In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

21 nov 2021, 09:46

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
hier ligt alles nat, er is zeker
een ferme regenbui voorbij gekomen :roll:
maar wat er vannacht is uitgevallen daar
heb ik niks van gezien, toen lag ik
nog lekker warm in mijn koffertje :lol:
En vandaag moet er niks, 't is zondag...
maar ik heb vanalles om me bezig te houden :lol:

mammyretro, veel sterkte, zo gaat het leven
en het wordt niet gevraagd...de jaren gaan zo snel :oops:

clive, die arme speelvogel had nog geen speelgoed :oops:
en ja die felle kleuren daar houden ze allemaal van ...

Ik wens jullie alle seizoentjes een fijne dag
geniet van de gezelligheid binnen.....
en hou het veilig... :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

21 nov 2021, 10:48

Goede morgen beste seizoentjes,

hier hebben we op 't zicht een prachtige dag, maar ' t kan snel omslaan. geen stijve arm van de griepspuit. vandaag op de menu: lamskoteltjes met aardappelbolletjes. met de beenhouwer dicht zijn er geen verse kroketten. wij eten niet graag die van de diepvries.
gisteren dan dus "hot-de doggy" gegeten en tot mijn verbazing heb ik er twee gegeten.
Ons Gimly heeft diarree. Seffens mogen we met die nog naar Maya. hij zal dan weer speciaal eten krijgen voor zijn darmen gelijk nu voor zijn maag. ga maandag bij de apotheek wormenpillen gaan halen. dat kan geen kwaad maar beest en pillen? aheum. als het niet gaat bij Janet raad vragen daar krijgen moeilijke pillerpakkers een liquid stick.
Oma C: felle kleuren? niet ons Gimly. Mies hield aan 1 kleur en dat was dat groene gastendoekje om haar mee af te drogen verder speelde zij het liefst met zilverpapierballetjesen haar lichtblauwe vis met een belletje in. ik had felpaarse muizen voor Gimly besteld bij sylvia maar onze grootmeester in het laten verdwijnen van zakjes met valeriaan of kattekruid was die na een helve dag al kwijt. ook zijn ratelregenboogmuisjes zijn weg in een paar seconden. hij heeft wel graad de zakjes met een lichtblauwe kleur. van dat babypoederblauw. al zijn speelgoedzakjes, muizen en ander ligt in de grote "troon"doos waarin de mop kwam en die Arlette weg wilde maar dat niet mocht. Gimly heeft zijn slaapplaats gebaricadeerd door er nog een doos voor te zetten. ik moet hem dus geen verjaardag kado doen of zijn sint of een kerst en nieuw kadootje want hij kijkt er niet eens meer naar. zijn slaapplaats is ook geen dure mand maar een fleecedeken met daarop 2 microvezel-dweilen. een nieuwe krabpaal? hebben we gekocht. uren in de rij gestaan in T&C, meneer kijkt er niet eens naar. hij krabt liever aan de poten van de houten bijzettafeltjes die ik nog in de colli-shop had gekocht. ik heb die nog zelf ineen gestoken. die dienden normaal om grote potten planten op te zetten. Helaas, platte kaas, die gingen toch dood na een tijdje. nu heb ik een stekje van mijn moeders lisplant ( groen met in het midden geel) meegekregen en die staat nu aan het raam. Hopelijk kan ik die in leven houden. Praline van moeders buurvrouw vrat die kaal. en ik denk ook carmel die niet meer leeft. twee zwarte meisjes. ooit logeerden we in the black prince om op huizenjacht te gaan en daar heetten de zwarte katers Pepsi & Guiness. de hond heette Sophie, ook the dustbuster genoemd. omdat ze altijd in de eetzaal kwam bedelen. ik denk dat zij een ruwharige terrier was. hadden wel de pech dat we een kamer juist boven de gelagzaal hadden maar om 11 uur ging de jukebox op af. schoonbroer heeft ook een juke-box maar zo geen schone met van die lampjes en halve rond. die zie je veel in amerikaanse films. 'n Würlister denk ik.
ik had graag een flipperkast van terminator 2 gehad en we hebben daar een tijdje naar gezocht omdat we de zolder een soort ontspanning/turnzaal/mancave van wilden maken. maar ja... je hebt mannen en plannen. Gisterenavond de laatste aflevering van de eerste disc van de serie Lucifer bekeken en dan gaan slapen. telkens het logo van netflix getoond werd mopperde ventje iets van rotflix of iets in dien aard. mijn linkeroor is gedeeltelijk doof. mijn moeders echte tante is ook stokdoof maar ventje merkte op dat ze wel hoort wat ze wil horen. dat was tijdens de rouwmaaltijd van papa. de begrafenisondernemer zei dat warme maaltijden nu in waren en niet de gewone koffietafel zoals vroeger met brood en beleg en koffie natuurlijk.
Clive: Matice wil dus zien wat jullie allemaal meehebben van boodschappen. zo was dat ook bij ons Mies. alles maar dan ook alles werd gecontroleerd en een kopje voor goedkeuring. brachten we vlees mee van 't continent dan moest ze van alles een stukje.
mammyretro: schoonmoeder op palitatieve? en de maatregelen daar? ook cst en mondmaskers of zijn ze nog strenger. ventje vreest binnenkort een nieuwe lock-down. weer een kerst in mineur want nu de beenhouwer dicht is kunnen we geen hutsepot eten met kerst.
Anjelier: geen stijve rug met de bomenplanting?
Zo, mijn pillen wachten op een glas water. dan aperitief. sambalkaas.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe. knuffel voor wie er een kan gebruiken en wie er een zomaar wil.
Cats Rule!

mariajohanna

21 nov 2021, 11:48

Goede morgen/bijna middag..... ,

Hier regen, à volonté, zoals op zoveel plaatsen..... Niets aan te doen. 😏

Wilde wingerd, een fijne verjaardag toegewenst, ook al werkt het weder niet mee. Geen erg, tegenwoordig zijn we hier allen goed in het zelf voor zonnetje spelen ! 😉

Heb hier zoveel te lezen dat ik het allemaal niet meer goed weet. Wens iedereen het beste toe, de kaarsjes branden hier al, en niet alleen omdat het een donkere dzg blijft.....

Vandaag wordt hier niet veel gedaan, we waren gisteren tegen de middag uitgenodigd op een etentje, voor een trouwfeest in 2020, dat niet is kunnen doorgaan......
Het was heel gezellig, er was ook nog een zus en schoonbroer van manlief bij, en heb dus ook al kunnen zeggen dat we naar een service-flat gaan. De reacties waren heel positief, en we gaan hun zeker ook uitnodigen op ons nieuwe stekje 😉😊.....

Tijd om wat te kokerellen, het is wok met kip, heel gemakkelijk en vlug klaar......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

21 nov 2021, 11:55

Afbeelding

Aan wingerd een fijne verjaardag :lol:
geniet van je dagje, al zit het weer niet echt mee.....

Muddy Maddy

21 nov 2021, 11:58

@Wingerd: ik wens je een fijne verjaardag toe.
Cats Rule!

wilde eend 2

21 nov 2021, 12:28

Voor Wingerd : van harte een fijne verjaardag .
Afbeelding

Hopelijk komt straks de zon te voorschijn ..
Heel veel moed en groetjes aan alle seizoentjes ..

anjelier

21 nov 2021, 18:33

Afbeelding
Gelukkige verjaardag Wingerd.

Hallo iedereen,

MM: nee, geen stijve rug, heb de mannen het zware werk laten doen :wink: die mochten de put graven . De ukjes hebben ook meegeholpen, die gingen samen om een boom . Er ze herkenden die : als je vroeg ga de appelboom halen, hadden ze de juiste mee. En weet je hoe dat kwam? Wel, ukkepuk had aan elke fruitboom een kleine tekening geplakt met daarop ofwel een appel, of een peer , of een kers. Aan de tekening konden ze zien om welke fruitboom het ging. Goed bedacht hé.
Verder hebben we ook enkele sierbomen geplant met herfstkleur.

