In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

02 dec 2021, 09:39

Afbeelding

Goede regenmorgen alle maatjes,

Ja M-J we kunnen alleen maar luisterlezen
en dat doen we graag, niet dat we graag hebben
dat je miserie hebt, Nee nee, we willen je
zoveel mogelijk steunen en troosten, ook al is
dat moeilijk op afstand... maar kom gerust
je hartje luchten, we hebben allemaal onze
zorgen hier kwijt gemogen, dat mag jij ook!
En onze bergbottinnen staan ook nog in de kast
daar kunnen we ok nog mee mee klimmen
als het nodig is :oops: voor nu heel veel sterkte
en laat ons hopen dat er geen corona binnensluipt
Het is zo al genoeg geweest denk ik

Alle seizoentjes, een sterkteknuffeltje want iedereen
leeft mee, en herinnert zich dat de eigen moeilijke dagen :roll:
Bekske ook want ik vergeet je wel eens.... maar je weet
dat dat niet zo bedoeld is :?

Het weer leeft zelfs mee, zo'n frutregen :oops:
Groetjes allemaal en blijf gezond :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

02 dec 2021, 10:18

Goede morgen beste seizoentjes,

een berichtje dat ik mij nog onder de levenden bevind. voel me al heel de week niet lekker maar ik kan er precies mijn vinger niet op leggen wat er dwars in mijn lichaam is.
zondagnacht op maandag opgestaan om 03 u en zelfs een videoafspraak met Suus vergeten.
MJ: bedankt voor je mooie kaartje.
ventje is al terug van boodschappen en ik had die niet eens horen vertrekken. de weekmenu is aangepast omdat ventje andere dingen mee had en we maandag naar schoonbroer en mijn moeder moeten. dus dat wordt een rappe hap.
Clive: ik heb Matice zijn kaartje èn zijn suikerbonen nog. staat op de kast naast de japanse lantaarn die de overleden man van Marleen van regenmortel gemaakt had en ik die gekocht had omdat die zo mooi en liefdevol gemaakt is.
Fijne dag seizoentjes, Keep Safe, knuffels voor wie wil.
Cats Rule!

wilde eend 2

02 dec 2021, 10:38

Dag seizoentjes allemaal !
MJ : ik denk veel aan jullie en het enige wat we kunnen doen is met jullie meeleven en duimen dat het eindelijk beter mag gaan . Ik vind het vreselijk dat jouw echtgenoot zo moet afzien ... :cry: :cry: ///
Anjelierken : ik las dat jij ook poesjes voedert in de tuin .. Gelukkig zijn er mensen met het hart op de juiste plaats . Mensen en dieren helpen in nood : een lichtpuntje in deze trieste tijd ... XX //////
Voor Clive : en voor Matice : uw zonnetje in huis al drie jaar . Zo fijn en vertroetel hem maar : hij heeft een gouden mandje bij jullie .
Bekske : dank u voor de mooie plaatjes !! Heel veel moed en we maken er maar het beste van hé .
Aan Alle seizoentjes : veel sterkte en snel beterschap voor wie zich niet wel voelt ..

anjelier

02 dec 2021, 13:54

Hallo iedereen,

MJ: sluit me volledig aan bij de andere seizoentjes, kom hier gerust ventileren .Je hart kunnen luchten kan zoveel deugd doen.

MM: beterschap, dat je je vlug beter mag voelen.

Bekske: heel mooi winters plaatje.

Heb deze ochtend in de Colruyt zelftesten gekocht, sinds vandaag kun je die daar kopen . Kwestie van die in huis te hebben, je weet nooit. Verder weinig volk in de winkel, het weer zat er voor iets tussen . Zo'n slecht weer toen ik erheen reed, er vielen zelfs sneeuwvlokjes.
En nu schijnt de zon hier.

Gisteravond plots terug zonder elektriciteit. Da's nu al de 2de keer op 3 weken tijd. Maar de kaarsen lagen binnen handbereik :D . Hebben hier 1,5 uur in het kaarslicht gezeten.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

