Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

26 dec 2021, 21:28

Dicksy schreef:
26 dec 2021, 18:52
door Fred1950 » 56 minuten geleden
Ik had in de eerste helft van 2020 nog geen FFP2 maskers en gebruikte nog geen vinyl handschoenen. :P
Ik had die toen niet en nu nog niet en doe niks meer of minder als daarvoor. Aja, op 16 maart 2020 heb ik eens goed moeten niezen en op 23 mei 2020 heb ik eens hoofdpijn gehad. Misschien had ik toen wel van jan? :roll: :P
Als ge u alleen maar beweegt van uw PC tot de WC en terug is de kans klein dat ge het beestje tegenkomt .... :lol:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 27 dec 2021, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

_Jos_

26 dec 2021, 21:50

Fred1950 schreef:
26 dec 2021, 16:13
Dicksy schreef:
26 dec 2021, 13:20
door Fred1950 » 28 minuten geleden
De corona pil werkt maar "als ge er vroeg bij zijt", dus in het begin van de besmetting.
Paniekeurs gaan de pil dus hamsteren en zullen dus elke dag een pil slikken of lopen constant de dokterspraktijken plat bij de minste nies, kuch, hoofdpijn.......Ze moesten maar eens te laat zijn, je weet maar nooit. :mrgreen:

Hoe groot is jouw bestelling die je (al) geplaatst hebt....365(366)? :lol:
:lol: Ik heb die pil niet nodig, ik leef al twee jaar als een Chinees in quarantaine , en dat kan ik wellicht nog jááááren uithouden. :P
Nu ik erover nadenk misschien toch niet zo een slecht idee om wat coronapillen in voorraad te hebben.
Stel dat bij een zelftest de uitslag positief is, dan kun je al direct starten met medicatie.
Een afspraak bij de dokter duurt tegenwoordig even..
Maar ik veronderstel dat de coronapil enkel op doktersvoorschrift verkrijgbaar zal zijn?

Dicksy

26 dec 2021, 22:18

door _Jos_ » 6 minuten geleden
Nu ik erover nadenk misschien toch niet zo een slecht idee om wat coronapillen in voorraad te hebben.
Stel dat bij een zelftest de uitslag positief is, dan kun je al direct starten met medicatie.
Maar ik veronderstel dat de coronapil enkel op doktersvoorschrift verkrijgbaar zal zijn?
- Het eerste probleem zal zijn wie of wat bepaalt dat ‘er vroeg bij zijn’ zoals hierboven reeds geschreven?

- En het tweede probleem zal zijn of worden (denk ik) is dat de schrik er bij de mensen goed ingepeperd zit dat ze bij een niesje, kuchje of wat hoofdpijn onmiddellijk naar een zelftest grijpen en dat zelfs bij een negatief resultaat naar die pil zal gegrepen worden. De gedachte of de zelftest wel betrouwbaar is zal de bovenhand krijgen want er is nu toch een ‘wonderpil’ en die willen ze allemaal. Maar zoals u ook terecht schrijft zal die pil mogelijks enkel op doktersvoorschrift te krijgen zijn wat op zijn beurt weer een overbelasting van de huisartsen gaat teweeg brengen en men zal een bevestiging willen dat er niets aan de hand is.

We zullen wel zien hoe het loopt.

Fred1950

26 dec 2021, 22:29

_Jos_ schreef:
26 dec 2021, 21:50
Fred1950 schreef:
26 dec 2021, 16:13
Dicksy schreef:
26 dec 2021, 13:20

Paniekeurs gaan de pil dus hamsteren en zullen dus elke dag een pil slikken of lopen constant de dokterspraktijken plat bij de minste nies, kuch, hoofdpijn.......Ze moesten maar eens te laat zijn, je weet maar nooit. :mrgreen:

Hoe groot is jouw bestelling die je (al) geplaatst hebt....365(366)? :lol:
:lol: Ik heb die pil niet nodig, ik leef al twee jaar als een Chinees in quarantaine , en dat kan ik wellicht nog jááááren uithouden. :P
Die zelftest setjes zijn niet bijster gevoelig. Als je licht besmet bent, en dus toch ondanks een besmetting nog negatief test, zal je waarschijnlijk die pil niet eens hoeven te nemen als ... je reeds volledig gevaccineerd bent.

Als je met de selftest positief test ben je alvast flink besmet, en dan is "de pil" inderdaad raadzaam ( als het dan tenminste al niet te laat is om na een paar dagen toch nog gehospitaliseerd te geraken ... )

Wil.

27 dec 2021, 10:19

In het VK is corona al sinds april '21 overgegaan naar 'griepmodus'

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

twistenopdemaan

27 dec 2021, 10:40

Omicron laat zien dat je het vaccin niet meer nodig hebt. Het is veel minder qua medische gevonden ook al is het veel krachtiger qua verspreiding. De pharma ziet de bui al hangen en wil zo snel mogelijk zo veel mogelijk goud uit hun ezeltje produceren. Enkel vaccinatie dwang/verplichting kan daar voor zorgen... En we weten allen wie de echte machthebbers zijn in de wereld..
Spinnst du oder was

Fred1950

27 dec 2021, 11:30

twistenopdemaan schreef:
27 dec 2021, 10:40
Omicron laat zien dat je het vaccin niet meer nodig hebt. Het is veel minder qua medische gevonden ook al is het veel krachtiger qua verspreiding. De pharma ziet de bui al hangen en wil zo snel mogelijk zo veel mogelijk goud uit hun ezeltje produceren. Enkel vaccinatie dwang/verplichting kan daar voor zorgen... En we weten allen wie de echte machthebbers zijn in de wereld..
Aaaamaaai :roll: Het is net door de vaccinatie dat er veel minder in het ziekenhuis terecht komen, onafhankelijk of die besmet zijn door Delta of Omikron. Niet te zot , nietwaar .... :lol:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 27 dec 2021, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

