Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

22 nov 2021, 10:18

door Wil. » 47 minuten geleden
door dafke » Vandaag, 08:49
Als ik in het ziekenhuis terechtkom heb ik dan het recht en de vrijheid om te eisen dat niet gevaccineerden van mijn lijf blijven
Ik denk het wel. Een moslim mag ook eisen dat zijn vrouw niet aangeraakt wordt door een mannelijke dokter.

Jouw probleem: hoe ga je zeker weten dat de verpleger/ster niet gevaxt is?
Een goede raad voor dafke voor het geval dat......:

Al is het maar voor een gebroken been maar probeer in dat geval je ziekenhuisopname uit te stellen tot 01/04/2022, zo heb je al meer kans om niet behandelt te worden door een niet-gevaccineerde en zal je een pak minder stress hebben.
Daarna bestaat natuurlijk wel de kans dat je ziekenhuisopname/behandeling wordt uitgesteld door het ziekenhuis zelf wegens een tekort aan personeel.

Tja, het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes maken en dat maakt het juist zo spannend. :lol:

Golf 5

22 nov 2021, 11:07

Jouw probleem: hoe ga je zeker weten dat de verpleger/ster niet gevaxt is?

Coronapas voorleggen ( Opletten dat ze met geen vals paspoort rondlopen )
Waarom niet in de kliniek in Wzc is verplicht van die papieren of via iphone voor te leggen
Vragen zij dat toch ook aan de burgers als ze ergens gaan eten of op cafe
of dancing , overheid is niet dom geven werk door aan zelfstandigen
maar of wettelijk is ????

Wil.

22 nov 2021, 11:11

Goed gezien van G5.

Leg altijd snoepjes klaar naast je bed. Zeg dan dat jouw kamer een restaurant is en vraag hen om de coronapas te laten zien. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

22 nov 2021, 11:42

:lol: :lol:

Golf 5

22 nov 2021, 12:42

Goed gezien , de vraag is of ze jou willen opnemen in de kliniek op te beginnen .

Dat ze jou ook maar wat lekkers naast u bed zetten Wil is ver Sinterklaas .

ANTWERPEN - Wie aan de slag wil gaan bij het Ziekenhuisnetwerk Antwerpen (ZNA), moet gevaccineerd zijn. Deze beslissing is genomen om de patiënten te beschermen en is alleen van toepassing voor toekomstige werknemers. Van de huidige 6.300 werknemers bij ZNA is 95% gevaccineerd.
21/10/2021 Nieuwsblad

E.T.

22 nov 2021, 14:23

Waarom ontspringen het keukenpersoneel en de poetsdames de dans :?:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

tokkio

22 nov 2021, 15:50

Er moeten bedden op IC worden vrijgehouden ,onbezet, voor coronapatienten, al of niet antivaxers, waardoor mensen die levensnoodzakelijke ingrepen zouden moeten ondergaan op de lange baan geschoven worden.
Ik vind dat, als ze toch een keuze moeten maken,tegen een corona patiënt,die weigert zich te laten vaccineren,maar moeten zeggen dat hij maar naar huis moet, omdat dat bed bestemt is voor een patiënt die wel gevaccineerd is , maar een dringende operatie moet ondergaan, omdat er anders levensbedreigende toestanden kunnen optreden.
Ik vind ook dat die reporter met zijn prostaat operatie met tumor ,en ander dringende uitgestelde zieken,meer recht heeft op behandeling dan een antivaxer omdat die door zijn koppigheid een bed bezet, die anders wel nuttig zijn.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

22 nov 2021, 18:46

In de VS hebben heel veel mensen die voor coronaproblemen in het hospitaal worden opgenomen of zelfs sterven, één belangrijk gemeenschappelijk kenmerk: 80% van hen zijn obees.

De term wordt gebruikt voor mensen die een BMI hebben van 30 of meer. In de praktijk betekent het dat een persoon van 1,75m meer dan 92 kg weegt. Enkel indien deze persoon een getraind atleet is (bv. gewichtheffer, bokser, rugbyspeler enz) kan het zijn dat hij niet obees is, maar wel heel gespierd.

Degenen die in de VS in het hospitaal belanden omwille van covid, zijn niet die atleten. Het gaat echter heel vaak om zwarten a.k.a. 'people of color'.

De woke-brigade verhindert echter dat die twee elementen worden vernoemd. Te dikke mensen worden vandaag geregeld opgevoerd in modeshows, kwestie van 'inclusief' te zijn. Wie daarover zijn mond roert, is een 'fat shamer'.
En dat het vaker om zwarte personen gaat, is vanzelfsprekend iets dat je niet over je lippen laat komen, you racist bigot!

Golf 5

23 nov 2021, 08:19

Beste Wil

Wat heeft dat te maken met corona , kan je iedere week volgen op tv , en ze blijven maar eten .
Sorry dat is pas om problemen vragen . Moeten we dan begrip voor opbrengen wat ze hun eigen aandoen :?:
Laatst gewijzigd door Golf 5 op 23 nov 2021, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Golf 5

23 nov 2021, 08:23

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202111 ... m_term=0-0

Ongerustheid groeit in Duitsland en Nederland: “De situatie is dramatisch: de maatregelen voldoen niet”

De Duitsers zullen tegen het einde van de winter “gevaccineerd, genezen of dood” zijn als gevolg van de huidige corona-uitbraak in het land. Dat heeft minister van Volksgezondheid Jens Spahn maandag gezegd. Ook bandskanselier Angela Merkel zegt op haar hoede te zijn en sluit verdere verstrengingen van de maatregelen niet uit. In Nederland hetzelfde verhaal: daar waarschuwt premier Rutte al voor strengere maatregelen. Het is duidelijk alle hens aan dek in beide buurlanden.

Dat is niet fijn als je zoiets leest op u nuchtere maag .

Ministers zetten ze ook één na andere in quarantaine , waarom zetten ze dan zelf de bezoeken niet stop . Zijn ze nu beter .Ons leggen ze wetten op en ze volgen zelf de regels niet wie kan nog volgen .

Fred1950

23 nov 2021, 13:19

Vergelijk dit prentje eens met mijn Wow ! posting van 17 november :evil:

Fred1950 schreef:
17 nov 2021, 11:28
Wow !
Untitled4.png

bron : https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/giyUB

En voor de rest, alleen maar "positieve" cijfers :evil:

Untitled5.png
Untitled5.png (109.46 KiB) 586 keer bekeken

Wil.

23 nov 2021, 14:06

En dan aan de andere kant van de schaal: Zweden!

Afbeelding

Is dit een voldoende geachte reden om te betogen tegen de aanpak van de belgische overheid?
Ik ga niet herhalen dat FredFifty voorspelde dat er honderdduizenden doden zouden vallen in Zweden omwille van die aanpak.

Fred1950

23 nov 2021, 14:21

Ach man , we weten nu allemaal al maanden dat de Zweden "blonde" Übermenschen zijn :roll: Ga er wonen , zeg ! 8) Alle dagen een saunake en geen kat die je komt aaien ....

Wil.

23 nov 2021, 14:27

Ik citeer enkel de gegevens van een gerespecteerde instantie.

Vervelend wanneer je eigen luizen bijten?

Tegenargumenten? Nihil.

E.T.

23 nov 2021, 15:54

Dat Zweden het hoogste aantal corona doden heeft van de Scandinavische landen is zeker niet geldig als tegenargument :?:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet