In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Marietteke dat is geen mooi nieuws,
Heel veel beterschap voor je ventje,
zal ook voor jou duimen hoor.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hallooooo een late goeie morgen allemaal
ik voel me rot slecht vandaag
gisterenavond werd ik opeens heel draaierig en met de nodige misselijkheid er ook bij natuurlijk
en nu ben ik ook nog serieus draaierig en voor de misselijkheid heb ik al de nodige medicatie genomen maar zolang als ik draaierig ben is die misselijkheid er ook , want dat gaat altijd samen
en nu was ik juist van plan om deze voormiddag twee grote rode kolen klaar te maken voor ons en voor mijn zus en ik had al alles klaar staan want gisteren in de vooravond had ik de kolen gesneden en het spek ook zodat alles deze morgen in de pot zou kunnen , en doordat alles toch al klaar stond ben ik nu toch die rode kolen aan 't klaar maken , want ziek of niet ziek alles stond toch al klaar
maar ik denk dat ik er niet veel zal van kunnen eten en dan hebben ze er bij mijn zus meer hé
marietteke wat erg van je ventje
hopelijk moet hij niet naar het ziekenhuis als hij kort van adem is
en mijn ventje en ik zullen zeker duimen dat alles weer goed komt en dat jij toch niet besmet zal zijn met die corona , want je zal nu zeker zitten piekeren zolang je van jezelf nog geen uitslag hebt
veel sterkte en spoedig beterschap voor je ventje

Sita ik ben benieuwd naar dat liedje
Bekske wat een mooi winterplaatje
Remie wat mooi die torenvalk
onlangs zagen wij op de beelden van onze camera een jonge roofvogel op ons terras achteraan in onze tuin en de andere vogeltjes waren natuurlijk als de bliksem verdwenen zolang die daar zat , maar gelukkig bleef hij niet lang
en veel succes met jullie boosterprik en welke krijgen jullie ??????
ik mag 5 januari de mijne halen en tis een Moderna
An hopelijk kunnen jullie vlug jullie derde prik krijgen
de mijne zal 7 maanden na mijn 2 Pfizers zijn
gerda leuke afbeelding hoor
ghyra weer een mooie winter coupe door jou kapster
en ik ben benieuwd naar de fotootjes van jou creaties hoor
jadi weer een lekkere menu voor vandaag ??????
allé ik ga dadelijk de appeltjes schillen voor in de rode kool te doen
het gaat wel allemaal niet rap en niet zo goed met mijn draaikop maar ik doe alles dan maar traag en tis ook gedaan en tussenin eens zitten want tis natuurlijk slechter als ik recht sta en ik moet mij aan van alles vast houden om niet te vallen
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
nog een aangename woensdag verder
daaaaag

ik voel me rot slecht vandaag
gisterenavond werd ik opeens heel draaierig en met de nodige misselijkheid er ook bij natuurlijk
en nu ben ik ook nog serieus draaierig en voor de misselijkheid heb ik al de nodige medicatie genomen maar zolang als ik draaierig ben is die misselijkheid er ook , want dat gaat altijd samen
en nu was ik juist van plan om deze voormiddag twee grote rode kolen klaar te maken voor ons en voor mijn zus en ik had al alles klaar staan want gisteren in de vooravond had ik de kolen gesneden en het spek ook zodat alles deze morgen in de pot zou kunnen , en doordat alles toch al klaar stond ben ik nu toch die rode kolen aan 't klaar maken , want ziek of niet ziek alles stond toch al klaar
maar ik denk dat ik er niet veel zal van kunnen eten en dan hebben ze er bij mijn zus meer hé
marietteke wat erg van je ventje
hopelijk moet hij niet naar het ziekenhuis als hij kort van adem is
en mijn ventje en ik zullen zeker duimen dat alles weer goed komt en dat jij toch niet besmet zal zijn met die corona , want je zal nu zeker zitten piekeren zolang je van jezelf nog geen uitslag hebt
veel sterkte en spoedig beterschap voor je ventje

