In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

06 nov 2021, 10:49

Dank je clive, geniet van jullie etentje... :lol:

buurman zijn voordeur zit aan de voorgevel
en de mijne aan de zijgevel, daardoor zag ik niet
veel van de buren :?
maar ik zag wel als ik naar de brievenbus ging(ga)
dat alles gesloten bleef.... en al zo lang
en nu hoorde ik dat hij al een maand geleden
overleden was :roll: Het kan rap gaan.....
zonder dat men er iets van weet :oops: :roll:

Daarom geniet van wat kan.... :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

06 nov 2021, 14:39

Ook onze deelneming, omaC. En ja, het kan rap gaan..... Zo te zien zal hij niet of nauwelijks afgezien hebben als het op het toilet gebeurd is......
Hopelijk valt de volgende bewoning ook mee. Ook al zie je ze niet veel, vriendelijke mensen is altijd leuk als buren.......

Hier al wat kasten gedaan, die we meenemen,moet nog 4 schuiven van kasten die niet mee gaan. Wat een mens allemaal bijhoudt......
Hier in de living staat een doos 'papier & karton' , een 'rest-afvalzak' voor definitief weg, een doos met 'nazien, weg of kringloopwinkel' , dat moeten de kids doen, hier is het al weg.....
Oei, tel gaat, ik moet opnemen... Dit al posten,tot later....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna

Ook onze deelneming, omaC. En ja, het kan rap gaan..... Zo te zien zal hij niet of nauwelijks afgezien hebben als het op het toilet gebeurd is......
Hopelijk valt de volgende bewoning ook mee. Ook al zie je ze niet veel, vriendelijke mensen is altijd leuk als buren.......

Hier al wat kasten gedaan, die we meenemen,moet nog 4 schuiven van kasten die niet mee gaan. Wat een mens allemaal bijhoudt......
Hier in de living staat een doos 'papier & karton' , een 'rest-afvalzak' voor definitief weg, een doos met 'nazien, weg of kringloopwinkel' , dat moeten de kids doen, hier is het al weg.....

mariajohanna

Bekske

07 nov 2021, 01:03

Afbeelding

anjelier

07 nov 2021, 09:33

Hallo iedereen,

Met hulp van manlief ben ik hier binnengeraakt .Moest me terug aanmelden.

Ik kijk regelmatig naar de overlijdensberichten via internet .Anders zou ik het ook van veel mensen niet weten , vooral uit mijn geboortedorp .Vroeger kreeg iedereen een overlijdensbrief .Onlangs zag ik een overlijdensbericht van heel verre familie van manlief, we zouden het anders ook niet geweten hebben. Ja, tijden veranderen. En nu met corona zie je sowieso al weinig mensen.

Hebben een wandeling uitgestippeld voor deze namiddag, het gaat toch niet regenen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

07 nov 2021, 09:58

Afbeelding

Goede zonnige zondagmorgen alle seizoentjes,
toch nog regen gehad vannacht want alles ligt nog nat.

anjelier ja zo was dat vroeger maar nu met alle media
wordt dat niet meer gedaan hé, er wordt verondersteld
dat iedereen dat allemaal leest op een of ander toestel :roll:
en als er families zijn die uiteengevallen zijn dan hoor of zie
je het nooit.... De wereld is helemaal verandert :oops: :roll:

Iedereen geniet nog van uitslapen of taakjes doen ... :wink:
Ik hen ook nog een wasje gereed om buiten te hangen :)
dan zijn de weekend taken ook gedaan... ik stuur allen
een zondagse groet :) en hou het veilig!

clive

07 nov 2021, 10:05

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Amai, het was een lange maar prettige dag gisteren. Het restaurant is goed gekeurd en had eigenlijk wel 1 minpunt. Door de lage plafonds daar en het restaurant dat vol zat, was er veel rumoer en dat was een beetje vervelend. Voor de rest was alles oké, alhoewel de mannen de porties wel wat klein vonden. Nu ja, het was een Franse keuken, dan zijn de borden nooit overvol natuurlijk. Heb nog maar eens bewezen dat ik een heel langzame eter ben, was altijd de laatste en kreeg ook niet alles op. Het was leuk, maar volgend jaar gaan we toch iets anders kiezen.
Lag pas om 01:00H in bed, want ik had make-up op en die moest er natuurlijk van af, tanden poetsen, gezicht verzorgen met nachtcrème, enfin, het kwam erop neer dat manlief al sliep toen ik in de slaapkamer kwam. Had dan nog even TV op gezet zonder geluid. En ben dan vrij vlug in slaap gevallen. Geslapen tot 08:00H.

