoort het hier links en rechts. Op de school van de ukjes ook , de vorige keer in de opvang van ukkemeisje2, buren vertelden over een meerdaagse schoolreis naar de Ardennen , dat ook vervroegd is stopgezet wegens covid.
-

Goede avond seizoentjes, de zon is al
weggekropen, er komt regen van..
anjelierken, ja overal covid we zullen zoveel
mogelijk weer "in ons kot" moeten blijven
en ons aan de oude regels moet houden...
ingeënt of niet... we moeten oppassen
Groetjes allemaal en sterkte...Keep it safe!
Goeie nacht allemaal voor later en tot morgen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
En dus ben ik vandaag niet naar de les geweest.
Eén iemand die terug les geeft op school, één oma die de kleinkinderen opvangt...
Nog iemand anders die op reis is geweest met een groep...
Laat maar dan, voor mij hoeft het niet.
Mijn tuinhuis is winterklaar.
Alles netjes afgewassen en de vloer geschuurd.
Het kan er weer tegen voor even.
Die ene terracotta bloembak nog, zal voor morgen zijn.
Als de andere eraan is, is dat niet zo een erg...
Volgende week geen student in huis.
Even wat rustiger.
Ik heb de jongste gevraagd of hij het zag zitten mijn boodschappen te doen.
En voor de rest wel bedankt aan alle mensen die het nodig vinden naar festivals te gaan, naar de cinema, minister Weyts om de kinderen niet meer te testen, u doet maar... de rest van de regering om niet naar de experts te luisteren en jullie te willen profileren ten koste van de volksgezondheid en zo nog wat...
Ten titel van inlichting: de volgende verkiezingen zijn pas in 2024, dat is nog bijna drie jaar...
Wij zullen wel weer binnen blijven en zoveel mogelijk contacten vermijden...
In feite kan ik al beter naar het rustoord gaan, daar zit ik dan even goed alleen...
Eén iemand die terug les geeft op school, één oma die de kleinkinderen opvangt...
Nog iemand anders die op reis is geweest met een groep...
Laat maar dan, voor mij hoeft het niet.
Mijn tuinhuis is winterklaar.
Alles netjes afgewassen en de vloer geschuurd.
Het kan er weer tegen voor even.
Die ene terracotta bloembak nog, zal voor morgen zijn.
Als de andere eraan is, is dat niet zo een erg...
Volgende week geen student in huis.
Even wat rustiger.
Ik heb de jongste gevraagd of hij het zag zitten mijn boodschappen te doen.
En voor de rest wel bedankt aan alle mensen die het nodig vinden naar festivals te gaan, naar de cinema, minister Weyts om de kinderen niet meer te testen, u doet maar... de rest van de regering om niet naar de experts te luisteren en jullie te willen profileren ten koste van de volksgezondheid en zo nog wat...
Ten titel van inlichting: de volgende verkiezingen zijn pas in 2024, dat is nog bijna drie jaar...
Wij zullen wel weer binnen blijven en zoveel mogelijk contacten vermijden...
In feite kan ik al beter naar het rustoord gaan, daar zit ik dan even goed alleen...
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne avond allemaal,
Ja, MH, het is allemaal heel erg, maar individueel kunnen we er niets aan doen, we zijn dus terug bij af.......
Je zou er moedeloos van worden, en dat helpt ook niet.
Hopelijk duurt die piek niet te lang. Als je het zo hoort dan was het te verwachten....... zeker als ze alle maatregelen afschaffen......
Heb hier alles ingelezen, maar laat me het niet meer navertellen, onbegonnen moeite....
Wij gaan morgen bij schoonzus de bloemstukjes halen, volgend jaar zullen het er enkele minder zijn, ook hier gaan ze er veel wegdoen. Dan zullen we het binnen wat opfleuren met bloemetjes bij hun foto......
Nog een nieuwtje : wij zijn zinnens om te verhuizen naar een service-flat, 10 minuten (met de auto) van ons dochter. Als ze nu naar ons komt, doet ze er 35 minuten over, enkel ritje .....
Ons huis is veel te groot voor ons 2, en alles onderhouden kost me ook meer moeite dan vroeger, immers, den 'buiten' is ook gans voor mij geworden, manlief kan met niets helpen.
Ze zijn het nog aan het renoveren, maar we weten al wat we mogen verwachten, en dat ziet er veelbelovend uit.
Zal wel tijdig verwittigen wanneer, waar, ......
De grote puzzel is hier al wel bezig : wat nemen we mee, van wat nemen we afscheid ?
, niet simpel. Maar mijn hobby gaat natuurlijk mee !
Zo, we gaan het hierbij laten, wat tv kijken, ons ontspannen, moet ook kunnen !
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende
.
Ja, MH, het is allemaal heel erg, maar individueel kunnen we er niets aan doen, we zijn dus terug bij af.......
Je zou er moedeloos van worden, en dat helpt ook niet.
Hopelijk duurt die piek niet te lang. Als je het zo hoort dan was het te verwachten....... zeker als ze alle maatregelen afschaffen......
Heb hier alles ingelezen, maar laat me het niet meer navertellen, onbegonnen moeite....
Wij gaan morgen bij schoonzus de bloemstukjes halen, volgend jaar zullen het er enkele minder zijn, ook hier gaan ze er veel wegdoen. Dan zullen we het binnen wat opfleuren met bloemetjes bij hun foto......
Nog een nieuwtje : wij zijn zinnens om te verhuizen naar een service-flat, 10 minuten (met de auto) van ons dochter. Als ze nu naar ons komt, doet ze er 35 minuten over, enkel ritje .....
Ons huis is veel te groot voor ons 2, en alles onderhouden kost me ook meer moeite dan vroeger, immers, den 'buiten' is ook gans voor mij geworden, manlief kan met niets helpen.
Ze zijn het nog aan het renoveren, maar we weten al wat we mogen verwachten, en dat ziet er veelbelovend uit.
Zal wel tijdig verwittigen wanneer, waar, ......
De grote puzzel is hier al wel bezig : wat nemen we mee, van wat nemen we afscheid ?
Zo, we gaan het hierbij laten, wat tv kijken, ons ontspannen, moet ook kunnen !
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
MH, wat een prachtig idee te gaan verhuizen. Ik wens jullie alle succes.
Oma-C, dankjewel voor de info van het winteruur.
Anjelier, hoop dat het in het WZC bij 1 besmetting blijft. En zus is precies genezen, goed zo.
Ik heb ook een bloemstuk laten maken, het was een groot en de kleuren waren pastel en wit, schoonzus en schoonbroer vonden het heel geslaagd. En ze hadden geen chrysanten bij
HVT, ik geef je aan elke kanten gelijk, maar we moeten erdoor, ook door de 4° golf. Ik vrees dat Kerst net zoals vorig jaar gevierd gaat worden. In Roermond moesten manlief en ik onze corona"pas" laten zien, die staat op onze GSM. En vanaf maandag ook hier in België. Ik volg de regels en probeer mij er niet kwaad in te maken, want we kunnen de pandemie toch niet terugdraaien.
Bekske, een mooi plaatje.
Gisteren dan naar Hasselt geweest naar het kerkhof. Daar mag Matice niet mee natuurlijk, dus hij moest in de auto blijven met alle raampjes op een kier. Het was prachtig weer gisteren en we waren iets gaan drinken op een terras in het zonnetje. En daarna naar het eenvoudig restaurantje waar ze de tafel voor ons 4 zo gezet hadden zodat Matice niemand kon storen. Zijn bak water stond al klaar, heel vriendelijke bediening. En het eten was echt zo meer wat je thuis eet, maar wel lekker. Ik had gewoon vis genomen met puree en een slaatje en nog een tas erwtensoep ervoor + een dessertje, maar dat heb ik aan manlief gegeven. Ik had mijn eten niet op gekregen, laat staan daarbij nog een dessert. Toen ze met de rekening kwamen dachten we dat het de prijs per persoon was, maar nee, het bedrag was voor ons 4. En toch was het binnen heel netjes. Het is daar heel erg groot, maar de zaak en de veranda waar wij zaten, zat bomvol. Ondanks de sticker geen honden, had schoonbroer het toch gedaan gekregen dat Matice binnen mocht. Hij werd verwend door het personeel en even later kwam de eigenaar naar ons toe, want mijn schoonbroer en de eigenaar kennen elkaar goed. Die zei dat Matice voortaan altijd welkom was omdat hij zo braaf was. Tegen dat hij zich ging vervelen had ik zijn bijtring met 3 gekleurde sleutels mee genomen en daar heeft hij dan een hele poos mee gespeeld. En de verveling sloeg opnieuw toe, net toen we betaald hadden.
