Begrijpen wij Anti-Vaxers ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

22 nov 2021, 20:36

Je vergeet het belangrijkste in Uw epistel: je vormt een gevaar voor de anderen. Uw uitleg over bijverschijnselen is gedateerd- ondertussen zijn mogelijk bijverschijnselen een marginaal gegeven. De kans op een ernstige vorm van covid is ontelbare keren groter. Tenzij je nooit de deur uitgaat en geen mensen ontmoet. Uw verwijzing naar het poliovaccin is al even irrelevant want dat is een totaal ander soort van vaccin.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

22 nov 2021, 21:15

E.T. schreef:
22 nov 2021, 11:42
Allemaal uitleg en blablabla ... In ALLE ziekenhuizen worden er operatiekwartieren gesloten.
Geplande ingrepen worden uitgesteld (wat jammer genoeg voor sommigen afstel is).
ABSOLUUT NIET WAAR.....
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

22 nov 2021, 21:27

frits1955 schreef:
22 nov 2021, 20:36
Je vergeet het belangrijkste in Uw epistel: je vormt een gevaar voor de anderen. Uw uitleg over bijverschijnselen is gedateerd- ondertussen zijn mogelijk bijverschijnselen een marginaal gegeven. De kans op een ernstige vorm van covid is ontelbare keren groter. Tenzij je nooit de deur uitgaat en geen mensen ontmoet. Uw verwijzing naar het poliovaccin is al even irrelevant want dat is een totaal ander soort van vaccin.
Man, net zoals De Croo de ECHTE HOOLLIGANS van de betoging van gisteren NIET noemde om een omfloerste link van het geweld naar de gewone betogers te verschuiven, wordt er ten gronde gezwegen over bijwerkingen. Persoonlijk ken ik "ervaringsdeskundigen" die er anders over denken, maar dat terzijde, de waarheid gaat toch ooit uitkomen.
Vertel mij nu eens duidelijk waarom ik , met onze levenswijze , een gevaar voor anderen (die ik niet ontmoet) kan zijn??????? Is mijn tekst misschien besmettelijk????
Polio is inderdaad een ander soort vaccin...Het is een WERKEND vaccin..wat van Covid niet kan gezegd worden..
Wat ondertussen wel duidelijk geslaagd is is dat een kwakkelregering die met haken en ogen aaneenhangt er in geslaagd is om het land te splitsen is gevaccineerden (de goei) en de niet gevaccineerden (de slechte). Prioficiat VDB en spitsbroeders;;;;
De zon is gratis voor iedereen

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

22 nov 2021, 23:52

Niet- gevaccineerden vormen een gevaar voor hun eigen gezondheid en voor die van anderen maar zijn jammer genoeg ook een bron van mogelijke mutaties; die ontstaan nl. enkel bij niet- gevaccineerden. Dat de vaccins wel degelijk goed werken blijkt uit de opnames van covid patienten op de IC afdelingen- verhoudingsgewijs belanden daar 10 tot 14 keer zoveel meer niet- gevaccineerden dan wel gevaccineerden. Hoe lang zullen de zorgverleners nog bereid zijn om die dwaze nitwits te verzorgen? Overigens: over welke vrijheid liepen die betogers te toeteren? De vrijheid om anderen te besmetten? De vrijheid om de zorg nog verder te laten kraken? De vrijheid om dringende operaties bij andere mensen te laten uitstellen- soms een kwestie van leven of dood ?Of is het gewoon de vrijheid van de verwende, onwetende egoist die enkel aan zijn eigen pleziertjes en grillen denkt?

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

23 nov 2021, 08:36

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202111 ... m_term=0-2

Nederlandse coronascepticus Willem Engel en antivaxer Thierry Baudet zelf slachtoffer van complottheorieën:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 nov 2021, 09:39

frits1955 schreef:
22 nov 2021, 23:52
(...)Of is het gewoon de vrijheid van de verwende, onwetende egoist die enkel aan zijn eigen pleziertjes en grillen denkt?
Ik denk het niet. Neem nu Theo Schetters, een Nederlander die zélf vaccins heeft ontwikkeld. De man is niet onwetend en weet waarover hij spreekt. Ter herinnering: Pfizer wil geen verantwoordelijkheid nemen voor de gevolgen die 'het veilige vaccin' zou kunnen hebben. Ik kan erin komen dat sommigen dan zeggen: niet in mijn lijf.

Op Wiki lees je dit:

Sinds oktober 2020 wordt Schetters regelmatig geïnterviewd door online mediaplatforms vanwege zijn mening over de bestrijding van COVID-19. Zo was hij te zien op De Nieuwe Wereld, Blckbx.tv en De Groene Rekenkamer. Hij stelde in januari 2021 onder andere dat een mRNA-vaccin voor het ontstaan van een auto-immuunziekte zou kunnen zorgen en dat massale mRNA vaccinatie roekeloos en onnodig is.

Zijn visie op de vaccinaties en de vaccinatiecampagne van de overheid wordt door veel wetenschappers bekritiseerd.

In het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde schreef Schetters met de medici H.P. Rutten en M. Tóth van het Artsen COVID Collectief een artikel waarin zij hun standpunt over het beperken van vaccinaties tot kwetsbare groepen uiteenzetten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 nov 2021, 09:47

Schetters wordt door 99% van zijn collega's niet ernstig genomen- het is een verspreider van desinformatie.Schetters werd vooral op onlinefora opgevoerd en dat zegt genoeg. De zogenaamde artsen die hem steunen komen toevallig genoeg vaak uit de alterneutige sector. Hoe toevallig allemaal.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 nov 2021, 10:08

En intussen met een hoop onzinnige maatregelen die dan nog verschillen van deelstaat tot deelstaat tiert fraude weelderig.
In Wallonië 2000 valse certificaten uitgeschreven.
Hier Kerstmarkt niet op een ander wel. Sneltesten die te duur zijn en bijna onuitvoerbaar in discotheken.
Het is weer Belgisch. Een troep en geknoei

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 nov 2021, 10:58

Hij zegt ook dat dit kan gebeuren bij bejaarden ook na een griepspuit.
Het is dus wel incalculeerbaar bij die groep.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 nov 2021, 11:23

frits1955 schreef:
23 nov 2021, 09:47
Schetters wordt door 99% van zijn collega's niet ernstig genomen- het is een verspreider van desinformatie.Schetters werd vooral op onlinefora opgevoerd en dat zegt genoeg. De zogenaamde artsen die hem steunen komen toevallig genoeg vaak uit de alterneutige sector. Hoe toevallig allemaal.
99% hé? Zo beginnen de meesten wanneer iemand die ook van wanten weet argumenten bovenhaalt. De man ontwikkelde zelf al vaccins. Hij is geen onwetende.
Heeft men jou ooit wijs gemaakt dat wetenschappelijke juistheid beslist wordt bij meerderheid van stemmen?

Wanneer de MSM de kritische stemmen niet meer willen laten horen omwille van de pensée unique die dient verspreid te worden, en die mensen zoeken de moderne kanalen op om hun mening kenbaar te maken, dan worden ze weer weggezet precies omdat ze niet op de MSM te horen zijn.

'Zogenaamde artsen' . Net zoals '99%' .

Herhaling: Pfizer wil geen verantwoordelijkheid dragen voor de mogelijke latere bijwerkingen. Wat zegt dat over hun eigen visie op dat vaccin?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 nov 2021, 11:33

Het is geen desinformatie. Maar het blijkt niet uitzonderlijk te zijn voor bepaalde groepen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 nov 2021, 11:33

Als 1 Schetter wat zit te beweren op social media en dat wordt massaal tegengesproken door het overgrote deel van de betrokken wetenschappelijke wereld dan weet ik het wel. Dat geleuter over MSM media etc hoort wat mij betreft thuis in kringen van complotdenkers en andere idioten.
Het is zeer opmerkelijk hoe dat gezeur van anti- vaxxers aangevuurd wordt vanop een hoop exreem- rechtse blogs en websites. Het is al heel lang duidelijk dat onder dat coronaprotest een andere agenda zit nl. kritiek op regeringspartijen die niet in de eigen ideologische etalage passen. Het opjutten van een hoop allicht goedmenende mensen hoort daar blijkbaar bij.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 nov 2021, 11:48

Idefix schreef:
22 nov 2021, 21:15
E.T. schreef:
22 nov 2021, 11:42
Allemaal uitleg en blablabla ... In ALLE ziekenhuizen worden er operatiekwartieren gesloten.
Geplande ingrepen worden uitgesteld (wat jammer genoeg voor sommigen afstel is).
ABSOLUUT NIET WAAR.....
O jawel :mrgreen:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 nov 2021, 11:57

Als 1 Schetter wat zit te beweren op social media en dat wordt massaal tegengesproken door het overgrote deel van de betrokken wetenschappelijke wereld dan weet ik het wel. Dat geleuter over MSM media etc hoort wat mij betreft thuis in kringen van complotdenkers en andere idioten.
Het is zeer opmerkelijk hoe dat gezeur van anti- vaxxers aangevuurd wordt vanop een hoop exreem- rechtse blogs en websites. Het is al heel lang duidelijk dat onder dat coronaprotest een andere agenda zit nl. kritiek op regeringspartijen die niet in de eigen ideologische etalage passen. Het opjutten van een hoop allicht goedmenende mensen hoort daar blijkbaar bij.

De mensen die anti zijn, komen uit een breed spectrum van de bevolking. Er zijn groenen bij die zweren bij natuurlijke producten en dito aanpak, er zijn mensen bij die gewoonweg de langetermijneffecten willen kennen alvorens ze zo'n vaccin in hun kinderen willen laten inspuiten, er zijn mensen bij die weten dat enkel oude mensen en mensen met overgewicht overlijden - op een handvol uitzonderingen na en er zijn inderdaad ook mensen bij die momenteel 'de oppositie' steunen. Ook dat kan een gerechtvaardigde reden zijn: als men de aanpak van de regering niet moet hebben, dan komt men soms op straat.

Het valt me op dat je héél gemakkelijk het scheldwoordje 'idioten' laat vallen. Een kleine zoekopdracht maakte dat duidelijk. Wat zegt dat over jou?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.