Anjelier, heel veel plezier met de wandeling namiddag. Het is zelfs niet echt koud buiten.

Straks naar de hondenschool met Matice en daarna een rustige namiddag.

Ik wens iedereen een rustige zondag. Heel veel liefs aan elkeen en een dikke knuffel mag ook vandaag niet ontbreken.

Muddy Maddy

07 nov 2021, 10:50

Goede morgen beste seizoentjes,

wat langer blijven liggen deze morgen en dan mijn wondverzorging gaan doen. doe dat nu zelf.
maandag moet ik wel een nieuwe bus daktarin hebben. als ik te lang wacht gaat alles weer jeuken en nèt dan zit ventje midden in een campagnespelletje. :? mijn linkse oksel is al genezen.
denk dat het een combinatie is van wrijf en candida. mijn liezen doe ik met de crème. zal dan wel horen dinsdag wat de reden is en misschien een andere behandelroute kiezen.
het komt opzetten en dan is dat enkele weken weer weg.
ventje denkt dat het een inwendige infectie is. we zullen zien wie gelijk heeft: ventje: dr google of mijn Doc.
ik weet nog goed dat mijn moeder in de tijd van mijn de rode hond had gekregen ( de mazelen) en dat papa dacht dat het een radijzenvergiftiging was! Rubella kan je dus meerdere malen krijgen.
ze was flink ziek al had ze als kind alle kinderziekten doorgemaakt ook iets wat ze in Brugge de 'bevende marullen' noemen. en op 26 jaar kreeg ik de waterpokken! moeder bleef beweren dat ik ze gehad had, maar mijn dokter in de tijd zei dat dit onmogelijk was. ik heb wel een ferm lidteken in mijn decolletè maar daarnaast ook een lidteken van Titi die mij in doodsangst als boom gebruikte. dat was ferm diep maar moest niet gehecht worden. ( verhaal voor een andere keer) mijn lichaam is niet ongeschonden uit verschillende strijden geraakt en dan heb ik het nog niet over inwendige lidtekens.
Oma C: onze deelneming en je ziet hoe het nu gaat in deze maatschappij. een mens kan al weken overleden in zijn living of ergens anders liggen en niemand weet van iets tot er een lichtje opgaat of een geurtje wordt waargenomen. jammer dat wij in een maatschappij leven waar er geen sociale controle meer is. hier zouden ze het ook niet weten. wij hebben gordijnen.
misschien zou hun eurocentje vallen als we al weken geen pakjes meer aannemen. :? over batterijen gesproken, wij hebben een batterijorganizer. wij gebruiken nogal veel batterijen zoals voor de sensorlamp in de gang. gisteren was ik die aan het vervangen terwijl ventje naar 'the rookie' kijkende; vroeg wat ik aan het uitspoken was. ik zei: 'batteries, aziz, komt uit een film met arnold shwarznegger. dan wist hij het direct.
Clive: hoop dat je het leuk vond op je feestje en dat je kapsel mooi was. ( je kan zeker geen foto doorsturen van kapsel en kleedje?)
Anjelier: ik weet niet of je het gelezen heb, maar ik heb croissantjes gemaakt. ze waren niet zoet en ventje vraagt of er andere soorten bladerdeeg bestaan. ik had ze na afkoeling in een plastic zakje bewaart en ze zijn nog steeds goed. ze "bladeren" wel niet zo erg af na het eten van ene van de bakker mag je heel het huis stofzuigen en jezelf. mijn moeder doet hetzelfde als jij: in de krant de overlijdensberichten lezen. ook de geboortes maar die staan er geloof ik niet meer in. bij papa was er geen bericht in de krant. moeder wilde dat niet want we hebben nogal veel verre verwanten waar we helemaal geen contact mee hebben omdat zij ook niets van zich laten weten. op een dag stond er in de droogkuis een geboortekaartje waar zo'n verwante nicht werkte en moeder vroeg wie er "gekocht" had en ze zei ik. Ons moeder was daarvoor gestoord want dan moest ze nog een kado kopen voor een kind waar ze geen weet van had.
Ventje heeft bericht gekregen van zijn oud- collega. die is aan het verhuizen. dus dat adres mag geschrapt worden. hij schreef dat hij na de verhuis contact ging opnemen. of die zijn woord gaat houden weten we niet.
vandaag eten we vleesbrood. is lang geleden en er zal geen stukje over blijven. en mochten we toch over hebben, tegen de avond is dat wel in ventjes maag verdwenen. hij wilde van de week een halve kilo kippegehakt opeten terwijl ik die voor hamburgers had gereserveerd. dan heb ik tegen ventje gezegd dat ik dat heel "vroet" zou vinden. twee maal 500 gr kippengehakt op 1 dag opeten. dan heeft hij kip curry op een pittabroodje gegeten. want niet in ventjes maag verdwijnt steken we in de frigo en/of de diepvries. dat is het geval met prei/ham/kaassaus, en paling. soms steak maar zelden. kip is er ook nooit over. dat gaat soms in Gimly's maag. Gimly eet nu ook martinoprepare en smeerpatê. Vinny lustte ook ijs. alleen vanille. beiden waren dol op koffiemelk en slagroom uit de bus. maar Gimly krijgt van koffiemelk de dunne. ook van kattemelk. hij drinkt wel water die naast zijn pot korrels staat. Mies dronk water op de salontafel en het moest van een merk zijn. Vittel water. als je met iets anders afkwam dronk ze niet. op het laatst hebben ze bij een bloedtest gezien dat Mies diabeet was. ik zou dus haar alle dagen hebben mogen inspuiten met insuline.
Vandaar dat ze de saus van de whiskas lebberde en het vlees liet liggen. ze moet dat al gehad hebben in het asiel. na haar sterilisatie at ze niet, tot ze mij in het oog kreeg en ik in de kooi mocht. dan pas is ze beginnen eten. ze wist instinctief dat ik haar zou "adopteren". ik kreeg kopje en een luid gesnor. ze had mij gekozen en niet omgekeerd. en dus heeft Gimly klaarblijkelijk voor ventje gekozen. ik dien alleen maar voor eten en soms een knuffel.
oops, het is al bijna aperitiefuur en ik moet nog mijn pillen nemen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Helena van Troje

07 nov 2021, 11:41

Vanavond komt de student terug, denk ik toch.
Eten is in huis gehaald daarjuist.
Op een klein half uurtje ben ik over en weer met de fiets.
Wat dat geeft als je banden goed opgepompt zijn: 20 per uur!
Met de Harley Trapson met eigen benen.
Ik durf niet elektrisch.

Ik zal ook maar een vleesbroodje maken.
Ik heb ontdekt dat student dat graag mee neemt tussen zijn boterham.

Verder strijken vandaag.
Het is wel het weer om de klimop te snoeien.
Maar zelfs de Heer rustte de zevende dag, dus ik ook.
Relatief tenminste...

Ik ga dat een beetje sluw aanpakken hier.
Woensdag als het redelijk weer is begin ik te snoeien.
In de namiddag heeft de student geen cursus.
Benieuwd of hij komt helpen...
Hoewel hij volgens zijn moeder heel concrete bevelen nodig heeft.

De zon doet haar best, maar het lukt niet al te best.

Fijne zondag iedereen!

Oma-C

07 nov 2021, 19:51

Afbeelding

Hier alles gewassen en gestreken, 't was goed buiten
en niet te koud, natuurlijk niet meer om buiten te zitten :oops:

Voor allen een fijne avond en tot morgen
Slaapwel en blijf safe :wink:

