Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955

26 okt 2021, 21:35

Er staat toch duidelijk " de bestuurlijke hoofdstad"- net omdat een boel Europese instellingen in Brussel zitten.

frits1955

29 okt 2021, 16:14

:lol: :lol: het verkleedspelletje van De Wever & co - teruggebracht tot hun ware proporties: als koekendoos . Je moet het zien om het te kunnen geloven ...

Afbeelding

E.T.

29 okt 2021, 16:27

Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

sibarita

31 okt 2021, 20:18

https://www.demorgen.be/nieuws/het-bela ... e=facebook

Stap voor stap ! Spijtig zal ik dit niet meer meemaken , maar mijn nakomelingen wel !!

Het is niet nodig om te ondernemen , noch te slagen om te volharden !

Willem van Oranje
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

socrates

02 nov 2021, 16:43

Dicksy schreef:
26 okt 2021, 10:14
Maar dat zal Jan Hesp worst wezen natuurlijk.
Als ik zo lees op internet hoeveel landen er aanwezig zijn op die expo in Dubai zal het niet alleen Jan Hesp worst wezen denk ik.

Neem het lijstje eens door in de link. Allemaal landen die het niet zo nauw nemen met de mensenrechten en waar slavenarbeid nog altijd schering en inslag is. Het zijn dus allemaal ‘vrienden’ onder elkaar die daar zitten, zeg maar gelijkgezinden.
Had ik niet verwacht van Jan Hesp en dus zit hij inderdaad daar niet op zijn plaats. Uw kritiek is terecht. 8O

https://www.allesoverdubai.info/dubai-expo-2020/
Jan Hesp is maar één van de talrijke leden van zijn Club waarvan men niet verwacht dat ze zijn zoals ze zijn.
Wat heeft de dooddoener "'hardwerkende Vlaming" er trouwens bij te winnen als bv. Natiebaas Huts in dat land zou gaan "investeren" ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

socrates

02 nov 2021, 16:44

sibarita schreef:
31 okt 2021, 20:18
https://www.demorgen.be/nieuws/het-bela ... e=facebook

Stap voor stap ! Spijtig zal ik dit niet meer meemaken , maar mijn nakomelingen wel !!

Het is niet nodig om te ondernemen , noch te slagen om te volharden !

Willem van Oranje
Schreef die Willem dat niet in het Frans ? :)

Wil.

02 nov 2021, 19:33

socrates schreef:

Wat heeft de dooddoener "'hardwerkende Vlaming" er trouwens bij te winnen als bv. Natiebaas Huts in dat land zou gaan "investeren" ?
Ik denk dat dit op zich een dooddoener is.

Je kunt dezelfde vraag stellen over Inbev dat internationaal investeert. Over IBA dat in China een protonentherapiecentrum bouwt dat het grootste ter wereld wordt. Over Soudal dat fabrieken in Zuid-Afrika op poten zet. Over Umicore dat één van de grootste producenten van lithiumionbatterijen is en dit in verscheidene landen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

02 nov 2021, 19:43

Wil. schreef:
02 nov 2021, 19:33
socrates schreef:

Ik denk dat dit op zich een dooddoener is.

Je kunt dezelfde vraag stellen over Inbev dat internationaal investeert. Over IBA dat in China een protonentherapiecentrum bouwt dat het grootste ter wereld wordt. Over Soudal dat fabrieken in Zuid-Afrika op poten zet. Over Umicore dat één van de grootste producenten van lithiumionbatterijen is en dit in verscheidene landen.
Ik gaf natiebaas Huts ook maar als voorbeeld, de redenering is dezelfde voor INBEV of DENUL of vul maar in. En wat heeft diezelfde "hardwerkende Vlaming" daar volgens U dan wel bij te winnen ?

Wil.

02 nov 2021, 19:46

En bovendien mag je de redenering ook nog eens omdraaien: wat doen die Japanse bedrijven in Europa, Amerika, India? Wat doen die Chinezen overal in Afrika? Wat doen die Amerikaanse bedrijven in Europa? enz.

Nog duidelijker: wat doen de Franse energiereuzen in Doel? Waar vloeit de winst naartoe? Naar de hardwerkende Fransman.

socrates

02 nov 2021, 19:49

Wil. schreef:
En bovendien mag je de redenering ook nog eens omdraaien: wat doen die Japanse bedrijven in Europa, Amerika, India? Wat doen die Chinezen overal in Afrika? Wat doen die Amerikaanse bedrijven in Europa? enz.

Nog duidelijker: wat doen de Franse energiereuzen in Doel? Waar vloeit de winst naartoe? Naar de hardwerkende Fransman.
Als al die bedrijven zich hier in Vlaanderen komen vestigen, omdat ze van onze overheid veel subsidies krijgen en omdat er nog veel gewillige, vlijtige werkkrachten te vinden zijn, dan levert dat minstens jobs op en meer koopkracht ten gunste van vele KMO's.

Wil.

02 nov 2021, 19:57

Voilà. Internationale bedrijven scheppen werkgelegenheid, dwz. inkomens voor gezinnen.

Huts geeft wereldwijd meer dan 15.000 mensen een job. En deels bevordert dat de werkgelegenheid in eigen regio. Laat Ferre maar doen, dat komt wel goed.

sibarita

02 nov 2021, 20:03

Wil. schreef:

belgië is een wingewest van Frankrijk zeker sedert 1830 .Bij het ontstaan van de ze onstaat wer dir reeds geregeld.
Op 9 augustus 1832 trad Leopold in het Franse Compiègne voor de tweede maal in het huwelijk. Hij huwde met prinses Louise Marie van Orléans, dochter van koning Lodewijk Filips I van Frankrijk, die 22 jaar jonger was dan hij. Deze verbintenis was een zuiver politieke zet, om de relaties met Frankrijk te verbeteren en zo de Belgische onafhankelijkheid en diplomatieke positie te versterken. Hij verzekerde zich er zo ook van dat Frankrijk België niet militair zou annexeren, want dan zou de Franse koning zijn eigen dochter van de troon stoten.
Laatst gewijzigd door sibarita op 02 nov 2021, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

socrates

02 nov 2021, 20:07

sibarita schreef:
02 nov 2021, 20:03
Wil. schreef:

belgië is een wingewest van Frankrijk zeker sedert 1830 .Bij het ontstaan van de ze onstaat wed dir reeds geregeld.
Op 9 augustus 1832 trad Leopold in het Franse Compiègne voor de tweede maal in het huwelijk. Hij huwde met prinses Louise Marie van Orléans, dochter van koning Lodewijk Filips I van Frankrijk, die 22 jaar jonger was dan hij. Deze verbintenis was een zuiver politieke zet, om de relaties met Frankrijk te verbeteren en zo de Belgische onafhankelijkheid en diplomatieke positie te versterken. Hij verzekerde zich er zo ook van dat Frankrijk België niet militair zou annexeren, want dan zou de Franse koning zijn eigen dochter van de troon stoten.
Die Franse reuzen zitten onder meer in Doel omdat een helderziende :roll: premier het middel had gevonden om alles van waarde uit onze inboedel te verkopen, onder meer tal van gebouwen die we nu tegen woekerhuurprijzen ook weer van buitenlanders moeten huren.

Wil.

05 nov 2021, 15:08

Afbeelding

E.T.

05 nov 2021, 15:28

zegt de man die zelf een komma gebruikt om de duizendtallen van elkaar te scheiden :roll:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet