In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Hoi Mies,miesmarpel schreef: ↑31 okt 2021, 11:16Oeps,
Gerda over mij heengesprongen![]()
Hoe gaat het met je kleindochter ?
met mijn kleindochter gaat het heel goed,Dank je
Veel fietsplezier hoor, het is hier ook lekker weer.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hallooooo een goeie zondagmorgen allemaal
tis hier zojuist begonnen met wat lichte regen maar we zitten toch binnen en tis herfst hé
we hebben zojuist een heerlijke koffie gedronken en dat kan smaken in de voormiddag , allé bij mij toch en terwijl we dat deden ook naar de opname op onze camera van deze nacht gekeken en er is de laatste week nog één egeltje die 's nachts komt eten maar doordat egels niet goed tegen de koude kunnen blijft hij niet lang om te eten in tegenstelling als het warmer is dan lopen de egeltjes daar gans de nacht rond en ik denk dat het één van de laatste dagen zal zijn voordat hij aan zijn winterslaap begint want de andere drie egels zijn al in winterslaap sinds halverwege de maand oktober , maar zolang als dat er nog ééntje komt zetten we nog altijd eten zodat het beestje nog wat reserve kan opdoen om zijn winterslaap door te komen want volgens de berichten op tv gaat het niet zo goed tegenwoordig met de egel populatie en dus moeten we er een beetje voor zorgen dat die beestjes goed kunnen eten voor de winter
Lenk wij zijn gisteren ook om 22.30u gaan slapen en deze morgen was het toch goed vond ik dat het al meer licht was als we uit bed kwamen
Remie wat leuk al die kinderen die verkleed waren voor halloween
toen Celine naar de lagere school ging zijn wij ook nog mee geweest in een stoet voor halloween met haar en gans haar school en dat was wel leuk en achteraf kregen we dan een kommetje pompoensoep in de school
puzzel halloooo
Bertje tis wel halloween maar niet zo pessimistisch doen hé over jezelf
en deden de soldaatjes dat ook niet vroeger als ze afzwaaiden toen de legerdienst nog verplicht was ???????????????????
Bekske ook voor jou een fijne zondag vandaag
An wat erg van jou schoonbroer , hopelijk is hij vlug weer beter
en een griepvaccin werkt ook maar zo'n 4 à 5 maanden en griep is ook een virus , dus zal dat corona vaccin ook maar zolang werken hé
daarom dat ze hier bij ons bezig zijn om de risico patiënten en de 65 plussers nog een derde prik te geven in november en december
gerda leuk plaatje hoor en een fijne zondag
miesje een lekker koffietje gaat er altijd in hé , bedankt
hier geen zon te zien vandaag maar bewolking
thijli ook een fijne dag voor jou
allé ik ga verder doen want de middag is al in zicht
onze menu voor deze middag
frietjes met vol au vent en sla en tomaten
en eerst een lekkere zelfgemaakte soep met balletjes
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
nog een gezellige laatste dag van oktober
daaaaaag

tis hier zojuist begonnen met wat lichte regen maar we zitten toch binnen en tis herfst hé
we hebben zojuist een heerlijke koffie gedronken en dat kan smaken in de voormiddag , allé bij mij toch en terwijl we dat deden ook naar de opname op onze camera van deze nacht gekeken en er is de laatste week nog één egeltje die 's nachts komt eten maar doordat egels niet goed tegen de koude kunnen blijft hij niet lang om te eten in tegenstelling als het warmer is dan lopen de egeltjes daar gans de nacht rond en ik denk dat het één van de laatste dagen zal zijn voordat hij aan zijn winterslaap begint want de andere drie egels zijn al in winterslaap sinds halverwege de maand oktober , maar zolang als dat er nog ééntje komt zetten we nog altijd eten zodat het beestje nog wat reserve kan opdoen om zijn winterslaap door te komen want volgens de berichten op tv gaat het niet zo goed tegenwoordig met de egel populatie en dus moeten we er een beetje voor zorgen dat die beestjes goed kunnen eten voor de winter
Lenk wij zijn gisteren ook om 22.30u gaan slapen en deze morgen was het toch goed vond ik dat het al meer licht was als we uit bed kwamen
Remie wat leuk al die kinderen die verkleed waren voor halloween
toen Celine naar de lagere school ging zijn wij ook nog mee geweest in een stoet voor halloween met haar en gans haar school en dat was wel leuk en achteraf kregen we dan een kommetje pompoensoep in de school
puzzel halloooo
en deden de soldaatjes dat ook niet vroeger als ze afzwaaiden toen de legerdienst nog verplicht was ???????????????????
Bekske ook voor jou een fijne zondag vandaag
An wat erg van jou schoonbroer , hopelijk is hij vlug weer beter
en een griepvaccin werkt ook maar zo'n 4 à 5 maanden en griep is ook een virus , dus zal dat corona vaccin ook maar zolang werken hé
daarom dat ze hier bij ons bezig zijn om de risico patiënten en de 65 plussers nog een derde prik te geven in november en december
gerda leuk plaatje hoor en een fijne zondag
miesje een lekker koffietje gaat er altijd in hé , bedankt
hier geen zon te zien vandaag maar bewolking
thijli ook een fijne dag voor jou
allé ik ga verder doen want de middag is al in zicht
onze menu voor deze middag
frietjes met vol au vent en sla en tomaten
en eerst een lekkere zelfgemaakte soep met balletjes
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
nog een gezellige laatste dag van oktober
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
voor iedereen strakjes
SMAKELIJK
en smaken zal dat zeker onze menu

SMAKELIJK
en smaken zal dat zeker onze menu

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Joehoe, ben hier ook nog een keer
Iemand zin in een "sjatje" pompoensoep?
Goede morgen iedereen euch middag
Deze morgen ben ik naar de stad geweest. Verwondert keek ik rond dat er zo weinig volk was. En dat er niemand in de etablissementen een koffietje zat te drinken. Tot het mij doordrong dat het nog maar nieuwe tijd 9u was.
Maar de viswinkel en bakker waren gelukkig al open.
Nog even binnen in de carrefour die bij ons is gans de zondag open. Daar nog wat snoep en chips gehaald
Want vanavond is het Halloween. Voor mij een saaie avond.Want aan de lopende band griezelfilms kijken is mijn dada niet..
Vader en zoon zijn er al op uit. Ik denk dat ik vroeg in mijn bed zal zitten vanavond. Och we zien wel
Zonnebloemetje ik heb een klein koekebroodje mee , eentje met en eentje zonder rozijnen.. Voor morgenavond (zit nu in diepvries)Het is supergoeie bakker en heel gekend hier in de streek. Maar ik kan er inkomen dat uw koekebrood beter is . Mijn dochter bakt die soms ook en die is beter. En mijn schoonvader zaliger bakte altijd zijn alle soorten broden..Hij had in zijn jonge jaren nog gewerkt bij een bakker. En mijn grootvader (ma's kant) was een bakker...
Ik ga jullie laten
Menu: is vol au vent met heel veel champignons(is al klaar) met friet (staat ook al klaar één maal gebakken)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Bert
Idd Bloemeke, de miliciens lieten overlijdensberichten drukken voor hun afzwaai bij het leger. Met hun naam en afdeling, dag van oproeping, dag van afzwaaien, enz....zonnebloemetje schreef: ↑31 okt 2021, 11:50
En ik ben niet pessimistisch hoor, vond er niets luguber aan. Ik dacht zo met halloween moet dat wel eens kunnen.
Zal het nooit meer doen.
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Mooie foto`s An
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeieavond
vanmiddag effe naar tearoom geweest ,
we waren juist binnen , en het begon serieus te regenen ,
gelukkig wel met de auto gegaan
an w ...waauw mooie paddestoelen ,
wat erg van je schoonbroer , hopelijk is hij vlug weer beter
jadi 'n echte "bakkers familie" bij jullie
bloemeke , leuk om zo'n mooie foto van rosti terug te zien ,
en zo lief dat je voo die kleine egeltjes zorgt
Miesje ik woon aan de verkeerde kant van ons landje ,
want wij hebben hier al serieus wat regen gekregen ,
dus mijn fietske is op stal gebleven
Remie leuk zo'n kinderen aan de deur ,
Bertje , gaaf plaatje
thijli aan de was
bekske grootjegerda puzzel
lenk sita
fijne avond nog
geluk vind je onverwacht
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
leuterkes ik spring ook even binnen
Wasdag vandaag, dus wassen plooien en wegleggen.
