Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

28 nov 2021, 10:19

Goeiemorgen

't loopt over....
het grondwater :wink:

Ik heb zo de indruk dat iedereen extra vroeg is dit jaar om kerstgezelligheid te creëren. Is het om het gemis aan sociale contacten te compenseren ?

Verleden nacht weer meer gewoeld dan geslapen, vanmorgen rond 5u dan opgestaan om een extra pijnstiller in te nemen en wonder boven wonder terug in slaap gevallen tot 9u. Iets wat mij nooit overkomt zo lang in bed blijven.

Menu : Taka away van de Italiaan :wink: .

Afbeelding

Nu eerst mijn droogrek uitzetten want buiten hangen :roll: niet te doen en bepaalde stukken steek ik toch liever niet in de droogkast.
Oud maar niet Out

vera-maria

28 nov 2021, 10:52

Goedemorgen allemaal!
Meme-rietje ja dat klinkt hoopvol na de winter komt de lente…maar ik wil dit jaar het liefst de winter overslaan met zijn donkere dagen!
Corry hoop voor jou dat Staf als hij naar huis komt weer een langere tijd weer beter is!
Dank je Greetie.
Was gisteren het verjaardagsfeestje van ons oogappeltje
Afbeelding
En gisterenavond zijn we dan nog met mijn schoolvriendin en haar man naar het toneel geweest in een gemeente hier verderop, alles verliep heel coronaproof en na het toneel was de bar niet meer open door dat vies beestje natuurlijk en hebben we dan samen bij ons thuis nog wat gedronken…ze blijven altijd plakken en het was 1 u.toen ze naar huis gingen :?
En zo ben ik nog wat moe, en deze namiddag moeten we al weer weg want we zijn uitgenodigd om wafels te gaan eten bij vrienden!
Wens jullie allen nog een fijne zondag, tot later daag…
You only have one life...live it!

Michelly

29 nov 2021, 00:03

Dag maatjes allemaal,
is alweer lang geleden dat ik me heb laten horen. Voel me niet zo goed in mijn vel en dan reageer ik natuurlijk ook weer niet, ofschoon ik elke dag alles lees. Ieder huisje heeft zijn kruisje en dat blijkt ook wel in ons hoekje. Pijntjes overal en alom en zolang het allemaal draaglijk blijft , mogen we de heer danken want pijn is niemand gegund en kan je leven behoorlijk vergallen. Corry ik hoop dat alles goed komt met Stafke en jou. Want heel de miserie komt op jouw nek terecht. Ik heb reeds enkele weken geleden de derde spuit gehad. Onze vriend, een huisdokter, heeft spuiten gehaald en omdat ik nog steeds geen uitnodiging gekregen had, heeft hij me zelf de spuit gezet. Kom bijna nergens. Af en toe ergens iets gaan drinken of eten. Dat doe ik dan vooral omdat M. er behoefte aan heeft en dolgraag heeft dat ik meega. Ik lees al jullie wedervaren en leef mee. Ik weet als geen ander wat het betekent om met je gezondheid te sukkelen. Moet op 06/12 weer een scan laten maken en bloed laten trekken. Op 13/12 gesprek met de oncoloog en dus weer bang afwachten wat die te vertellen heeft. We waren met 7 vrouwen die telkens op dezelfde dag chemo kregen. Van die 7 zijn er 6 gestorven en blijf ik als enige over. Wat dat met je doet hoef ik wel niet uit te leggen hé.
Donderdag vertrekken we met mijn vriendin en haar man (huisarts) naar Oostende en blijven tot zaterdag. Hoop dat het een beetje doenbaar is met het weer en dan heb ik tenminste dit jaar na lange tijd het zeetje weer gezien, gehoord en geroken.
Wens iedereen een weldoende nacht en tot wederhoren
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

corry

29 nov 2021, 07:04

Goedemorgen
Reeds voor 6 u op, eens wakker begint de molen in mijn hoofd te draaien.
Dag Michelly, inderdaad zorgdragende hebben veel te verwerken.
Uit eten gaan is de enige verstrooiing waarvoor Staf nog buiten komt.
Michelly, niettegenstaande je ziekte had je kracht om telkens terug te vechten zovele jaren lang.
Mirakels bestaan niet, toch ben jij iemand die me met verwondering doet staan.
Gelukkig heb je familie die je koesteren, heel veel waard .
Straks Staf gaan halen, zal in het ziekenhuis met rolstoel worden.
Hoop dat het weer op de baan een beetje meevalt

