In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

02 nov 2021, 09:47

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :oops:
grijs, maar voorlopig nog geen regen.
Dat zal evenwel niet lang meer duren denk ik :roll:
en donker.... dus binnenwerk

Beterschap voor de woef van anjelierken, :roll:

M-M, succes met het vinden van eer ID reader
ik heb die van mij een aantal jaren geleden bij lidl gekocht
in één van die rommelbakken :wink: en die werkt goed
Je kan ook het cst bekomen door aan te klikken:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/27 ... s-q-and-a/
niks moeilijk.

clive, een fijne dag ondanks het regenweer :roll:

Dag Bekske, een fijn plaatje dank u :wink:

Ik hoop dat het bij jullie allen beter is, 'k wens je in elk geval
een hele fijne Allerzielendag.... groetjes en tot..... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

02 nov 2021, 13:49

Zoals Clive zegt vanmorgen de hall en de wc dweilklaar gemaakt.
Om veertien uur vervolg van de poets operatie.
Zal weer niet gedaan hebben wat ik geprogrammeerd had.
Morgen komt ook nog voorbij zegt er hier iemand...
Morgen is mijn voormiddag eraan.
Deze keer mag ik niet vergeten naar de gynaecoloog te gaan.
Anders gaat die mevrouw nog denken dat ik een beetje dement aan het worden ben.
Ben benieuwd wat er deze keer in de soep gaat draaien.
Ik heb daar al altijd iets voorgehad op consultatie.

Ik leef op hoop. Nog een uurtje en het gaat uitklaren.
Ik heb nochtans al de bloembakken leeg gemaakt die er nog stonden.
En de inhoud over een paar bloemperken uitgestrooid.
Grond is grond.
De verlepte bloemen liggen op de Belgische staat.
Er was weer heel wat bij gesmeten.
De dader heeft wel het weggetje dat ik verder open gemaakt had nog wat verbreed.

We gaan nog wat verder doen.

Oma-C

02 nov 2021, 17:27

Afbeelding

Terug van audioloog, hoorapparaatjes zijn bijgesteld :wink:
Alles weer in orde gebracht en ik content zover...

voor de middag wel regen gehad, plu meegenomen
maar na de middag wou het zonnig worden :roll:
Ben moe van in de stad rond te lopen hoewel ik
niet gewinkeld heb, ik hou niet van deze dingen
maar het moest en dan doe ik dat hé...
onderhoud van alle dingen :roll:

Helena, succes bij de gynaecoloog morgen en hopelijk
alles oké :wink:

Ik heb verder geen nieuws... ga straks een omelet
met champignons en tomaten bakken, ik heb nooit
honger als ik weg ben geweest... en daar heb ik genoeg mee
( ik heb niks gegeten onderweg :oops:)
Voor allen een fijne avond en sterkte wie het nodig heeft... :?
groetjes.....tot morgen... :)

Oma-C

03 nov 2021, 09:07

Afbeelding

Goede morgen allemaal, de week gaat alweer middendoor...
man man wat gaat het snel :oops: :roll:
Hier schijnt een zonnetje, maar of dat zal blijven is af te wachten :roll:
Alle seizoentjes een fijne dag :lol:
Groetjes en tot later :)

clive

03 nov 2021, 09:16

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

De auto's waren wit vandaag toen ik naar buiten keek. En het is op mijn GSM een graad of 3°C.

HVT, succes bij de gynaecoloog vandaag, niet leuk maar wel nodig.

Oma-C, als je naar de markt zou moeten gaan vandaag, duffel je daar dan maar heel warm in.

Bekske nog niet langs geweest met haar mooie plaatjes.

Muddy Maddy, pyjama verkeerd aan, nu, wat je zelf doet , doe je altijd beter :) .

Anjelier, hoe is het met Spaanse Woef ? Ben je naar zijn dierenarts moeten gaan ? Matice was gisteren ook wat misselijk, heb hem dan zijn maagmedicatie gegeven en dan heeft hij 's avonds toch zijn eten opgegeten.

Ga beginnen aan het HH. Ben weer een beetje achter met de strijk. Maar eerst het gewone HH en dan vlieg ik in de strijk.

Manlief heeft in 2 dagen het tuinhuis afgebroken en vandaag alles ervan opruimen. Tuinhuis stond hier al toen we hier kwamen wonen. En een paar weken geleden, zagen we dat het naar voren begon te hellen. En dat was elke dag een beetje meer. Bij het afbreken ervan zag manlief dat het hout ervan echt rot was. Het puntdak ervan moest er ook af, maar gelukkig kwam gisteren een vriend bij ons langs die in de bouwsector werkt en met zijn tweeën was het zo afgebroken en de roofing ervan af gehaald. We weten ongeveer wat voor tuinhuis we gaan plaatsen, probleem zijn de wachttijden als je eentje besteld. En het oude was echt nimmer veilig, ik had angst dat het ineen zou vallen en als Matice daar dan net aan het spelen was, ik mag er niet aan denken. Ben altijd bang voor zijn veiligheid.

Zo, ik wens iedereen een mooie dag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem wil hebben.

Muddy Maddy

03 nov 2021, 09:47

Goede morgen beste seizoentjes,

gisteren de ene na de andere aan de deur. post nl met twee rookmelders. Neptunus met wulken en b-post met pakje voor de buren. ik ben het postpunt van heel de straat. sms gestuurd naar buurman, maar diens ouders waren hier gisterenavond en hij is niet afgekomen. die moeder is ook een geval apart. deze zomer was ze hier een keer en ze gingen weg. zij stond aan de auto te kijven. buurman's vader heeft daar niets te zeggen of niet al te veel.
Wulken zijn gekookt, ze lagen op ijs en 's avonds was dat schaafijs nog niet gesmolten. nu liggen ze in de frigo om ze dan later te ontschelpen en te kuisen. er zal al veel zand in de bouillon.
ventje heeft gisteren vergeten peper op de steak te doen. :? ferm smakeloos.
vandaag spieringen met mandarijntjes.
dan zal het morgen wel eitjes met friet zijn of met gebakken aardappeltjes. voor vrijdag is de vis weer een mysterie want ze is duur in de carref. in de delhais vind je ze toch goedkoper zegt ventje.
gingen normaal naar de buurtgemeente naar de aldie, maar aangezien er nog pakjes onderweg zijn kunnen we niet. ventje moet ook nog naar de dranken centrale en kijken of de sapjes binnen zijn.
ventje heeft gevraagd of hij naar zijn moeder op bezoek mocht. eerst was het : ja, maar met de huidige corona.... en na lang "onderhandelen" gaf minnaar dan toch toe. onder voorwaarde. de hele tijd met tottevod zitten en ik ga latex handschoen meedoen. er zal geen kopje koffie af kunnen en zeker geen eclairs voor ventje want die lust ik niet. wel als er slagroom in zou zitten. nu ja, ventje zei dat hij zijn plicht gedaan had en ze hem dan niet kunnen onterven omdat hij niet naar zijn moeder omkijkt. ik zei dat dat niet zo makkelijk mee gaat de dag van vandaag, trouwens hij heeft al een kwart te goed van toen zijn vader overleed.
gisteren telefoontje van Peggy. dat ze weer bij TT zat. ik zei koeltjes dat ik het op haar tijdlijn gelezen had en ze zei eerst van hoe? en dan ach,ja inderdaad. ventje moet toch niemand meer hebben. dus is het de moeite niet dat ze belt. ze zei niets over de kaartjes noch het boek. ventje denkt dat hare vent haar onder de voeten gegeven heeft dat ze wilde dat ik kaartjes maakte voor de uitnodigingen voor de verjaardagen van haar/zijn? dochters. hoe veel zou dat niet kosten? eerst het karton voor de kaarten en dan de ponsplaatjes en daarna de foamponsjes. er zijn al verjaardagkaartjes onderweg want met de post weet je nooit.
ventje heeft per sms betalingen ontvangen. het water gaat omhoog. gisteren was de autoverzekering aan de beurt. per brief. volgende week een laatste keer naar schoonbroer. de dag erna naar de doc voor bloedafname. de week erop komt de schoorsteen veger en zouden we op bezoek gaan naar ventjes moeder. de zaterdag erop griepprik en de week erop naar neef.
maandag moet ik ook naar mijn moeder. voor enkele zaken te regelen. en als we onze covidsafepas hebben dan gaat ventje moeten reserveren. ik ken mijn moeder. ze heeft 3 attesten op papier met zo'n QR code. liefst op een zaterdag want dan hebben ze kreeft en wulken. er zal wel niet veel volk zijn nu de maatregelen weer verzwaard zijn, dus QR code en handschoenen en mondmasker aan als je gaat opscheppen. ventje doet het voor mij en schept dan te veel op.
Gimly is erdoor. hij (vr)eet weer als normaal. nu is hij aan het slapen in zijn zetel maar wordt steevast wakker als ventje bougeert. het is een echt pappie kindje. hij heeft weer veel praats.
ventje gaat pillen pakken en zich gaan aankleden. ik straks ook. me dan gaan wassen aan de lavabo en weer goed inspuiten met daktarin. ventje zegt dat die candida-infectie al veel verbeterd is. met de ene keer talkpoeder en de dag erop met daktarin zalf of spray. maar zal het aankaarten bij doc om mischien een sterker middel voor te schrijven.
Rug ook weer insmeren met fastum want die doet weer pijn.
enfin, ik ga naar criminal case en de boerderij terwijl ik wacht.
gisteren bij de levering van de wulken stond er al een auto achter de koelwagen. ik zei dat en de man antwoordde: ze wachten maar, mijn moeder heeft ook 9 maand moeten wachten tot ik kwam.
waarheid als een koe.
Fijne dag seizoentje, en keep Safe!
Cats Rule!