Ondertussen wat gepuzzeld. De bladeren vallen fameus nu in de tuin. maar al dit kleuren zijn toch zo mooi. Toen we de tuin aanlegde hebben we gekozen voor bomen die mooi verkleuren in de herfst. Rood, oranje, geel,...
Bertje dat plaatje had ik dus gisteren gezien. Alleen maar te hopen dat je geen afscheid neemt hé.
Mariette pannenkoeken gaan eten?
Zonnebloemeke hier zit helemaal achter in de tuin waar veel bomen en struiken staan en de vijver ligt zagen we recent ook een egeltje, een heel kleinte nog. Het heeft veel beschutting daar. We hebben zelfs speciaal een berg gemaakt van lavastenen en houten stronken zodat en laten overgroeien zodat ze daar kunnen schuilen. Eten zet ik niet. Er is genoeg in de tuin te vinden voor hen.
Er zit in de tuin wel een heel huiselijk roodborstje, volgt man overal nog erger dan onze hond. Het beestje heeft de link gelegd als die mens buiten is daar moet ik in de buurt zijn want is eten. Blijkbaar daarstraks ons bruintje in het gras en het vogeltje zat op een meter voor haar. En kijken dat ze deed, maar ze bleef rustig liggen heel gefascineerd. Wat is ze toch een heel brave hond. Die heeft echt veel respect voor veel.
Rem!e zoveel volk aan je deur. Hier ook geen Halloween zangers. Hier zie je eigenlijk weinig van Halloween.
Jadi wel een tasje pompoensoep gaat er wel in lekker, dank je wel. Ik eet graag soep. Man niet dus tja als ik soep eet is het van een zakje poeder of vissoep van de markt. Die is heel lekker. Ga ik me dinsdag nog eens meebrengen.
An mooie foto's van paddestoelen, er staan in onze tuin ook mooie exemplaren maar er zijn beestjes die die omver gooien of pikken, zo spijtig. Ik kon geen foto's trekken laatst.
Hier heeft deze middag ook fameus geregend
Zonnebloemke, mooie poes, zo een fier exemplaar met heel heldere ogen. Hier zit nog vol au vent in de diepvries zal ik een moeten klaarmaken
Puzzel welke puzzel ben je op dit moment aan het maken, ben eigenlijk benieuwd welke puzzels jullie zo al maken. Ik begin zin te krijgen om terug een echt puzzel te maken. Die van Remie blijf ik natuurlijk doen hé. Er ligt een puzzel van Jan van Haasteren klaar, de veemarkt.
Miesje ik heb je tasje thee deze middag genomen. Het was nog lekker warm
Thijli jij ook gewassen lees ik
An W erg van je schoonbroer. Hopelijk ziet hij er niet te veel vanaf .
Beske zoals elke dag weer een mooi plaatje. Kan Remie ook puzzels van maken. Amai die gaat om de duur overwerkt geraken met al die puzzels maken
Zo nu aan het eten verder doen: op het menu, stoofpotje van wild, met gebakken witloof een aardappelkroketten.
Wasdag vandaag, dus wassen plooien en wegleggen.
Ondertussen wat gepuzzeld. De bladeren vallen fameus nu in de tuin. maar al dit kleuren zijn toch zo mooi. Toen we de tuin aanlegde hebben we gekozen voor bomen die mooi verkleuren in de herfst. Rood, oranje, geel,...
Bertje dat plaatje had ik dus gisteren gezien. Alleen maar te hopen dat je geen afscheid neemt hé.
Mariette pannenkoeken gaan eten?
Zonnebloemeke hier zit helemaal achter in de tuin waar veel bomen en struiken staan en de vijver ligt zagen we recent ook een egeltje, een heel kleinte nog. Het heeft veel beschutting daar. We hebben zelfs speciaal een berg gemaakt van lavastenen en houten stronken zodat en laten overgroeien zodat ze daar kunnen schuilen. Eten zet ik niet. Er is genoeg in de tuin te vinden voor hen.
