Coronavirus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En daarom dat men volgens mij het ook altijd heeft over COVID ongeacht welke variant op dat ogenblik dominant is.Wil. schreef: ↑Vandaag, 10:27
Fauci heeft wat meer duidelijkheid verschaft omtrent de kwakkel dat er nu met de omikronvariant merkelijk meer kinderen met corona worden opgenomen in het hospitaal.
Ter illustratie dit tabelletje:
Men spreekt nergens over 'Deltavariant' noch over 'Omikron-variant', altijd over covid.

-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Normaal brengt Sciensano wekelijks ( op vrijdag ) een " WEKELIJKS EPIDEMIOLOGISCH BULLETIN" uit. Dit was deze week niet het geval. In dat wekelijks rapport toont men de percentages van besmetting van een bepaalde veriante. Dit was het beeld op 24 december .... Luiheid is weeral troef bij onze ambtenaren ...
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Sciensano, waar blijft de opdeling volgens leeftijd en volgens zwaar ziek of overlijden; luie ambtenaren!
@Sof, niet gehoord dat sedert het begin van vorige week omicron dominant is geworden met meer dan 50% van de gevallen? Wat is die aftandse afbeelding dan waard?
@Sof, niet gehoord dat sedert het begin van vorige week omicron dominant is geworden met meer dan 50% van de gevallen? Wat is die aftandse afbeelding dan waard?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ja en ze gaan vandaag in de besmettingen pot grabbelen,en misschien horen we maandag dat de cijfers spectaculair stijgenWil. schreef: ↑01 jan 2022, 17:12Sciensano, waar blijft de opdeling volgens leeftijd en volgens zwaar ziek of overlijden; luie ambtenaren!
maar ze hebben het grote deel van de mensen om 23H naar huis gejaagd ,op de laatste dag van het jaar vinden ze mensen pesten toch zo plezierig, de pilaarbijters
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... woman.html
Dubbele infectie ontdekt : flurona
Israël wilt al een vierde dosis geven aan ouderen
Dubbele infectie ontdekt : flurona
Israël wilt al een vierde dosis geven aan ouderen
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Een hogedrukgebied boven de zuidpunt van Argentinië voerde sterk besmette lucht naar de Zuidpool. Pinguïns pikten het virus op en verspreidden het verder. Enkele wetenschappers zijn te dicht bij die vetganzen gekomen om ze te voederen. Van alles wat op 2 poten loopt, moet je 1,5 m afstand houden wat ze dus niet gedaan hebben. Deze wetenschappers hebben nog een tweede fout gemaakt: ze droegen geen masker omdat dit daar ter plaatse onmiddellijk bevriest aan de binnenzijde. Zo is het virus overgesprongen naar de mens.
In het kort: de bewoners van Antarctica hebben de goede raad van Van Ranst, Van Gught, Van Fred (ffp2 maskers!) in de ijzige wind geslagen. Eigen schuld, dikke bult.
In het kort: de bewoners van Antarctica hebben de goede raad van Van Ranst, Van Gught, Van Fred (ffp2 maskers!) in de ijzige wind geslagen. Eigen schuld, dikke bult.

meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Het virus is daar binnengekomen door iemand die pas besmet toegekomen is op de site.
Eendracht maakt macht
-
Wie een omikron besmetting heeft doorgemaakt is nadien 4,4 keer beter beschermd tegen een delta besmetting. Omgekeerd is er geen bescherming (eerst delta, dan omikron).
Bron
Gevolg: wanneer heel veel mensen omikron hebben gehad, is er groepsimmuniteit tegen delta en sterft die stam uit.
Hieronder de 'machtsovername' door omikron ten nadele van delta in Londen. De paarse balkjes worden sterker en de groene sterven uit.

Dat is heel goed nieuws voor het verdere verloop van de ziekte.
Bron
Gevolg: wanneer heel veel mensen omikron hebben gehad, is er groepsimmuniteit tegen delta en sterft die stam uit.
Hieronder de 'machtsovername' door omikron ten nadele van delta in Londen. De paarse balkjes worden sterker en de groene sterven uit.

Dat is heel goed nieuws voor het verdere verloop van de ziekte.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Toch maar voorzichtig met dit soort uitspraken. Omicron kan ook nog muteren tot iets gevaarlijkers. De Alfa variant is ook uiteindelijk gemuteerd naar Delta ( en heeft Alfa verdrongen ) met evenzeer desastreuze gevolgen als de Alfa. Ik geloof niet in uitspraken dat virussen muteren naar lichtere vormen "omdat ze willen overleven en niet willen dat hun gastheer sterkft" ( van wie kwam die uitspraak ook weeral ? ) .Een virus "denkt niet na" , het is een eiwit met binnenin wat RNA, dus pure chemie.