We waren rond 19:00H thuis. Vond het een vermoeiende dag.
Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooi weekend. Liefs en een knuffel voor elk van jullie.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
net gedaan met bellen naar ons moeder. ze had veel te vertellen. maar 1 krant en een rond broodje voor de croques. zal ook wel gaan zeker.
de chiro loopt hier rond; denk dat ze een hallowien feest geven in zaal vuurtoren waarvan buurman V een soort gerant is. verleden jaar een bak leffe overgekocht want de eindboekhouding moest binnen. vroeger deed de baron dat. maar die moet ergens in stokken gekomen zijn met de pastoor.
ze gaan nu ook niet meer elke zondag naar de kerk. Suus zit er helemaal door. ze heeft nog een klein bedrag waar ze de maand mee door moet komen. voedselbank komt ze niet in aanmerking en wil ze ook niet. producten bijna einde levensduur en/of overtijd. binnen 3 maand zou ze dan een uitkering krijgen. ik heb ventje gezegd geen geld te lenen. ze gaat dat toch nooit kunnen terug betalen. met 5 katten in huis moet er ook zand enzo aangekocht worden en dat krijg je niet in de voedselbank: dierenvoeding en kattezand. mijn moeder denkt dat ze geen weet heeft om geld te beheren dat werd immers door Hans gedaan. En nu zit ze in de miserie. haar moeder wil ook geen geld lenen maar heeft dat wel met haar biologische kinderen gedaan.
MJ: verhuizen naar een serviceflat. als je het niet meer aankan dan is dat de beste oplossing en zo dicht bij de dochter dat zal fijn zijn. kunnen jullie elkaar nog wat vaker zien.
Clive: dan was dat restaurantje gewone kost zoals onze bistro. maar die is wel duur voor gewone kost. en Matice heeft weer de aandacht en harten gestolen. goed dat er geen chrysanten waren dat ging clashen met je bloemstuk. erwtensoep, dat is geleden van verleden jaar toen de ldl een pakket voor erwtensoep verkocht. normaal doe ik het met een blik doperwten. met spekjes want rookworst daar moet je voor naar de AH en die ligt in de buurtgemeente.
Helena: alles winterklaar. hier moet niets gedaan worden. mijn winterviooltjes doen het goed. de stoelen staan onder het afdak en het bistrotafeltje kan opgeplooid worden en staat onder het keukenraam waar boven de "terras" van de badkamer is.
Gimly heeft weer een haarbal zoals ik gisteren al schreef. het huis zal weer vol liggen met opslorpdoekjes. kan hem moeilijk domperidone laten slikken. en dan loperamide tegen zijn diarree.
vroeger werd dat gegeven maar nu is de dierengeneeskunde beter.
heb weer raar gedroomd en was net op tijd wakker om te bellen.
nu zelf pillen pakken en een bakje bramen eten. croques kunnen we klaarmaken als we honger hebben. en morgen dus lamsvlees. hopelijk is die niet vettig.
gebakken scampi met fettucini en gorgonzolaroom geslaagd. al proefde je die kaas niet echt. roquefort zou beter geweest zijn.
vandaag filmdag voor mij want ik neem de waargebeurde verhalen op play 7 op.
ik ga geen dutje gaan doen want het zou kunnen dat er weer geboord wordt.
het is grijs buiten.
ik heb maar 1 krant, want de leverancier is in verlof en Peter was dat vergeten.
ik ga nu naar de boerderij want ik heb een mijntaak.
fijne dag seizoentjes en keep safe!
net gedaan met bellen naar ons moeder. ze had veel te vertellen. maar 1 krant en een rond broodje voor de croques. zal ook wel gaan zeker.