02 dec 2021, 19:12

Voila se ik heb mijn nieuwe oren in!
Dat voel je maar amper dat je die in hebt.
En ik was er dadelijk mee weg om ze in te steken.
Maar ik was niet zo dadelijk onderweg naar het hoorcentrum....
Ik sta op en doe de gordijnen open en wat zie ik? Dikke sneeuwvlokken...
Daar ga ik niet door met de fiets.
Taxi bellen. Sorry mevrouw, het lukt ons niet meer om u te komen oppikken.
Dan maar de hulplijn van de buren ingeroepen.
Buurvrouw stuurde haar man op want zij moest naar de kapper.
Hoe ga je terug komen? Te voet zeker of met de bus?
Dat zal niet wezen. Hier is de nummer van hubbie en die komt u wel terug ophalen ook....
Dan maar ineens in dezelfde straat al mijn boodschappen gedaan.
Dat lukt hier best met die spullen in mijn oren.
Ben benieuwd wat het gaat geven voor de tv.
Ik kan alles regelen met de telefoon.
Hoef ik die kleine knopjes niet te bedienen.
Ik heb de indruk dat ik een goede audioloog aan de hand heb gehad.

Aan de mensen die het nodig hebben een pakje moed en aan de anderen een rustige avond gewenst.
En als ik dit al eens gepost had, ja dan vind ik het toch niet meer terug...

Bekske

03 dec 2021, 08:42

Afbeelding

Oma-C

03 dec 2021, 09:53

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
hier is weer alles nat maar het regent efkes niet :oops:

Helena, een heel verschil hé zo'n oortjes, :wink:
ik noem ze ook altijd "mijn oortjes" en niemand die ze ziet
dat vind ik er ook goed aan, het enige wat me soms stoort
is de hevige wind, dan zet ik mijn kraag hoog of mijn kap op
Verder ben ik er heel tevreden van en ik hoop dat jij er ook succes mee hebt
Alle hulp is goed als je ouder wordt, mooi dat het bestaat :wink:

Bekske dank voor je warme gezellige woonkamer :wink:
sterkte en een aangename dag..

anjelierken, en wilde eend, en alle seizoentjes een fijne vrijdag
nog even en we gaan weer naar "het lengen van de dagen"
en dan zijn we op de goeie weg naar de lente.....
maar nog even geduld .... :roll: sterkte wie het nodig heeft en
allemaal een knuffeltje.... tot later..... :wink:

Oma-C

03 dec 2021, 16:30

Afbeelding

Goede avond seizoentjes.... een koude wind en al bijna donker :oops:
Ik was even tot bij zoon gewandeld.... bbbrrr, niks gezellig buiten
maar het is nog droog dat is ook al iets :wink:

Straks witloof in de oven met ham en kaas
't staat al klaar.... smakelijk eten allemaal

Ik wens alle maatjes (sorry zonder naam)
een fijne avond en een goeie nacht later
er is hier al een eerste kerstkaart toegekomen vandaag
in de brievenbus, dat is ook wel op tijd....
maar toch gezellig hé :wink:

Helena van Troje

03 dec 2021, 19:22

Weinig volk gepasseerd vandaag?

Hier kwam er opeens telefoon van mijn zus.
Of ze de gordijnen van haar dochter hier op mijn naaimachine mocht komen afwerken.
Dus naaimachine uitgehaald, gordijnen afgewerkt en de zus gevoederd....
Ze was bezig op de naaimachine van ons moeder, waarvan ze de spoelspanning niet geregeld kreeg.
Nu ja, hoe oud zou die machine wel niet zijn?
En daarenboven heeft die een paar jaar in een vochtig huis gestaan.
Ook al is het een Pfaff , ze zijn niet meer wat ze waren.
De machine van mijn groottante uit 1932 die hier staat, ook een Pfaff, die werkt nog perfect!
Je moet wel met de hand surfileren...want een zigzag heeft ze nog niet.
Buiten die gordijnen en een boodschappenlijsten maken heb ik niet veel gedaan vandaag.
Oh ja, ik vergeet de strijk die voor de helft afgewerkt is.

Rustige avond en weldoende nacht!

Bekske

04 dec 2021, 08:46

Afbeelding

Muddy Maddy

04 dec 2021, 08:49

Goede morgen beste seizoentjes,

we zijn zaterdag en ik moet dus bellen. ventje die het al heel de week berekoud vind, moet dan vandaag om de boodschappen van donderdag en vrijdag die hij uitgesteld heeft. maar als die dan weg is, kan ik soms vrijuit tegen moeder spreken want ventje zit normaal naast me en de gsm staat op speaker omdat ik haar soms niet kan verstaan als ze de hoorn in een bepaalde positie houdt.
gisteren een kwartier gezocht naar de afstandsbediening van de dvd speler. en dan te zeggen dat ik zo'n bakje heb die ze allemaal bijhoudt. :roll: ik moet het alleen nog eens goed uitkuisen want de koortsthermometer zit er ook in. en een tijdlang elke bladwijzer die de boekhandel in je boek steekt. tot ik die eens op de hoop voor het papier heb gegooid. er zaten er zeker 14 in.
we hadden vroeger nog meer afstandsbedieningen. de video is er al van tussen gekomen. hij werkt nog maar we gebruiken dat niet meer. en ' verzamelt om het met Irina's woorden te zeggen: allemaal stof! ( met een rusian accent)
overbuurvrouw heeft een nekhernia en mag niet met de auto rijden omdat ze haar nek niet kan draaien. ze moet alles te voet doen en amai dat is lastig!
ventje moet vanmiddag dan maar het boodschappenkarretje mee doen als hij de vergeten boodschappen gaat halen want dat zijn er best veel.
Onze beenhouwer moet maandag naar het ziekenhuis om te kijken wat er verder met zijn voet moet gebeuren. hij hoopt op goed nieuws en wij ook natuurlijk. van al zijn klanten is er nog geen ene die hem per messenger had gevraagd hoe het was met hem. dat vroegen ze aan zijn vrouw met wie ik ook bevriend ben op fb ( en een heel klein beetje in het echt) als ze haar zagen. dat vond hij tof. en er moeten ook nog 2 messenger berichten naar buiten. eentje voor iemand op een nieuwe kattensite die misschien onze bangerik kan helpen met bachbloesems. en 1 voor de dochter van een lang uit het oog verloren persoon voor een foto van mij. ik zou ze nu al moeten gehad hebben maar Wim wil blijkbaar niet. ik had ze al eens gevraagd maar hij zei dat ik hem niet kreeg. niemand zei die. maar hij heeft toch het negatief? waarom er geen kopie van maken?
ik heb eigenlijk nooit goed gesnapt wat de bedoeling was van de bende van pastoor Carlos in de st-Baafsparochie. Sommigen namen dat heel erg ernstig en op bezinning moest er gebeden worden. viel er een stilte dan zei iemand en nu gaan we bidden. gelukkig moesten we nog geen thanks zeggen voor het eten. :? :roll:
Stefanie van naast mijn moeder wou Gilles laten dopen en om de een of andere manier wilde Carlos dat niet doen. niet in mijn kerk zei hij. was het omdat Stefanie niet getrouwd is? geen idee. en er was daar ene ( notabene de broer van onze pastoor) die ik Paranoia Piet noem. hij hield mij steevast als een paranoïde persoon in de gaten. de katten Tjerno en Bill wisten dat hij doodsbang is van katten en zochten dus zijn schoot op en dan was dat lachen!
onze vriend en oud-militaire collega van ventje zijn oudste dochter had haar katten wel Pros en Titue genoemd.
een van mijn kittens bij ex noemde Titi en die zat een keer te kijken naar Hollanders die in een open staande tent van de bil gingen. toen ik de kat riep, kwam die vent zich pietjeputjenaakt buiten en riep dat geeft niet mevrouw, wij houden wel van toeschouwers! op dat moment kon ik door de zandgrond zakken mits er geen macadam weggetje was. de dag erna waren ze weg en lieten een pick-nicktafel achter die door een vaste campinggast aan mij werd gegeven want ik had er geen. ik werd daar beter en meer aanvaard door de vaste campingbewoners dan ex en of dat nu te maken had met het feit dat Annick ooit heel goed bevriend met me was, ik zal het nooit weten want er staat op die grond nu een kinepolis.
ooit is daar aan de weg die doodliep op de autostrade een babylijkje gevonden in een plastic zak en omdat ik daar net nieuw was, kwam de politie naar mij toe. de vrouwelijke rechercheur vroeg zelfs aan mij toestemming voor een bloedonderzoek omdat er blijkbaar nog een bepaald hormoon in je bloed kan zitten na de geboorte. ik had toch niets te verbergen. het mocht ook nog zei ze bij mijn vaste huisartse. ik heb toch geen bloed moeten afstaan en van wie het kindje was is nooit geweten want het kon van een zwervende campeerdster zijn.
ik ga nu eerst plassen en een kopje koffie zetten en dan moet ik bellen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe + knuffels.
Cats Rule!

Oma-C

04 dec 2021, 09:42

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
't is nat buiten dus de was zal in de linnendroger gaan
ik droog die zo weinig mogelijk binnen, al die vochtigheid
is niet zo gezond, wat uit de linnendroger komt en
nog wat vochtig is hang ik nog wel op een rekje...
Dat is gewoonlijk niet zo veel....

Hier verder de gewone dagelijkse taken en nog een paar
boodschappen halen bij Col****die in de week niet
meer in de caddy konden... :roll: er is soms veel
wat we nodig hebben, gelukkig is dat maar af en toe :oops:

Ik wens alle seizoentjes een fijn weekend, aan
het weer kunnen we niks veranderen, en aan die "C" ook niet
alleen voorzichtig blijven en hopen dat het ons niet vindt :oops:

Groetjes allemaal en sterkte wie het nodig heeft :?

clive

04 dec 2021, 09:46

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, wat fijn te lezen dat jouw oortjes je zo bevallen en dat je weer alles hoort.

Oma-C, jij ook al zo tevreden met de oortjes. Het zal echt wel een verademing geweest zijn, terug alles te kunnen horen.

Wilde eend, hier wordt ook nog altijd eten voor de zwerfkatjes gezet. En ik ga toch eens proberen om de vogeltjes eten in de tuin desondanks Matice er rond rent. Maar van hem ben ik zeker dat hij niet gaat bijten op de vogeltjes. Maar misschien gaat hij er wel op blaffen, dat valt af te wachten.

Anjelier, Spaanse Woef moet toch in zijn land iets mee gemaakt hebben dat hij zo bang is van het sissen van de croque monsieur. Vorige keer was het met jouw grillpan dat hij plots zo bang was, geloof ik mij te herinneren. Ze kunnen het ocharme niet zeggen waarom ze zo bang zijn. Maar hij mag super tevreden zijn dat hij zo goed is terecht gekomen is bij jullie.

MJ, je hebt het gelezen hé. Kom hier maar alles van jou af te schrijven. Als ik opsta is mijn eerste werk de led kaarsjes aansteken voor jullie beiden en ' s avonds de echte erbij. Heel veel moed en een sterkteknuffel voor jullie beiden.

Muddy Maddy, bij dit weer zal iedereen zich wel geen 100% gezond voelen. Het is en vochtig en nat + er staat een venijnige wind.

Bekske, bedankt voor de mooie plaatjes elke ochtend.

Manlief had eergisteren de Sint en de Kerst en de nieuwjaar voor onze Matice besteld bij B*L C*M .
Ik had hem zelf laten kiezen en vond dat hij heel goed gekozen had. Matice speelt het liefst met pluchen speelgoed en met een bal. Maar met een bal mag hij van mij niet in de living spelen, dat doet hij iets te wild.
Gisteren is zijn varken al aangekomen en vandaag komen de 2 anderen. Het leuke ervan is, dat hij niets kapot bijt en dat hij regelmatig zijn speelgoedboxen omdraait om iets te vinden waar hij zin heeft mee te spelen en dat hij enorm blij is als hij iets krijgt.

Maandag moet ik terug naar de pneumologe bellen. Het is beter maar nog niet gedaan, terwijl dat de uiteindelijke bedoeling was. Bon, we zullen zien en niet op de zaken vooruit lopen.

Ik ga beginnen met het licht HH. Ik wens iedereen heel veel liefs en een dikke warme knuffel mag niet ontbreken.

Oma-C

04 dec 2021, 09:58

Ja clive, het helpt ook om veel van het
vervelend geluid in de oren te verminderen,
het fluiten en sissen, dat ondervind ik best als
ik die "oortjes" s' avonds uit doe, en ik hoorde
nog wel alles hoor maar de woorden verstaan
was moeilijk geworden en steeds moeten vragen
'wablief' is heel stresserend :roll:

succes bij de pneumologe.... en sterkte

anjelier

04 dec 2021, 11:21

Hallo iedereen,

HVT: fijn dat de oortjes zo goed meevallen.

Straks tomatensoep maken, meestal eten we op zaterdag soep, is eens gemakkelijk.

Hier in de buurt zijn ze een bosje aan het aanplanten, ze gaan meer dan 1400 boompjes, struiken enz. zetten. Het bosje ernaast was vorig jaar aangeplant. Vind dat wel een mooi initiatief, hoe meer bomen, hoe beter.

Weeral zo'n donkere vochtige dag, vanaf volgende de kerstversiering aanbrengen, wordt het een beetje gezelliger in huis. Bij zoonlief staat de kerstboom al sinds 1 week, de kindjes zeurden om hem te zetten. Ook buiten hebben ze kerstverlichting, die werkt op zonne-energie.
Dochter zet geen kerstboom, haar 2 katten zouden er korte metten mee maken , denk ik :D .

Dames, tot morgen allemaal.