Bekske

03 nov 2021, 10:10

Afbeelding
met grote moeite met ik hier ga er terug induiken een hoofd om te barsten en weeg enorm zwaar neen geen migraine dat weet ik .Want ik krijg regelmatig migraine ook mijn armen voelen vreemd aan .Hier komt niemand ja vrijdag de huisarts is geweest en de maandag kinesist

Helena van Troje

03 nov 2021, 12:45

Bekske dat klinkt niet goed.
Laat vlug iets van je horen dan zijn we gerust.

Goedgekeurd en gerust gesteld bij de gynaecoloog.
Het is gewoon spierpijn en niets anders.
Voorschrift voor de mammografie volgend jaar zit al in de sacoche.
Ga dat in het boekje van de mutualiteit steken.
Afspraak voor volgend jaar ligt ook al vast.
Dat is de derde gynaecoloog in mijn leven.
Ik hoop dat ze nog mee gaat tot ik ze niet meer nodig heb.
Een fijne mevrouw.
De andere twee gingen met pensioen en een ervan is al eventjes overleden.
Gelukkig kan ik in de privé praktijk terecht in de stad.
Hoef ik niemand lastig te vallen om naar het ziekenhuis te geraken.

Nog even in de stad rond gelopen en me laten verleiden tot de aankoop van een fijne warme pull.
Nu hadden ze wat ik wou: zuiver wol en cashmere, ja ik weet het, een beetje prijzig.
Ik heb niet graag synthetisch aan.
Dan doe ik maar wat langer met een klassieke outfit, die aangenaam draagt.
Is wel een specialeke met verschillende kleurtjes.
Weeral een maatje minder! Ik kom van 46 tien jaar geleden naar 40!

Seffens iets eten en dan wat verder doen met HH.
Dat dweilklaar maken is wel een goed idee.
Dan lukt het beter om de taak af te werken helemaal.

Het was zalig buiten!

Geniet nog van jullie dag!

anjelierken

03 nov 2021, 18:07

Hallo iedereen,

Bekske: verzorg je goed , en als het echt niet gaat, hulp vragen.

Clive: Spaanse woef is genezen. Gisteren was die erdoor. Ik denk dat hij iets vind in de tuin en opeet. Wat weet ik niet, maar heb het al eerder gezien.
Goed dat jullie tijdig het tuinhuis hebben afgebroken, gevaarlijk , niet alleen voor Matice maar ook voor jullie.

Gisteren hebben de ukjes geweest, was leuk, de dag is voorbij gevlogen. Dochter kwam ook langs in de namiddag en samen hebben we zitten knutselen. De ukjes vonden het zalig, ze mochten zelf hun knutselwerkje versieren enz. Nadien heb je wel wat opkuis , maar dat nemen we er graag bij. Als ze zich amuseren is het oké.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

04 nov 2021, 08:06

Afbeelding
ik zit met ontstekingen op meerdere plaatsen groetje

clive

04 nov 2021, 08:15

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, wens jou heel veel en heel vlug beterschap.

Oma-C, fijn dat de apparaatjes zijn bijgesteld, zal veel comfortabeler voor jou zijn. Eergisteren moesten we in een winkel zijn, maar er reed een vrachtwagen voor ons en we misten daardoor de juiste afrit een dus zijn wij de volgende afgereden naar jouw woonplaats. Heb heel hard gezwaaid naar jou :D .

HVT, wat fijn dat alles goed was bij de gynaecologe. En zo' n mooie pull gekocht van zalig materiaal, je gaat ermee stralen als je deze aanhebt. En het dweilklaar maken, gemakkelijk hé. Moet dat vandaag ook weer doen op de 2 benedenverdiepingen, kan ik morgen gewoon dweilen.

Anjelier, gezellig de ukjes bij jullie en het knutselen. Ze worden groot als je even niet kijkt.
Vind het echt wel heel fijn te horen dat Spaanse Woef erdoor is. Zo'n beestje kan niets zeggen hé.
En van dat tuinhuis heb je gelijk, niet alleen gevaarlijk voor Matice, maar ook voor ons. Alle hout ervan is al volledig weg, manlief heeft stevig door gewerkt. Waren het hout niet naar het containerpark gaan brengen, want daar zaten natuurlijk nog nagels in en op het CP hier zijn ze streng en zou je elke nagel moeten verwijderen uit het hout. Dus op aangeven van onze vriend bouwvakker, is manlief dat gaan storten op een firma die grondwerken doen. De aanhangwagen wordt gewogen vol en daarna leeg en het verschil daarvan betaal je. En we hadden 2 grote aanhangwagens vol. En daar mag je het gewoon afkappen, de mensen daar sorteren het . Maar het is enkele maanden wachten op een nieuw , de leveringstijd is echt lang.

Muddy Maddy, fijne dag gewenst.

Hoop dat alles een beetje oké is met MJ en manlief en met Wilde eend.

Zo, ik ga douchen en erin vliegen.

Ik wens elkeen een mooie dag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy

04 nov 2021, 09:33

Goede morgen beste seizoentjes,

B- post heeft ons gisteren lelijk bij ons rekker gehad. levering was tussen 8 & 17. rond 16 u begon het al redelijk op mijn systeem te werken. neem ik de tablet om naar de boerderij te gaan en kijk nog eens op de link.ja, hoor: vandaag weer huisarrest voor volwassenen. vandaag zouden ze leveren ook weer tussen 8 & 17 uur. daarna stuur ik een mail naar de post en naar de firma.
buurman was vergeten om zijn pakje te komen. nog geen 20 min later nadat hij weg is, zie ik een lichtflits en hoorden we een donderslag. en dan drash national. als dat vandaag is, gaan we zeker geen frituureten halen.
ik heb de afwas van de spieringen gedaan. ventje zei niets. als hij het al doorhad dat ik lang in de keuken bleef. ventje moet vandaag om mijn latex handschoenen. als ik die brace aan heb mag die zeker niet nat worden en op bezoek moet ik dan maar mijn handschoenen ontsmetten. bovendien moet ventje ze ook gebruiken om mij te verzorgen. de apother vond die roodheid eerder op wrijfwondes gelijken en heeft iets beters dan flamazine meegegeven en grote gaasjes.
Suus is op het oorlogspad. wie er een slecht woord over haar en Jo zegt is geen vriend/vriendin meer. ze zal dan niet meer voor zichzelf in staan schreef ze. ventje zei daar niet op te antwoorden.
en dat zal ik ook niet doen. ' is niet de eerste keer dat iemand tegen haar zegt dat ze de relatie beter verbreekt omdat die altijd ruzie maken. en hoogstwaarschijnlijk over geld. als de budgetcoach nu zegt dat het beter is om uit elkaar te gaan, dan is dat toch een teken aan de wand? ofwel krijgt ze cabinfever met hun covidmaatregelen. ofwel had ze een wijntje te veel binnen.
ventje is om boodschappen, ik blijf dus thuis. maandag een laatste keer naar schoonbroer. denk ik ik weet niet meer of er 8 of 9 zijn die je terugbetaald krijgt. ik ga vandaag de wulken ontschelpen en kuisen en in een bakje van de chinees steken. dan zijn die morgen klaar om op te warmen.
ventje wilde gisteren naar een oud- collega bellen. hij stuurde eerst een smsje maar daar kwam geen antwoord op. uit het oog, uit het hart zeggen ze.
maandag voormiddag komt de diepvries en ik heb juist producten nodig. en zoals gewoonte zal die weer na 14 uur hier staan, bijna tijd om naar Brugge te vertrekken en ze leveren die dag ook de waxinelichtjes. natuurlijk zal dat ook in de namiddag zijn zoals het pakje van D&C en mag ventje weer naar 't stad lopen om dat pakje want niemand is thuis en als ze thuis zijn doen ze niet open voor de postwagentjes. buurman V niet omdat hij dan aan het stofzuigen is. of achteraan dakgoten aan zijn garage hangt. hij had sjans gisteren met die drash
over stofzuigen gesproken, er mag weer eens met de steelstofzuiger rondgegaan worden. toch heel handig zo'n lichtje. je ziet het kattenhaar zo liggen. een swiffer neemt bijlange niet zoveel op.
ik denk van een generator te kopen mochten ze weer plannen hebben om de electriciteit af te koppelen op bepaalde uren. maar ga me eerst grondig laten informeren. als je ziet wat je nu moet installeren om te besparen dan is het huis nog te klein. wij hebben immers geen kelder.
ik moet ook een offerte laten maken door iemand die pleisterwerken aanneemt. en dan zelf schilderen. voor die pleisterwerken heb ik een adres, een schilder vind je moeilijk. Vera heeft tijdens de covid iemand gezocht maar geen een wilde komen voor een keukentje te schilderen.
het alarm ging af als ventje buiten de carref. kwam. niemand kwam hem achterna.
maandag gaan we naar de aldie niet ver van de autostrade. ventje staat erop. nu de beenhouwer in verlof is, wil hij eens de renm*ns binnen. ik moet maar in de auto wachten. zo'n behandeling is best vermoeiend. de klimop in een mand is bezig mijn winterviooltjes te overgroeien. zal er daar dan korte metten mee maken.
nu gaat ventje naar de apotheek en springt ook even de ldl binnen met de app op mijn telefoon. voor nog een pak kippengehakt. we hebben een vleesbroodje voor zondag. en ik ondertussen maar de wacht houden.
Gimly heeft eten gehad.
Fijn dag seizoentjes en keep safe. Knuffel voor die er een nodig heeft.
Cats Rule!

Oma-C

04 nov 2021, 09:54

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
een zonnige groet van hieruit...
Hopelijk een dag zoals gisteren
dat is zonnig en niet te koud :roll:

clive dank voor je overzichtje, ik ga
niet alles herhalen.... en ik jullie gezwaai
jammer genoeg gemist , ik was aan de wandel
ja 't is een soep met die af en opritten door
die grote werken aan Oosterweel :roll:
Ik was wol en breipriemen halen om
een wollen sjaal te breien... lekker warm
in de komende winter, ik heb gisteravond
al een mooi stuk gedaan :lol: en als mijn handen
tegenwringen dan leg ik het opzij voor morgen :wink:

Alle seizoentjes een fijne donderdag en hou het safe
en gezond... groetjes en tot... :wink:

zonnebloemetje

04 nov 2021, 11:36

hallooooo seizoentjes

efkes ter info

Muddy Maddy , ik verwacht ook al enkele dagen een pakje van B post en ik heb daarjuist eens van mijn oren gemaakt bij de post en ze hebben mij laten weten dat het sorteercentrum in Oostende sinds gisteren ochtend in staking is en mijn pakje ligt daar in dat sorteercentrum en blijft daar liggen natuurlijk tot dat er niet meer gestaakt word en ze weten nog niet hoelang die staking zal duren
dus hopelijk ben je hiermee geholpen omdat ik gelezen heb dat jij ook een pakje verwacht die niet geleverd wordt

groetjes , zonnebloemetje

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Muddy Maddy

04 nov 2021, 11:58

@ zonnebloementje, Bedankt voor de informatie. ze zouden beter werken ipv in staking te gaan. nu halen ze alleen maar meer leveringsproblemen op de hals. en ik ga ook eens van mijn oren maken.
Cats Rule!