In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

04 dec 2021, 11:29

Zoals je zegt, oma-C, dat altijd wablief vragen was ik schoon beu.
Alleen zijn is niet leuk.
Als er dan toch eens iemand langs kwam, was het gesprek moeizaam.
Gisteravond kwam jongste met vriendin de boodschappen brengen.
Ik vroeg of het nu beter was het gesprek.
Jawel, zegt hij, het gaat dubbel zo vlug.
Ik frons mijn wenkbrauwen.
Ah ja, zegt hij, ik moet alles maar één keer zeggen...
Veel volk gezien dus gisteren.
Het is hier maar grijs en somber.
Loffelijker gewoonte staat er alweer een vracht wagen voor mijn huis geparkeerd.
Dat neemt veel licht weg zo een bakbeest.
Ik ga, denk ik, mijn eigen auto op die plaats zetten in het vervolg...
Iedere vrijdag namiddag goed op tijd, dat ik ze voor ben....
We zouden dat met heel de buurt moeten doen.
Heel de parkeerstrook vol.

Maak er het beste van allemaal.

Bekske

04 dec 2021, 11:48

ik vind het fijn dat bij jullie je oortjes goed helpen .Ik heb er ook maar ik ben wel voor 95 procent doof .Ik hoor wel als ze iets zeggen maar mag geen gefluister zijn of heel stil zijn .Telefoneren ,tv beluisteren ga niet bij mij .Daarjuist nog de gsm lag naast mij omdat ik een berichtje verwachten .Ik zag alleen het geflik van gsm maar het het geluid noppes .Volgens waar ik mijn oortjes gekocht heb komt het doordat ikzo slechthorend ben .En het is een hulpmiddel om nog een beetje te horen .Zoals ze tegen mij zegde ja als je nog iets hoort of niet is een groot verschil .Ik heb een gsm om berichten te versturen wel maar telefoneren noppes .Als ik mijn huisarts nodig heb stuur ik een mail dat weet hij we hebben dat zo afgesproken .Ja als er wind buiten is voel ik wel eenlicht gefluit van de wind .Maar ja ik ben op deze manier een beetje geholpen maar als er meer dan twee personen spreken is het ook noppes .Ik kan wel liplezen maar dan mogen ze niet te snel praten .Dus ik ben blij die oortjes hebben en er goed mee horen .Ik hoor met de mijne iets maar ja bijna doof is totaal anders dan nog een beetje alles horen .Sorry dat ik dit schrijf en nogmaals ik ben blij dat jullie goed horen ermee .Maar ja er is veel verschil in gehoor enz hopelijk nemen jullie het me niet kwalijk dat ik dit schrijf .PS ik heb er moeten nemen met pilletjes omdat die volgens ik te horen kreeg iets sterker in geluid kunnen gezet worden .Afijn ja het is nu zo dus sterkte voor jullie en sorry voor mijn schrijfsel groetje

Helena van Troje

04 dec 2021, 14:05

Maar Bekske daar moet je je toch niet voor verontschuldigen.
Mijn zus heeft er ook veel minder baat bij dan ik.
Die heeft een erger gehoorprobleem en hoort aan één kant bijna niets meer.
Daarom dat de NKO het beter vond van op tijd te wennen aan hoorapparaten.
Maar als ik het nu echt niet zie zitten en vind dat ik er geen baat bij heb, hoef ik het niet aan te kopen.
Ik zou nog een jaartje of twee kunnen wachten.
Maar ik was dat gedoe met "Wat zeg je?" wel stilaan beu.
Ik betrapte mezelf erop dat ik eerder reageerde op het lichtsignaal van de deurbel, dan op het geluid.

Bah wat een weer...
Wasmachine blijft voorlopig op technische werkloosheid staan denk ik.
We gaan nog wat strijken ter afwisseling, dat moet hier ook in schuifjes gebeuren....