Sita ik ben benieuwd naar dat liedje
Bekske wat een mooi winterplaatje
Remie wat mooi die torenvalk
onlangs zagen wij op de beelden van onze camera een jonge roofvogel op ons terras achteraan in onze tuin en de andere vogeltjes waren natuurlijk als de bliksem verdwenen zolang die daar zat , maar gelukkig bleef hij niet lang
en veel succes met jullie boosterprik en welke krijgen jullie ??????
ik mag 5 januari de mijne halen en tis een Moderna
An hopelijk kunnen jullie vlug jullie derde prik krijgen
de mijne zal 7 maanden na mijn 2 Pfizers zijn
gerda leuke afbeelding hoor
ghyra weer een mooie winter coupe door jou kapster
en ik ben benieuwd naar de fotootjes van jou creaties hoor
jadi weer een lekkere menu voor vandaag ??????
allé ik ga dadelijk de appeltjes schillen voor in de rode kool te doen
het gaat wel allemaal niet rap en niet zo goed met mijn draaikop maar ik doe alles dan maar traag en tis ook gedaan en tussenin eens zitten want tis natuurlijk slechter als ik recht sta en ik moet mij aan van alles vast houden om niet te vallen
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
nog een aangename woensdag verder
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

bedankt allemaal voor al die duimpjes ,
want ik zal ze goed kunnen gebruiken ,
Sita , mijn man is zaterdags ziek geworden ,
en hij moest 's maandag's om zijn boosterprik ,
die heb ik natuurlijk moeten afbellen ,
en hij moet helemaal genezen zijn , alvorens ik terug afspraak mag maken ,
Ik heb de mijne wél gehad ,
Remie mooi opsporingsbericht voor puzzel ,
hopelijk is ze vlug terecht
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Wat vervelende voor u om iedere keer weer die terugkerende duizeligheid te moeten ervaren.zonnebloemetje schreef: ↑15 dec 2021, 11:54ik voel me rot slecht vandaag
Remie boosterprik en welke krijgen jullie ??????
Als wij, Gina en dit irritante manneke, iets hadden in 't Moordrechtse om u daarmee te kunnen helpen, stonden we binnen no time bij u op de stoep om het te brengen, maar helaas en spijtig dat mag niet zo zijn Z-Bloemetje.
We zijn uit en thuis toch ruim 2 uur onderweg geweest voor een MODERNA boostervaccinatie, de eerste 2 waren van Pfizer.
Menu:

Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Rustig aan doen zonnebloemetje!

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedenamiddag allen ,
Zonnenbloemetje , jij ook beterschap hoor . Doe maar rustig aan .
Puzzel spoorloos ? Hopelijk alles goed .
Remie , hopelijk geen last van je Moderna booster .
Marietteke , hoe is het met jouw man nu ?
Wij hebben eindelijk de booster geregeld na tig x inloggen en refreshen .
Helaas niet allebei tegelijk , jammer , maar dat is dan maar zo.
Mijn man mag zondag en ik dinsdag . En dat is maar goed ook lees ik , want ik heb AstraZeneca gekregen en die helpt dus niet tegen de omicron variant .
( https://www.nu.nl/coronavirus/6173273/o ... eneca.html ).
Ik ben boerenkool stamp aan het maken .
Ik wens iedereen smakelijk eten en een fijne avond alvast .
Zonnenbloemetje , jij ook beterschap hoor . Doe maar rustig aan .
Puzzel spoorloos ? Hopelijk alles goed .
Remie , hopelijk geen last van je Moderna booster .
Marietteke , hoe is het met jouw man nu ?
Wij hebben eindelijk de booster geregeld na tig x inloggen en refreshen .
Helaas niet allebei tegelijk , jammer , maar dat is dan maar zo.

Mijn man mag zondag en ik dinsdag . En dat is maar goed ook lees ik , want ik heb AstraZeneca gekregen en die helpt dus niet tegen de omicron variant .
( https://www.nu.nl/coronavirus/6173273/o ... eneca.html ).
Ik ben boerenkool stamp aan het maken .
Ik wens iedereen smakelijk eten en een fijne avond alvast .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
-
Bij mij mag het geen naam hebben, dat zijn de bekende symptomen na de vaccinatie. Maar Gina, altijd al zeer gevoelig voor zulk soort vaccinaties of andere medicijnen dan die ze normaal gebruikt, heeft er nu al behoorlijk last van. Hoofdpijn en zeer misselijk, en als dat morgen niet minder is zal ik alleen de boodschappen moeten gaan doen
-
Bert
Hey leuterkes,
ik begin net wakker te worden denk ik. Gans de dag in de zetel gehangen.
Laptop nog niet open geweest vandaag.
Oesje Marietteke, uw ventje zit met Corona opgezadeld lees ik? Veel sterkte en snel beterschap voor jullie beiden.
Bloemeke, ook veel sterkte voor u. Dat moet lastig en vervelend zijn als je zo duizelig bent.
Hmmm, een puzzelstukje vermist....als iemand het vind, graag terugbrengen aub.
Remie, idd, een mooi opsporingsbericht.
Ik kan nog net terug scrollen tot aan Sita.
Mijn 2 prikken waren Astra's, mijn booster prik was Pfizer. Ons Carine had 2 Pfizer's en de 3e zal een Moderna zijn. Hebben vandaag de uitnodiging gekregen voor haar.
Amai, deze middag op het nieuws. Een jongen van 16 die zo gepest werd op school. En nog met cyberpesten ook. Alhoewel dat cyberpesten is niet enkel op school. Men vind het in alle leeftijdsgroepen.
Maar blijkbaar beseffen die pesters niet goed waar ze mee bezig zijn. Zo'n mensen, daar is een serieuze hoek af.
In het geval van die jongen, die zijn jeugdjaren zijn gewoon klote! Maak het maar mee.
Heb iets vreemd meegemaakt net voor ik hier kwam piepen. Ik zocht een leuke spreuk of gezegde op een site die mij vertrouwd was.
Plots begon er vanalles te flikkeren en verschillende kleine tabbladen en waarschuwingen op het scherm en een stem in het frans, zogezegd van Microsoft, die mij herhaaldelijk en luid aanmaande om op de link te klikken die op het scherm kwam om zogezegd een virus te verwijderen.
Ik en linken gaan niet samen door een deurgat, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Eventjes toch paniek, want ik kreeg dat niet weg. Kon ook de laptop niet uitschakelen.
Beetje vanalles geprobeerd tot ik plots een manier vond om dit scherm af te sluiten.
Daarna een volledige systeemscan gedaan met mijn anti virus en nog eens met Ccleaner er achter, maar er werd niets gevonden. Gelukkig maar. Was er toch niet gerust in.
Allé, ik ben ermee weg......
Ah ja, heb toch wat gevonden. Denk om het als onderschrift te gebruiken...

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen!
Niet wat ik zocht voor de kerstperiode maar ik vind het wel een goeie.....
marietteke, miesje, An-W, thijli, mama-inge, puzzel, grootjegerda,
Remie, Lenk, Sita, Bloemeke, jadi, Bekske en ghyra
Tot latersss...
ik begin net wakker te worden denk ik. Gans de dag in de zetel gehangen.
Laptop nog niet open geweest vandaag.
Oesje Marietteke, uw ventje zit met Corona opgezadeld lees ik? Veel sterkte en snel beterschap voor jullie beiden.
Bloemeke, ook veel sterkte voor u. Dat moet lastig en vervelend zijn als je zo duizelig bent.
Hmmm, een puzzelstukje vermist....als iemand het vind, graag terugbrengen aub.
Remie, idd, een mooi opsporingsbericht.
Ik kan nog net terug scrollen tot aan Sita.
Mijn 2 prikken waren Astra's, mijn booster prik was Pfizer. Ons Carine had 2 Pfizer's en de 3e zal een Moderna zijn. Hebben vandaag de uitnodiging gekregen voor haar.
Amai, deze middag op het nieuws. Een jongen van 16 die zo gepest werd op school. En nog met cyberpesten ook. Alhoewel dat cyberpesten is niet enkel op school. Men vind het in alle leeftijdsgroepen.
Maar blijkbaar beseffen die pesters niet goed waar ze mee bezig zijn. Zo'n mensen, daar is een serieuze hoek af.
In het geval van die jongen, die zijn jeugdjaren zijn gewoon klote! Maak het maar mee.
Heb iets vreemd meegemaakt net voor ik hier kwam piepen. Ik zocht een leuke spreuk of gezegde op een site die mij vertrouwd was.
Plots begon er vanalles te flikkeren en verschillende kleine tabbladen en waarschuwingen op het scherm en een stem in het frans, zogezegd van Microsoft, die mij herhaaldelijk en luid aanmaande om op de link te klikken die op het scherm kwam om zogezegd een virus te verwijderen.
Ik en linken gaan niet samen door een deurgat, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Eventjes toch paniek, want ik kreeg dat niet weg. Kon ook de laptop niet uitschakelen.
Beetje vanalles geprobeerd tot ik plots een manier vond om dit scherm af te sluiten.
Daarna een volledige systeemscan gedaan met mijn anti virus en nog eens met Ccleaner er achter, maar er werd niets gevonden. Gelukkig maar. Was er toch niet gerust in.
Allé, ik ben ermee weg......
Ah ja, heb toch wat gevonden. Denk om het als onderschrift te gebruiken...
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen!
Niet wat ik zocht voor de kerstperiode maar ik vind het wel een goeie.....
marietteke, miesje, An-W, thijli, mama-inge, puzzel, grootjegerda,
Remie, Lenk, Sita, Bloemeke, jadi, Bekske en ghyra
Tot latersss...
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Wat vervelend . Had ze van prik 1 en 2 ( AstraZeneca ? ) ook zo veel last dan ?Remie schreef: ↑15 dec 2021, 17:39Bij mij mag het geen naam hebben, dat zijn de bekende symptomen na de vaccinatie. Maar Gina, altijd al zeer gevoelig voor zulk soort vaccinaties of andere medicijnen dan die ze normaal gebruikt, heeft er nu al behoorlijk last van. Hoofdpijn en zeer misselijk, en als dat morgen niet minder is zal ik alleen de boodschappen moeten gaan doen![]()
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Sita
Zonnebloemtje, veel beterschap gewenst. Het is een kwaal waar je niet van af zal raken.
Erg vervelend voor jou.
Marietteke, heel jammer dat jouw man een paar dagen voor zijn vaccinatie ziek werd.
Ook voor hem veel beterschap gewenst en hou jij je maar sterk, 'struis' zegt men hier
An, hier in het hoekje worden we allemaal 'geprikt' deze maand, denk ik.
Ik heb vrijdag een afspraak.
Twee keer met Pfizer, wat het nu wordt, weet ik niet.
Sorry voor het op de proef stellen, Remie, maar ik raakte weer eens niet binnen
Hopelijk voelt Gina zich morgen beter.
Bert, zoiets heb ik ook ooit meegemaakt met mijn computer. Dat is schrikken hè.
Gelukkig nog maar één keer meegemaakt.
En dan nu de beloofde link naar het liedje.
Het werd 's avond als laatste op de radio gespeeld als afsluiter van de dag, vertelde mijn moeder.
Dat was toen rond een uur of 10.
Het is wel een heel trage versie, mijn moeder zong het sneller.
klikje
Misschien kent Marietteke het ook van haar moeke, La Esterella was een Antwerpse zangeres.
Slaap zacht iedereen en tot ... ik weer binnenraak
-
ghyra - Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39

goede avond allemaal.......
zieken beterschap hoor,,,,,
remie je vrouw ziek van de booster,hopelijk gauw beter
marietteke man al wat beter???
bertje oei wat vervelend,gelukkig weg gekregen.....
sita leuk slaapliedje al oud denk ik, ik ken het niet...
bloempje ook niet fijn,hopelijk al wat beter
was vergeten foto te maken van de stukken,had er al 2 weggebracht
maar heb er nog 1 zal daar foto van maken
fijne avond allemaal en hou jullie gezond
groetjes GHYRA
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Ik kom ook nog even binnen vallen.
Een paar drukke dagen achter de rug.
De kinderen zijn hier vanaf maandag vrij.
Kerstfeest hebben ze op school verschoven naar komende vrijdag.
Ook geen online les, dus een week extra vakantie
Marieteke sterkte en beterschap voor je man.
Mijn vader is ook nog steeds aan het kwakkelen door corona, geen idee hoe lang het gaat duren.
Kerst vieren we thuis en verder zien we wel hoe het loopt.
Een paar drukke dagen achter de rug.
De kinderen zijn hier vanaf maandag vrij.
Kerstfeest hebben ze op school verschoven naar komende vrijdag.
Ook geen online les, dus een week extra vakantie
Marieteke sterkte en beterschap voor je man.
Mijn vader is ook nog steeds aan het kwakkelen door corona, geen idee hoe lang het gaat duren.
Kerst vieren we thuis en verder zien we wel hoe het loopt.
-
Pas bij de 2e van Pfizer werd zij toen echt goed ziek, maar dat wist ik niet omdat zij mij dat niet doorgaf, ik was toen aan het varen.
Nu ligt ze ook weer op bed met ernstige klachten, vingers
dat het morgen weer beter gaat en anders laten we het even aan de buurman onze huisarts weten wat er nu alweer aan de hand is.Vandaag ook op de vaccinatie locatie doorgegeven wat de problemen waren/konden zijn na het vaccinneren, we moesten daarom nu ook weer ½ uur wachten voordat we konden vertrekken. Maar verder werd daar geen aandacht aan besteed.