Coronavirus
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Het was iemand die wel 100 handtekeningen per dag moest zetten.
Bij elke nieuwe handtekening, wisselde hij van hand.
Dat deed hij toen al zo'n 25 jaar. Hij had er een soort hobby van gemaakt.
Ook schrijven kon hij zo goed met de linker- als met de rechterhand.
Daar was dan wel hier en daar een klein verschil te merken, maar bij zijn handtekeningen niet.
Oefening baart kunst.
En nu terug naar het (schijnbaar) onuitroeibare Coronavirus.
Dat schijnt ook zowel links als rechts te werken.
Bij elke nieuwe handtekening, wisselde hij van hand.
Dat deed hij toen al zo'n 25 jaar. Hij had er een soort hobby van gemaakt.
Ook schrijven kon hij zo goed met de linker- als met de rechterhand.
Daar was dan wel hier en daar een klein verschil te merken, maar bij zijn handtekeningen niet.
Oefening baart kunst.
En nu terug naar het (schijnbaar) onuitroeibare Coronavirus.
Dat schijnt ook zowel links als rechts te werken.
Laatst gewijzigd door Fazal op 24 jan 2022, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ik vind dat de betogers(sommige)die vaccinatieplicht en dat safe ticket,gewoon misbruiken om ambras,brandstichting en vernielingen te maken,zouden ze het echt zo "plezierig "vinden al ze bij dat crapuul ook de ruiten zouden inslaan, en hun auto in brand steken ,of met nadarafsluiting naar hun familie werpen ."Vrijheid was het codewoord bij de deelnemers. Sommigen zijn tegen alle coronamaatregelen gekant, anderen enkel tegen bepaalde maatregelen zoals de mondmaskerplicht vanaf 6 jaar. Ook het Covid Safe Ticket, de coronapas die bewijst dat je dubbel bent gevaccineerd en die je nodig hebt voor bepaalde dingen, vindt weinig genade bij de betogers."
Het zijn lafaards, die er TE gemakkelijk mee wegkomen,en zelfs geen schaamte kennen om een oude dame in een rolstoel te overvallen, dus waarom loopt die nog vrij
https://www.hln.be/brussel/factcheck-ja ... ~ab87bfa5/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Nee de 8 ministers ,of zijn het er 9 blijven bij hun fantastisch idee,dat vanaf 4 besmette kinderen , heel de klas in quarantaine,zelfs al zijn ze niet zien, en hebben ze geen hoest of koortsDe hele mensheid gaat op een mum van tijd besmet worden. Mijn voorstel was om 'gecontroleerd' de kinderen zichzelf te laten besmetten door in alle scholen gelijktijdig iedereen met elkaar in contact te laten komen in grote, niet goed verluchte ruimtes. Hun ouders zijn jonge mensen en zijn voor meer dan 90% ingeënt in Vlaanderen. De oudsten (de doelgroep van het virus) moeten afgezonderd worden gehouden en elke mogelijke bescherming krijgen.
Benieuwd wat ze met het "broertje "van omikron gaan doen,met open armen ontvangen, of toch maar een vierde prik
https://www.hln.be/buitenland/broertje- ... ~a2e33233/
Alhoewel het WHO, het toch maar een seizoensgriep is, dus kunnen ze nog alle kanten uit.
https://www.hln.be/buitenland/who-einde ... ~af8dbceb/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Hoe zinvol zal die 4e prik zijn?
Na de eerste 2 vaccinaties (dat heette toen volledig gevaccineerd) was de bescherming tegen geïnfecteerd worden door covid gedurende lange tijd heel hoog: dat was gedurende 20 weken.
De booster trekt die bescherming weer omhoog, maar na 10 weken is die dan weer gezakt naar ongeveer 45-50%.
(De bescherming tegen héél ziek worden en moeten opgenomen worden in het ziekenhuis, blijft véél langer op heel hoog niveau. - Zie een vorige posting daarover).
De verwachting is dat een 4e prik nogmaals een kortere bescherming zal bieden tegen geïnfecteerd geraken.
Omikron breekt door de verzwakte beschermingen heen, maar maakt minder erg ziek. Daardoor zal tegen begin maart zowat iedereen in West-Europa in aanraking zijn geweest met omikron. Dat maakt de meesten niet danig ziek, maar geeft wel bescherming tegen nogmaals omikron en ook tegen delta (voor zover nog aanwezig).
Na de eerste 2 vaccinaties (dat heette toen volledig gevaccineerd) was de bescherming tegen geïnfecteerd worden door covid gedurende lange tijd heel hoog: dat was gedurende 20 weken.
De booster trekt die bescherming weer omhoog, maar na 10 weken is die dan weer gezakt naar ongeveer 45-50%.
(De bescherming tegen héél ziek worden en moeten opgenomen worden in het ziekenhuis, blijft véél langer op heel hoog niveau. - Zie een vorige posting daarover).
De verwachting is dat een 4e prik nogmaals een kortere bescherming zal bieden tegen geïnfecteerd geraken.
Omikron breekt door de verzwakte beschermingen heen, maar maakt minder erg ziek. Daardoor zal tegen begin maart zowat iedereen in West-Europa in aanraking zijn geweest met omikron. Dat maakt de meesten niet danig ziek, maar geeft wel bescherming tegen nogmaals omikron en ook tegen delta (voor zover nog aanwezig).

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nogmaals , waar haal je die "fantastische" informatie , en ook die van een vorige posting ?Wil. schreef: ↑24 jan 2022, 16:33Hoe zinvol zal die 4e prik zijn?
-
Betrouwbaar ? Je schrijft hier en in je "vorige post" een pak onwaarheden ....
- het aantal weken klopt niet , het is afhankelijk van leeftijd en gezondheidstoestand.
- dat "Daarna zakt die bescherming snel af." klopt ook niet, integendeel, in het begin dalen de antistoffen sneller dan na een bepaalde periode.
- dat je na "zoveel weken" terug ziek wordt bij een gedaald aantal antistoffen hangt af van hoeveel virusdeeltjes je binnen kreeg. Er bestaat niet bepaald een "drempel" van aantal antistoffen waaronder je ziek wordt en waarboven dan weer niet. Hoe meer antistoffen je hebt opgebouwd, hoe langer het duurt dat die drempel wordt bereikt, en daar kan je niet een aantal weken op plakken - ook niet na een booster.
- mensen die gehospitaliseerd zijn geweest bouwen inderdaad meer antistoffen op , maar die kan je met meer dosissen vaccin ook bereiken.
- Dat T-lymfocieten een "geheugen" zouden hebben voor corona is niet bewezen. Die hebben dat ook niet voor de griepvirussen en voor de rhinovirussen die voor de klassieke verkoudheden verantwoordelijk zijn. Waarom zouden ze dat voor corona wel hebben ?
Deel dit allemaal maar eens aan uw "betrouwbare" bron mee.
En bekijk nog eens intelligent mijn prentje van bijna twee jaar geleden ( 24 mei 2020 )
-
Ik ga voort op deugdelijke wetenschappelijke analyses die een beetje boven het niveau gaan van 'jongens en wetenschap'.
Wat ik heb vermeld is juist. Het is in de praktijk zo bewezen.
Ik ga één van jouw opmerkingen rechtstreeks naar de prullenmand sturen via deze link: https://www.nature.com/articles/s41467-021-22036-z
Een recente studie die in 'Nature' is verschenen: "Exposure to SARS-CoV-2 generates T-cell memory in the absence of a detectable viral infection"
Zie je, FredFlifty, dat is het soort wetenschappelijke geschriften waarin ik mijn gegevens vind en die ik dan gratis op het internet zet. Ter lering ende vermaeck van wie het begeert.
Jouw kennis van batterijen ga ik niet betwisten.
Laatst gewijzigd door Wil. op 24 jan 2022, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Waar ? Wanneer ? Door wie ? Geloof ook niet alles wat in Nature geschreven staat, het is een blaadje dat tot het niveau van onze EOS is weggezakt.
Lees en bestudeer dit eens .... T-lymfocieten worden "geacctiveerd" door de antilichamen, en de antilichamen worden opgebouwd door de B-Lymfocieten. Dit is nog "serieuzere" koek dan het Nature ideetje dat het alleen over T-lymfocieten heeft.
p.s. iemand die "iets" weet over de werking en chemie van batterijen , is doorgaans ook in staat om iets te verstaan van biochemie
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 24 jan 2022, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Genoeg gelachen; nu terug naar serieuze zaken.
De gemiddelde leeftijd van degenen die in het VK aan covid zijn bezweken zonder enige andere onderliggende oorzaak, is ... 82,5 jaar.
Dat heb ik dan weer hier gelezen, Fred.
Daarmee wordt nogmaals duidelijk dat covid een oudemensenziekte is.
De gemiddelde leeftijd van degenen die in het VK aan covid zijn bezweken zonder enige andere onderliggende oorzaak, is ... 82,5 jaar.
Dat heb ik dan weer hier gelezen, Fred.

Lees dit toch maar eens vooraleer uw billen pijn beginnen te doen ..... maar ik vrees dat dit héééél ver je petje te boven gaat. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK26921/ Waarom wilt ge uw meten met iemand die tot zijn 21ste wetenschappelijk onderwezen is geweest ? Ge gaat op geen enkel vlak als eerste over de lijn geraken.Wil. schreef: ↑24 jan 2022, 18:55Genoeg gelachen; nu terug naar serieuze zaken.
Dat heb ik dan weer hier gelezen, Fred.![]()
-
Duh! Een beetje googelen kan alleman, Fred.
Hoeveel je naar school bent gegaan, speelt hier geen rol. Het gaat hem om de kwaliteit van de argumenten die je naar voor brengt en op dat vlak vallen er nogal wat steken.
Hoe lang brandt zo'n lampje van 30 W weer met 1 kg waterstof, wetenschappelijk onderwezene?
Wat zei je daar weer? 'op geen enkel vlak als eerste over de lijn geraken' ??

Hoeveel je naar school bent gegaan, speelt hier geen rol. Het gaat hem om de kwaliteit van de argumenten die je naar voor brengt en op dat vlak vallen er nogal wat steken.
Hoe lang brandt zo'n lampje van 30 W weer met 1 kg waterstof, wetenschappelijk onderwezene?
Wat zei je daar weer? 'op geen enkel vlak als eerste over de lijn geraken' ??

Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
https://www.demorgen.be/nieuws/zo-groot ... gle.com%2F
Ze zijn nu 'eindelijk' op zoek naar middelen om uit de hand lopende betogingen te bestrijden!?
Steek de betrapten allemaal minstens voor een weekje, in een zaaltje zondfer vensters, zonder licht, zonder eten en zonder drinken, en met een zwaar gebarricadeerde stalen deur!
Dat ze elkaars bloed drinken, elkaar opvreten, en zich wassen in hun eigen urine!
Oftewel dient er met scherp worden geschoten! Voilà, opgelost!
Ze zullen zich wel inhouden de volgende keer!
En daarbij ..., wat is er eigenlijk nog 'nieuws' te vertellen over dat verdomde virus?
Vandaag zijn er bvb 3038 gevallen, morgen 3037 (joepie), maar overmorgen zijn er 3039 (aiaiaiai).
So what!???
Ze zijn nu 'eindelijk' op zoek naar middelen om uit de hand lopende betogingen te bestrijden!?
Steek de betrapten allemaal minstens voor een weekje, in een zaaltje zondfer vensters, zonder licht, zonder eten en zonder drinken, en met een zwaar gebarricadeerde stalen deur!
Dat ze elkaars bloed drinken, elkaar opvreten, en zich wassen in hun eigen urine!
Oftewel dient er met scherp worden geschoten! Voilà, opgelost!
Ze zullen zich wel inhouden de volgende keer!
En daarbij ..., wat is er eigenlijk nog 'nieuws' te vertellen over dat verdomde virus?
Vandaag zijn er bvb 3038 gevallen, morgen 3037 (joepie), maar overmorgen zijn er 3039 (aiaiaiai).
So what!???
Laatst gewijzigd door Fazal op 24 jan 2022, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.