Sluiting kerncentrales
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Het is geen batterijprobleem , het is een "dikke kabel" probleem ( of elektronica probleem ).
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Aan de ingenieurs mankeert niks. Het zijn de A2-ers die ze moeten inschakelen. Die zijn ook op de hoogte van de kabels die nodig zijn. Daarvan heb je me al voldoende overtuigd.Fred1950 schreef: ↑17 dec 2021, 15:30Het is geen batterijprobleem , het is een "dikke kabel" probleem ( of elektronica probleem ).Ik heb hier al net geschreven dat de "ingenieurs" ook niet meer zijn wat ze in het verleden waren en deden. Het moet allemaal veel sneller in mekaar geflanst worden en het mag niet veel kosten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Fred1950 schreef: "Het is geen batterijprobleem , het is een "dikke kabel" probleem"
U zult het met mij eens zijn dat de dikte van de kabel in verhouding moet staan tot
de stroomsterkte die erdoor geleverd moet kunnen worden .
Akkoord dat u het "dikke kabel" probleem aanhaalt want er gaat in de toekomst veel meer
"stroom" moeten geleverd worden en dus gaan de huidige kabeldiameters dan niet meer
toereikend zijn......
Nu is mijn vraag: waar gaat dat extra vermogen vandaan komen ?
Geen kernenergie
Geen nieuwe centrales
Moet groen zijn dus we gaan voor windopwekking:
dat ze dan maar heel rap gaan zijn met het bouwen van de
3000+ extra windmolens om het elektrisch wagenpark van
stroom te gaan voorzien!
U zult het met mij eens zijn dat de dikte van de kabel in verhouding moet staan tot
Akkoord dat u het "dikke kabel" probleem aanhaalt want er gaat in de toekomst veel meer
"stroom" moeten geleverd worden en dus gaan de huidige kabeldiameters dan niet meer
toereikend zijn......
Geen kernenergie
Geen nieuwe centrales
stroom te gaan voorzien!
-
Dat is nu de flauwste kul die ik van jou ooit mocht lezen. Het draait puur over materiaal en onderdelen keuze bij het ontwerpen van de laadinstallatie , de belastbaarheid ervan , enz .... Het is een kwestie van de kwaliteit van dit alles. Die kabels worden niet zomaar uit den Brico gehaald, die worden gefrabiceerd en geleverd door ofwel de makers van de bussen, ofwel door de makers van de laadstations. Daar heeft geen enkele A2-er iets in te kiezen.Wil. schreef: ↑17 dec 2021, 15:52Aan de ingenieurs mankeert niks. Het zijn de A2-ers die ze moeten inschakelen. Die zijn ook op de hoogte van de kabels die nodig zijn. Daarvan heb je me al voldoende overtuigd.Fred1950 schreef: ↑17 dec 2021, 15:30Het is geen batterijprobleem , het is een "dikke kabel" probleem ( of elektronica probleem ).Ik heb hier al net geschreven dat de "ingenieurs" ook niet meer zijn wat ze in het verleden waren en deden. Het moet allemaal veel sneller in mekaar geflanst worden en het mag niet veel kosten.
-
Busbedrijven hebben doorgaans genoeg terrein ( en zeker in Duitsland ) om zelf windmolens te plaatsen. Dat hoeven geen mastadonten te zijn zoals dewelke in zee staan. Is er onvoldoende stroom, dan kan men nog steeds wat extra uit het net halen.Paul Siemons schreef: ↑17 dec 2021, 16:28Fred1950 schreef: "Het is geen batterijprobleem , het is een "dikke kabel" probleem"
toereikend zijn......
Geen kernenergie
Geen nieuwe centrales
stroom te gaan voorzien!
Hoeft men die 200 Ampere bij 400 V gelijkspanning uit het net te halen ? Neen, men buffert stroom van o.a. de windmolen in stationaire batterijen, en 's nachts worden de bussen ( of wat dan ook ) met gelijkspanning stroom uit die bufferbatterijen geladen. Vergeet ook niet dat een elektrische bus tot 3 x minder energie verbuikt dan een fossiele bus. Als die op stroom van een gascentrale zou rijden, stoot die onrechtstreeks 1/4 minder CO2 uit dan zijn fossiele evenbroer, en verbruikt onrechtstreeks 1/2 minder gas dan de evenbroer die op CNG zou rijden.
Als je het echt wil bekijken wat wagens aan stroom gaan vebruiken, moet je het dagelijks verbruik ervan bekijken. Een Belg rijdt gemiddeld 50 km per dag. Een elektrische wagen verbruikt ongeveer 20 kWh/100km , en dus dagelijks 10 kWh. De rest laat ik aan u over, maar bedenk dat men die wagens uit "gebufferde" energie moet laden. Als alle wagens terzelfdertijd zouden "snelladen" met gelijkspanning, dan gaat inderdaad het licht uit. Dat zal echter in de praktijk niet gebeuren, net zoals er nooit miljoenen wagens gelijktijdig te staan tanken, en ten tweede, omdat de eigenaar liever "langzaam" thuis aan een lage stroomsterkte zal laden omdat het goedkoper is.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 18 dec 2021, 10:39, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Een lekkende benzinewagen of ene op CNG of LPG vormen al een veel groter gevaar. Als een elektrische geparkeerd staat, is zijn 400 Volt tractiebatterij van al de rest van de wagen fysiek afgekoppeld en kan zelfs geen stroom meer leveren. Al wat nog op spanning moet staan zoals de boordcomputer wordt vanuit de klassieke 12 Volt batterij gevoed ( en ja , die zit er ook nog in ).
plezante anecdote : een bedrijfje dat zich als "groen" wou profileren kocht een elektrische wagen aan, maar reed er nooit mee. Gevolg : na een jaar moest de garagist de 12 Volt accu komen opladen omdat de boordcomputer die had leeggezogen, en er dus ook niet "gestart" kon worden. De 12 Accu wordt immers door de tractiebatterij opgeladen, maar dan wel als er nog genoeg stroom is om gans het inschakelproces van de tractiebatterij door de boordcomputer tot een goed einde te brengen.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Vice-premier Petra Desutter (Groen) zegt deze morgen dat de kans bestaat dat de laatste kerncentrales zouden draaiende kunnen worden gehouden indien de bevoorradingszekerheid in het gedrang komt, doch dat dit slechts tweede keus is.
Uiteraard vertelt ze dat voorzichtig en verwijst naar het regeerprogramma dat inderdaad die optie open houdt. Haar houding en vooral deze uitspraak bevestigt mijn vermoeden dat zij een verstandige dame is die zich als wetenschapper niet vasthoudt aan dogma’s, zoals sommige van haar collega’s partijgenoten zoals minister Tine Vanderstraeten, die nog liever doodvallen en een fall-out willen riskeren dan hun mening bij te stellen.
Voorts denk ik dat deze zaak aanleiding zou kunnen geven tot een val van de regering. Groen heeft er als coalitiepartner alle belang bij om dit te vermijden, gezien de peilingen. Overigens alle andere regeringspartijen, met uitzondering misschien van de SPa. Om over O’Vld nog maar te zwijgen gezien de houding van de MR bij monde van haar voorzitter Bouchez. Alexander Decroo zou zich in geval van nieuwe verkiezingen zich maar al best voorbereiden op een lucratief postje binnen de EU want van zijn “liberale familie” hoeft hij geen schouderklopje te verwachten.
Vivaldi blijft nog juist overeind omwille van de schrik voor nieuwe verkiezingen. Niemand durft de stekker er uit trekken. Groen dus ook niet. Maar voor het overige is België een democratisch land, nietwaar.
Uiteraard vertelt ze dat voorzichtig en verwijst naar het regeerprogramma dat inderdaad die optie open houdt. Haar houding en vooral deze uitspraak bevestigt mijn vermoeden dat zij een verstandige dame is die zich als wetenschapper niet vasthoudt aan dogma’s, zoals sommige van haar collega’s partijgenoten zoals minister Tine Vanderstraeten, die nog liever doodvallen en een fall-out willen riskeren dan hun mening bij te stellen.
Voorts denk ik dat deze zaak aanleiding zou kunnen geven tot een val van de regering. Groen heeft er als coalitiepartner alle belang bij om dit te vermijden, gezien de peilingen. Overigens alle andere regeringspartijen, met uitzondering misschien van de SPa. Om over O’Vld nog maar te zwijgen gezien de houding van de MR bij monde van haar voorzitter Bouchez. Alexander Decroo zou zich in geval van nieuwe verkiezingen zich maar al best voorbereiden op een lucratief postje binnen de EU want van zijn “liberale familie” hoeft hij geen schouderklopje te verwachten.
Vivaldi blijft nog juist overeind omwille van de schrik voor nieuwe verkiezingen. Niemand durft de stekker er uit trekken. Groen dus ook niet. Maar voor het overige is België een democratisch land, nietwaar.
-
En ik hoop dat er bij het open houden van onze of de Nederlandse kerncentrale eens een ferm accident gebeurt waarbij één miljoen mensen geëvacueerd moeten worden.figaretto schreef: ↑18 dec 2021, 19:09Vice-premier Petra Desutter (Groen) zegt deze morgen dat de kans bestaat dat de laatste kerncentrales zouden draaiende kunnen worden gehouden indien de bevoorradingszekerheid in het gedrang komt, doch dat dit slechts tweede keus is.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
URSULAMI - Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33
[img]uploads/dacdb14219b3bc33facb2220437fdd60.jpg[/img]
Gevonden op deze pagina
viewtopic.php?f=47&t=168579&sid=7da5114 ... &start=900
.
Gevonden op deze pagina
viewtopic.php?f=47&t=168579&sid=7da5114 ... &start=900
.