In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

25 nov 2021, 08:59

Afbeelding
ik wens iedereen hier veel moed en sterkte die het nodig hebben en tracht te genieten van iedere dag hoe moeilijk het soms is groetje

clive

25 nov 2021, 09:00

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Heb al een ministrijk achter de rug. Was snel geklaard.
Ga nu de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken en de keuken en de living al meteen dweilen met een goede scheut Dettol in het water . Beneden dweilen is voor morgen en desnoods steam ik morgen vlug de keuken en de living, moesten er terug sporen zijn van Matice die aan het spelen is geweest. Voor dat werk vind ik de steamer ideaal, om even tussen het dweilen in te gebruiken en dat gaat echt snel.
Matice vond het gisteren nodig één van zijn speelgoed bakken om te kieperen in de living, maar wat hij aan het zoeken was lag niet in deze bak, dus moest bak 2 er ook aan geloven :D . En manlief en ik als hij slapen is, dan maar met de boxen de keuken/ living doorgaan en elk speeltje terug in de zijn boxen leggen. Maar dat hij speelt, wijst erop dat hij een gezonde bengel is.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy

25 nov 2021, 09:58

Goede morgen beste seizoentjes,

Toen ik me naar beneden begaf hoorde ik lawaai aan de achterdeur. ventje had Gimly eens naar buiten laten gaan maar die had niet veel geen goesting en de deur naar de gang was dicht en dan hoor je niet veel. Gisteren heeft zijn collega Nancy nog eens gebeld. ze had toch haar vrije dag van 4/5 de. Natuurlijk heeft een van de katten de onderste rij ballen vernield. ze heeft die boom gezet omdat ze waarschijnlijk toch niet met kerst en nieuw in Frankrijk zullen zitten. iets met de inenting van haar en de een van de dochters die in de zorg zit.
vannacht weer eten die op mijn maag lag. hopelijk is dat niet zo met het frituureten want dat zou ik jammer vinden. en ventje gaat vandaag nog maar eens met nu mijn ldl- app naar ginder. er staat een lekker fles Pouilly Fûme in de reclame. laat dat nu eens mijn lievelingswijn zijn. ze komen straks voor het onderhoud van de verwarmingsketel. normaal zit zo'n nazicht in je contract bij de leverancier in ons geval Lumin*s. maar die zitten dit jaar volgeboekt en we hebben wel een attestje waar dit in staat gekregen maar beter safe than sorry dacht ventje. morgen komt de diepvries en heb geen idee wat we nodig hebben. ventje moet maar open doen. vroeger hadden we een verkoper die wist dat wij fan waren van de champagne sorbet fluitjes en tot hij bevorderd werd had die elk jaar ergens een doos "gevonden". toen waren die nog in glas nu in plastic waar die voetjes van afvallen.
ventjes dvd is weeral van leverdatum veranderd. mijn verjaardagskadootje van Gimly zit er natuurlijk ook bij. Er is hier iemand die zo heel graag bij mij wil binnenkijken en van zijn baan wijkt en bijna tegen het bordes zat. droeg geen helm dus dat ging wel een ferme patat geweest zijn.
en net als ik dit schrijf loopt de Française heen en weer. Andrè heb ik nog niet gezien.misschien is die al gepasseerd toen ik nog even mijn voeten aan het warmen was onder de deken nadat ik gezien had dat het bed naast me leeg was. Gimly ligt de wacht te houden op de dweil op de mat in de gang. gisteren vergat de poets het matje van de freule. vreemd genoeg is er niemand mee vandoor gegaan! anders is het van wat dijn is mijn is, pak weg. er zat waarschijnlijk wijwater op.
Anjelier: dat is dan ook heel vervelend van die podcast en de les. je steekt daar je geld en tyd in.
MJ: veel succes met de operatie van je man. laat ons hopen dat die voorspoedig verloopt. en dat alles vlug weer normaal komt.
Clive: ik heb weer een duim voor je dat je niet naar het ziekenhuis moet. was jij het dat over het nachtleven begon? ik versta dat dus ook niet. een "feestje" begint maar om 9 uur. en gaat dan tot in de zeer late uurtjes door. ik moest altijd tegen 11 uur de zaterdag thuis zijn. de overbuurvrouw van het appartement hield zelfs een oogje in het zeil. toen ik mijn eerste "date" had met ventje ben ik ongeveer rond 02 uur thuisgekomen want mijn dienst zat er altijd in het weekend om 11 uur op. ik wilde eigenlijk niet gaan maar Mark en Redgi hielden me tegen: het was geen 11 uur op hun horloge! Mark, een postbode deed de kaartjes en Redgi draaide de film. dat was hun bijverdienste. Mark heeft nog een tijd lang mijn straat als vaste route gehad. hij riep altijd al die me zag dat hij geen liefdesbrieven voor mij mee had. as if. op zijn laatste stop boden ze hem altijd een whisky aan. op zijn laatste dag van die ronde hebben ze hem opgegoten zodanig dat hij zijn been niet over zijn fiets kreeg aan de kroeg van Fernand Boone ( fietspad is aan die kant en dubbelrichting wat ventje heel gevaarlijk vind) en dus kennis maakte met de grond. ( meermaals) Toen moesten postbodes niet op een bepaald uur "binnen " zijn en konden daar in het postsorteer een warme maaltijd krijgen. wel nu, Mark zegt geen recollectie te hebben van hoe hij thuis gekomen is laat staan in het centrum en ook niet of hij gegeten heeft. Toen die doorhad wie ik was heeft hij het me verteld. hij zei ook dat hij heel lang geen whisky kon rieken of zien. in die tijd mochten postbodes een druppel aanvaarden want de pensioenen werden nog cash uitbetaald. en niemand viel er over als een postbode net als een douanier een rode neus had en een straffe adem. De zus van onze bakker in die tijd haar man was douanier en de geconfisceerde whisky, cognac enz moesten geproeft worden. nu wordt alles dat geconfisceerd wordt verkocht voor de staatskas te spekken. niet dat het veel uithaald. :roll: ik moet nog de app zedge van mijn telefoon halen want ik wil de ringtone van "crazy frog" bij 7digital (kost 1.29) de puriteinse amerikanen zullen het nieuwe clipje dat ook niet tonen maar de oudere versie ( zonder de kikker zijn pietje te tonen) dit is hoe ik ontdekte dat spoetniek geen meisje was! ik speelde met een opgerolde krant op zijn buik en ineens floepte daar iets uit. denk dat die dierenarts te diep in het glas gekeken heeft of er weinig of geen verstand van had een kater van een kattin te onderscheiden. nu kan ik daar mee lachen maar in de tijd was ik toch niet happy.
we hebben 25 zegels en dus 10 euro korting op onze eindejaars aankopen.
het is vanmiddag pas dat de ketel wordt nagekeken. best dat de badkamer nog niet gedweild is want de laatste keer kwam er een soort rost van die brander.
Fijne dag seizoentjes, keep Safe en een knuffel
Cats Rule!

Oma-C

25 nov 2021, 10:05

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
weer een grijze dag net als de vorige :roll:
en een koude morgen bbbrrr

't is hier druk zie ik... heel veel sterkte
en moed met wat je doet... :wink:
en verder een fijne dag....

M-J, veel sterkte in de kliniek met je man
hopelijk gaat het goed en moet hij maar
één nachtje blijven :roll:

Helena, succes met de nieuwe pc
sterkte ermee...

Groetjes allen en tot later, ...............
boodschappendag vandaag :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelier

25 nov 2021, 10:19

Hallo iedereen,

MJ: dat alles goed mag verlopen in het ziekenhuis.

Zit hier al op de pc op zoek naar wensen voor pensioen. Vriendin gaat volgende week op pensioen, dus ga ik een kaartje sturen en goed op tijd opsturen!
Ze had een drink voorzien op het werk, maar ik denk niet dat dat zal doorgaan met de nieuwe maatregelen. Ze moet ook van thuis werken.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

25 nov 2021, 15:20

Afbeelding

Afbeelding
omdat het vandaag voor mij een speciale dag is in feite vier ik het nooit

Oma-C

25 nov 2021, 15:38

Van harte gelukgewenst Bekske
en dank voor de traktatie...
Hopelijk nog vele mooie jaren...

Afbeelding

wilde eend 2

25 nov 2021, 16:38

Héhé .. EINDELIJK terug binnen geraakt ........ zucht ..
Voor MJ : héél veel sterkte en moed voor u en uw echtgenoot voor morgen ..
Voor Bekske :
gefeliciteerd met jouw verjaardag !!
Afbeelding
Voor Clive : ik duim mee dat voor jou geen opname moet volgen .
In gedachten veel bij jullie ...
een kaarsje brandt voor iedereen die het kan gebruiken XXX

Afbeelding
Groeten aan iedereen en hopelijk een goede nachtrust ...

mariajohanna

25 nov 2021, 21:37

Bekske, hopelijk een zo goed mogelijke verjaardag gehad, met niet te veel pijn.....

