Terrorisme en geplande terreurdaden in Europa

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

boeffer

18 nov 2021, 22:56

Van welk geld leven die, een uitkering, gewonnen bij de Lotto. Iemand zorgt ervoor dat die steeds in regel zijn.
Sommige mensen moeten hier naar de voedselbank en zijn met zoiets niet bezig.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

20 nov 2021, 11:46

Op 6 november ging een 27-jarige Syriër helemaal los in een Duitse trein. Met zijn mes hakte hij in op de mensen. Vier personen werden toen gewond afgevoerd.

De Syriër werd gearresteerd en vanzelfsprekend kreeg hij eerst psychiatrische hulp. De eerste evaluatie van zijn toestand was dat hij leed aan paranoïde schizofrenie en dat hij hoogst waarschijnlijk niet aansprakelijk was voor die daad.

De openbare aanklager beschuldigt hem nu toch van poging tot moord, poging tot doodslag en zwaar lichamelijk letsel.
Ook meldt de aanklager dat een islamistisch motief voor dit misdrijf niet kan uitgesloten worden. Dat leidt men af uit zijn Facebook-postings en de IS-filmpjes die bij hem werden gevonden.

Als dat maar geen voorbarige conclusie is :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

20 nov 2021, 12:01

Wil. schreef:
15 nov 2021, 14:44
Gisteren, 14 november in Liverpool.

Het is 'Poppy Day' in het VK, de dag waarop er herdenkingsbijeenkomsten zijn om WO 1 te herdenken.

Die dag had een man met een bommengordel uitgekozen om zich met een taxi naar zo'n bijeenkomst te laten brengen. Hij geraakte echter niet op tijd op de gewenste locatie en dus vroeg hij om naar een dichtbijgelegen hospitaal gevoerd te worden. Daar wou hij zich om exact 11u - tijdens de minuut stilte - laten ontploffen.
De taxibestuurder kreeg het plan in de gaten, sprong uit de auto en sloot de man op in de auto. De passagier heeft zich laten ontploffen vlak aan de materniteit. De taxibestuurder heeft ook een aantal kwetsuren opgelopen.

3 mannen werden dezelfde dag opgepakt. De zaak wordt beschouwd als een terreuraanslag.

De nationaliteit van de man, noch zijn godsdienstige voorkeur zijn bekend. Het merk van de auto waarin hij zat ook niet.

Ondertussen is er meer bekend geraakt over de Poppy Day bomber.

Emad Al Swealmeen, had zich in 2017 laten dopen in de Anglicaanse kathedraal van de stad en hij had ook het vormsel ontvangen. Nu rijst het vermoeden dat zijn bekering tot het christendom vier jaar geleden slechts een daad was om het ministerie van Binnenlandse Zaken over te halen hem het Britse staatsburgerschap te verlenen en te voorkomen dat ze hem uitzetten omdat hij Jezus had gevonden.

Wat blijkt vandaag? Den Emad werd gezien tijdens de ramadan en kwam ook dagelijks in de moskee bidden met een moslimvriend in de week vóór de aanval van zondag.

Hieronder zien we E. Al S. samen met lekenpastor en lokale nuttige idioot Malcolm Hitchcott (links) terwijl eerstgenoemde goede punten scoort als bekeerling.

Afbeelding

Wil.

25 nov 2021, 10:34

In de DRC (Congo) zijn vorige week 38 mensen vermoord door 'strijders' van de ADF. De meesten van hen werden de keel overgesneden met een machete.

De ADF is een islamitische groepering die in Oeganda en de DRC 'strijdt op het pad van Allah' zoals de koran dat verwoordt.

Dit soort gruwel wordt bij ons op de msm niet of nauwelijks vermeld. Wedden dat de sms'jes van Bart De Pauw vanavond het nieuws halen? Dat deze wandaden in Congo, bij ons niet vermeld worden, zal toch niks te maken hebben met het feit dat het 'maar negerkes' zijn, zeker?

meredith

26 nov 2021, 01:05

De obsessie van Wil. over de islam kennen we ondertussen allemaal, niet alleen op dit forum maar op alle mogelijke sociale platvormen.
Een veel groter probleem is er al decennia lang in het 'warme utopisch onafhankelijk Vlaanderen'. Honderden Vlaamse vrouwen worden dagelijks door hun partner vernederd, verkracht en mishandeld . Niet zozeer in achtergestelde wijken ,ook en meer in moderne woonwijken, in residentiële villa's en in keurige huizen.
Ik maak het al jaren mee , vrouwen die bont en blauw geslagen worden of nog erger jarenlang psychisch mishandeld worden. Ik heb ze gezien, vrouwen die 's avonds laat komen aanbellen, 2 dure wagens voor de deur, een zwembad in de achtertuin, en smeken om hun wonden te verzorgen en om even tot rust te komen.
Ook kinderen worden al jarenlang psychisch en en fysisch mishandeld. Toen mijn kinderen nog op de middelbare school zaten brachten zij soms een vriend, een klasgenoot of een vriendin mee die na het rapport niet naar huis durfden, gewoon omdat ze door hun ouders verplicht werden in een richting die ze niet aankonden. En na al die jaren is er niets veranderd. Kinderen worden nog dagelijks fysisch en psychisch mishandeld, door hun ouders, stiefouders, sport trainers enz. Ik heb het gezien, een jongen van 16 jaar
jaar die alles en nog veel meer had maar niet kon voldoen aan de eisen van zijn vader en uiteindelijk zelfmoord gepleegd heeft. Een meisje van 15 verkracht door de vriend van haar moeder, zwanger en doodgewoon op straat gezet werd/ Denk maar aan de heisa over de turnsters, trainers die jonge kinderen vernederen, fysisch tot het uiterste drijven, tot eer en glorie van henzelf. Dat is dan in het nieuws gekomen en toch slaagt de minister van sport erin om die trainers voor te dragen voor trainer van het jaar. Niet enkel in het turnen, ook in het voetbal, het basketbal en andere sporten mishandelen ouders en trainers hun kinderen om ze te dwingen tot prestaties die ze niet aankunnen. Laat staan dat ze ook nog sexueel benaderd worden.
Moslimhaat is een ding, aandacht voor wat er in onze voor en achtertuin gebeurt zijn veel belangrijker, maar ge moet het zien en er aandacht voor hebben. De overgrote meerderheid komt niet in het nieuws en dus wordt er niets aan gedaan. Opvangcentra of degelijke begeleiding van agressieve ouders en psychisch kapotgemaakte kinderen is geen prioriteit in dit Vlaanderen. Drank, drugs, geldingsdrang, jaloezie van volwassenen krijgen geen aandacht. In geen enkel Europees land worden peuters van 2.5 jaar zonder meer afgezet op de kleuterschool, liefst nog in morgen en avond opvang, zolang de economie maar draait. Dat was voor corona zo, tijdens corona en er is geen beterschap in zicht.Arm, Arm koud en onverschillig Vlaanderen.
Eendracht maakt macht

Wil.

26 nov 2021, 09:39

Je vergeet nog één héél belangrijk aspect: het verwaarlozen van kleine, jonge katjes in onze westerse maatschappij. We zijn zó rijk, maar ons hart openstellen voor die weerloze diertjes, neen, dat is er niet bij. Arme wereld die zo omgaat met onze vriendjes die ons zoveel vriendschap schenken.
En dat in de kersttijd :(
Laatst gewijzigd door Wil. op 26 nov 2021, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

26 nov 2021, 09:48

Om op het spoor van Meredith verder te gaan:

Leden van de islamitische groep Boko Haram worden ervan verdacht om binnengevallen te zijn in het dorp Kurebe in Niger. Ze hebben 22 meisjes ontvoerd. Die waren allemaal tussen 15 en 17 jaar oud.

De strijders hebben de dorpsbewoners gezegd dat hun dochters zouden worden uitgehuwelijkt.

Wil.

28 nov 2021, 11:03

Even achterom kijken: exact 1 jaar geleden richtten de jongens van Boko Haram een slachting aan in Noord-Oost Nigeria.

110 mensen werden vastgebonden en vervolgens de keel overgesneden. Ongeveer 30 van hen werden geheel onthoofd.

Allemaal in de naam van Allah.

De slachtoffers waren zwarten. Misschien verklaart dat de geringe ophef die deze actie heeft verwekt in de westerse pers.

Wil.

11 dec 2021, 16:08

Een stukje uit het Nieuwsblad over één van de jihadi-vrouwen die werden teruggebracht naar belgië:

A. vertrok in 2015 naar Syrië. Eens terug in België werd ze opgesloten in de gevangenis, omdat ze bij verstek veroordeeld was tot vijf jaar cel wegens lidmaatschap van een terroristische organisatie. Ze tekende verzet aan tegen die veroordeling, en op 4 oktober verminderde de rechtbank haar straf tot drie jaar met uitstel, waarna ze vrijkwam.

“Ze maakte deel uit van IS, maar heeft verder geen misdaden gepleegd. Haar vrijlating is ook voorwaardelijk”, zegt haar advocate Samira Bouyid. “Ze moet twee jaar op consultatie bij de psychiater, ze mag niet meer op het internet en sociale media. Ze mag niet naar bepaalde islamlanden reizen, en ze moest een vaste woonst hebben. Ook daaraan voldoet ze: ze woont in een Vlaamse gemeente.”

Samira A. loopt toch ergens vrij rond in Vlaanderen en was lid van een terreurorganisatie. We hebben er het raden naar of ze haar ideeën nog trouw is gebleven.

Wil.

14 dec 2021, 14:27

In Frankrijk aan tankstation stapt een man uit zijn auto. Hij begint te tanken terwijl hij een sigaret in zijn mond heeft. De uitbaatster maant hem aan die sigaret uit te doen. Daarop komt een andere persoonlijkheid van deze man naar buiten. Zijn woordenschat en bedreigingen laten zijn diepere ik zien:

“Espèce de mécréant, fils de pute, on va tous vous tuer en criant Allah Akbar“

'Jij vuil stuk ongelovige, hoerenjong, wij gaan u allemaal vermoorden terwijl we dan roepen Allah Akbar'

Zo'n jongen die op het eerste gezicht enkel met zijn dagelijkse beslommeringen bezig is, valt heel snel terug op de dingen die voor hem op het diepste niveau van belang blijken te zijn.

Wil.

14 jan 2022, 23:19

Afbeelding

Voor wie denkt dat de islamitische terreuraanslagen zomaar af en toe plaatsvinden, denk nog maar eens een tweede keer na.
Net zoals in 2020 waren er vorig jaar weer een goede 2.700 aanslagen door ISIS. Dat zijn er iets meer dan 7 per dag. Volgens mij zit er method in this madness.

Naast Isis zijn er nog heel wat andere moslimterroristische bewegingen actief op deze aardbol. Al Qaeda, Al Shabaab en Al Nusra zijn een trio dat zich evenmin onbetuigd laat.

Wil.

17 jan 2022, 21:38

Een 44-jarige Brit, genaamd Malik Faisal Akram, is naar Texas gereisd om daar in een synagoge 4 mensen te gijzelen en te dreigen hen te vermoorden.
Een SWAT-team is de joodse tempel binnengedrongen en heeft de terrorist doorzeefd.

De moslimgemeenschap van Blackburn, waar M.F. Akram vandaan komt, postte kort daarna de volgende boodschap:

Afbeelding

'Moge Allah hem zegenen met de hoogste rang in het paradijs' .

Hieromtrent zou ik graag wat opheldering krijgen. Waarom zou die terrorist de hoogste rang moeten krijgen? Wat heeft hij gepresteerd? Of is het de logische consequentie van zijn daad: iemand die sterft in de strijd voor Allah, is een martelaar en bijgevolg krijgt zo iemand de hoogste rang.

Wil.

18 jan 2022, 10:21

De familie van bovengenoemde moslimterrorist Malik heeft gezegd dat die man "religieus was maar vreedzaam en tolerant". Bovendien was hij nog voorzitter geweest van Raza Masjid, een islamitisch centrum in Blackburn.

Die jongen was ook een actief lid van de Labour Party van Blackburn.

Bron

Wil.

21 jan 2022, 19:30

Zweden heeft een imam op het vliegtuig gezet, zonder retourticket. Zijn eerste stop wordt Turkije en van daar gaat hij verder naar Irak. Hem wordt verweten dat hij kandidaten voor IS heeft geronseld.

In 2019 waren al eens 5 'geestelijken' opgepakt in Zweden en het land uitgezet voor gelijkaardige feiten.

Wil.

27 jan 2022, 10:22

Staatssecretaris Mahdi wil een geradicaliseerde haatprediker het land uitzetten, maar dat lukt hem niet.

Reden? De Raad voor Vreemdelingenbetwistingen vindt dat met de analyses die werden gemaakt in verband met de veroordeling wegens terrorisme geen rekening mag worden gehouden en dus blijft hij (voorlopig) hier.