Coronavirus
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Die van de vaccincentra houden zich niet bezig met mekaar uitdagen, doen hun job en zorgen voor de mensen. Honderd vragen stellen die niet, ze zijn gediplomeerd.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Ik zie hier iets van kunstmatig hoog op intensieve. Ik had daar nog niet diepere over nagedacht, maar de ziekenhuizen hebben misschien enig belang bij het hoog houden van die cijfers. Er zijn zoveel tegenstrijdigheden en leugens aan het circuleren, dat je op den duur gewoon je ding doet en wel eens zal denken aan de maatregelen. Het duurt te lang en iets of iemand heeft er belang bij.
Spinnst du oder was
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Vandaag is het exact één maand geleden dat de omikron variant werd vastgesteld in Zuid-Afrika. Wat is het effect ervan vergeleken bij de vorige golven en varianten?
Het plaatje zegt alles: heel veel besmettingen op korte tijd. Doden? Neen, die volgen niet.
Nochtans was Fred de kenner die ons kwam vertellen dat de dodenaantallen de besmettingen volgen met een vertraging van een week of twee. Quod Non, zegt BDW dan.

Het plaatje zegt alles: heel veel besmettingen op korte tijd. Doden? Neen, die volgen niet.
Nochtans was Fred de kenner die ons kwam vertellen dat de dodenaantallen de besmettingen volgen met een vertraging van een week of twee. Quod Non, zegt BDW dan.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge kunt geen twee keer dood gaan , héWil. schreef: ↑24 dec 2021, 10:46....
....
Jij mag van geluk spreken, diegenen met een onderliggende psychische aandoening worden niet door het virus herkend.
-
Een verkeerde redenering van iemand die niet goed met getallen overweg kan.Fred1950 schreef: ↑24 dec 2021, 12:21Ge kunt geen twee keer dood gaan , héWil. schreef: ↑24 dec 2021, 10:46....
....Als alle oudjes en diegenen met onderliggende aandoeningen eruit gezift zijn, wie blijft er dan nog over ? Juist ...
Neem even belgië, dat nog méér overleden oudjes telt. Hoeveel oude mensen zijn er gestorven op die 2 jaar?
Afgerond naar boven 21.850 en dat zijn alle corona overledenen boven 75.
Welk percentage van de totale bevolking van 75+ is dat? Er zijn 2 miljoen belgen ouder dan 75.
Corona heeft bijgevolg iets meer dan 1% van die oudste bevolkingsgroep weggevaagd. Bijna 99% van hen leeft nog of is althans niet gestorven aan Covid. En elk jaar komen er nieuwe 'kandidaten' bij die van 74 j naar de groep van 75 jaar overgaan.
Aangezien Zuid-Afrika minder overlijdens heeft per miljoen dan belgië en bovendien een veel jongere bevolking heeft dan belgië, volgt daaruit dat het aantal oudjes in Zuid-Afrika merkelijk kleiner is dan 1% van die oude groep.
Maar Fred, de wetenschappelijk geschoolde ingenieur, schrijft dan:
En zo gaat dat bijna dag na dag door.Als alle oudjes en diegenen met onderliggende aandoeningen eruit gezift zijn, wie blijft er dan nog over ?
Maar elk woord dat hij zegt over batterijen noteer ik zorgvuldig.

Geen commentaar gevonden op mijn laatste alinea ?Fred1950 schreef: ↑24 dec 2021, 12:21Ge kunt geen twee keer dood gaan , héWil. schreef: ↑24 dec 2021, 10:46....
....Als alle oudjes en diegenen met onderliggende aandoeningen eruit gezift zijn, wie blijft er dan nog over ? Juist ...
Jij mag van geluk spreken, diegenen met een onderliggende psychische aandoening worden niet door het virus herkend.( en onder de gevaccineerden sterven er ook nog amper )
Zeg eens eerlijk , wat voor soort repliek zou ik steeds maar moeten geven op al je grafiekjes ?
-
Jij vast niet. Gezien je in-geniale aanleg om met getallen te werken, verwacht ik dat ook niet.
JIJ was degene die schreef dat de doden met 14 dagen vertraging te noteren zouden zijn. Dat is niet het geval. Wat is dan je conclusie?
Alle anderen worden uitgenodigd om zélf na te denken. De feiten liggen daar.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Besmettingen hum.......
https://www.hln.be/binnenland/omikrongo ... f1a8a20c2f
Maar alle cijfers blijven dalen....
https://www.hln.be/binnenland/overzicht ... f1a8a20c2f
https://www.hln.be/binnenland/omikrongo ... f1a8a20c2f
Maar alle cijfers blijven dalen....
https://www.hln.be/binnenland/overzicht ... f1a8a20c2f
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Jayanta Bhattacharya, professor of medicine aan Stanford Uni., legt in een tamelijk eenvoudige tekst uit wat de aanpak is zoals die wordt voorgesteld door de GBD - de Great Barrington Declaration, die hij zelf mee heeft opgesteld.
In dit stuk haalt hij de elementen aan die bruikbaar zijn om de pandemie achter ons te laten, zonder echter het virus uit te roeien of de verspreiding compleet te stoppen, wat onmogelijk is volgens de prof.
Kerngedachten:
- we kunnen de zwaksten, de meest kwetsbaren beschermen want we hebben daartoe goede middelen: vaccins en boosters (voor de oudste mensen)
- we kunnen dit doen zonder de rest van de maatschappij schade te berokkenen; dus geen lockdowns invoeren want die schaden de maatschappij
- de grootste aantallen kwetsbare mensen wonen in arme landen. Daarom: gebruik de vaccins hier voor de risicogroepen en laat de anderen vrij. In arme landen zijn die vaccins meer nodig en nuttiger.
- maak de heel goedkope en snelle antigentests beschikbaar voor iedereen die zich onder de zwaksten en meest kwetsbare mensen begeeft.
- zorg voor goede (betere) ventilatiesystemen op plaatsen waar veel mensen indoor samenkomen
- Bhattacharya verwijst naar een aantal staten in de VS waar lockdowns niet of nauwelijks aan de orde zijn geweest. In die staten is de epidemie zo goed als voorbij. Hij vermeldt in datzelfde kader ook Zweden. (tussen haken: daggemiddelde van de overlijdens daar: 3! - in ons land: 37 ... )
In dit stuk haalt hij de elementen aan die bruikbaar zijn om de pandemie achter ons te laten, zonder echter het virus uit te roeien of de verspreiding compleet te stoppen, wat onmogelijk is volgens de prof.
Kerngedachten:
- we kunnen de zwaksten, de meest kwetsbaren beschermen want we hebben daartoe goede middelen: vaccins en boosters (voor de oudste mensen)
- we kunnen dit doen zonder de rest van de maatschappij schade te berokkenen; dus geen lockdowns invoeren want die schaden de maatschappij
- de grootste aantallen kwetsbare mensen wonen in arme landen. Daarom: gebruik de vaccins hier voor de risicogroepen en laat de anderen vrij. In arme landen zijn die vaccins meer nodig en nuttiger.
- maak de heel goedkope en snelle antigentests beschikbaar voor iedereen die zich onder de zwaksten en meest kwetsbare mensen begeeft.
- zorg voor goede (betere) ventilatiesystemen op plaatsen waar veel mensen indoor samenkomen
- Bhattacharya verwijst naar een aantal staten in de VS waar lockdowns niet of nauwelijks aan de orde zijn geweest. In die staten is de epidemie zo goed als voorbij. Hij vermeldt in datzelfde kader ook Zweden. (tussen haken: daggemiddelde van de overlijdens daar: 3! - in ons land: 37 ... )

Dat ge geen verbanden kunt leggen, niet in de diepte kunt redeneren, alleen binair kunt tellen van 0 tot 1 ( of van zwart tot wit ).
Ook een zalige kerst gewenst ...
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Daarstraks even naar Nederland gekeken en daar had men het advies om u te testen (genezen, gevaccineerd, booster) bij in de nabijheid zijn van een besmette. Denkelijk mikt men daar op niet ergens samenkomen.
Bovenop de huidige maatregelen.
Is mss te nieuw want ik krijg het niet gegoogled.
Bovenop de huidige maatregelen.
Is mss te nieuw want ik krijg het niet gegoogled.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211224_93861717
Politicoloog: “Jambon is bijna een figuur zoals Joke Schauvliege geworden”, en zelfs topminister geeft toe dat Vlaamse regering vierkant draait
Dat het niet botert in de Vlaamse regering is voor de buitenwereld al een hele tijd duidelijk. Maar nu geeft ook een Vlaamse topminister openlijk toe dat de Vlaamse regering niet draait. Politicoloog Nicolas Bouteca ziet verschillende redenen waarom het de Vlaamse regering maar niet lijkt te lukken.
Dikke planken zagen
In een interview met De Tijd levert zelfs N-VA-voorzitter Bart De Wever kritiek op zijn regeringsleider. “Jan zaagt dikke planken, maar de fijne afwerking is niet zijn ding. Hij trekt zich ook weinig aan van hoe hij overkomt en dat is moeilijk in een crisis, waar communicatie belangrijk is. Daar heb ik het met hem al vaak over gehad. Als hij dit leest, kan hij mij hoogstens verwijten dat ik dat nu publiek zeg. Maar je kan het zonlicht niet ontkennen. Hij werkt zich in de problemen met zinnetjes die ruimte laten voor een verkeerde interpretatie of overbodig zijn.” Des phrases qui tuent, zoals de Franstaligen zeggen.
Bartje die zaagt ook dikke planken die kan er al gans huis mee bouwen , mooie kerst voor Jan Jambon .
Politicoloog: “Jambon is bijna een figuur zoals Joke Schauvliege geworden”, en zelfs topminister geeft toe dat Vlaamse regering vierkant draait
Dat het niet botert in de Vlaamse regering is voor de buitenwereld al een hele tijd duidelijk. Maar nu geeft ook een Vlaamse topminister openlijk toe dat de Vlaamse regering niet draait. Politicoloog Nicolas Bouteca ziet verschillende redenen waarom het de Vlaamse regering maar niet lijkt te lukken.
Dikke planken zagen
In een interview met De Tijd levert zelfs N-VA-voorzitter Bart De Wever kritiek op zijn regeringsleider. “Jan zaagt dikke planken, maar de fijne afwerking is niet zijn ding. Hij trekt zich ook weinig aan van hoe hij overkomt en dat is moeilijk in een crisis, waar communicatie belangrijk is. Daar heb ik het met hem al vaak over gehad. Als hij dit leest, kan hij mij hoogstens verwijten dat ik dat nu publiek zeg. Maar je kan het zonlicht niet ontkennen. Hij werkt zich in de problemen met zinnetjes die ruimte laten voor een verkeerde interpretatie of overbodig zijn.” Des phrases qui tuent, zoals de Franstaligen zeggen.
Bartje die zaagt ook dikke planken die kan er al gans huis mee bouwen , mooie kerst voor Jan Jambon .