In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

24 jan 2022, 16:07

Afbeelding

Nu heb ik verdorie eigenlijk ’n veel te lang middagAfbeelding gedaan.
Beetje begrijpelijk is ‘t wel, slecht nachtje achter de rug wat het slapen betrof, dus moest ik nu toch zeker wat inhalen.
Ook wij zitten weer aan ‘t bakkieAfbeelding, oeps.. foutje.. thee voor Afbeelding Gina op deze tijd van de dag.

Ze is trouwens (verschrikkelijk) boos op mij, boos omdat ze er niet in betrokken is, echt totaal van niets wist, met waar ik nu mee bezig ben. Gaat ook wel weer over hoor, tenminste.. hoop ik toch..!
Toen ik gestopt was met roken (2009) Afbeelding had ze ook pas na drie dagen in de gaten dat er iets niet klopte “Wat raar, jouw asbak blijf zo leeg, ben je soms gestopt?”
“Probeer ’t althans” wist ik haar toen alleen maar te melden.

Achteraf bleek het ’n makkie geweest te zijn voor mij, voor haar niet vele jaren later… en heeft er nu nog soms last van dat ze niet meer rookt.

Voor mezelf heb ik eigenlijk, ook weer achteraf, nooit kunnen begrijpen dat ik dat nooit eerder eens even geprobeerd had en gewoon (heel veel) door bleef paffen terwijl ik van alles op de hoogte was wat de gevolgen konden zijn..!
Oei… waar ben ik nu weer mee bezig.. we dwalen af geloof ik, SORRY..! :oops:

Menu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

24 jan 2022, 16:35

nizinnyke schreef:
24 jan 2022, 15:24
(kom ik even gelegen!)
Bij mij altijd Ponneke :wink:

Remie

24 jan 2022, 17:00

grootjegerda schreef:
24 jan 2022, 12:31
Afbeelding
Knussie heeft ook weer eens haar/zijn best voor je gedaan Gerda Afbeelding

Remie

24 jan 2022, 17:13

zonnebloemetje schreef:
24 jan 2022, 11:50
mijn rode kool staat al een goed uur op het vuur en ze ruikt al goed
Als U dat zo schrijft Z-Bloemetje, heb ik ook gelijk die heerlijke reuk in mijn neus, loopt ook gelijk 't water bij mij uit de Afbeelding

Remie

24 jan 2022, 17:26

Bert schreef:
24 jan 2022, 09:37
Puzzel, weer kort van stof vandaag. 😁😁
Ze reageert zelfs al niet meer op vraagjes hier van bijv. An-W en Z-Bloemetje valt mij op Bert. :|

jadi

24 jan 2022, 17:47

Afbeelding
Ik kom nog even een goede avond wensen
De menu: kweetnognie is een lunch bij de Chinees geworden
toedeloe
Tot morgen
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Remie

24 jan 2022, 17:55

jadi schreef:
24 jan 2022, 17:47
De menu: kweetnognie is een lunch bij de Chinees geworden
Sambal bij..?
Was ook niet verkeerd Jadi als je 't nog niet wist..! :wink:

An-W

24 jan 2022, 18:43

Thuis . Nu even koken .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

mama-inge

24 jan 2022, 18:54

Goede kok zo te zien wild flower

Ons menu voor vandaag: aardappels met doperwtjes, worteltjes en een worstje

Remie je maakt ons nu wel erg nieuwsgierig

De afwas is gedaan en we gaan wat tv kijken
Fijne avond

Remie

24 jan 2022, 18:59

mama-inge schreef:
24 jan 2022, 18:54
Remie je maakt ons nu wel erg nieuwsgierig
Geduld Inge, is 'n schone zaak/deugd. :wink:

Lenk

24 jan 2022, 19:07

Zo ik spring nog eens binnen.

Bert waarom ik korte berichten zet, eerlijk als ik een dag niet hebt kunnen meekletsen of lezen kan ik dus niet meer volgen hé. En als ik dan iedereen wil vernoemen wordt dat gewoon te veel voor me. Maar kortere berichten dan puzzel kan ik echt niet hoor :P :P :P :P
Ik heb je nieuwe creatie gezien hoor, is wel mooi vind ik. Heel fijn. Je vorige was ook wel mooi

Remie wat ben jij allemaal aan het uitspoken zeg........ Ik ben jaren geleden ook gestopt met roken, zomaar van de ene op de andere, zonder dat iemand het wist, ja mijn man maar ik had gezegd spreek me er niet over aan ik los het zelf op. En zie 10 jaar laten en ik mis het niet in tegendeel ik ben een anti roker geworden. Bah stinken dat dat doet.

Zonnebloemeke, als je wil had ik ook graag jouw recept voor rode kool. Dat is nu de enigste groenten dat ik niet vers maak. Als ik tijd heb kan ik dat dan ook eens maken

Gisteren een grote pot hutsepot gemaakt. Veel groenten erin en lamsvlees en grote witte bonen mogen niet ontbreken hé. We gaan vanavond ervan eten, een nachtje trekken dan is dat altijd lekkerder hé. Heb daarna nog 4 porties die ik in de diepvries gestoken heb deze ochtend. Voordelen van thuiswerken hé. Alhoewel het ook zijn nadelen heeft. Ik heb daarnet nog mijn mailbox even opgeruimd en alles behandeld.

Jadi Chinese kost vandaag, wat was het als ik zo vrij mag zijn om te vragen? Wij hadden zaterdag Chinees, babi pangang lekker. Wij hebben een hele goede Chinees in het dorp, je proeft echt dat het vers gemaakt is, je merkt dat aan de groenten die zijn lekker knapperig.

An ook gewerkt vandaag las ik

Inge ben je al beter. Ik zie je menu ook voorbij komen, ook lekker. Erwtjes en worteltjes staan hier ook dikwijls op het menu

Ponneke aan de zuurstof las ik, neem voldoende rust hoor en wees maar voorzichtig want met dit koud vochtig weer is het niet voor je denk ik dan maar zo.

De rest van ik vergeten, sorry.

Remie

24 jan 2022, 19:23

Lenk schreef:
24 jan 2022, 19:07
En zie 10 jaar laten en ik mis het niet in tegendeel ik ben een anti roker geworden. Bah stinken dat dat doet
Dat ben ik niet, ieder zijn of haar goesting Lenk is mijn idee, ook totaal geen last als er iemand rookt in mijn omgeving.
Maar de meeste (nog) rokers letten tegenwoordig toch best aardig op dat ze hun omgeving er niet mee belasten dacht ik toch.
Bert

24 jan 2022, 19:25

Hey leuterkes,

er is hier vandaag weer wat afgetetterd....🙄.
Voor wie het niet begrijpt, er hier heel wat gekletst...😁😁
En mijn avond kan weer niet meer stuk, Lenk is terug in haar gewone doen. 😉
Jadi, ik heb nog nooit chinees gegeten. Ik weet dus niet wat ik me daar moet bij voorstellen.
Ik denk dan altijd aan rauwe vis en zo. Maar dat zal waarschijnlijk een verkeerd beeld zijn.
Tja, buiten de Belgische keuken moet ik niet veel hebben. Ook geen wild en geen lams- of kalfsvlees...
Maar dat is uit principe. Pas op, van mij mag iedereen eten wat hij/zij wil hoor.
En drinken doe ik ook al niet, buiten een cola zero....
Wat een saai mens ben ik toch. 🙄🤣🤣
Het is fris aan het worden. Zou het gaan vriezen???? We zien wel.
Allé, tijd om een paar boterhammen naar binnen te werken met wat beleg.
Heb vandaag eens zitten rekenen wat sommige mensen van pensioen hebben met de opslag.
Moeilijk is dat niet hé. Dat van mij klopt in elk geval.🙄😁😁
Met roken ben ik een goede 20 jaar geleden gestopt. En ik kan ook niet meer tegen die geur.
Zo, ik zal er een eind aan breien.

marietteke, Bloemeke, miesje,
ghyra, Lenk, Sita, An-W, jadi,
thijli, mama-inge, grootjegerda,
puzzel, Remie, ponneke......

Tot latersss...

mama-inge

24 jan 2022, 20:11

Lenk, ik ben niet ziek hoor.
De kinderen zijn wat verkouden
Vooral de oudste
Overdag gaat het wel goed met hem, maar tegen de avond merk je dat hij niet echt fit is.

En Remie, ik heb geduld hoor
Al ben ik erg nieuwsgierig

Lenk

24 jan 2022, 20:25

mama-inge schreef:
24 jan 2022, 20:11
Lenk, ik ben niet ziek hoor.
De kinderen zijn wat verkouden
Vooral de oudste
Overdag gaat het wel goed met hem, maar tegen de avond merk je dat hij niet echt fit is.

En Remie, ik heb geduld hoor
Al ben ik erg nieuwsgierig
Oeps te snel gelezen en gatenkaas hersenen. Niet ziek zijn houden zo.