In de namiddag naar vader geweest, hebben samen naar het veldrijden gekeken.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

22 nov 2021, 08:08

Afbeelding

clive

22 nov 2021, 08:48

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

De auto's waren wit vandaag. Was even deze ochtend in pyjama Matice gaan zoeken in de tuin en manlief was boos om mij dat ik zonder jasje naar buiten was geweest, hij zei dat ik voorzichter moet zijn en dat het nu niet de moment is om bronchitis te krijgen.
We hadden gisteren een rustige namiddag gehouden. Moesten na de hondenschool in de self made markt in Schilde zijn, en daar hebben ze ook wat hondengerief. Ik was naar de kerstspullen gaan kijken terwijl manlief ergens anders moest zijn. En hij kwam voorbij het hondengerief, blijkt deze winkel daarmee te stoppen. Alle leibanden en halsbanden lagen daar aan - 50%. Manlief heeft er meteen een aantal gekocht, halsbanden en de daarbij horende leibanden. Die hebben we weggelegd, want zo'n halsband en leiband verslijten vrij vlug. En nu heeft hij er reserve. Had er ook een hele mooie gekocht, dat is er eentje als hij op zijn paasbest moet zijn :D .
Heb me niet laten verleiden tot de aankoop van iets voor Kerst, kom echt toe. Had wel een diadeem gekocht met Rudolph erop en 2 lange oren, die hadden we gisteren Matice aan gedaan en dat schaap blijft er dan nog mee lopen ook. Is voor bij Kerst als de boom staat, een foto van hem te nemen bij de kerstboom.
Ik zag al veel kerst in de huizen. Wij hebben besloten hem ook iets vroeger te zetten dit jaar, het weekend voor Sinterklaas. Anders is het al de 12° als we wachten op de Sint en dat is wat laat.

Vandaag het HH rustig aan doen en op tijd en stond rusten. Het werk loopt niet weg.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie maandag. Duffel je goed in als je naar buiten moet, want het is echt wel een stuk kouder dan gisteren. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.

Muddy Maddy

22 nov 2021, 09:00

Goede morgen beste seizoentjes,

Ons Gimly heeft toch een haarbal. het zal weer een week zijn van plasjes op te ruimen die er van voor uitkomen en die er van achter uitkomen. :? vanavond naar de pedicure. ventje gaat me brengen en wenst dat ik bel om me te komen halen.
moest naar mijn feestboek om een messenger bericht op te halen en wat lees ik? Suus en Jo zijn uit elkaar. 8O een ruzie te veel zeker? Geld speelt toch een grote rol in een relatie vind ik. ze hadden ook veel ruzie: eerst omdat Jo aan de jointjes zat rookte en haar sigaretten zelf rolde en dat Suus dat niet leuk vond dat ze haar dan vastpakte en later voor andere dingen. Ik denk dat er een paar mensen in Suus haar omgeving eigenlijk opgelucht zijn dat die liefde over is. en stiekem denk ik dat Hans waar hij ook is, blij is want het werd steeds maar ongezonder die relatie. als Suus te lang met ons videobelde zei ze ineens dat zij en Jo nog een wandeling wilden maken. uit haar woorden kon ik opmaken dat ze dat met tegenzin deed. Suus schreef dat ze even onbereikbaar is.
ze heeft ook nooit echt kunnen rouwen om Hans daar ze drie maand na zijn dood Jo beter leerde kennen en Jo pas ook uit een relatie kwam. het is spijtig maar ikzelf ben een beetje blij dat Jo niet meer in beeld is. zij was de alfa in die relatie. en ik denk ook dat Suus haar hartsvriendin Marieke daardoor is kwijt geraakt. Zij zat ook in Suus haar zeer uitgebreide vriendinnenkring en had waarschijnlijk door dat Jo het niet eerlijk speelde. Suus is heel emo en daar heeft Jo leep op ingespeeld.
slecht geslapen doordat ventje weer heel lang dvd heeft gekeken. een van mijn pakjes komt via een fietskoerier helemaal uit nederland en daar het in de brievenbus kan moet ik niet thuisblijven. dat pakje van H&C wel. daar zit het kattekerstboompje voor moeder in en nog wat spullen zoals licht gevende stroken voor op de trap. ik heb ook een paar glow in de dark eendjes en dat is het zelfde principe. en ik heb een adres voor van die speciale badeendjes. ik heb er eentje van AC/DC en een dracula- eendje. Moeder was met Mia naar de zolder getrokken voor iets en Mia zei tegen moeder of ze die kerstboom niet ging zetten. dat is geen kerstboom zei moeder maar Mia zei dat ze juist dezelfde heeft. en die heeft ze naar beneden gebracht en gezet. er hangen alleen lichtjes in en geen ballen. Mia heeft dat in een grote vaas van haar gestoken met denneappels in rood en groen. vroeger hingen ze een denneappel buiten om te weten welk weer het ging zijn. Open was mooi en dicht kan je wel raden. Ik vertelde moeder dat onder meer Anjelier al voor de vogeltjes aan het zorgen was en moeder zou ook zo'n voederhuisje of iets in die aard willen maar ze zei dat ze zich dan kwaad zou maken op de grotere vogels die het voedsel van de kleintjes pikken. de reden waarom was dat moeder een broodkorst op haar koer gevonden had en dacht dat Arne ( haar nieuwe buurman) dat gedaan had. Hier moet je rekening houden met de meeuwen. echte slokoppen. wij hebben ooit zo'n vetbollen gehangen toen het roestig afdakje er nog was maar er kwam geen vogel op af. buurman v heeft er ook hangen maar ik denk dat die hetzelfde ervaart.
Ventje zat gisteren te surfen naar een foute kersttrui voor mij maar Rood is mijn kleur niet. ja maar het is met glittertjes zei hij. en dan nog antwoordde ik. ik heb ooit een kleurentest gedaan met een boek uit de bib en daar kwam uit dat ik een wintertype ben. ik ben ook bijna nooit van mijn signatuurkleur afgestapt en dat is paars en alle verwante kleuren in dat pallet. vroeger kleedde moeder mij in wat zij mooi vond en goedkoop. dat maakte me natuurlijk het mikpunt van de pesters. die konden een Milletjas dragen toen die in de mode was. ik zag dat wel niet graag zo'n opgepofte jas. ik droeg mantels uit "lode". een stofsoort waar ik niet op de werkelijke naam kan komen.
Ventje staat waarschijnlijk op, die moet dan nog douchen en boodschappen gaan doen. dan is het mijn beurt. ik ben al aan mijn tweede koffie bezig. ventje is gisteren vergeten mij in te wrijven met daktacort. en er passeert hier een lopend gordijn. tiens, ventje is waarschijnlijk zijn voeten aan het warmen en zijn digitale krant aan het lezen. dat deed hij gisteren ook.
gisteren toen het zondagse intervieuw werd gedaan heb ik met koptelefoon mijn sims 4 gaan doen. ik heb een hekel aan die onderbrekingen die Verstrate doet. vooral als het Tom Van Grieken is. die mag helemaal niet uitspreken.
mag vandaag niet al te veel programmeren want we zitten al rap aan 91%. ik zou graag de films kunnen overzetten op dvd want bijvoorbeeld: I married who? een film met kelly Martin is nergens verkrijgbaar. Martin heeft ook meegespeeld in de ziekenhuisserie E.R.
En ventje kwam gisteren naar boven om te vertellen dat nathan fillions vrouw gespeeld werd door de actrice die Bones gestalte geeft. Fillion geeft gestalte aan Castle en is The Rookie. en nu maar hopen dat die vent die casey in chicago fire er rap uit gaat want die begint op mijn systeem te werken met zijn attitude. :|
Straks weer warmtesprays bestellen en haarverf.
ha, ventje is op. de klok slaat ook net 9 uur.
Fijne dag seizoentjes, keep Safe en een knuffel.
Cats Rule!