Bekske

08 nov 2021, 08:43

Afbeelding

Muddy Maddy

08 nov 2021, 09:17

Goede morgen beste seizoentjes,

vandaag maandag alweer. woensdag een dag die ik niet graag heb. toen op die dag is ons Mies over de regenboog gegaan. Dat is nu al 12 jaar geleden. de dag erna is ze gecremeerd. want woensdag is een feestdag. 4 maanden later ging ook Myrza erover. FIP. volgens die dierenartse van toen mocht ik 1 jaar geen katten houden. Later hoorde ik dat dit onzin is omdat het om de droge FIP ging en 6 maand nadien zaten de 5 weken oude ventjes hier. 4 dagen later kreeg Vinny een kortsluiting in zijn hersentjes. het was erop of eronder en hij is er door gekomen. Om 5 jaar alles uit zijn leventje te krijgen wat er maar te krijgen viel. En exact 5 dagen na zijn 5 de verjaardag over de regenboog te gaan.
Gimly heeft besloten dat ventje moet opstaan. hij staat luidkeels miauwend aan het bed. en wilde op de grote zolder maar die deur is gesloten. en daar mag hij zeker niet in.
vandaag komt de diepvries tenzij die ook staakt. je weet nooit. normaal krijg ik de dagen ervoor een smsje. bon, als ze niet komen moeten ze niet keren zegt mijn moeder.
als er hier geen diepvrieswagen staat om kwart na twee, ga ik weg. ik blijf ook niet meer thuis voor de pakjes. ventje moet dan maar naar een gekozen postpunt.
morgen wel naar schoonbroer maar dan moet ik niet naar moeder en hoef ook geen boodschappen in de aldie te gaan doen. ventje moet alleen 's ochtends het leesvoer gaan halen. er was weer geen nieuwsblad en Peter zei tegen ventje dat die de vrijdag maar enen moet komen reserveren. idem voor Hln want je weet nooit. ik lees ze de zaterdag allebei omdat als het nieuwsblad dit schrijft, hln wat anders schrijft en het gaat over hetzelfde. :? in feite lees ik graag over de vergelijkingen van een product en dat doen ze alle twee de zaterdagen. natuurlijk kan ik het ook online gaan lezen maar het zijn dan plusartikelen en daar moet je 4 euro voor betalen voor 1 maand. reken en tel maar. het loopt op.
ventje moet gaan douchen en naar de apotheek. ik ga daarna douchen en een volledige verzorging doen ook van mijn gezicht. ik heb zeer droog vel. 2 dagen na een vochtinbrengend masker voelt mijn kin aan alsof ik een baard staan heb. een onzichtbare baard dan...
ik heb de boerenboter uit de frigo gehaald omdat ik eindelijk weer eens een cake wil bakken.
als ventje onder de douche staat kan ik het deeg klaarmaken.
ik ga ook een paar boeken voor jongste nichtje zoeken die ik in der tijd gekocht heb omdat de fb boekengroepen daar over juichende revieuws gaven maar na de tweede keer lezen denk je.... wat was daar nu zo goed aan? ik geef ze dan liever aan haar. ze doet er dan mee wat ze wil. ze kan ze ook doorgeven aan een kotgenoot.
ventje heeft ontdekt dat de nieuwste van Liliane Moriarty goedkoper is in het engels bij bol. en nog goedkoper als e- boek maar dan moet ik mijn e- reader zoeken en opladen. en het is er nog een zonder lichtje. daarmee kan je ook in de zon lezen of je koopt zo'n bril dat je over je gewone bril zet op zo'n tv-winkel. :? ze verkopen er ook die èn zonnebril zijn èn leesbril.
ik ga pillen pakken en een doosje bramen eten. daarna is het ver tijd voor ventje om te gaan douchen en ik om deeg te maken.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

08 nov 2021, 09:28

Afbeelding

Alle seizoentjes een aangename maandag, denk positief...
ja de zon schijnt en we zijn dankbaar voor elke zonnestraal
deze tijd van het jaar.... :wink:

M-M sterkte nog met de nagedachtenis van de poezen... :oops:
ja, je blijft er aan denken...

Dag Bekske, een aangename maandag voor jou ook :wink:

Alle seizoentjes en fijne maandag en hopelijk nog een paar
dagen mooi weer, hoop doet leven hé :lol:

Groetjes allen en tot later...... :wink:

Helena van Troje

08 nov 2021, 11:17

Goede voormiddag allen,

Kom ik in de garage en ontdek dat ik een machine heb laten draaien gisteren en dat klink vergeten ben.Het wordt hier erg. Alzheimer, en neen, zegt de huisarts en ja zeg ik.
Zo begint het met kleine dingetjes vergeten.
Teveel dingen in je hoofd zou ons moeder zeggen.

Belangrijke dag vandaag voor de student.
Hij moet vandaag gaan solliciteren voor zijn stageplaats.
Met al die corona heeft hij nog steeds zijn rijbewijs niet kunnen halen.
Dus met de fiets, zo een 14 km naar een bedrijf gevestigd op de A12.
Hij heeft er iets voor over.
Als ik nu ons moeder was, maar dat ben ik dus niet, dan zou ik hem gebracht hebben met de auto en gewacht tot hij klaar was. Had grootvake nog geleefd, die zou hem ook weggedaan hebben.
Nu is het een lesje in plan trekken.

En ja we gaan profiteren van dat zonnetje om de klimop te lijf te gaan.
Eerst die vergeten was ophangen.
En de matjes van in de keuken insteken voor een wasbeurt.

Dames tot lezen.