In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

grootjegerda

20 jan 2022, 11:45

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

grootjegerda

20 jan 2022, 11:47

Afbeelding

Nizinnyke in ons huisje CD.
En nog bedankt voor het lekkere ontbijt :)
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

nizinnyke

20 jan 2022, 12:37

Goedemiddag allen en smakelijk voor diegenen die al aan tafel zitten genieten van hun maaltijd.
Dat ontbijt was mijn bijdrage aan de kennismaking in dit levendige groepje! :lol:
Dus verwacht niet elke morgen tafeltje dek je, maar ik doe m'n best....
Dank allen voor het welkom heten, ik ga verder inlezen meteen.

Het was een latertje, maar het was hondenschool, en dan blijven we graag "plakken" en bijpraten
Ja, een andere hobby van mij was PSP, en dat wil ik heel graag weer oppakken en ik zie dat hier mooie lesjes staan. Enkele jaren geleden was ik nogal bedreven, ondertussen het meeste vergeten helaas! :oops:

We hebben intussen het halve huis gepoetst, want mijn man is wel een vroege vogel. De rest is voor morgen.
Ondertussen hier beginnen regenen, minder leuk dus.

Het zit sommigen niet mee las ik al, hoop dat er gauw een oplossing komt voor iedereen.
Oplichting maakt je zo machteloos, dus heel alert blijven en een beetje achterdochtig met al het online handelen.
Bedenk dat gezondheid het hoogste goed is, en we daar best zuinig mee zijn. We worden wat ouder, en aan die kwaaltjes heb ik al genoeg zonder ernaar op zoek te gaan.
Tot laters, geniet van de dag!
Sita

20 jan 2022, 15:00

Goedemiddag iedereen,

Welkom nizinnyke, aan zo'n ontbijt zou ik wel eens willen aanschuiven,
niet dat ik er veel van zou eten, maar het lijkt me wel gezellig :)

Hier zitten wel meer hondenliefhebbers en ik ken iemand die heel mooi dingen maakt in PSP.
Vroeger was ze ook hier op het forum, nu niet meer.
Zelf werk ik met Gimp, het freeware programma met veel mogelijkheden zoals in Photoshop.
Het theekopje gemaakt uit een limoen is onder ander een gimp-bewerking.

Dit is mijn laatste bewerking

Afbeelding

Oeps, de deurbel gaat, fijne dag nog iedereen.

Remie

20 jan 2022, 15:51

Sita schreef:
20 jan 2022, 15:00
Dit is mijn laatste bewerking
Afbeelding
Wat jullie met zulk soort programma's, zoals bijvoorbeeld PSP of GIMP kunnen creëren Sita en Nizinnyke, vind ik bijzonder knap,Afbeelding

Afbeelding

Zoals gewoonlijk om deze tijd zitten wij weer aan de Afbeelding.
Daarna gaat Afbeelding Gina aan de maaltijd voor straks beginnen, en heel misschien ga ik daar vandaag eens ’n handje bij helpen, misschien kan ik dan weer wat minpunten wegwerken die ik de laatste dagen weer heb opgelopen.

Menu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

zonnebloemetje

20 jan 2022, 16:04

halloooo een goeie namiddag iedereen

zojuist van een heerlijke koffie genoten sè en dat heeft gesmaakt met wat lekkers er bij

nizinnyke ook al wat kuiswerkjes gedaan zo te zien awel ik ook een beetje deze voormiddag
want bij mij moet alles in stukjes en beetje gebeuren omdat het anders niet meer gaat , maar dat komt ook in orde hoor
en wij hadden ook altijd een hond sinds we getrouwd zijn maar sinds onze Bordercollie naar de honden hemel is hebben we er nu geen meer
en welke honden heb jij , want een fotootje mag altijd hoor

Sita wat mooi die bewerking van jou

Remie flink hoor van jou dat je je vrouwtje wil helpen met het bereiden van jullie avondmaal :wink:
en laat het jullie smaken hé

allé nu nog eens met mijn hoofd onder de kraan hangen sè boven het bad zodat mijn haar dan kan drogen

voor iedereen nog een fijne donderdag verder
en hieronder een foto van onze Laika die ondertussen al enkele jaren naar de hondenhemel vertrokken is en 12 jaar oud geworden is

daaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

20 jan 2022, 16:23

Goedemiddag allemaal ,

Net thuis van ( tussen de buien door ) onze 3 km lopen langs de plas .

Wij krijgen eind volgende week weer de hond van dochter te logeren voor een week .

Afbeelding

Ik ga zometeen een ovenschotel rodekool/winterpeen maken . Afbeelding

Fijne avond alvast en toedeloeee
Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

20 jan 2022, 17:46

hallooooo een goeie avond alweer

mijn haartjes zijn aan 't drogen zodat mijn " coupe " er weer deftig zal uitzien :roll: :lol:

An die ovenschotel ziet er lekker uit hoor , smakelijk hé
en kan jij nog zo goed lopen ???? amai ik wou dat ik dat ook nog kon
en hier is er ondertussen ook al een regenbuitje gevallen
is dat de hond van jou dochter op de foto ????????????????

voor iedereen nog een fijne warme avond verder

daaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

20 jan 2022, 18:07

Voor degene die dit vuil smerig zaakje willen volgen:

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Lenk

20 jan 2022, 18:51

Welkom Nizinnyke en zo een ontbijtje zie ik wel zitten maar niet te vroeg. Wij kregen op het werk met kerst altijd een ontbijtbuffet met de lekkernij dat op jouw pretje staat. Maar de laatste twee mocht dit niet meer gezien de maatregelen voor ge weet wel.
Hier ook een hondenliefhebber. Ik zou wel graag eens foto’s zien hoor.

Remie, amai, Henk en Toos ik moest toch effe hard nadenken, maar Euro is uiteindelijke gevallen. Pff. En wat betreft schijtluizen ik ga nog een stap verder hoor. Ik bestel mijn boodschappen online en ga ze afhalen. (Collect en Go). Wat we online kunnen bestellen en laten leveren doen we anders zoeken we wel iets anders. Bovendien zet ik altijd een FFP2 masker op.
Hopelijk is Eva snel beter en hebben je zoon en schoondochter geen Corona maar een gewone verkoudheid.
En neen, ik volg vuil smerige zaakjes niet graag van dichtbij. Ik lees de titel en denk er het mijne van. Voordeel van internetkranten te lezen. Lees je wat je wil.

Ja Zonnebloemeke dat slecht slapen en een pest hoor. Wakker worden, niet weten van wat en toch niet terug in slaap vallen. Ja tegen de wekker gaat aflopen en dan kotsmisselijk wakker worden. Zal wel eens beteren zekers
En inderdaad kopen op internet kan je niet voorzichtig genoeg zijn ook met netmails altijd drie keer nadenken.
Mijn haartjes moeten gekleurd worden, maar ik heb mijn afspraak bij de kapper om te kleuren 14 geleden afgezegd, ik ben te bang, ik zit daar 2 uur binnen, deuren zijn toe en er wordt nog een klant gekapt terwijl ik daar zit, neen de grijze lijn zal even terug wat meer te zien zijn.

Inge bij jou sneeuw, hier niets gezien en lekker gaan wandelen met je witje. Bruintje kon de ganse dag mee ravotten in de tuin het zonnetje scheen dan is ze in haar element. Als het grijs en regenachtig is zegt mij niet gezien ik ga binnen bij het vrouwtje, lekker warm. Tja ze wordt ook 10 jaar volgende maand hé.

Gerda je plaatje is zo waar

Sita mooie bewerking. Ik ben echt fan van oude stoomlocomotieven. Wij gingen voor… altijd naar Nederland naar de Veluwe voor het stoomtreinfestival. Terug naar toen heet dit. Prachtig om te zien. Ik heb echt bewondering dat mensen het onderhoud en de restauratie als hobby doen
Haha en op Jigidi zijn er ook altijd puzzeltjes hiervan leuk om te doen. Ook vliegtuigen en Anton Pieck vind ik leuk om te doen

An flink gewandeld 3 km. Leuk hondje op logies, grappige oren. Hm een ovenschotel van wintergroenten heerlijk

Zo mensen, hier na een werkdagje dat doenbaar was que drukte staat het eten te pruttelen

Lekker spruitjes met spek en gekookte aardappelen

An-W

20 jan 2022, 19:51

zonnebloemetje schreef:
20 jan 2022, 17:46
en kan jij nog zo goed lopen ????
is dat de hond van jou dochter op de foto ????????????????
Nou , af en toe dan en 3 km is niet zo ver . ( vroeger liep ik wel 15-20 km met gemak ).
Ik heb sinds 3,5 jaar een ' onschuldig maar wel lastig ' gedoe aan mijn beenspieren , de neuroloog noemt het ' benigne fasciculatie syndroom ' .
De ene dag heb ik er meer last van dan de andere , en ik fiets liever want dan heb ik er minder last van :wink:

Dit is inderdaad mijn " harige kleinzoon " op de foto :lol:

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

20 jan 2022, 20:01

Goedenavond allen ,

Lenk , ik heb ook vaak periodes dat ik slecht slaap . Heel vervelend is dat .
Online boodschappen bestellen is duur hier met de bezorgkosten .
Ik heb 2 supers om de hoek en ik ga meestal in de avond tussen 7 en 8 , dan is het rustig en ik draag ook FFP2 masker .

Remie , die youtube special duurt 1,5 uur of zo , ik zag de samenvatting al in het AD :wink:
Een beerput gaat er open , en er zal nog wel meer volgen . Machtswellustige viespeuken zijn het :evil:

Fijne avond allen
Afbeelding

Lenk

20 jan 2022, 20:14

An-W schreef:
20 jan 2022, 20:01
Goedenavond allen ,

Lenk , ik heb ook vaak periodes dat ik slecht slaap . Heel vervelend is dat .
Online boodschappen bestellen is duur hier met de bezorgkosten .
Ik heb 2 supers om de hoek en ik ga meestal in de avond tussen 7 en 8 , dan is het rustig en ik draag ook FFP2 masker .

Ik betaal voor de supermarkt graag 5,95 Euro bibbergeld, zodat ik niet in de winkel fysiek moet boodschappen doen en dat een medewerker dit in mijn plaats doet en ik alleen moet afhalen in een apart afhaal punt.

Geen mensen die in mijn nek staan te ademen waar ik van walg.

An-W

20 jan 2022, 20:41

Lenk schreef:
20 jan 2022, 20:14

Geen mensen die in mijn nek staan te ademen waar ik van walg.[/u][/i]
Daar in onze super geen last van , want 8 zelfscan kassa's .
Zoiets als dit , en dan met plastic corona afscheidingen er tussen :lol:

Afbeelding

mama-inge

20 jan 2022, 20:59

Lenk, het was een sneeuw bui waar we in fietsten.
Bleef niet liggen.
Alhoewel, we kwamen een auto tegen onderweg waar toch wel een aardig laagje op lag, maar die kwam ergens anders vandaan rijden.

Het was op en af nat met af en toe natte sneeuw
Jongste zoon had een vriendje mee te spelen en oudste zoon was met een vriendje mee.
Een redelijk rustige middag

We hadden gisteravond ineens problemen met de ketel
De boel maar even gelaten en naar bed gegaan, want het was al redelijk laat en we hadden geen zin om nog langer op te blijven
Vanmorgen de energiewacht gebeld en begin van de middag is er iemand geweest om de boel te repareren
Laatst gewijzigd door mama-inge op 21 jan 2022, 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.