wingerd

22 nov 2021, 10:47

Aan alle seizoentjes die me hun lieve verjaardagswensen stuurden : welbedankt ! Ook voor de mooie kaartjes die ik thuis mocht ontvangen ! :D Ik was niet hier op de grote dag, daarom een klein beetje verlaat mijn dank.

Bekske

23 nov 2021, 08:03

Afbeelding

clive

23 nov 2021, 08:13

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Deze ochtend stond er een foutmelding op de display van de vaatwasser. F11 stond erop. De handleiding gaan nemen en daar stond toevoer kan verstopt zijn en de terugslagklep moet worden gereinigd. Manlief heeft dat al gedaan en de vaatwasser is terug "gemaakt" en hij is nu aan het draaien en geeft gelukkig geen foutmelding meer. We hebben voor deze maand al kosten genoeg gehad, niet te doen.
Onze camera's voor buiten zijn er nog niet, we hadden gehoopt ze vroeger te hebben. We gaan een bericht krijgen als ze binnen zijn. Het ophangen kan manlief zelf en de software aansluiten ook. En dan komt er een bordje hangen dat ze gefilmd worden.

Vandaag werkt manlief thuis en ik ga dan boven poesten en nieuwe dekbedden leggen. Het bed opmaken doen we deze avond met zijn twee.

Verder niet veel te vertellen. Dus ga ik plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik ga aërosollen en de rest van mijn nieuwe medicatie innemen . Ik merk nog niet veel verbetering, dus duimen jullie ervoor dat ik niet moet worden opgenomen in het ziekenhuis a.u.b. ?

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C

23 nov 2021, 10:21

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :roll:
Bbbrrr de mist is bijna opgetrokken...
dat is killig en vochtig... de knoken
laten zich voelen :roll: maar ja dat
is het "geluk" van ouder worden zeker :?:

clive ja het op pakjes wachten zal nu
misschien nog wat langer duren nu ze die
bestelauto's in beslag hebben genomen
Hopelijk hebben jullie snel al het materiaal
zodat het kan gemonteerd worden :roll:
succes met de aerosol en de andere medicatie
en sterkte, probeer uit het ziekenhuis uit te blijven
Daar zit het vol met "zieke" mensen... Veel sterkte!

Dag Bekske weer je werk gehad aan je plaatje,
een fijne dag ook voor jou en alle seizoentjes

Oma-C

23 nov 2021, 11:36

Ik kwam dit ergens tegen en vond het mooi
even nadenken in huidige dagen.... :?:
"Gehoorzamen" daar zijn we toch mee grootgebracht!?
--------------------------------------------------------------------------------------
Ani's mijmeringen...

We maken ons allemaal heel druk, elke dag opnieuw
voor iets groots of voor een kleinigheid !
Als we het nu eens simpel zouden houden zoals poes hieronder ---
en genieten van elk klein momentje !
Blij zijn dat we mogen buiten komen en nog 'kunnen' buiten komen ,
dat we nog 'gezond' zijn , elk op zijn manier , daarmee bedoel ik ,
we hebben allemaal wel wat, maar er zijn er steeds die zoveel "eisen"!

Hun vrijheid bv . Al weten ze amper wat vrijheid is!?
Op café gaan en naar nachtclubs is toch niet van levens belang ?
Ik ben best ouderwets , dat besef ik wel , maar
is dàt nu echt hun levensdoel ? dan heb ik het lastig met die mensen --
Is een mondmasker dragen en afstand houden een beperking van je vrijheid ?
Ik heb ergere dingen meegemaakt en heb er echt geen moeite mee
om me aan te passen ! Jij wel ?
Afbeelding
Dank je Ani... :wink: