Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

17 jan 2022, 10:31

Dr. Clive Dix told LBC radio on Jan. 16: “The Omicron variant is a relatively mild virus. And to just keep vaccinating people and thinking of doing it again to protect the population is, in my view, now a waste of time.”

De Omicron-variant is een relatief mild virus. En om mensen gewoon te blijven vaccineren en eraan te denken om het nog een keer te doen om de bevolking te beschermen, is naar mijn mening nu tijdverspilling.”
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

17 jan 2022, 18:16

Afbeelding
(Bron: Doorbraak.be 17/01/2022)

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... li=BBqiJv1

https://www.hln.be/binnenland/geert-mol ... ~aeec1252/
Hoofd grootste ziekenhuiscomplex Tel Aviv keert zich tegen Ministerie van Volksgezondheid: “Omikron: stop de waanzin”
https://newsmonkey.be/tel-aviv-keert-zi ... e-omikron/

Allemaal anti-vaxxers? 8O :roll:

Wil.

17 jan 2022, 18:50

Albert Bourla, CEO van Pfizer, vertelde de Franse nieuwszenders in recente interviews dat, hoewel hij verwacht dat COVID-19 nog vele jaren zal blijven circuleren, hij denkt dat toekomstige golven niet zullen worden geteisterd door grote beperkingen, terwijl hij voorspelt dat het leven rond de lente weer ‘normaal’ zal worden.

Bron: Le Figaro

Pfizer begint zich nu ook volop toe te leggen op de productie van Paxlovid, de pil die zware ziekte en overlijden tgv covid zou voorkomen.

Dicksy

17 jan 2022, 18:54

Nog een goeke dat perfect aansluit bij mijn laatste bericht hierboven:

Afbeelding

:lol: :lol: :lol:

Fred1950

19 jan 2022, 09:17

Vlaanderen wordt overspoeld door diep blauwe liberalen .... :lol:

Untitled29.png

Untitled30.png
Untitled30.png (12.12 KiB) 729 keer bekeken

Wil.

19 jan 2022, 09:29

BESMETTINGEEUUHH!!

:lol: :lol:

Waardeloos, zoals ik reeds anderhalf jaar schrijf.

Fred1950

19 jan 2022, 16:32

Wil. schreef:
19 jan 2022, 09:29
BESMETTINGEEUUHH!!

:lol: :lol:

Waardeloos, zoals ik reeds anderhalf jaar schrijf.
Het aantal ziekenhuisopnames en covidoverlijdens stijgt. Ook waardeloos ? 8O

Wil.

19 jan 2022, 18:27

Fred1950 schreef:
Het aantal overlijdens daalt weer. Het was een paar dagen gestegen tot ... zowaar 22 per dag (7-d. gemiddelde) terwijl dat gemiddelde vorig jaar boven de 200 (!!) lag. Kijk het maar na.

Dat er meer mensen even naar het ziekenhuis moeten, dat klopt. Dat is elk jaar het geval in het voorjaar 8)

Fred1950

19 jan 2022, 18:34

Wil. schreef:
19 jan 2022, 18:27
Fred1950 schreef:
Het aantal overlijdens daalt weer. Het was een paar dagen gestegen tot ... zowaar 22 per dag (7-d. gemiddelde) terwijl dat gemiddelde vorig jaar boven de 200 (!!) lag. Kijk het maar na.

Dat er meer mensen even naar het ziekenhuis moeten, dat klopt. Dat is elk jaar het geval in het voorjaar 8)
Maar niet volgens het rapport van Sciensano van vandaag.

Untitled31.png
Untitled31.png (106.15 KiB) 675 keer bekeken
De opnames die hier getoond worden zijn covid opnames , niet wegens oudejaars coma zuippartijen ...

Wil.

19 jan 2022, 19:13

Twee punten, Fred:

1. oudjaar is al lang voorbij. Het voorjaar loopt tot begin april en in die periode hebben we altijd meer ziekenhuisopnames.

2. je begrijpt het verschil niet tussen een 7-daags voortschrijdend gemiddelde en het gemiddelde van 7 dagen geleden, vandaar je nutteloze reactie.

Sciensano geeft nog altijd dalende IZ-cijfers terwijl heel het land "blauw" kleurt. :lol: Besmettingeeuuhh!! weet je wel? Daar kom jij nu al 1,5 jaar mee aanzetten, terwijl al snel duidelijk was dat het daarom niet gaat. Maar je volhardt ... :roll:

Uit de cijfers van Sciensano kunnen we ook concluderen wat 'veel' betekent in relatie tot de IC-bedden en in relatie tot het aantal overlijdens. Van dat laatste krijg je hier gratis een visuele voorstelling:

Afbeelding

Wil.

19 jan 2022, 19:49

Afbeelding

Deze vrouw is de chief scientist van de WHO. Zij zei deze week:

“There’s no evidence right now that healthy children, or healthy adolescents, need boosters. No evidence at all,”

“Er is op dit moment geen bewijs dat gezonde kinderen, of gezonde adolescenten, boosters nodig hebben. Helemaal geen bewijs"

Wat deze vrouw zegt, beweer ik al lange tijd.
Is er al ooit een vaccinatie aan kinderen opgedrongen waar die kinderen zelf eigenlijk geen voordeel noch behoefte aan hebben? Bij mijn weten nog nooit.

Fred1950

19 jan 2022, 21:06

Wil. schreef:
19 jan 2022, 19:13
Twee punten, Fred:

1. oudjaar is al lang voorbij. Het voorjaar loopt tot begin april en in die periode hebben we altijd meer ziekenhuisopnames.
Door griep ? Die is er nu amper wegens de maatregelen en de mondmaskerplicht.
2. je begrijpt het verschil niet tussen een 7-daags voortschrijdend gemiddelde en het gemiddelde van 7 dagen geleden, vandaar je nutteloze reactie.