27 dec 2021, 11:59

Is hier al niet ergens een reactie geplaatst over het aantal gevaccineerden in Zuid-Afrika, en hoe dat virus daar tekeer gaat, en hun ziekenhuisopname’s/overlijdens? Misschien moet ik het eens terug opzoeken? 🤔

Fred1950

27 dec 2021, 12:12

Dicksy schreef:
Is hier al niet ergens een reactie geplaatst over het aantal gevaccineerden in Zuid-Afrika, en hoe dat virus daar tekeer gaat, en hun ziekenhuisopname’s/overlijdens? Misschien moet ik het eens terug opzoeken? 🤔
Zuid-Afrika kent een jonge bevolking. Daat moet ge de reden zoeken voor de weinige ziekenhuis opnames. En waarom hebben ze een jonge bevolking ? Omdat ze daar sowieso niet oud worden door de armoede, of omdat ze mekaar daar nog altijd kopje kleiner maken ( gansterbendes , e.d. ). Hoeveel zouden er niet eens de kliniek halen en thuis aan corona sterven zonder te weten dat corona de oorzaak was ? Véééél ...

Dicksy

27 dec 2021, 12:53

door Fred1950 » 36 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑49 minuten geleden
Zuid-Afrika kent een jonge bevolking. Daat moet ge de reden zoeken voor de weinige ziekenhuis opnames. En waarom hebben ze een jonge bevolking ? Omdat ze daar sowieso niet oud worden door de armoede, of omdat ze mekaar daar nog altijd kopje kleiner maken ( gansterbendes , e.d. ). Hoeveel zouden er niet eens de kliniek halen en thuis aan corona sterven zonder te weten dat corona de oorzaak was ? Véééél ...
Zoiets zoals hier dus. Hoeveel zouden er niet gestorven zijn aan één of andere aandoening maar het toch maar aan corona toeschreef? :roll: Ook vééééééél ? 8O

Fred1950

27 dec 2021, 13:36

Dicksy schreef:
.....
Zoiets zoals hier dus. Hoeveel zouden er niet gestorven zijn aan één of andere aandoening maar het toch maar aan corona toeschreef? :roll: Ook vééééééél ? 8O
Stel het liever omgekeerd. Vroeger stierven de oudjes aan een "vallingske" of aan een longontsteking - of het was de griep ! . De dokters waren al lang vergeten dat er zoiets als een corona virus bestond. :roll: Dat bestond alleen maar in de boekskes van de Unief. Corona virussen bestaan al heel lang, zoek het maar eens op .... Er werd daarom nooit op corona getest, zoals er nu ook nog steeds niet op griep wordt getest.

Wil.

27 dec 2021, 14:23

Dicksy schreef:
door Fred1950 » 36 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑49 minuten geleden
Goed gelezen, Dicksy. Deze jongen heeft een paar dagen geleden dit doordringende stukje tekst geschreven:
Wil. schreef:
23 dec 2021, 16:58
In Zuid-Afrika houdt de omikron variant lelijk huis, zo horen we.
In dat land is minder dan 38,8% van de volwassen bevolking gevaccineerd. Een ideale situatie voor het vaccin om zijn moordend werk uit te voeren.

Maar de doden blijven in heel grote mate achterwege. Massale besmettingen, jazeker, dat wel, maar doden?
Bevolking Zuid-Afrika = 5,2 keer belgië
Dodenaantal Zuid-Afrika (7-daags gemiddelde) = 1,4 het onze.
Dat zijn allemaal zaken waarvan Fred50 nog niet op de hoogte is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

27 dec 2021, 14:49

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef:
Ha, maar de virologen zeggen nu dat het juist de kinderen en jonge mensen zijn die getroffen worden door omikron,alles wat nu een hoest en niezen veroorzaakt in opeens omikron corona, griep, een bronchitis ,longontsteking, banale verkoudheid bestaat niet meer.
Als ik vroeger een bronchitis ,of verkoudheid had ,nam mijn grootmoeder een stuk grauw papier, smeerde er een vetkaars op met kruidnoot, warm maken boven de stoof,dat op de borst met een kattenvel,of wollen doek,en ne slok vliersiroop, en 2 dagen later was ik er vanaf, nu moeten we om de 6 maand een prik krijgen, en nog een handvol pillen,en we geraken er niet vanaf.
Nu zeggen de virologen dat er al vanaf 1890 corona was, met de Russische griep, maar wat de Spaanse griep was weten ze niet,de virologen klappen in en uit, als ze maar in beeld komen :mrgreen:
https://www.uzleuven.be/nl/uz-magazine/ ... t-verleden
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Charlie Maru

27 dec 2021, 19:10

Fred1950 schreef:
Zuid-Afrika kent een jonge bevolking..........
Gisteren: Tutu op 90-jarige leeftijd overleden.....
Hoe moet ik mij een "oudere bevolking" voorstellen ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

boeffer

27 dec 2021, 23:07

Dokters overbelast, daar komt bijna niemand. Juist gebouwd en zo'n groep dokters bijeen. Á 4 € en weinig klanten.
Iedereen blijft thuis en kijkt denkelijk naar streaming. Een Stille Heilige Nacht is dat tegenwoordig.
Briefjes voor uw pillen is via uwe eID.
Ik denk dat ze zelfs niet meer komen als ge Corona syptomen opnoemt, direct den ambulance.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk