In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

17 jan 2022, 09:44

An-W schreef:
17 jan 2022, 08:44
Ik ben vandaag werken in de winkel .
Zie dat al helemaal voor me An
Afbeelding

mama-inge

17 jan 2022, 09:49

Jongste is hier thuis.
Afgelopen weekend mail gehad dat er meerdere kinderen en een juf van groep 3/4 positief getest waren en dus de hele klas on quarantaine ging.
Vanmorgen weer een mail, jongste zijn juf was ook positief, die juf stond eind vorige week bij die groep voor de klas.
Dus nu is hij vandaag en morgen thuis omdat er geen geen vervanging is

Remie

17 jan 2022, 09:54

mama-inge schreef:
17 jan 2022, 07:10
Jongste is vandaag en morgen vrij, zijn juf is ziek en er is geen vervanging
Zal niet de enige school zijn daar bij jullie waar het er zo aan toegaat Inge, hoor het in onze omgeving ook regelmatig.
Jammer natuurlijk, maar 't is (effe) niet anders toch...
Remie schreef:
17 jan 2022, 07:14
Straks eerst maar eens even onze kleindochter Eva bellen.
Ze is dan wel coronapositief getest, maar dat wil nog niet te zeggen dat ze daar last van heeft
Het blijkt nu dat onze kleindochter Eva (bijna 12) er behoorlijk ziek van is op dit ogenblik.
Haar ouders hebben nog geen last, maar die hebben al 2x corona gehad, dus zullen zij nu toch onderhand wel genoeg antistoffen hebben aangemaakt.
Ook zijn die al geboosterd.

mama-inge

17 jan 2022, 12:28

Vervelend Remie, dat je kleindochter er zo ziek van is, beterschap voor haar.

Jongste gaat morgen toch wel naar school, er is vervanging gevonden
Vanmorgen heb ik wel wat dingen opgezocht, zodat hij wat kon oefenen met schoolwerk

Ik ga zo een blok om met de hond

jadi

17 jan 2022, 13:50

Afbeelding
Hallo, deze morgen eerst gesukkeld met de elektriciteit- en gasrekening.. Enfin tegen dat je iemand van Engie aan de lijn hebt..
Soit het zou hopelijk moeten opgelost zijn..
Daarna naar de markt even uitwaaien..2 Flanellen hemden voor ventje gekocht en een dikke pull, eierkoeken voor avondeten, en kip natuurlijk..
Zoetzuur portie voor in de diepvries lekker met rijst.
Ook groenten mee om hutsepot te maken en groenten voor soep te maken.. Fruit had ik nog liggen..
En na dat ons zelf belonen met een koffie (ikke een tonissteiner)
Dat was onze voormiddag.
Deze namiddag weet ik nog niet.. Denk eerst de krant lezen. En daarna mijn soep maken..Diepvries moet weer vol geraken hé :wink:
De menu: kip met gebakken patatjes (aangekocht) met pêches uit blik natuurlijk..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Remie

17 jan 2022, 15:37

Afbeelding

Op ’t ogenblik hier mooie blauwe lucht met ’n stralend zonnetje, gelukkig weer eens wat anders dat die grauwe bedoening van de afgelopen dagen.
Alles ziet er tenminste weer veel vrolijkere uit.

Nu moet ik wel bekennen dat ik niet echt de weersverwachtingen gevolgd hebt de laatste dagen, dus weet ik ook niet of dit weertype lang aanhoudt… maar dat zoeken we straks nog wel effe op om erachter te kunnen komen wanneer ik de schaatsen uit het vet kan halen of mijn fietsje weer klaar kan gaan maken om even wat conditie op te doen doormiddel van wat kilometertjes in de polder hier.
Maar nu eerst weer verder met mijn overheerlijke bakkie Afbeelding wat met zeer veel liefde (hoop ik althans, anders speelt ze goed toneel 8O ) is gemaakt door Afbeelding Gina.

Menu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

marietteke

17 jan 2022, 17:12

Afbeelding
hallo
ik kom al mijn lieve vrienden en vriendinnen ,
en knuffel geven , bedankt voor jullie hartverwarmde steun ,
ben nog niet zo spraakzaam , maar dat komt wem weer goed hoor ,
er komt nu effe teveel op mij af ,
veel liefs van mij
geluk vind je onverwacht

Lenk

17 jan 2022, 18:24

Goede avond iedereen

Zo eerste werkdag van de week zit er weeral op. Collega heeft prijs met de C. Dus stand by om over te nemen en we zullen het geweten hebben. Maar enfin de dag was weeral snel voorbij

Remie erg dat je kleindochter zo ziek is.

Jadi ook al troubles met de elektriciteit en gas rekeningen. Haha en een nieuwe diepvries. Kan een mens niet meer missen hé

Inge opvang voor de kindjes.

An blij dat je terug naar de winkel kon zeker

Neen Bert de puzzeltjes is echt geen wedstrijd. Zoals ik al schreef ik die deze rustig aan, ik ga mijn niet afjagen hé, het is een ontspanning. En je Megane terug spic en span (hahaha dat rijmt nog ook)

Sita, proficiat je heb een mooi tijd neergezet met het puzzeltje. De virtuele beker gaat naar jouw, de medaille in Jigidi staat bij jou

Op het menu, schorseneren lekker uitgedaan deze middag. Heerlijk vers dus, met blinde/loze/zonder kop/kalfs/ vink en gekookte aardappelen

Marietteke sterkt hoor, dikke knuffel terug

Afbeelding

Remie

17 jan 2022, 18:27

marietteke schreef:
17 jan 2022, 17:12
ik kom knuffel geven
Krijg je van mij 'n Afbeelding als opkikkertje in de wat moeilijke tijd waar jullie nu nog even in verkeren.
Het komt goed Marietteke en ventje, houden jullie je maar nog effe taai hè.....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Bert

17 jan 2022, 19:08

Lenk schreef:
17 jan 2022, 18:24

Zo eerste werkdag van de week zit er weeral op.

Neen Bert de puzzeltjes is echt geen wedstrijd.

Op het menu, schorseneren lekker uitgedaan deze middag. Heerlijk vers dus, met blinde/loze/zonder kop/kalfs/ vink en gekookte aardappelen
Goede avond allemaal,

ik krijg een punthoofd van al de miserie met Luminus. Uren wachten aan de telefoon en geen antwoord krijgen, mails sturen en geen antwoord krijgen, en dat allemaal omdat ze zelf mijn contract geannuleerd hebben.
Ik weet zelfs niet meer of ik nog klant ben want ze hebben een factuur gemaakt voor afrekening.
Vandaag nog even naar Lampiris getelefoneerd. Daar gaat het wel klantvriendelijker.
Of zou het zijn omdat ik nieuwe klant wil worden????
Ik zal het moeten van me afzetten, zo is het niet meer te doen.
Ah ja, ons Megane staat weer te blinken hé. 😁

Marietteke, wat was ik blij om u nog eens te lezen. Bij deze nog een dikke steunknuffel terug.
Lenk, het water loopt bijna uit mijn mond. Wil u een portie opzij houden aub? 😁😁
Maar wanneer ik daar zal zijn weet ik nog niet.
En de puzzel, ik zal die van morgen moeten maken. Had echt geen tijd vandaag met alle gezever.
En ja hoor, ik weet wel dat het ontspanning is......Heb ik iets anders beweerd? 😀😀
Komt allemaal wel goed.
En de eerste werkdag een beetje meegevallen?
Remie, hier was er af en toe wat zon. Was afwisselend, zon en bewolkt.
Jadi, ook problemen met de elektriciteitsrekening? Hopelijk niet zo erg als hier. Ze annuleren gewoon een contract en laten niets weten.
Bloemeke, hoe was het daar in Limburg???? Is wel een eindje rijden vanuit W-Vl.
Dacht Inge ook gelezen te hebben. Hopelijk een mooie dag gehad met de jongste thuis. Maar dat zal wel.
An, wezen werken naar de winkel. En een beetje verkocht???
Kan niet meer verder scrollen.....

Voor alle leuterkes, nog een fijne avond verder.
Sita

17 jan 2022, 23:52

Hallo iedereen,

Eindelijk binnengeraakt ...

Remie, hopelijk is Eva snel aan de beterhand. Kinderen kunnen er dan ook nog erg ziek van worden.

Marietteke, heel blij met je berichtje, neem je tijd maar.

Lenk, ik heb nu pas gezien dat ik op jigidi een medaille heb, maar de jouwe zijn niet te tellen.

Bert, het is te hopen dat je snel een oplossing vindt bij een goeie energieleverancier.

Nog net het droeve bericht gehoord van het vierjarig jongetje dat ontvoerd werd.
Ik krijg het er helemaal koud van ...

Remie

18 jan 2022, 05:48

Afbeelding

Remie

18 jan 2022, 05:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Remie

18 jan 2022, 06:06

Sita schreef:

Remie, hopelijk is Eva snel aan de beterhand.

Lenk, ik heb nu pas gezien dat ik op jigidi een medaille heb
Nu scheen het al een paar dagen aan de gang te zijn voordat wij het te horen kregen, de kinderen wilde ons niet ongerust maken.
Laat ik maar niet hier schrijven wat mijn woorden waren die ik gebruikte toen ik dat kreeg te horen.
Maar gisteren aan het eind van de dag is Eva toch alweer even uit bed geweest.

Waarom zie ik die medailles niet? 8O 'k Kan ze in ieder geval niet vinden op de site van Jigidi..! :oops:

Remie

18 jan 2022, 06:30

Sita schreef:
Nog net het droeve bericht gehoord van het vierjarig jongetje dat ontvoerd werd.
Ik krijg het er helemaal koud van ...
Nou Sita, hier nog één..!

Afgelopen zomer heb ik daar in het plaatsje Meerkerk, waar die idioot gisteren is aangehouden, nog 'n paar dagen met mijn bootje gelegen.

Afbeelding

Gruwelijk: https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgntp