Golf 5 schreef: ↑06 nov 2021, 17:41
Ja Wil zet die plaat af ze is afgezaagd .
De vraag is als ze 92% zijn gevaccineerd .
Hoe komt dat er nog zoveel besmettingen zijn
Is teken dat de vaccins niet voldoende werken .
Misschien een antwoord op uw vraag :
Veel hangt af wààr men die besmettingen heeft vastgesteld in België. Zoals bekend is de vaccinatie in Vlaanderen een succes, in Wallonië duidelijk minder en in Brussel eerder laag.
Men is het er verder over eens dat de meeste mensen die op intensieve belanden, niet-gevaccineerden zijn. Met de “meeste” dient men rekening te houden met het percentage wel of niet ingeënte. Niet- gevaccineerden zijn procentueel in overtal.
De vraag die ik me stel en de vraag die tevens weinig aangehaald wordt is deze : hoeveel van die mensen die in de Vlaamse ziekenhuizen op I.C. liggen wegens Covid19, zijn afkomstig uit Vlaanderen ? Of zijn het mensen met origine uit exotische landen ? Mensen die weinig of geen vertrouwen hebben in de westerse geneeskunde en/of gezondheidszorg ?
Zou het niet kunnen, dat gezien de situatie in Brussel, en bij uitbreiding in Wallonië, er heel wat van hen moeten door gewezen worden naar Vlaanderen wegens hun overtal aldaar ? Even kijken naar Hasselt of naar Aalst ?
Officiële cijfers worden hierover niet gemakkelijk gepubliceerd. Opletten voor racisme, niet ?.
Wat ik wél weet : van een goede kennis wier man een behoorlijke functie heeft in een ziekenhuis hier in de streek, hoorde ik dat de toestand aldaar momenteel nog aanvaardbaar is. De laatste paar dagen, zo zei ze me, zijn er vier gevallen met Covid19 opgenomen. Alle vier waren Franstalig en niet uit de streek (W-VL) afkomstig. Nederlandsonkundig en arrogant. Géén van hen was gevaccineerd.
In die zin is het begrijpelijk dat de Vivaldi-regering met, wat die materie betreft, Frank Vandenbroecke aan het hoofd, er de voorkeur aan geeft de zaken “nationaal” aan te pakken. De ploeg van 11 miljoen, zoals zijn secondant Alexander het noemde. Stel u voor dat ze moeten toegeven dat Vlaanderen het stukken beter doet dan België. Een vreselijk idee !