Hier thuis van 10 minuten voor 9 u.
Bedankt allen voor de sterktewensen.....
Het was weeral wat....
Bij ons kan het nooit eens 'gewoon' zijn. De operatie zelf heeft 3 u geduurd, manlief zat nog vol ontsteking, de operateur schrok ervan maar ja, hij moest voortdoen. Van naar huis komen morgen, zoals zovelen dat ik al gehoord heb, is bijlange na geen sprake van, integendeel, heb de indruk gekregen dat ze hem niet vlug zullen laten gaan, hij was er te erg aan toe, naar 't schijnt. Zal morgen de kinesist ook al maar afzeggen voor maandag, anders staat hij hier voor niets.
Heb de steen zien staan in een potje, zo zwart als iets, en een dikke peulerwt groot. Ik heb nog nooit een galsteen gezien dus ik weet niet of dat groot of gemiddeld is......
Hij ging ongeveer om 16 uop de kamer zijn, het was echter 17.45 u, maar ja, drie u aan moeten werken tegen anders.....
Ben blij dat hij er van af is, en van de jeuk op die plaats ook, maar dat zal wellicht die ontsteking kunnen geweest zijn, zonder pijn dan.....
Alé, het kan weer genezen. Heb hem wel gezegd dat hij er nu mag mee stoppen, hij heeft zijn part al dubbel en dik gehad....

Zo, rest me nog iedereen een fijne avond te wensen en hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

26 nov 2021, 08:04

Afbeelding

@ manlief van MJ, van harte beterschap en een heel spoedig herstel .
Ik wens jullie beiden ook heel veel moed en sterkte.

Liefs en een dikke knuffel.

Bekske

26 nov 2021, 08:26

Afbeelding
bedankt voor jullie wensen groetje

Oma-C

26 nov 2021, 09:12

Afbeelding

MJ, dat was weer niet simpel zo te lezen
ik hoop dat jouw ventje snel weer beter wordt
ferme steen als ik het lees en die ontsteking erbij
geen wonder dat hij er veel last van had.
Ik snap nog altijd niet waarom ze dat de
eerste keer niet gedaan hebben dan was er
misschien niet die ontsteking geweest...
Maar ja ik ben geen dokter :oops:
Veel sterkte en een goede beterschap!!

Goede morgen aan allen, hier grijs en 3°
niks gezellig, maar ja, op naar 't weekend :wink:

anjelier

26 nov 2021, 10:06

Afbeelding
Dag Bekske, een heel gelukkige verjaardag en bedankt voor de gebakjes en de koffie.

Hallo iedereen,

MJ: veel beterschap voor je man .

Ziet er hier grijs en somber uit. In de namiddag ging het regenen. Gisteravond heeft het hier ook flink geregend.
Spaanse woef voelt zich niet lekker, je ziet dat direct hé. Afwachten.

Straks een beetje poetsen, de wekelijkse poets.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

26 nov 2021, 10:17

Goede morgen beste seizoentjes,

@bekske: van harte proficiat met je verjaardag gisteren! ik hoop dat je er een beetje genot van gehad heb en met weinig pijn.

MJ: zo'n steen is aan de redelijk grote kant. zo een heb ik ook in een potje liggen. bij mij waren er een stuk of 5 uitgehaald. nogal wiedens dat je man een ontsteking had! nu gaan ze hem waarschijnlijk volpompen met antibiotica en dergelijke meer. ze hadden natuurlijk van de eerste keer die gal moeten uithalen maar ja. 't zijn die chirurgen hè die beslissen. wij als patiënt moeten meestal zwijgen. dat hij er nu maar rap bovenop komt en jullie het avontuur met de serviceflat ten volle kunnen beleven.

ik schreef gisteren een goede raad aan Suus over het gebruik van de naam van haar ex. kreeg ik een mailtje terug: het is weer goed zo, we zijn weer bij elkaar!!!
ik dacht dat ik het in keulen hoorde donderen. ventje zei dat ze het "batterd wife syndroom" heeft. die durven ook niet weg van de agressor. Suus had Jo nu dan wel zelf buiten gekieperd maar ook zelf terug genomen en daar kan mijn verstand niet bij. ze zei ook dat zij begonnen is.
ventje heeft verklaard dat ze een bezoekje aan België nu wel kan vergeten. hij vind haar dom.
okè, ze is niet graag alleen maar ze heeft toch 5 katten waar ze echte genegenheid van krijgt? Lotte zat te snorren van contentement dat dat andere naar rook stinkende mens ( Hans rookte niet) weg was.toen Suus mij videobelde. Lotte, Astor en pip moesten apart eten door de stress. Pim & Puk niet. Pim kwam symboliek de kop van een vogel in Jo d'r gezicht opeten. ( kan ook calcium te kort zijn) Pim was ook weer begonnen met sproeien. alle tekenen waren er maar 't is Suus d' r leven en als we een bericht lezen dat ze overleden is door partnergeweld.... Buufje was er al eens tussen moeten komen en schreef mij dat ze heel erg bang was. en naar ginder gaan en in een negatieve sfeer terecht komen is slecht voor mijn HGS. enfin, genoeg gezeurd hier over.

die van het ketelonderhoud was hier om 4 uur. hij heeft op zichzelf netjes gewerkt zei ventje maar mijn grijs emmertje waar ik het toilet mee onderhou ziet zwart op de bodem. die mag je wegsmijten. ventje heeft foto's genomen van alle papieren. schoorsteenattest en ketelattest.
krijg dan vanmorgen een mailtje van TT om Peggy's laatste 2 uren te valideren. er staan er 4 op! neen, dat betwist ik. ze moeten maar bellen als ze uitleg willen en ze hebben van ventje een e-mail gekregen waarop dat ook in het z/w staat dat ze bedankt zijn voor hun diensten. we gaan ook geen dienstencheques meer aanschaffen omdat ventje het beu is. eigenlijk heeft hij niet graag iemand in huis. ten tijde van de catsitting voor Mies denkt ventje dat er iemand van hen in onze schuiven heeft gezeten. Sue kunnen we van de verdachtenlijst schrappen want toen Natalie hier de maandag nog werkte had ik het buro gebeld om te vragen of ze een twee weken later kon komen omdat wij weg waren en ze vroegen waarom. of het echt niet mogelijk was om Natalie alleen te laten. van mij zou het gemogen hebben maar ventje wilde niet.
Gisteren helemaal vergeten naar de boerderij te gaan en het was de laatste dag van de vallei. met zoodieren vangen. ach wat het is maar een spelletje. je leven hangt er niet vanaf zoals squid game. er zijn erger dingen in het leven.

Wilde eend: hartelijke dank voor het mooie kaartje dat gisteren in de bus stak.

Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffels
Cats Rule!

Helena van Troje

26 nov 2021, 13:32

Zo, dat avontuur is weeral achter de rug.
Ik dacht dat ik beter nu al alles kon inslaan voordat we weer opgehokt worden.
Zeker is zeker: dus medicatie is aangevuld voor zover de apotheek het in voorraad had.
Brood in reserve in de diepvries, vlees bijgehaald voor alle zekerheid.
Nu seffens de groenten en fruit mail nog in orde brengen.
Mijn boodschapper wil pas volgende week in mijn buurt komen, want hij is naar een receptie gemoeten.
Op pensioenstelling van zijn vroegere bazin.
Hij vindt dat hij teveel mensen gezien heeft.
Ik heb twee "laag risico" contacten gehad blijkbaar vorige week, volgens de app coronalert.
Morgen zou ik naar een kleine familiebijeenkomst gaan, maar ik ga afzeggen.
Ons kinderen zijn zo bezorgd en voorzichtig voor mij.
Ik ga geen risico's lopen.
Onze oudste kreeg bijna een hartaanval als hij las dat ik ja gezegd had...
Zijn man vond het niet meer dan vanzelfsprekend dat ik zou afzeggen.
Maar, dat is al de derde keer dat ik iets met de schoonfamilie afzeg...
Uit plichtsbesef doodgaan is geen goed idee vindt de oudste en ook de jongste...

Ik was door en door nat toen ik thuiskwam kwam.
Er staat ook een straffe wind.
Nu moet ik nog aan boter geraken.
Ben nog aan het verzinnen waar en hoe.
Want er komt nog een serieuze regenbui aan zo te zien op de buienradar.
Geen twee keren nat vandaag.

Beterschap aan manlief van MJ
Moed om daar weeral door te geraken aan allebei.

Hopelijk is Spaanse Woef rap terug op zijn plooi.

Bekske ook van mij een verlate gelukkige verjaardag.

Aan alle nog een fijne namiddag en avond en een rustige nacht!

Hé hé om een of andere reden branden de straatlichten al een paar avonden niet meer.
Heerlijk donker om te slapen.