Oma-C

04 dec 2021, 16:28

Afbeelding

Zo, wasje is gedaan en alles opgevouwd :wink:
broodje is ook gebakken, en voor straks heb ik
volovent met kip en champignons en vleesbolletjes
smakelijk eten allemaal :wink:

Bekske, je mag dat gerust vertellen hoor, we zijn
allemaal anders hé, jammer dat je er niet zoveel
plezier aan hebt, maar ja alle oren zijn anders

Helena, ik vond het vooral vervelend als ik in de winkel
telkens weer moest vragen om te herhalen :oops:

anjelierken, geniet van het kerstversieren :wink:

ik heb eergisteren al een 1e kerstkaart gekregen
dat vind ik wel vroeg, die van mij zijn klaar en
geschreven maar gaan na nog een weekje op de post :)

Fijne dag verder aan en allen en slaapwel later....tot morgen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

05 dec 2021, 08:59

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Een plaatje met Sinterklaas erop en een ZWARTE Piet, geen idiote blauwe of welke kleur dan ook behalve zwart dan.
Heb al een hele strijk achter de rug. Het is hier gezellig warm en de led kaarsjes branden al vooral voor MJ en haar manlief.

Wij zijn braaf geweest want de Sint is hier deze nacht gestopt om geschenkjes af te zetten. Matice heeft een hilarisch grappig pluchen konijn gekregen van de Sint, is er nu mee aan het spelen.

Vandaag gaan we de Kerstboom zetten.Manlief vond volgend weekend te laat. Normaal wordt hij gezet na Sinterklaas, maar in deze sombere dagen, mag hij al gezet worden, vonden wij.

Vandaag slaan we de hondenschool een keertje over, manlief vindt het te guur buiten om een uur op het plein te staan. Ik zal Matice zijn oefeningen hier wel doen en als we gaan wandelen. Enfin, manlief gaat met hem wandelen, want bij zulk weer en zoveel vochtigheid in de lucht als vandaag, heb ik moeite om adem te halen.
Maar dat zal ook wel beteren.

Zo, zit hier nog altijd in pyjama :oops: , ga meteen douchen en dan alles boven al alles doen.

Ik wens iedereen een mooie zondag en sterkte voor diegenen die het nodig hebben.
Liefs en een knuffel voor elk.

Bekske

05 dec 2021, 09:20

Afbeelding

Oma-C

05 dec 2021, 09:42

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle seizoentjes,

Ja de sint... hier is hij voorbij gegaan :roll:
k zal niet braaf genoeg geweest zijn denk ik...
Ach ja volgende keer beter... :oops:

clive Matice kan weer vriendjes worden met z'n konijn :lol:
en geniet ervan de kerstboom te zetten, 't is er 't weer voor :wink:

Ik denk ook voortdurend aan M-J en haar man :roll:
en ik hoop van harte dat alles weer goedkomt...
't zijn onrustige en moeilijke tijden om mee te maken :?
veel sterkte M-J, we zijn in gedachten bij jou...

Dank je Bekske voor de zondagse koffie en thee
met de snoepjes erbij kunnen we er weer tegen :lol:
Een fijne dag ook voor jou.

Alle maatjes een aangename dag en hou jullie warm en veilig :?

Muddy Maddy

05 dec 2021, 10:31

Goede morgen seizoentjes,

en ik ben er 8 min geleden uitgerold omdat ik deze morgen rond 7 uur na een toiletbezoek geen zin had om beneden te gaan zitten. dan denk ik aan wat er allemaal nog moet gebeuren van taken. ik heb mijn oogmasker opgezet en ben dan ingedommeld.
wij gaan vandaag osso- bucco klaarmaken. de selder kreeg ventje voor 1 euro van peter omdat die nogal aan de grote kant is. ( die selder hè) eerst het vlees goed aanschroeien en dan de mirepoix van ui, selder en wortel aanstoven en dan overgieten met 250 ml rundsbouillon ( je hebt er normaal kalfsfond voor nodig maar die heb ik niet) en 1 fles bruin bier. en dan het vleesje er weer bij en laten sudderen tot smoutzacht. ventje is verzot op het merg dus we hebben een broodje in huis gehaald gisteren. kan dan vanavond nog een boterham roosteren. of er eentje met kaas in de oven laten warm worden.
ik heb nog een paar stukken krant dus ga ik die nu uitlezen. en dan een kopje koffie voordat ik mijn pillen pak.
over oorapparaatjes gesproken....ventje vind dat ik er ook nodig heb.
Clive: de kerstboom en toebehoren worden hier maar gezet op 15 december. Gimly is helemaal genezen en heeft gisteren flink zijn best gedaan aan de kip die we klaargemaakt hadden en die voor maandag was, maar omdat ik maandag voor mijn laatste behandeling ga, eten we de camenbert in de oven op die voor gisteren bestemd was.
Oma C: hier lag ook geen sinterklaas voor Gimly. hij heeft genoeg van die zakjes gevuld met valeriaan en catnip en matatabi maar kijkt er weer niet naar. dus waarom geld uitgeven?
Mies kreeg wel haar sint. en weet je waar ze mee speelde? het papier waarin het zat. :D
en als de zondagskranten op een hoopje lagen voor ze in die plastic bak verdwenen dook ze ook nog eens een keer in de kranten. ik denk dat ik vandaag begin aan de kerstkaartjes want mijn handen voelen goed aan.
ons moeder was weer in 1 van haar buien. het was weer van "ik heb dat niet gezegd." je zou op den duur een opname van haar gesprek moeten nemen. :roll:
Anjelier, de ukjes zullen plezier hebben aan de boom. je dochter zou die boom elke dag mogen rechtzetten of in het holst van de nacht een bange kat eruit halen die niet meer weet hoe die eruit geraakt. wij hebben altijd miniboompjes gehad. 1 keer een echte toen we in het eerste appartement woonden en ik vond in augustus nog naalden in het tapijt.
Fijne dag keep safe, knuffels
Cats Rule!

anjelier

05 dec 2021, 18:04

Afbeelding

Hallo iedereen,

De ukjes hebben deze ochtend de sint op bezoek gehad, want er lag lekkers en speelgoed in de living.
Hier heeft de sint ook geweest, allez voor de ukjes hé. In de voormiddag had ukkemeisje al gebeld om te vragen of er cadeautjes waren :D . Ze zijn in de namiddag langs geweest . Had venster volledig open gezet + mondmaskers en afstand , dus denk dat het wel veilig was. De kleintjes waren blij, ze hebben goed gespeeld met hun speelgoed.

Nu ligt Spaanse woef uitgeteld in de zetel te slapen, die heeft niet veel rust gehad in de namiddag. Wil ook overal bij zijn.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

06 dec 2021, 08:42

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, de sint heeft bij jou een grote fout gemaakt niet langs te komen, want ik weet dat jij een brave bent :) .

Muddy Maddy, en heeft de osso-bucco gesmaakt ? Heel fijn te lezen dat Gimly volledig genezen is.

Anjelier, wat zullen de Ukjes blij geweest zijn. En respect dat je het zo veilig hebt gehouden gisteren met de kindjes erbij. Is Spaanse Woef reeds uitgeslapen :D ? Ik heb dit jaar besloten om voor de ondertussen 4 kleinkindjes hiernaast bij de buren, geen Sint meer te kopen. En Pasen ook niet. Ik heb met de mama's en de papa's een gesprek gehad waar ik gezegd heb, dat ze van mij nog enkel hun verjaardag en hun Kerst krijgen. Het werd me eerlijk gezegd iets te duur met alle feesten iets te geven nu ze met 4 zijn. Koop dan wel iets moois voor hen. En eerlijk = eerlijk, het zijn mijn kleinkindjes niet alhoewel ik van hen allemaal hou alsof ze de mijne zijn. Maar normaal gezien komt er dan op een later tijdstip bij ex buurjongen nog een tweede bij en dan zijn ze met 5, dus.

Gisteren de kerstboom gezet .Moest er gisteren nog aan wennen, maar hij is toch mooi geworden, heb alleen doorzichtige glazen bollen en hartjes. Op de buffetkast staat een prachtige stenen kerstman met zilveren accenten en dat zilver is doorgetrokken met zilveren kerstfiguurtjes op de rest van de kast. En beneden in de hal staat en een strak kerstboompje met lichtjes en een grappige kersthond met licht.
Gisteren na dat alles opgeruimd was, hier gestofzuigd. En vandaag ga ik hier gewoon steamen.

Voor MJ en haar man weer een zenuwslopende dag. Dat alles goed mag aflopen, ze hebben hun portie ellende nu wel meer dan genoeg gehad. Denk echt veel aan hen. Misschien allemaal een kaarsje zetten op het forum ? Is geen verplichting hoor.

Zo, liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

clive

06 dec 2021, 08:46

Afbeelding

@ MJ en manlief. Heel veel sterkte en moed. Jullie zijn echt in mijn gedachten.

Dikke sterkteknuffel.

Bekske

06 dec 2021, 08:52

Afbeelding

Oma-C

06 dec 2021, 09:18

Afbeelding

Goede maandagmorgen, grijs en nevelig :roll:
maar droog voorlopig...

clive, de sint weet dat ik te oud ben om te spelen
en snoepen, alleen suikervrij en daar hou ik niet van :oops:
Hij zal alles gebracht hebben naar en die wel mogen snoepen :D
't Zal mooi zijn de kerstboom bij jullie.... en groot gelijk met
die pakjes, alles is al zo duur....beter 2x per jaar iets deftigs dan
telkens iets goedkoper.... die kindjes hebben ook nog echte
grootouders.... en teveel is teveel :roll:

anjelierken, woef zal weer moe geweest zijn van te
spelen met de ukjes, fijn dat ze blij waren met de sint :wink:

Dag Bekske, we zitten al ineens in de kerst en wintertijd
mooi plaatje, een fijne dag en minder pijn... :roll:

M-J, ik denk aan jullie en hoop dat er spoedig beterschap komt
mijn kaars brandt :?

Alle seizoentjes een fijne dag en een nieuwe week
het gaat weer snel... :oops: Groetjes allen en tot .... :wink:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 06 dec 2021, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

wilde eend 2

06 dec 2021, 09:41

Dank je voor de tip , Clive .
Hierbij een kaarsje voor MJ en echtgenoot :
en voor iedereen die wat steun kan gebruiken ..
Afbeelding
Groetjes aan iedereen XX

Muddy Maddy

06 dec 2021, 10:08

Goede morgen beste seizoentjes,

ik kan geen afbeelding zetten dus dan maar denken dat hier een duim en een brandende kaars staan. voor MJ en R.
ook voor onze beenhouwer die vandaag op controle mag. dat alles vlot verloopt. en we goed nieuws krijgen van iedereen.

Clive: de osso- bucco heeft gesmaakt! recept van culy nl genomen en die van J smeus en door elkaar gebruikt zoals gisteren stond geschreven. ventjes mergpijpjes gingen ook vlotje naar binnen, zelfs Gimly heeft er van gegeten! hij die normaal je oren bezingt als hij maar kip in de oven hoort sissen en die ruikt als we de oven even open doen om te kijken.

vandaag is het camembert in de oven. moeten immers vandaag naar schoonbroer voor de laatste keer dit jaar. en dan is dat altijd vlug/vlug iets eten. we zijn daar dan ook altijd te vroeg door het verkeer omdat je niet weet of je vlot kunt rijden. ( rijdende traktoren en uitzonderlijk vervoer op de gewestweg of veel vrachtwagens op de snelweg.) Pas in januari kunnen er weer 18 beurten voorgeschreven worden. schoonbroer zegt dat de rug soepel aan het komen is maar mijn nek zit door omstandigheden soms blokvast dat zelfs hij ze niet los krijgt in het halve uur dat hij maar heeft. ik moet pas de 21 ste op consultatie en mijn druppels zijn bijna op. ik heb 14 min aan de lijn gehangen met het secretariaat voor een voorschriftje dat morgen mag afgehaald worden.

ondertussen laat mijn gsm me weten dat ik morgen jarig ben en van hen een kadootje krijg maar een code moet invoeren. ( alsof ik nog niet weet dat ik a) jarig ben en b) hoe oud.) maar goed.
ik heb ook al een sms gekregen van mijn moeders buurvrouw voor mijn verjaardag. heb teruggeschreven dat ze te vroeg is en zij antwoordde: oops, te vroeg maar morgen weer!
ik zou normaal vandaag nog wat kaartjes hopen te ontvangen via de reguliere post. indien niet zullen ze dan te voet wel aankomen zeker?

ventje heeft weer geen goesting om de week te beginnen. zaterdag had hij weer last van zijn knie omdat hij te veel mee had en de raad van mij om het boodschappenwagentje te gebruiken in de wind sloeg. hij is dan 2 x op boodschap moeten gaan en wilde zelfs geen flexium smeren omdat deze voor mij is. dus heb ik zijn behaard been dan maar ingewreven. het ene plezier is het andere waard want hij smeert die dakacort op mijn vel.

vandaag ga ik mogen werk maken van de kerstkaartje en op het gemak ze maken. ik heb ook nog geen confirmatie van Gimly zijn eten gekregen dus vandaag zeker geen huisarrest voor volwassenen. en zou trouwens onmogelijk zijn want we zijn vanmiddag niet thuis.

Anjelier: ukkemeisje wist wel waar de sint nog was geweest nietwaar? ik denk ook dat jullie het safe gespeeld hebben. met mondmaskers en afstand.

Fijne dag seizoentjes en keep Safe, knuffels
Cats Rule!