In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

04 nov 2021, 13:56

Hallo iedereen,

Bekske: beterschap.

Heb prei geoogst uit de tuin, alles is gespoeld en straks nog fijnsnijden. Manlief gaat me daarmee helpen. Daarna nog even blancheren en het kan de diepvries in. Zal ook blij zijn als het gedaan is. Had zomerprei staan , en die kan niet tegen de kou. Tijdens het oogsten toch wel in mijn vinger gesneden, zeker. Is wel niet diep eerder oppervlakkig.

Het begint hier donker te worden, denk dat er een bui op komst is. Vanaf morgen beter . Had vandaag de was uitgesteld, ga het morgen doen, kan het buiten drogen. Ik kijk daar toch naar, ik droog liever buiten dan binnen .En een linnendroger heb ik niet, nooit gehad en ik mis dat niet. Manlief zegt soms om het te kopen , maar voor mij hoeft het niet.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

04 nov 2021, 14:45

Goede middag allen,

terwijl ik wacht op het drogen van
de gedweilde vloer, even komen loeren :wink:

Zopas nog een ferme regenbui gehad
maar nu schijnt de zon terug... :roll:

Hier ook geen post maar dat kan ook gewoon zijn
soms zit de bus vol en sommige dagen is er niks :?

mmm Anjelierken, lekker verse gestoofde prei prei,
dat is hier morgen met een kabeljauwfilet :wink:
Oh, in je vinger snijden is niet zo leuk... :roll:
daar heb je last van want je handen en vingers
heb je altijd nodig, hopelijk is het snel genezen :wink:
bij mij duurt dat langer want bij een diabeet (als ik)
geneest het niet zo vlug :oops:
Het blauw van mijn hand is nog niet helemaal
weg van het bloedtrekken vorige week :oops:

Zo de vloer is droog in slaapkamer, badkamer Toilet en hall
de living is voor morgen, want mijn rug zegt stop! :oops:
Groetjes allen en tot.... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

04 nov 2021, 16:46

Hier zegt de rug ook dat morgen ook nog voorbij komt.
Allemaal prullewerkjes gedaan die minder dan vijf minuten duren.
Ondertussen zie je hier iets, daar iets.
Ben je al vlug veel meer aan het doen dan gedacht.
En weer niet wat echt op het programma stond.
Zal maar geen programma meer maken.

Drie wasjes gepleegd van fijn goed.
Een keer al de herbruikbare nylon hemdzakjes bijeen gezocht en gewassen.
Die zitten overal en nergens in mijn handtassen.
Zo af en toe even opfrissen kan geen kwaad.
De eerste was hangt nog altijd buiten en is al een keer of vier gedoopt.
Hij zal blijven hangen deze keer...
De overige wasjes hangen op het droogrek in de garage.
Straks na het eten binnen zetten.
Dan is het in een wip droog.
Ik haat was in huis, dus die komt er pas in als ik ga slapen.

Nog een frisse avond aan allen!

mariajohanna

04 nov 2021, 19:35

Fijne avond allemaal,

Hier de laatste dagen al veel werk verzet, dochter had veel kartonnen dozen en bakken achtergelaten om te vullen met dingen die weg mogen en de dingen die we meenemen heb ik in de kasten laten staan, om later gemakkelijk in bakken enz te doen als we kunnen verhuizen. Als de renovatie gedaan is gaan ze wel verwittigen en dan zijn we vlug verhuisd.
Vandaag ook meubels gaan kopen, eerder hadden we al wel gaan kijken wat we zouden kunnen zetten, want de meeste van onze meubels zijn te groot. Een service-flat is nu eenmaal niet zo groot als een groot huis.....
Ben wel blij dat dochter en schoonzoon hier veel meehelpen, ik zou het anders misschien niet zo zien zitten. Wat er allemaal uit die kasten al gekomen is...... Dat is al voor veel geld dat nu uit de kasten gekomen is.
Ik wou dat we al enkele maanden verder zaten, enkel voor de verhuis hoor, want de tijd gaat veel te vlug voorbij.

Nu alles eens deftig bijlezen, ik geraakt wat achterop te hinkelen.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

05 nov 2021, 03:15

Afbeelding
hier even laten weten dat ik prei niet blanceer voor de vriezer steek die gesneden in vriezer heb ondervonden dat hij beter is tegenover dat je blancheer .Afijn je doet wel u zin hoor ook met de selder en wortelen doe ik het zo .Laat het gewoon weten groetje

Muddy Maddy

05 nov 2021, 07:12

Goede morgen beste seizoentjes,

Op hoop van zege, en die komt meestal van boven, ( er was daar ooit een programma van denk ik) gaan we de wacht aanvatten. ik hoefde niet van mijn oren te maken want er nam niemand op. ook stond er dat de post wegens verstrengde covidmaatregelen nu vanaf 12 u 30 sluit en het was me dan pas opgevallen dat ik al drie dagen geen postwagentjes en postbodes had gezien! Smsje gekregen van schoonbroer, hij kon me maandag maar na 17 u behandelen omdat hij tussendoor naar de tandarts moet. ventje pruttelde tegen, want die is nachtblind, om 17 uur zit je in volle spits. en juist dan begint de schemering.
dus de dag erna gekozen maar moet wel de maandag naar moeder voor die bankzaken. ook daarvoor pruttelde ventje tegen: das twee keer naar Brugge rijden en de naft staat hoog :roll: :roll: en dan? als die nog ging werken moest hij ook naar ginder rijden. het covid-safe-ticket is gelukt.
ventje heeft het dan 's avonds bij de Sandro uitgetest. Maandag moeten we wel wachten tot dien diepvries geweest is want ik heb die producten nodig. dus dat wordt een boterham want warm eten moet je niet doen. en we kunnen dan op 't gemakje naar de aldie zonder ons te haasten en hoeven we ons ook niet te haasten om naar huis te rijden want ons Gimly heeft erge verlatingsangst. als 1 van ons 2 thuis is gaat dat nog maar alle 2 weg? hij kwam ons gisteren ook achterna want we waren allebei in de keuken. en maar klagend miauwen. ik denk van een radio aan te steken, hoort hij nog stemmen en we zijn redelijk lang de maandag onderweg en dan heb je 's anderdaags zeker prijs uit baldadigheid omdat wij het gewaagd hebben hem alleen te laten. enfin, ik kon niet meer slapen en die zalf begon ook weer te pieken. heb het verband verwijderd en die plekken met koud water gewassen en goed afgedroogd. straks wat talkpoeder gebruiken. ik zie nog geen verschil en de tube is ver leeg. :? de papieren pleisters ook.
ventje ging gisteren met mijn gsm naar de ldl en wat had hij niet mee: juist. hij had hem even neergelegd om Gimly nog wat eten te geven en dan was die vertrokken zonder zijn zakken na te kijken. nu heeft hij de volle prijs moeten betalen. de rekening van bij de carref. was ook redelijk groot. nu beslissen wat er zaterdag op de menu komt en dan de rest van de week.
Bekske: ik blancheer ook mijn prei niet voor ik ze invries. als ze er dan uitkomt spoel ik ze nog eens goed en gebruik het dan.
vandaag op de menu: warme wulken en garnaalkroketten. zaterdag nog onbekend en zondag vleesbroodje. maandag nog onbekend en dinsdag ook.
we hoeven geen vuiniszak buiten te zetten want er zit praktisch niets in doordat er bijna geen kartonnen borden gebruikt zijn tijdens Gimly's haarbal periode. ( hij is gewoon van kartonnen borden te krijgen al van kitten af) zijn korrels zitten wel in een glazen komentje en zijn water in een plastic bekertje met wijde opening. eronder ligt een placemat maar die is ook direct vuil en nu heeft hij eens de andere kant van zijn placemat vuil gemaakt. ventje betrapt hem regelmatig dat hij met zijn poten in die kartonnen teljoor staat. zoals ik al schreef denk ik dat zijn zicht niet meer zo goed is. hij zou eigenlijk een senior onderzoek moeten ondergaan, maar dat is ook te stresserend voor hem. Ons Mies had altijd zweetpootjes. En kreeg ze maar in die reismand! ook nog zoiets.
ik had een grotere gekocht van een vriend ( eigenlijk een hondenreismand) omdat ze toendertijd met twee naar de dierenarts gingen. En ge mocht alle truckjes van de foor gebruiken, ons Mies wilde er niet in. en Gimly ook niet. je moet echt diene mand op zijn kop zetten en de kat er ook met zijn kop erin. deurtjes toe en hopla. niet erg diervriendelijk maar anders gaat het niet.
Helena: jij had het geloof ik een tijd geleden over anti- haarbal snoepjes? hij heeft die maar eet ze zelden op.
MJ: die verhuis zal er zo op zitten. we zijn immers al november. en ja zo'n flat is veel kleiner. ons moeder zou ook nieuwe meubeltjes nodig hebben maar die wil niet verhuizen om diverse reden. En schoonmoeder daar moet ik me niet mee moeien want schoonbroer en ik zijn "maar" aangetrouwd.
ik ging daarnet naar de keuken om mij sapje en Gimly was met me mee. heb rest van zijn zakje gegeven. dat is ontbijt 1. geloof dat ventje toch gaat opstaan of die is gewoon naar de badkamer.
anders moet ik nu snel mijn wulken ontschelpen. moet nog twee afleveringen van een serie opnemen. Gisteren gekeken naar extreem couponning, maar deze keer was het niet om een voorraad voor henzelf aan te leggen maar voor de voedselbanken. het waren vooral potten pastasaus. hier zouden ze beter ook meer kortingsbons aanbieden maar dan moet de winkel de btw er van pakken en als het 1+1 is tellen die dubbel dus moeten ze feitelijk als je het in het negatief gaat, jou betalen. maar dat zal hier niet gebeuren. 't is altijd maar winst maken, hoe meer hoe beter. Tsja, dat is België.
ik ga nu naar de boerderij en dan criminal case. het zijn tegenwoordig de enige twee spelletjes dat ik nog speel.
ik denk dat onze uplichter het gaat begeven. hij is aan het flikkeren en er zijn geen vervanglichten op. we hebben nog een staande lamp van in engeland waar de lampkap niet past en anders moet ventje de uplichter van boven halen. of een nieuwe kopen. ik ga alvast op zoek en liefst een waar ik niet op moet wachten en direct kan meenemen.
zo, fijne dag seizoentjes, keep safe en een knuffel voor wie er een nodig heeft!
Cats Rule!

Oma-C

05 nov 2021, 09:01

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
een mooi zonnetje schijnt en een bui
hebben we in de vroege morgen al gehad :roll:
en het zou kunnen dat het niet de laatste was
maar dat zien we dan wel weer :lol:

M-M ik weet nooit op voorhand wat ik ga eten
mijn voorraad is groot genoeg en daar kies ik uit
of als ik mijn wekelijkse boodschappen doe
dan zie ik wel eens iets wat ik meebreng
maar meestal volg ik mijn boodschappenlijstje :wink:
Straks maak ik erwtensoep met spekjes en rookworst
(die rookworst hadden ze bij Lidl vorige week en dat
gebeurt niet dikwijls) :roll:

M-J, een heel werk die verhuis, ik ben er al een
jaar of 7 vanaf :wink: hopelijk gaan de werken voor jullie
snel en kunnen je vlug op jullie plaats zitten,
het is vermoeiend, maar dan zijn jullie gerust :lol:

Bekske ik blancheer mijn groentjes ook niet
voor ik ze invries, kuisen, goed wassen droogdeppen
en invriezen, ze blijven hier toch niet heel lang zitten :roll:

Helena, er komt altijd wel iets uit de hoek, en ik plan
alleen dingen die echt moeten gedaan worden :wink:
de gewone dagelijkse taken komen altijd terug dat
is al een routine, ik heb volgende week de ramen
op het programma staan....of misschien wel in
het weekend.....hier zijn alle dagen toch gelijk :oops:

Alle seizoentjes een fijn weekend straks en een mooie
vrijdag, sterkte wie het nodig heeft, groetjes en
allemaal een knuffeltje :)

anjelierken

05 nov 2021, 13:25

Hallo iedereen,

Ik blancheer mijn groenten altijd, blijven ze langer houdbaar in de diepvries. De prei gebruik ik enkel voor soep.