...
Ik vrees dat jij de cijfers in de tabel van hierboven verkeerd interpreteert. De stijging ( of daling ) van het daggemiddelde "per 7 dagen" is steeds in procenten uitgedrukt gelijk aan de stijging ( of daling ) van het daggemiddelde van de 7 dagen voordien. Voortschrijdend gemiddelde, jawel, maar dan in vergelijk met het voortschrijdende gemiddelde van exact 7 dagen geleden ....

Dat er weinig covid overlijdens zijn dankt men aan de vaccinatie. Kijk via CSSE ook eens naar de sterftecijfers van Australië. Daar zie je een totaal ander beeld.

“There’s no evidence right now that healthy children, or healthy adolescents, need boosters. No evidence at all,”

Dat klopt , maar het gaat hier expliciet over "booster"s , niet over het feit van al dan niet gevaccineerd worden. Van Gucht beweert dat 1 kind op één miljoen problemen heeft met het vaccin, maar dat 2 kinderen op 10.000 zware ontstekingsbijwerkingen hebben als ze besmet geraken en ziek worden. De ontstekingsbijwerkingen treden niet op als ze gevaccineerd zijn , en dan toch nog besmet zouden geraken. Van Gucht citeert hierbij Amerikaanse onderzoeken.

Wil.

19 jan 2022, 21:29

En wat mogen die "zware ontstekingsbijwerkingen" dan wel zijn?

Het gaat hier over de wet van de grote getallen en dan zijn die negatieve effecten (wat die ook mogen zijn) verwaarloosbaar. Er zijn allerlei ziekten die bijwerkingen kunnen geven maar daarvoor wordt de ganse groep niet afgezonderd of niet gevaxt.

Je zult ver moeten zoeken om één kind te vinden in je omgeving dat iets overhoudt van covid.

In Duitsland is het aantal zelfmoordpogingen onder jongeren verviervoudigd sinds de coronacrisis. Redenen? Lockdowns, afgesloten worden van vrienden, familiaal geweld enz.

Toch ook serieuze 'bijwerkingen' als je 't mij vraagt.

Golf 5

19 jan 2022, 21:44

https://www.hln.be/binnenland/duizenden ... ~a4160afe/

Duizenden meldingen van menstruatiestoornissen na coronavaccin: “Ik heb vijf maanden geen regels gehad”
Misschien is het je al opgevallen of wordt er in de vriendenkring over gesproken, maar een heleboel vrouwen klagen over menstruatiestoornissen na hun coronaprik. Bij de een blijft de ongesteldheid tijdelijk uit, bij de ander is de menstruatie heviger dan ooit. In Nederland kwamen er zo al 17.000 meldingen binnen, bij ons gaat het om zo’n 1.500 klachten. Gynaecologen leggen uit hoe dat komt.

Toch raar dat er nooit opmerkingen komen van de nevenwerkingen , in Nederland zijn ze meer open
dan ons eigen volk . Maja hier is altijd discussie met cijfers , we gaan wachten één na ander komt naar boven
wat de gevolgen zijn voor de jongeren en volwassenen voor later .

Dan hoor je geen enkele viroloog of ministers vaccineren is enige dat ze kunnen zeggen .
En corona pas .

Fred1950

19 jan 2022, 22:44

Wil. schreef:
19 jan 2022, 21:29
En wat mogen die "zware ontstekingsbijwerkingen" dan wel zijn?

....
MIS-C ( Multisystem Inflammatory Syndrome ) Van Gucht haalde MIRC als afkorting aan , maar ik denk dat hij zich verspreekt ( of iets in het "Vloams" wil vertalen. :lol: )

Herbekijk Terzake vanaf 10:43

Rechtzetting : 2 gevallen in plaats van 1 met een hartspier ontsteking van voorbijgaande aard op 1 miljoen gevaccineerde kinderen.

In Duitsland is het aantal zelfmoordpogingen onder jongeren verviervoudigd sinds de coronacrisis. Redenen? Lockdowns, afgesloten worden van vrienden, familiaal geweld enz.

Hoe zat dat eigenlijk 50 jaar geleden toen er nog geen coma drinken bestond en alleen ouwe pekes op café gingen ? Juist , toen had iedereen zowat een hobby of toch tenminste veel huiswerk en andere niet te ontkomen bezigheden .... Tot mijn 21ste ging ik zelfs nooit uit, met uitzondering van een the-dansant of een studentenbal. Er bestond daar geen behoefte aan ( en er was geen tijd voor --- studeren , studeren en nog eens studeren -- of hooguit een familiebezoek ).
Golf 5 schreef:
19 jan 2022, 21:44
.....
Duizenden meldingen van menstruatiestoornissen na coronavaccin: “Ik heb vijf maanden geen regels gehad”
Misschien is het je al opgevallen of wordt er in de vriendenkring over gesproken, maar een heleboel vrouwen klagen over menstruatiestoornissen na hun coronaprik. Bij de een blijft de ongesteldheid tijdelijk uit, bij de ander is de menstruatie heviger dan ooit. In Nederland kwamen er zo al 17.000 meldingen binnen, bij ons gaat het om zo’n 1.500 klachten. Gynaecologen leggen uit hoe dat komt.
.....
....
En hoeveel ervan hebben voordien of nadien ook nog eens een besmetting opgelopen ? Het is maar al te eenvoudig om de schuld ervan op het vaccin te steken.