Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

07 jan 2022, 16:51

Fred1950 schreef:
06 jan 2022, 17:11
tokkio schreef:
06 jan 2022, 15:59
....als het de bedoeling is om de ziekenhuizen te ontlasten,dan vraag ik mij af waarom ze voor covid patiënten geen noodhospitalen van B fast, en het leger opzetten, , ....
Men zou "klassieke" , minder kritische zieken in noodhospitalen kunnen opnemen. Bedden voor corona patiënten en zeker geen IC bedden kan men niet zomaar bijmaken. Er is daar nogal wat high-tech apparatuur aanwezig. Ten tweede, het IC personeel is speciaal opgeleid, en voor de verzorging van covid patiënten heb ge minstens 2 keer zoveel personeel nodig .... En dat personeel ..... is er niet !
Fred,
u hebt geen flauw benul wat ze in het leger hebben,ze hebben alles voor een biologische aanval,ook adem apparatuur ,operatie,en alle medisch apparatuur dat nodig is, en een massa aan veldhospitalen,en personeel, als die smalle hengst met zijn ploegje gezondheid minister ,hun hersencellen laat werken zouden ze er al staan, zijn nieuwste uitspraak is, over zelftesten,we kunnen er geen tegemoetkoming voor geven, anders gaan de supermarkten er geen meer verkopen.......tja ,wat denkt men dan over iemand die zegt om 5 miljoen in brand te steken :mrgreen:
Bij ons een cafe en aanwezigen een boete omdat ze om 23.00 u het cafe verlieten met een polonaise.
Triesta politie mannen.
De stille weg naar de dictatuur......
125.000 positieve testen per dag?Hoe gaan ze dat meten? Er zijn nog nooit 125.000 testen per dag afgenomen of gaat men de zelf testen meetellen?
Het zijn maar cijfers Wardtje, ze zullen het een blunder noemen.......
Een fout ingeboekt bedrag van 777.000 euro in plaats van 777 miljoen, onrechtmatig toegekende bedrijfswagens en rekeningen waar het Rekenhof zelfs geen oordeel over wil geven.
Moet men daarom aan doemdenken doen om die vaccins, denk men nu werkelijk dat ze die vaccins gaan laten inspuiten als er zon grote gevaren aan verbonden zijn , maar neen ze gaan geen slechte vaccins op de markt brengen want dan worden die niet meer aangekocht en dus geen kassa.
Grote gevaren zie ik niet in de vaccins, alleen deze zijn snel ,snel in elkander gestoken,waarvan al geweten dat ze iets effect hebben, maar dat ze niet zoals BV bij pokken een grote immuniteit geven,en geld is de reden,hoe sneller een fabriek er mee uitkwam, hoe sneller de kassa rinkelde, en de beurs pijlsnel omhoog ging,normaal duurt de ontwikkeling van een vaccin 10 jaar, maar ze hadden vanaf 2003 als de chinezen het eerste sars virus loslieten , al de kans gehad voor een vaccin, en dat hebben ze laten liggen.
https://www.rivm.nl/sars
Onder controle?

Op 5 juli 2003 verklaarde de WHO dat het virus onder controle was. In de maanden erna werden er nog wel enkele gevallen van SARS gemeld,
https://isgeschiedenis.nl/nieuws/ontsta ... sars-virus
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio

07 jan 2022, 17:04

@ Fred,
Er sterven de dag van vandaag meer mensen door de griep dan door omicron Ah ja ? Bron ? De griep is bij ons nog niet eens te bespeuren.
Volgens uw (dikke) vriend Van Ranst noemt dat nu ‘flurona’ die heeft al eens een heel magazijn griep vaccins moeten wegwerpen, maar geen 2de keer hé, denkt hij :mrgreen:
https://www.hln.be/mijn-gids/geen-nieuw ... f1a8a20c2f
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

07 jan 2022, 18:15

voorn schreef:
07 jan 2022, 16:12
Nu moeten de studenten al een speciaal PF masker dragen voor de mondelinge examens.
Wat gaan ze nog allemaal bedisselen.
En heeft dat allemaal wel nut ? Of is dit platte geldklopperij :twisted:
Men moest al veel vroeger de bevolking aanzetten om FFP2 maskers te dragen. Die hoeft men niet weg te werpen, gewoon met de handpompspuit ontsmetten is voldoende. Voor 32 Euro bestelt ge bij "den Hollander" 5 liter alcohol 99%, en daar doet ge héél lang mee ( een 5 tal maanden ).