Er zit in de tuin wel een heel huiselijk roodborstje, volgt man overal nog erger dan onze hond. Het beestje heeft de link gelegd als die mens buiten is daar moet ik in de buurt zijn want is eten. Blijkbaar daarstraks ons bruintje in het gras en het vogeltje zat op een meter voor haar. En kijken dat ze deed, maar ze bleef rustig liggen heel gefascineerd. Wat is ze toch een heel brave hond. Die heeft echt veel respect voor veel.
Rem!e zoveel volk aan je deur. Hier ook geen Halloween zangers. Hier zie je eigenlijk weinig van Halloween.
Jadi wel een tasje pompoensoep gaat er wel in lekker, dank je wel. Ik eet graag soep. Man niet dus tja als ik soep eet is het van een zakje poeder of vissoep van de markt. Die is heel lekker. Ga ik me dinsdag nog eens meebrengen.
An mooie foto's van paddestoelen, er staan in onze tuin ook mooie exemplaren maar er zijn beestjes die die omver gooien of pikken, zo spijtig. Ik kon geen foto's trekken laatst.
Hier heeft deze middag ook fameus geregend
Zonnebloemke, mooie poes, zo een fier exemplaar met heel heldere ogen. Hier zit nog vol au vent in de diepvries zal ik een moeten klaarmaken
Puzzel welke puzzel ben je op dit moment aan het maken, ben eigenlijk benieuwd welke puzzels jullie zo al maken. Ik begin zin te krijgen om terug een echt puzzel te maken. Die van Remie blijf ik natuurlijk doen hé. Er ligt een puzzel van Jan van Haasteren klaar, de veemarkt.
Miesje ik heb je tasje thee deze middag genomen. Het was nog lekker warm
Thijli jij ook gewassen lees ik
An W erg van je schoonbroer. Hopelijk ziet hij er niet te veel vanaf .
Beske zoals elke dag weer een mooi plaatje. Kan Remie ook puzzels van maken. Amai die gaat om de duur overwerkt geraken met al die puzzels maken
Zo nu aan het eten verder doen: op het menu, stoofpotje van wild, met gebakken witloof een aardappelkroketten.
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Ik ken dat helemaal niet . Zou me geen raad weten . ( geen snoep in huis , alleen op 11 november met St Maarten ) .
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Wij moeten/willen daar ook speciaal snoep voor inkopen, en dan moet het ook allemaal speciaal apart verpakt zijn.
Wij kopen dan uitdeelzakken met van die kleine twix, mars, snickers, milkyway, bounty enz.......
Wij hadden 130 stuks van die kleine reepjes snoep, dus was het makkelijk om achteraf te weten hoeveel kinderen er geweest waren.
Halloween is hier de laatste jaren enorm in opmars, wordt ook flink en stevig aan een fokprogramma gedaan door de ouders als ik naar het aantal kindertjes kijk met 'n paar jaar geleden.
Maar goed, 't is leuk om te zien hoeveel plezier de kinders hebben en er hun best voor doen met de ouders om er zo eng mogelijk uit te zien.
Zulk soort pamfletten worden 'n paar weken voor het gebeuren verspreid:

Als je mee wilt doen plak je deze aan de voordeur, dus totaal geen verplichtingen en wordt er ook niet aangebeld als je het niet wil.
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-

voor iedereen strakjes slaapwel en tot morgen
puzzel - Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:25
gdm gister overdag geen regen, tegen vijf uur begon het te druppelen en toen kwam het echt, maar de was was droog.
Hier wordt tot na de verbouwing niet gepuzzeld, we hebben de huiskamer met tv en computer in de hal, maar geen eettafel, wel onze luie stoelen, waar we in kunnen zitten.
Hier wordt tot na de verbouwing niet gepuzzeld, we hebben de huiskamer met tv en computer in de hal, maar geen eettafel, wel onze luie stoelen, waar we in kunnen zitten.
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Vandaag alleen wat belangrijke lastige telefoontjes plegen
, that’s all….. voor zover ik ’t nu kan overzien. Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...