Oma-C: je hebt me op een idee gebracht , volgende week ga ik ook gestoofde prei met kabeljauwfilet klaarmaken, is lang geleden. Soms weet ik ook niet goed wat ik op de menu moet zetten.
De wonde aan de vinger was eerder oppervlakkig, maar voelt toch pijnlijk aan als je ergens tegen stoot. Heb al erger meegemaakt :oops: .

MJ: kan me goed voorstellen dat er veel op je afkomt.

Vanavond allebei naar huisarts voor griepspuit.

Gisteravond plots zonder elektriciteit, ook bij de buren. Had boven kaarsen liggen, dus met het licht van de gsm die gaan halen .Nu heb ik die beneden gelegd ( ben slimmer geworden) :D :D .Gelukkig na een dik halfuur hadden we terug licht. Was lang geleden dat we nog eens zonder stroom zaten.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

05 nov 2021, 15:48

Dag anjelierken, ik heb maar een kleine vriezer
en kan alleen maar voor een 14tal dagen invriezen
dus moet groente en zo niet lang in de vriezer zitten... :?

voor 't geval van stroomstoornis heb ik altijd een
theelichtje en lucifers in de plombkast en verder
een paar campinglichten in de livingkast, mijn
ouderwetse gsm geeft niet veel licht.... :oops:

Net nog een goeie regenbui gehad en verder
tussendoor zon, maar die is nu op voor de rest
van de dag denk ik, groetjes allen en tot morgen
en een fijne avond :wink:

Helena van Troje

05 nov 2021, 16:52

Eindelijk het geplande werk klaar gekregen.
Oeps, ik ga me ook eens moeten voorzien op eventuele stroompanne.
Waar liggen de kaarsen? Boven in een van de lege kamers.
De lucifers? In de keuken boven in de kast.
De theelichtjes? In de berging.
Reorganisatie is dus aan te bevelen...

De zon heeft het hier lang volgehouden, maar daarnet heeft het eventjes gehoosd.
Nog een aangenaam dageinde gewenst aan allen.

Bekske

06 nov 2021, 08:28

Afbeelding

Muddy Maddy

06 nov 2021, 08:57

Goede morgen beste seizoentjes,

Bij stroompanne weet ik direct waar de kaarsen en theelichtjes te vinden zijn. voort brand er hier altijd een hele grote kaars: de "vinnykaars" ter ere van Vinny & Mies en alle andere katjes die gestorven zijn o.a. Bartje van Janet. maar die dient ook als algemene kaars voor iedereen die ik ken. alle theelichtjes van 8 u zitten mooi in een doos die op de plastic ladenkast staat waar ik mijn hobbymateriaal in steek. er hangen hier ook nog lichtslingers op batterijen die in een organizer zitten en in het eerste schuif van de kast waar de bidprentjes staan van mijn schoonvader, papa en de moeder van mijn schoonbroer. en daar staan ook enkele kaarsen. in een kast heb ik ook nog een lamp staan die werkt op lampolie maar die doe ik niet aan binnen, denk dat het plafond zwart zal zien. maar ik ben voorzien. misschien zo'n campinglicht nog aanschaffen zoals Oma C heeft. voor in de keuken. wij hebben hier eens een hele grote gehad na werken aan een kast in de st-antoniusstraat. doordat iedereen net dat moment thuiskwam en begon te koken ( nummer 14 had een kip in de oven op 250°, nu mag het maar 230° meer zijn) ging die draad/buis waaraan ze gewerkt hadden in "staking". de hele straat heeft de electriciteitsmaatschappij die hier die werken gedaan had, denk dat het Fl*vius? was gebeld en dan zijn ze gekomen maar na 2 uur weer van het zelfde.
Toen rond 10 uur zijn ze hier met zwaarder materiaal gekomen en hebben alles black-out gezet. je had dus niets van apparaten die werkten ook geen tv meer. dan hebben ze gewerkt tot 12 u en om 8 uur waren ze hier weer. dan is er weer een onderbreking geweest van driekwart uur. en toen was alles opgelost. we weten ondertussen naar welk nummer we moeten bellen. ook het straatlicht hoort daaronder. hadden ze die willen verzwaren en is er iets misgelopen, we weten het niet. ik elk geval daarom sprak ik enkele dagen geleden over een generator omdat 14 een heeft voor noodverlichting zodat ze naar buiten kunnen. hij werkt voor daik*n dus zullen ze daar wel voor een prijsje aangeraakt zijn. in de gang bij mij hangt ook een lamp op bewegingsnsor op batterijen. denk er over na er nog ene te kopen maar dan voor boven.
ventje heeft een pakje van ldl-shop ontvangen via een andere firma. ik heb de datum 8 november op mijn track& trace staan. ventje ook voor de dvd die we recent aankochten via een duitse firma.
ik heb al verschillende keren via de vtm nieuws messenger hun de boodschap over die problemen doorgegeven maar je krijgt zo'n automatisch antwoord. :? :? :?
Gimly is van voeder voorzien.
maandag zouden ze dus leveren maar wij zijn niet thuis na tweeën. na de komst van de diepvries gaan we naar moeder daar ik de dag erna naar schoonbroer moet. ze moeten dan maar blaadjes in de bus steken. ik ga nu dat huisarrest voor volwassenen aan mijn laars lappen. en als we maandag hier een postbode zien rondlopen of wagentjes zien rijden voor de kranten dan is het over. maar denk het niet.
Als ik gedaan heb met bellen naar moeder zal ik eens naar de regionale pagina's surfen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe! knuffel!
Cats Rule!

Oma-C

06 nov 2021, 10:22

Afbeelding

Fijne zaterdag allemaal, hier een beetje mistig en
ik hoop dat de zon er nog door kan branden :roll:
Echt koud is het niet... we zullen zien wat we krijgen :oops:

Hier is mijn buurman overleden, de man was 82 en na een val
de heup gebroken en in 't ziekenhuis overleden na revalidatie
en de dag voor hij naar huis mocht is hij gewoon op het
toilet overleden.....benieuwd wie na hem in het appartement
zal komen wonen :oops: Een heel vriendelijke man die met
iedereen een babbeltje deed... ja het kan rap gaan... :roll:
Ik hoorde het gisteren van een andere buurvrouw toevallig
als ze van de boodschappen kwam...
Ik vond het al raar dat de rolluiken toe bleven en z'n autootje
op dezelfde plek bleef staan, de man is al een maand dood 8O

M-M ik heb alleen die campinglamp op batterijen, en gelukkig
heb ik ze nog niet veel nodig gehad, je kan je arm kopen
aan batterijen want die zijn duur, en vergaan ook als je ze
niet gebruikt :roll: ook de rook en CO2 melders zijn op batterij
verder gebruik ik geen batterijen :oops:

Alle seizoentjes een fijn weekend, volgende week
weer een "feestdag" midden in de week... dan zal er
wel weer hier en daar een brug gemaakt worden
't is maar dat we 't weten.... :roll:

Een fijne zaterdag en tot later...

clive

06 nov 2021, 10:41

Afbeelding
Goedemorgen,

Gisteren een kleine maar hevige opstoot gehad. Nu voel ik me gelukkig beter, want vanavond gaan we met onze naaste buren uit eten. Heb gisteren me dan ook bewust gerust zodat vandaag niet in het water zou vallen. En het gaat, heb al een heel grote strijk achter de rug. Moet dan namiddag bij de kapper zijn, waar ze mijn haar gaan opsteken voor vanavond. Normaal ga ik daar altijd te voet naar toe, maar nu brengt manlief mij en komt me ook halen. Heb 1 klein probleem, mijn nieuw kleedje dat al 2 jaar in een hoes hangt in de dressing,
( corona), heeft geen rits, dus moet ik dat aantrekken voordat ik naar de kapper ga. Maar doe daar meteen als ik thuiskom een lange en ruime badmantel over. En dan nog mijn make-up verzorgen. Mijn nagels zijn gedaan, samen met een pedicure. Ben het meest benieuwd hoe ze mijn haar gaat opsteken. Manlief heeft al gezegd dat hij er een foto van gaat nemen. De laatste keer dat mijn haar opgestoken is geweest is 31 jaar geleden bij ons huwelijk. Dus dat is heel lang geleden :D .

Zo, ga even nog licht HH doen. Ik wens zonder namen iedereen een mooi dag. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

clive

06 nov 2021, 10:43

@ Oma-C, onze innige deelneming met het overlijden van jouw buurman.