In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

13 nov 2021, 09:44

Goedemorgen Seizoentjes,

Ik kan geen plaatje zetten, dus doen we het maar zonder.

Matice heeft juist wat gespuwd. Manlief is met hem buiten nu en ik heb alles opgeruimd en nageveegd met Dettol. Manlief komt net zeggen dat hij Matice zijn medicatie heeft gegeven voor zijn maag. Moest hij niu opnieuw spuwen moeten we naar de dierenarts van wacht. Hoop dus dat hij zich dadelijk al een stukje beter voelt.

Zo, ik wens iedereen een mooie dag. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel.

anjelier

13 nov 2021, 14:50

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: hier in de supermarkt valt het mee om de winkelkar te ontsmetten, die"ontsmettingsbak" staat vlak aan de winkelkarren, dus dichtbij . Na het ontsmetten van de kar , ontsmet ik ook mijn handen. Zelfs als we thuis alles uitladen , ontsmetten we ons handen.

Gisteren met dochter naar speelgoedwinkel geweest, binnenkort is het Sinterklaas. We hebben een hele tijd in de winkel doorgebracht, veel te veel keuze, je weet niet wat je moet nemen :D . Hebben tevens al cadeautjes meegebracht voor Nieuwjaar. Want ja, dat zal er ook vlug zijn.

Manlief kijkt naar het veldrijden.

Zoon heeft bomen gekocht, toen ik gisteren in de speelgoedwinkel was , belde hij. Alles uitgelegd in geuren en kleuren :D , ergens volgende week komen ze ze leveren, waarschijnlijk moeten we gaan helpen planten, maar dat geeft niet, ik doe dat graag .Zo krijgt stilaan de tuin ook vorm.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

13 nov 2021, 17:19

Even tijd nu.....
Mijn bezoek is nog niet lang weg, dan vlug een boterhammetjes gegeten en nu even verpozen. Heb enkel het bed kunnen verschonen, seffes, na het douchen, de wasmachine aanzetten, meer doen is voor morgen, zondag of niet.
In ieder geval ben ik vandaag al veel dingen kwijt die door mijn vriendin zijn meegenomen, en die morgen aangeboden worden op de plaatselijke rommelmarkt. Zo heeft iemand anders er nog plezier van. Ook dochter is geweest om nog wat te rommelen....
Wat hier allemaal binnensteekt en wat er niet gebruikt is de laatste jaren.... Je wil het allemaal niet weten, geloof me.
Heel ons huis is bezaaid met bananen- en andere dozen en bakken.....
Kuisen????? Niet aan te beginnen op deze manier. En zeggen dat we heel december nog zullen moeten wachten, januari of misschien februari zouden we het maar kunnen inrichten, de meubels zijn hopelijk ook tijdig binnen.
Ja, ik maak me misschien teveel zorgen voor alles en niets..... maar ik ben zo en kan mezelf niet veranderen.
Achteraf kan ik er misschien om lachen.....

Bon, ben wat op mijn effen, nu de douche klaarmaken voor manlief en dan is het mijn beurt. Zal deugd doen..... 😊

Maak er allemaal een fijne avond van, en hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

14 nov 2021, 08:26

Afbeelding

clive

14 nov 2021, 09:35

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, dank je wel voor jouw mooi plaatje.

Anjelier, zoonlief gaat bomen planten. En wij hebben ze destijds allemaal laten kappen. Er staat nu nog maar 1 boom in de tuin en een hele grote hulststruik. Maar ons bomen waren ziek, we hadden geen andere keuze.
Namiddag zou het wat beter weer worden, dus veel succes met het planten ervan.

MH, als ik jou lees, zou ik zo willen komen helpen, maar dat gaat nu eenmaal niet. Ga voor jullie een extra kaarsje aandoen en jullie krijgen van mij een dikke sterkteknuffel alleen voor jou en manlief.

Ben vandaag wakker geworden door een bepaalde viervoeter :D . Die was ontsnapt en moest natuurlijk met veel enthousiasme op bed springen, ik was meteen klaarwakker.
Straks naar de hondenschool.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie zondag. Liefs.

Muddy Maddy

14 nov 2021, 09:39

Goede morgen beste seizoentjes,

Gisteren een lekker kaaspizzaatje verorberd, twee kranten gelezen en wat series op de digicorder weggeveegd. heb proberen te rusten maar dat ging niet. dan maar vroeg naar bed.
Ons moeder had weer 't een en 't ander te vertellen maar was al op haar ongemak omdat het al 5 na 9 was, eer ik belde. ik was eerst naar de wc geweest anders moet dat tijdens het telefoongesprek. Vriendin 2 steekt nogal toeren uit met haar pas geopereerd oog. t kan nu zijn zei moeder dat het mislukt omdat madam persè naar stürm der leibe wilde kijken en te vroeg naar buiten is gegaan. en maandag moet ze voor oog 2. maar moet een covidsneltest doen ipv dat stokje in d'r neus.(PCR)
en je zou nu naast het safeticket ook een sneltest moeten doen voor een horecabezoek. Als dat idd zo is, zal mijn moeder zeggen dat wij mooi niet gaan eten voor mijn verjaardag.
Gimly had het spelen in: hij had een zakje kattekruid dat hij 2 jaar geleden van Willemien gekregen heeft ergens van onder gehaald en had daar 's nachts mee gespeeld. en toen ik met moeder belde had hij ergens een ratelmuisje gevonden en had dat in zijn poten. gisteren zag hij een zwarte vogel landden op het voetpad en stond met zijn pootjes op de verwarming maar hij zag de vogel niet meer.
vandaag steak au poivre met fijne frietjes.
Oma C: die truc met de uiensoep moet ik niet met ventje uithalen want die wist al hoe uiensoep smaakt daar zijn moeder dat al gemaakt had. ik heb gisteren de rest van het potje uitgegeten terwijl ventje een oxo dronk. ik drink regelmatig een tas vloeibare kippenbouiilon en toen kwam die oxo ineens ter sprake. gelukkig had ik nog een flesje staan voor 1 tas. en ventje heeft er ook de gewoonte van gemaakt om een wafeltje of een madeleintje mee te nemen naar bed.
Gimly weet niet hoe hij het heeft: 3 dozen om in te zitten.
vandaag gaan wij bingen met het laatste seizoen van "lucifer". ventje had opgezocht hoeveel seizoenen "the resident" had die wij uitgekeken hadden, die heeft er al 5 en zit jammer genoeg bij een streamingsdienst. en daar ventje weigert voor een streamingsdienst te betalen zullen we moeten wachten tot ze die serie uitbrengen op dvd. "Lucifer" zat ook bij de meest gekende streamingsdienst maar de makers van de serie zaten eerst ergens anders en hadden al de dvd's van de eerste 3 seizoenen uitgebracht. de fans die geen streamingsdienst hadden konden op hun kin kloppen maar die zijn tot actie overgegaan via de fanclub en Fb. Door voortdurend te zeuren heeft de stramingsdienst zich dan akkoord verklaard de twee laatste seizoenen ook uit te brengen op dvd.
verder kunnen we nog bingen op de serie "Angel" "DS9" en "Under the dome".
Anjelier: gisteren was er de "blijde intrede van de sint" hier. aangezien dat dit van de handelaarsbond uitgaat vertrok de stoet met fanfare via de zaal vuurtoren. in de bakkerij op het hoekje Staan al sintspeculaas en sintfiguren in chocolade aan de rechtervitrine in de koeltoog.
Gimly hoorde de fanfare en verdween. ze moesten naar de H. Baelskaai waar de opnames van onder vuur zijn opgenomen. waar het visrestaurant Storm zich bevind en de viswinkeltjes aan de oude vismijn. toen "mijn restaurant" werd opgenomen en die "vegetariërs" daar hun restaurant hadden, gingen die met hun ouders om vis en de dame maar aanprijzen tot ze met schaamrood moesten bekennen dat ze een vegetarisch restaurant gingen uitbaten in de vismijn. Ik weet van iemand dat ze de commentaar van de visverkoopster hebben moeten eruit knippen nadat ze betaald hadden. vandaar die plotselinge "kap" na betaling die niet werd gefilmd stonden ze ineens buiten. de regie heeft ook nog hun excuses moeten aanbieden aan de handelaarsbond. klanten die klaarstonden om binnen te gaan mochten niet binnen want er mocht geen ander volk dan de kandidates en hun ouders binnen.
Dus is sinterklaas al dan niet met roetpieten en al terug naar zaal vuurtoren gebracht. waar de kinderen een geschenkje kregen. op school bij mij was dat een mandarijn, een speculaasfiguur van de sint en enkele letterkoekjes of van die koekjes met een suikertorentje erop. omdat ik de dag nadien jarig was, moest ik altijd op de sint zijn schoot. natuurlijk zo rood als een biet omdat ik niet graag in de belangstelling sta en dat weer een reden was om mij te pesten want we wisten donders goed wie de sint "speelde". bij nummer 4 zijn er al verschillende pakjes voor de sint geleverd. en de dochter/zoon heeft donderdag een deel dozen komen afleveren bij de freule en de baron. de rondgangers van 11.11.11 hadden in de gaten dat de deur openstond en waren bijna binnen.
Buurman V is aan het stofzuigen. ik denk dat er bezoek komt voor de verjaardag van zijn vrouw. ( 10/11) ik heb een kaartje in de bus gestoken maar nog geen bedanking gekregen. met mijn achteruitgaande motoriek zullen er enkel kaartjes gemaakt worden voor degene die er een dankwoord voor over hebben zei ventje streng tegen mij. hij wil niet dat ik pijn heb om een ander te plezieren.
nu ga ik naar grimsborough een misdaad oplossen en dan naar de boerderij. gisteren geen 1 van de twee gespeeld.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

14 nov 2021, 09:46

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, echt herfstweer is het :roll:
Vannacht weer flink wat regen gehad overal grote plassen
Maar je het is maar buiten.... hier is de was gedaan gisteren
en ligt in de kast, en mijn broodje is ook gebakken en in
porties verdeeld en in de vriezer... ik kan weer voort :lol:

M-J, jaja een verhuis... er komt wat bij kijken en dan
weet je pas wat je allemaal bijgehouden hebt :oops: :roll:
Laat de tijd maar eventjes snel gaan voor jullie dat de
verhuis er aan komt dan kan je alles weer een plekje geven
en hopelijk rustig verder leven :)

anjelierken, mooi vooruitzicht dat je mee de tuin van je zoon
in orde kan brengen en bomen planten... 't zal een heel
ander zicht zijn :oops: :roll: :wink: geniet ervan in de week...

Bekske ook een fijne zondag en dank voor je mooie
bloemenboeket, een fijne dag ook...:)

Groetjes allen en een aangename zondag :) tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelier

14 nov 2021, 10:23

Afbeelding

Hallo iedereen,

De bomen planten is ergens volgende week, de firma komt ze leveren.

Clive: dan was je deze ochtend vroeg wakker :D , en dat op een zondag. Matice weet zijn dag eruit te kiezen :D .
Als de bomen ziek waren , is het het best ze te vellen, anders kan het gevaarlijk worden. Wij hebben hier enkele jaren geleden een acacia laten verwijderen ( een heel mooi boom), die als er veel wind was , kraakte en een beetje bewoog. Die boom stond ook dichtbij het huis . Had daar wel spijt van, maar ja, veiligheid eerst. De tuinaannemer zei nadien, dat het hoog tijd was dat die geveld werd, want bij de eerste de beste storm zou die omgevallen zijn, in de tuin van de buren .Die was binnenin helemaal rot.

Bekske: bedankt voor het mooie plaatje.

Een grijze zondagochtend , denk niet dat we de zon zullen zien.

Helena van Troje

14 nov 2021, 12:00

Het ziet er inderdaad naar uit dat we ons binnen in stilte gaan mogen bezig houden.
Brood en toespijs is al gehaald voor morgen en vandaag.
Het was wel aangenaam buiten.
Veel moeders met kleine ukjes op pad naar de bakker en de winkel.

Poes is zich aan het vervelen.
Ze is almaar over en weer aan het lopen en overal op aan het springen.
Bril en theetas is al in veiligheid gebracht.

Wat die verhuis van MJ betreft:
Ik probeer nu al zoveel een mogelijk op te ruimen.
Moest ik nu zelf naar het containerpark kunnen, er was al veel weg.
Ik zie me nog niet met de fiets naar daar rijden.
Ik heb ook geen karretje achteraan hangen.

Op twee dagen stond er in de groep van de stad drie keer een melding van het stelen van een fietskar.
Plezant als je daar aan de kribbe staat en je fietskar is verdwenen.
Hoe geraak je dan thuis met je baby van vijf maand!

Wat ze in de berging van mijn vuilbakken te zoeken hadden, ik vraag het me af.
Die stond vanmorgen open en ik weet heel goed dat ik die afgesloten heb.
Die ga ik nu toch ook niet met een hangslot moeten beveiligen hoop ik.
Mijn fiets staat dus vast in de garage.
Buurman zijn fiets was uit de garage gestolen....
Toch een veilige stad hoor volgens onze burgemeester, die liever minister is...

Deze namiddag nog een rustig strijkje doen.
Alles voorbereiden voor de komst van de poetsvrouw morgen.
Handdoeken klaar leggen voor de student die vanavond terug komt.
Kijken of Poes haar bakje moet proper gemaakt.
Ze heeft ander eten en dus eet ze bijna niet...
Ik zou het ook niet willen, want het vorige rook veel lekkerder.
Maar ze verkopen het niet meer of de voorraad geraakt niet aangevuld.
Wie weet? Schaarste alom.

Amuseer jullie!

Helena van Troje

14 nov 2021, 18:02

MM had ik bedankt voor het mooie kaartje dat deze week goed op tijd is aangekomen?
Zo niet, bij dezen een dikke merci!

Bekske

15 nov 2021, 08:51

Afbeelding

Afbeelding

clive

15 nov 2021, 09:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Alles bijgelezen, maar geen nota's gemaakt, dus reageren zal heel moeilijk zijn, want mijn geheugen is een zeef.

Gisteren was ik echt ontroerd. Ex buurjongen ,die deze week een baby op de wereld gaan zetten, was hier verschillende dagen een aantal klussen komen doen waar je met 2 moet zijn om deze te klaren.
Gisteren zijn laatste klus gedaan en we maanden hem aan de factuur ervan door te mailen naar ons.
Ex buurjongen doet dat zelfstandig. Enfin , hij melde de factuur door en we betaalden onmiddellijk.
Maar dan valt mijn oog op zijn factuur en wat zie ik, hij heeft voor ons familiekorting gebruikt. Dat betekent de helft van de prijs van zijn werkuren. Dat geld is niet belangrijk, maar het feit dat hij ons als zijn plusouders ziet vond ik ontzettend lief van hem. Hij zegt dat ook constant tegen zijn vrienden als we er eentje ontmoeten; hij stelt de vriend aan ons voor en zegt dan tegen zijn vrienden, dat wij zijn plusouders zijn. Dat maakt me gelukkig

Liefs en een dikke knuffel voor allemaal.

Muddy Maddy

15 nov 2021, 09:32

Goede morgen beste seizoentjes,

@Helena van Troje vroeg genoeg jou kaartje in de brievenbus gestoken want je ziet: we hadden dan een poststaking. dus het zekere voor het onzekere genomen. geniet van je kaartje!

We zijn maandag alweer en buurman v is bezig met "iets" dat lawaai maakt. hij heeft gisteren gestofzuigd en ik kon niet achterblijven en heb de steelstofzuiger genomen en dat plaatsje naast mijn zetel beginnen stofzuigen. ventje heeft dan de boel overgenomen want je moet die knop voortdurend ingedrukt houden wat mijn handen me dan weer niet in dank afnemen. weer veel stof en natuurlijk heel veel kattehaar.
vandaag moet boven de vloer gedweild worden en de badmatjes in de wasmachine. maar ik kan daar alleen maar aan beginnen als ventje gedouched heeft. en die moet ook nog eerst op boodschap. best dat de winkels vandaag de dag van de dynasty niet hebben. we zijn bezig geweest in "lucifer". gisteren wilden we ansjovisjes in de look als aperitiefhapje. maar de ansjovisjes smaakten zoals degene zonder look en het visje zelf was niet mooi wit, eerder geel. ik zei geen risico te nemen want ze hadden ook een vreemde nasmaak en ze te verwijderen. de leuze tegen voedselverspilling is immers nu: ruik, kijk, proef. dan maar kaasjes gegeten. steak au poivre gegeten maar weer steak laten liggen. 200 gr is voor mij al veel. 's avonds een tas uiensoep en een koppel fricandellen ( ook gekend als curryworst) ventje heeft twee pittabroodjes gegeten met de rest van de pepersalami. en een oxo. hij had een flesje mee van bij Peter. nu onze beenhouwer minstens 6 weken ( gebroken voet) werkonbekwaam is, moet ventje nu ergens anders gaan zoeken voor beleg. Drie jaar geleden was het de vrouw van de beenhouwer die een operatie gehad had en er waren complicaties opgetreden. Gelukkig ken ik hun adres. de beenhouwer heeft een grote liefde voor dieren anders was die geen beenhouwer geworden :D maar die kwam opeens met een verwaarloosde hond aanzetten bij hun thuis. een teckelachtig iets maar dan groter. dat dier liep hem achterna. droeg geen bandje maar via de chip hebben ze kunnen achterhalen van wie die was en die mensen willen hond niet terug. reden: er mankiert iets aan dien ond.. dierenarts heeft niets gevonden. ( h wordt in dit geval niet uitgesproken- in Brugge wordt er een E achter de O gebruikt)
ze hebben al drie witte herdershonden: twee teefjes en een reu en het gaat wonderwel goed. een is er niet van weg te slaan van de nieuwe aanwinst.
zouden wij een kitten hier binnen nemen met ons Gimly dan zie ik dat niet goed komen. ons stresskeun kennende. ik vrees dat hij al bang zou zijn van een speelgoedkitten met geluid en beweging. Vinny daarentegen zou maar al te graag gehad hebben dat wij een racecar op batterijen met afstandsbediening in huis haalden.
Gimly heeft net een stinkiepoo gedaan. denk dat de deur naar de gang in 't slot is want hijzit te kijken naar ventje die ondertussen op is en al zuchtend en slefferend naar de salon kwam. en de française passeert met haar mini-oend. gisteren presteerde dat beestje om tegen onze gevel zijn gevoeg te doen en zij al mompelend het opgekuisd want ze wist/weet dat ik aan de venster ( allez niet helemaal aan de venster maar een stuk ervan) zit. de eerste keer dat ze zo'n zakje moest gebruiken belde ze haar man op. :roll: zo'n kleine hondjes kunnen wel leren op een grote kattenbak te gaan. in plaats van zand leg je er een stuk kunstgras in. oplossing voor mensen die op een appartement wonen en niet meer dagelijks een wandeling kunnen maken stond er eens te lezen op een webpagina van de geroemde hondenfluisteraar waarvan al geweten is dat die een halve fraudeur is. idem die kattenfluisteraar wiens naam ik weiger te noemen omdat hij niet op een vraag van mij wilde antwoorden.
Morgen zouden we naar ventjes moeder mogen, als het ten minste doorgaat. zijn covidmaatregelen zullen weer rigoreus zijn. ventje zou ons bezoek aan de kleine van neef willen afzeggen. maar dan moet hij de nummer uit mijn telefoon overnemen. ik denk eerder dat zijn madam het wel gaat doen en eerder dan je denkt. ( zij moet mij niet en vice versa) ventje rijdt sinds zijn pensioen niet graag verre afstanden. ( en voordien ook al niet)
ventje moet nog douchen en dan ik en die badkamer zal iets voor morgen zijn vrees ik.
TT heeft nog steeds niet de twee laatste dienstencheques afgetrokken. denk dat ik zelf contact zal moeten opnemen voor ze over datum zijn.
mijn candida-infectie is al veel verbeterd zegt ventje die mijn persoonlijke verpleger is. ik had hier ooit eens een poetshulp van vreemde orgine die het een regelrechte schande vond dat ik mij liet wassen door een man die niet eens mijn man was! ( en Brecht vergat vaker dan niet mijn een slipje aan te trekken en ging ik dus "commando" :lol: )
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

15 nov 2021, 10:07

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes allemaal :wink:
heel mistig hier en dat voelt killig aan
het is ook nog donker, hopelijk kan de
zon er nog doorgeraken... :roll:

Ja vandaag Koningsdag, hoewel we daar
niks van voelen :?

clive dat is lief van ex-buurjongen, en dankbaar :wink:
De werkuren zijn duur hé...

Bekske mooie plaatjes dank U :lol:

M-M, ik stofzuig wel 3x per week en dan met de swiffer
erna... en eenmaal per week kom ik overal met een
natte dweil en emmer, 't is maar half zoveel werk
vind ik als het bijgehouden wordt, ik heb mijn taken
in stukjes verdeeld zodat het niet teveel wordt
WC en badkamer komen elke dag aan een natte beurt
en ik moet ook soms rusten tussenin :roll:
Als het handig aangepakt wordt lukt het wel :lol: sterkte!
Ik heb helaas geen helper :oops: :roll: :wink:

Helena, anjelierken, wilde eend , mammyretro, M-J,
wingerd en alle seizoentjes, waarvan ik niet op de naam kom :roll:
een fijne dag, pas op er zijn veel verkoudheden en
keelpijnen onderweg hou het veilig aub :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelier

15 nov 2021, 11:08

Hallo iedereen,

Clive: een heel beleefde en fijne jongeman, je buurjongen.

Oma-C: ken verschillende mensen met een verkoudheid en keelpijn, waaronder ik . Zus had ook een verkoudheid , en die moest zo hard hoesten, dat haar rib gekneusd is . Wist niet dat dat kon .
Onlangs hoorde ik , dat een rauwe ui fijngesneden en daar voldoende vloeibare honing op, goed roeren en 1 nachtje koel laten staan, de volgende dag heb je een soort siroop , zeer goed is verkoudheden . Heb dat nu zelf ook geprobeerd, is wel lekker , en het verzacht de keel en het hoesten wel.