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

29 nov 2021, 09:22

goeie morgen iedereen
Corry knuffeltje
Michelle een knuffelde

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

29 nov 2021, 16:51

Hello

'k zit mijn eigen kas op te fretten :twisted:
pijn en slecht weer

gelukkig maar een goed boek en voldoende snoep
maar dat is dan weer slecht voor de lijn
Oud maar niet Out

corry

30 nov 2021, 07:48

Goedemorgen

Eindelijk weet ik de reden van Staf zijn onwel worden
Bloeddrukval, moet leren opstaan en dadelijk niet verder gaan.
Een hele opgave voor iemand die met omstandigheden geen rekening kan houden.
Juist thuis en het was al van dat, hielp bij tafel afruimen met meerdere dingen in zijn handen, onzeker bij het stappen.
Heb gereageerd, het zal de laatste keer niet zijn, niets aan te doen.😡
Volgende week dinsdag dagopname.

Rietjes eindelijk weten welke reden je rugpijn geeft.
Je kas opfretten, ken dat gevoel, komt goed.

Weersvooruitzichten
Wateroverlast, zeker in de Westhoek, golven van meer dan 3 meter. . Oostende keermuur afgesloten.
Michelly hoop dat je tussen de buien even buiten kan.

Groetjes en maakt het gezellig binnen

Corry

vera-maria

30 nov 2021, 09:32

Goede morgen allemaal!
Corry hoop dat jou Staf zich een beetje gedeisd houd zodat hij geen bloeddrukval meer heeft!
Rita veel pijn zo te lezen…
Niet speciaals te melden…ik hou niet van die donkere dagen nu…ons Elise wel zij vind het extra gezellig die donkere dagen, en dan straks als de Sint geweest is met de lichtjes van de kerstboom in hun huis!
Ja die lichtjes brengen wel sfeer natuurlijk en zijn wel mooi, ik hou het dit jaar voor bekeken heb nog kerstversiering op de zolder maar geen zin om ze af te halen!
Niet speciaals te melden, tot later daag…

Ritavdm

30 nov 2021, 09:51

Goeiemorgen

Corry, 't zal een hele opgave worden met een koppig Stafke de winter door te komen
maar
jullie hebben samen al zoveel waterkes doorzwommen dat zal ook wel lukken
met
veel geduld, mooie woorden, vuisten maken (in je zak) en desnoods hulp van buitenaf.

Je zou er de kriebels van krijgen.
Eén van de dokters waar ik vandaag afspraak mee heb is out door Corona.
Hopelijk weet nr. 2 hoe en wanneer hij me kan helpen , liefst zo vlug mogelijk anders word ik zot... zotter.
Vanavond meer nieuws

Nu ga ik eens proberen zittend te strijken.
Buurvrouw heeft aangeboden mijn strijk te doen maar 'k wil toch niet alles uit handen geven. W heeft vanmorgen al de stofzuiger laten rondgaan.

Menu : kalfsfricasee met worteltjes.
Oud maar niet Out

Ivette

30 nov 2021, 09:58

Dag allemaal
Zondag mailde Vicky me dat ze gisteren niet kon komen kuisen omdat haar man opgenomen was in de kliniek. Ik verschieten, ze heeft het al zo moeilijk. Ik heb dan gisterenmorgen maar zelf gekuist, ik kan het nog, alles blinkt! Maar, ik had wel wat lendenpijn, ben "werken" wel niet meer zo gewoon hé. Een volgende keer gaan ze voor vervanging zorgen, werd me beloofd.

Gisteren moest ik mijn al gedrukte december Krantje toch nog eens veranderen. 's Morgens kregen we van Okra Nationaal het bericht dat alles moet uitgesteld worden tot 19 december. Dank u wel, Corona!
Onze voorzitter belde me of ik het Krantje NIET in PDF hem wilde doorsturen dat hij het wel zelf zou verbeteren.
Zoals ik al verwacht had met het moeilijke Publisher programma lukte het hem niet. Toen wij hier samen
alles verbeterden stopte hier de auto van mijn hoogzwangere kleindochter die me voor de geboorte nog even kwam groeten. Zoveel dagen dat ik niemand zie en dan opeens dubbel bezoek.
Dus wij ons haasten om het Krantje te verbeteren terwijl Sarah in de living wachtte.
Ik heb maar vanmorgen nagekeken of alles klopt in het vernieuwde Krantje maar het is in orde.

Er zijn veel ergere dingen ik leef mee met de mensen in de Westhoek die watersnood beleven!
En er wordt nog veel meer regen voorspeld en water kan men niet tegenhouden, om moedeloos van te worden!
Zoals het er uitziet zal ik ook volgende week nog de markt moeten overslaan, het is geen weer om er door te tjolen!

Aan iedereen een warme knuffel, veel geduld en beterschap!
Ivette

corry

30 nov 2021, 12:53

Daar word een mens vrolijk van, achterkleindochter Rhune met zusje Eleanor.
Afbeelding
Ivette, goed dat je het nog kan. poetshulp is op leeftijd een groot gemak, wij wonen klein en makkelijk te onderhouden. Alhoewel alles sneller vuil is.
Rietjes, nog even tanden bijten, hopen dat je rug snel wandelingen aankan.
Op het ogenblik mist je niets, regen en wind nog voor meerdere dagen.

Ritavdm

30 nov 2021, 20:06

Goeieavond

Mijn wandelschoenen zullen nog ff aan de kant moeten blijven.
Geknelde zenuwen in de onderrug, ruggeprik van enkele weken geleden heeft geen effect gehad (of toch onvoldoende), nauwelijks een maand later was de pijn er terug en nog heviger.
Het zal dus een operatie(tje) worden maar het kan niet voor 13 dec. Dus nog twee weken pijn lijden, kalm aandoen en pijnstillers slikken.

Er zijn ergere dingen in 't leven, "t is maar de carosserie :wink:

Nu ga ik mijn boek uitlezen aan tafel zittend want de zetel is ook al mijn vriend niet meer.

Corry, 't is al een flinke juffer met alles erop en eraan hé en wat lijken ze goed op elkaar.
Oud maar niet Out

meme-rietje

01 dec 2021, 09:45

goeie morgen allemaal
gisteren hier niet meer geraakt
s'morgens mijn poetste en
in de namiddag mijn derde prik
mooie foto's gezien
maar minder nieuws van Rietjes
die rug is zo delecaat

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

01 dec 2021, 12:40

Goedemiddag allemaal!
Rita een operatie dat is minder goed nieuws, maar wat moet moet hé, en hopelijk ben je na je operatie van alle pijn verlost!
Deze voormiddag zat er samen met mijn nieuwe Libelle een brief in mijn brievenbus van het “Vlaams Parlement” jawadde dacht ik wat is dat hier…het was een kaart met gelukwensen van een Vlaamse volksvertegenwoordiger naar aanleiding van een artikel over mij in de krant van west-Vlaanderen!
Hij schreef ook: heel fijn om te lezen dat je in verschillende verenigingen actief bent, dank voor dat engagement!
Amai nooit gedacht dat mijn deelname aan 1 jaar gratis zoveel belangstelling met zich zou meebrengen!
Anders niet speciaals te melden want het verenigingsleven ligt jammer genoeg weer stil!
Tot later daag…

Ritavdm

01 dec 2021, 12:52

Veve, eentje die alvast op je stem rekent voor de volgende verkiezingen :D
Oud maar niet Out