Fred1950

07 jan 2022, 18:19

tokkio schreef:
07 jan 2022, 17:04
@ Fred,
Er sterven de dag van vandaag meer mensen door de griep dan door omicron Ah ja ? Bron ? De griep is bij ons nog niet eens te bespeuren.
Volgens uw (dikke) vriend Van Ranst noemt dat nu ‘flurona’ die heeft al eens een heel magazijn griep vaccins moeten wegwerpen, maar geen 2de keer hé, denkt hij :mrgreen:
https://www.hln.be/mijn-gids/geen-nieuw ... f1a8a20c2f
Griep is minder besmettelijk dan corona. Als iedereen zich aan de regels houdt , en die zullen verstrengen als de ziekenhuizen terug vol lopen, krijgt de griep hier amper een kans ( net zoals verleden jaar er ook heel weinig griep te bespeuren viel ).

tokkio

08 jan 2022, 17:51

In de griepjaren waren er ook veel mensen te ziek om te werken , maar alles bleef normaal, geen mondmaskers, wie een griep prik wou kon die krijgen, soms zelfs op het werk, het was vrijheid blijheid,alhoewel die prikken ook niet veel uitdeden,nu spreken ze al van een 4de prik, ze zijn euforisch van hun macht,en ik krijg zo een vermoeden dat er door de pharma bedrijven met geld onder tafel geschoven wordt, steeds meer prikken,boosters, flurona als het kind maar een naam heeft. :mrgreen:
Ze beginnen wat verstand te krijgen.....
https://www.hln.be/binnenland/overheid- ... 96cf6c9afe

wardje

08 jan 2022, 18:29

Wat nut heeft het covid safe tiket nu nog?
Met die zelftesten wordt dat niet doorgegeven en als je besmet bent maar geen symptomen hebt met de nieuwe variant ga je gewoon overal en heb je een groen teken en ben je toch besmet .
Grote larie is dat.

Fred1950

08 jan 2022, 21:31

wardje schreef:
08 jan 2022, 18:29
Wat nut heeft het covid safe tiket nu nog?
Met die zelftesten wordt dat niet doorgegeven en als je besmet bent maar geen symptomen hebt met de nieuwe variant ga je gewoon overal en heb je een groen teken en ben je toch besmet .
Grote larie is dat.
Met die zelftesten schuift men de verantwoordelijkheid voor de miserie door naar de bevolking. De "experten" zeggen "foert" omdat de politiek niet meer naar hen luistert, en de politiek zwicht voor de drukkingsgroepen. Dus rest er maar één oplossing , en dat is de bevolking "democratisch" laten beslissen wat ze zelf willen en niet willen doen.

Welke pijn doet het trouwens aan "de massa" als de ziekenhuizen vol geraken en ze vroegtijdig pakweg dagelijks van 100 doodzieke gevallen de stekker moeten uittrekken wegens gebrek aan bedden en personeel ? De "massa" laat daar geen enkel traantje meer voor. :| Er komt "sleet" op de bestrijding van de pandemie , en daar wordt het virus zéééér gelukkig van. Binnen een aantal maanden , terug een nieuw variante die dodelijker kan zijn dan wat we tot nu gekend hebben , wat denk je ?

Wil.

08 jan 2022, 21:58

De natuur, met name het omikronvirus, gaat nu met de botte bijl uitvoeren wat ik al maanden geleden heb voorgesteld.
De hele mensheid gaat op een mum van tijd besmet worden. Mijn voorstel was om 'gecontroleerd' de kinderen zichzelf te laten besmetten door in alle scholen gelijktijdig iedereen met elkaar in contact te laten komen in grote, niet goed verluchte ruimtes. Hun ouders zijn jonge mensen en zijn voor meer dan 90% ingeënt in Vlaanderen. De oudsten (de doelgroep van het virus) moeten afgezonderd worden gehouden en elke mogelijke bescherming krijgen.

De eerstvolgende 3 weken tot een maand gaat gans het land in contact komen met het virus. Daar valt amper aan te ontsnappen. Als wij hetzelfde pad volgen als Zuid-Afrika, dan kan het best meevallen voor de ICU's en de overlijdens.