de chiro loopt hier rond; denk dat ze een hallowien feest geven in zaal vuurtoren waarvan buurman V een soort gerant is. verleden jaar een bak leffe overgekocht want de eindboekhouding moest binnen. vroeger deed de baron dat. maar die moet ergens in stokken gekomen zijn met de pastoor.
ze gaan nu ook niet meer elke zondag naar de kerk. Suus zit er helemaal door. ze heeft nog een klein bedrag waar ze de maand mee door moet komen. voedselbank komt ze niet in aanmerking en wil ze ook niet. producten bijna einde levensduur en/of overtijd. binnen 3 maand zou ze dan een uitkering krijgen. ik heb ventje gezegd geen geld te lenen. ze gaat dat toch nooit kunnen terug betalen. met 5 katten in huis moet er ook zand enzo aangekocht worden en dat krijg je niet in de voedselbank: dierenvoeding en kattezand. mijn moeder denkt dat ze geen weet heeft om geld te beheren dat werd immers door Hans gedaan. En nu zit ze in de miserie. haar moeder wil ook geen geld lenen maar heeft dat wel met haar biologische kinderen gedaan.
MJ: verhuizen naar een serviceflat. als je het niet meer aankan dan is dat de beste oplossing en zo dicht bij de dochter dat zal fijn zijn. kunnen jullie elkaar nog wat vaker zien.
Clive: dan was dat restaurantje gewone kost zoals onze bistro. maar die is wel duur voor gewone kost. en Matice heeft weer de aandacht en harten gestolen. goed dat er geen chrysanten waren dat ging clashen met je bloemstuk. erwtensoep, dat is geleden van verleden jaar toen de ldl een pakket voor erwtensoep verkocht. normaal doe ik het met een blik doperwten. met spekjes want rookworst daar moet je voor naar de AH en die ligt in de buurtgemeente.
Helena: alles winterklaar. hier moet niets gedaan worden. mijn winterviooltjes doen het goed. de stoelen staan onder het afdak en het bistrotafeltje kan opgeplooid worden en staat onder het keukenraam waar boven de "terras" van de badkamer is.
Gimly heeft weer een haarbal zoals ik gisteren al schreef. het huis zal weer vol liggen met opslorpdoekjes. kan hem moeilijk domperidone laten slikken. en dan loperamide tegen zijn diarree.
vroeger werd dat gegeven maar nu is de dierengeneeskunde beter.
heb weer raar gedroomd en was net op tijd wakker om te bellen.
nu zelf pillen pakken en een bakje bramen eten. croques kunnen we klaarmaken als we honger hebben. en morgen dus lamsvlees. hopelijk is die niet vettig.
gebakken scampi met fettucini en gorgonzolaroom geslaagd. al proefde je die kaas niet echt. roquefort zou beter geweest zijn.
vandaag filmdag voor mij want ik neem de waargebeurde verhalen op play 7 op.
ik ga geen dutje gaan doen want het zou kunnen dat er weer geboord wordt.
het is grijs buiten.
ik heb maar 1 krant, want de leverancier is in verlof en Peter was dat vergeten.
ik ga nu naar de boerderij want ik heb een mijntaak.
fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-

Goede morgen (bijna middag) alle seizoentjes
ik was bezig met de inschrijving van de
groepsaankoop voor gas en elektriciteit
dat kan elk jaar vernieuwd worden en ik wil
weer genieten van de goedkoopste keuze
dus afwachten, want alles is duur geworden
Vandaar dat ik laat ben maar beter laat dan niet hé
Regenweer al de hele morgen, binnen werk dus en de
was in de droogtrommel vandaag, niks aan te doen
M-J, al denkend aan een verhuis,
sterkte, het brengt veel werk mee
Ik ga niet op iedereen reageren sorry maar
ik wens jullie allen een fijn lang weekend,
Maandag Allerheiligen, jammer van het weer...
Groetjes en tot later
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Clive het is MJ en niet MH die gaat verhuizen.
Niet erg hoor die tikfout.
Ik blijf voorlopig in mijn huis met tuin wonen.
Zolang het lukt.
Ik kan nog veel activiteiten schrappen en/of aanpassen.
MJ dus, ik vind het een goede beslissing van jullie.
Zeker als je die nog samen kan nemen.
Moest ik het herdoen, ik kocht gelijk kennissen van ons, een appartement om te verhuren.
Zij zijn zinnens daar binnen een jaar of tien zelf te gaan wonen.
Eerst hun huidige huis verkopen en hun appartement opknappen.
Goed gezien, maar die hebben maar een kind en gaan al jaren met twee full time werken.
Dat ruimen ben ik nu al aan het proberen.
Dat is best moeilijk.
Eigenlijk moet je dat doen als je in een weggooi en weggeefbui bent.
En dan doorwerken...
Dat doorwerken zou ik ook moeten gaan doen, maar ik heb niet veel goesting.
Nu beginnen de bladeren van de bomen mooi te verkleuren en af te vallen.
Ik zou zo graag nog eens een mooie herfstwandeling maken in een stil bos.
We zullen maar blij zijn dat we nog goed uit de voeten kunnen in en rond het huis...
Fijne dag nog allemaal!
PS: MM geef jij Gimly geen speciale snoepjes die de miserie van de haarballen vergemakkelijken?
Als ik nu nog eens wist waar ik het had gelezen ik stuurde je de link over die haarballen door.
Maar ik weet het echt niet meer waar ik het moet zoeken...
Niet erg hoor die tikfout.
Ik blijf voorlopig in mijn huis met tuin wonen.
Zolang het lukt.
Ik kan nog veel activiteiten schrappen en/of aanpassen.
MJ dus, ik vind het een goede beslissing van jullie.
Zeker als je die nog samen kan nemen.
Moest ik het herdoen, ik kocht gelijk kennissen van ons, een appartement om te verhuren.
Zij zijn zinnens daar binnen een jaar of tien zelf te gaan wonen.
Eerst hun huidige huis verkopen en hun appartement opknappen.
Goed gezien, maar die hebben maar een kind en gaan al jaren met twee full time werken.
Dat ruimen ben ik nu al aan het proberen.
Dat is best moeilijk.
Eigenlijk moet je dat doen als je in een weggooi en weggeefbui bent.
En dan doorwerken...
Dat doorwerken zou ik ook moeten gaan doen, maar ik heb niet veel goesting.
Nu beginnen de bladeren van de bomen mooi te verkleuren en af te vallen.
Ik zou zo graag nog eens een mooie herfstwandeling maken in een stil bos.
We zullen maar blij zijn dat we nog goed uit de voeten kunnen in en rond het huis...
Fijne dag nog allemaal!
PS: MM geef jij Gimly geen speciale snoepjes die de miserie van de haarballen vergemakkelijken?
Als ik nu nog eens wist waar ik het had gelezen ik stuurde je de link over die haarballen door.
Maar ik weet het echt niet meer waar ik het moet zoeken...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
l=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/weekend]
[/url]
Hallo iedereen,
Regen en nog eens regen. Manlief is net gaan wandelen met Spaanse woef , nu het even droog is.
MJ: een verstandige beslissing . Als jullie merken dat het moeilijker en moeilijker wordt , is dat de juiste keuze.
Vannacht overschakelen op het winteruur . Wij gaan dat al vanavond doen , net voor we gaan slapen . Doen dat altijd zo. Als je de volgende ochtend wakker wordt, heb je direct het juiste uur.
Heb deze voormiddag erwtensoep gemaakt. Had daar zin in, was ook al een hele tijd geleden, in de zomer maak je dat niet. Ik kan alle soorten soep maken, in de diepvries zit van alles van groenten.
[/url]Hallo iedereen,
Regen en nog eens regen. Manlief is net gaan wandelen met Spaanse woef , nu het even droog is.
MJ: een verstandige beslissing . Als jullie merken dat het moeilijker en moeilijker wordt , is dat de juiste keuze.
Vannacht overschakelen op het winteruur . Wij gaan dat al vanavond doen , net voor we gaan slapen . Doen dat altijd zo. Als je de volgende ochtend wakker wordt, heb je direct het juiste uur.
Heb deze voormiddag erwtensoep gemaakt. Had daar zin in, was ook al een hele tijd geleden, in de zomer maak je dat niet. Ik kan alle soorten soep maken, in de diepvries zit van alles van groenten.