Aangezien omikron zeer snel om zich heen zal grijpen en dit bijna gelijktijdig overal zal plaatsvinden, bestaat de kans dat het daarbij blijft.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

08 jan 2022, 22:17

Wil. schreef:
08 jan 2022, 21:58
De natuur, met name het omikronvirus, gaat nu met de botte bijl uitvoeren wat ik al maanden geleden heb voorgesteld.
De hele mensheid gaat op een mum van tijd besmet worden. Mijn voorstel was om 'gecontroleerd' de kinderen zichzelf te laten besmetten door in alle scholen gelijktijdig iedereen met elkaar in contact te laten komen in grote, niet goed verluchte ruimtes. Hun ouders zijn jonge mensen en zijn voor meer dan 90% ingeënt in Vlaanderen. De oudsten (de doelgroep van het virus) moeten afgezonderd worden gehouden en elke mogelijke bescherming krijgen.

De eerstvolgende 3 weken tot een maand gaat gans het land in contact komen met het virus. Daar valt amper aan te ontsnappen. Als wij hetzelfde pad volgen als Zuid-Afrika, dan kan het best meevallen voor de ICU's en de overlijdens.

Aangezien omikron zeer snel om zich heen zal grijpen en dit bijna gelijktijdig overal zal plaatsvinden, bestaat de kans dat het daarbij blijft.
Uw theorie klopt niet met wat zich in Gent qua besmettingen afspeelt .... Kinderen zijn er niet meer de motor ( en ik heb zo het gevoel dat kinderen verstandiger met besmettingsgevaar omgaan -- er meer bewust mee bezig zijn )
Untitled24.png
Untitled24.png (29.04 KiB) 794 keer bekeken

Wil.

08 jan 2022, 23:20

Ik heb die visie naar voor gebracht omdat men begon te opperen dat kinderen moesten ingeënt worden om de scholen te kunnen openhouden en om dan ook de leerkrachten te beschermen tegen 'het gevaar' van de kinderen.
Die kinderen konden natuurlijke immunisatie verwerven door gewoon geïnfecteerd te geraken.

Nu gaat een groot deel van de wereldbevolking langs die weg zijn antilichamen krijgen.

Wil.

08 jan 2022, 23:21

Opgelet met de getallen en gegevens die men naar buiten brengt:

Afbeelding

Golf 5

09 jan 2022, 02:46

Opletten met de cijfers hoeveel tabellen heb je hier al neergezet .

Er is geen enkele correct , als ze eerlijk zijn ( Landen)
Viel gisteren van mijne stoel hoe het eraan toegaat in Engeland .
Waren toch wel bij de eerste met de vaccins .

Dan vraag ik me af waarom vierde vaccin , we gaan naar einde van de pandemie
volgens sommige landen . :?: :mrgreen:

Maken zij ons wijs wat ze graag kwijt willen maar juiste antwoord zal nog jaren duren . :evil:

Fred1950

09 jan 2022, 10:25

Wil. schreef:
08 jan 2022, 23:20
.....

Nu gaat een groot deel van de wereldbevolking langs die weg zijn antilichamen krijgen.
Ja, voor een 8-tal maanden , niet lang genoeg , en tijdens die maanden maakt het virus reisjes rond de wereld om hier na 8 maanden terug op te duiken , en misschien al terug gemuteerd.
Golf 5 schreef:
09 jan 2022, 02:46
....
..... , we gaan naar einde van de pandemie
volgens sommige landen . :?: :mrgreen:

...
Wie beweert dat ? Zelfs China kent met hun extreem anti-virus beleid nog een paar honderd besmettingen per dag ....

Wil.

09 jan 2022, 16:24

Omicron could be ‘first ray of light’ towards living with Covid.

UK government scientist predicts possibility of less severe variant but warns ‘we’re not there yet

→ Omikron zou wel eens het eerste straaltje hoop kunnen zijn in de richting van het kunnen leven met covid.

Een wetenschapper die de regering van het VK bijstaat voorspelt de mogelijkheid van een minder kwaadaardige variant maar waarschuwt ook dat we er nog niet zijn.

Vandaag in The Guardian. Eerder al op sennet te lezen. 8)

Fred1950

09 jan 2022, 16:55

Could be ..... en velen beginnen dat te interpreteren als Should be ..... Bij wie aan whisful thinking doet komt de klop het hardst aan....