In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

26 jan 2022, 05:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

26 jan 2022, 06:05

nizinnyke schreef:
26 jan 2022, 00:24
@Remie ben jij diabeet dan? Maar je pakt het goed op, chapeau!
Ja Ponneke, geworden door een Whipple-operatie in 2004.
Dank U. :D

Remie

26 jan 2022, 06:30

Afbeelding

Het is woensdag hè, dus is dit manneke weer ’t hulpje in de huishouding deze ochtend, waaronder ook dat ik met deAfbeeldingin rondte moet gaan van ons sobere paleisje in opdracht van Afbeelding Gina .

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

26 jan 2022, 06:53

mama-inge schreef:
25 jan 2022, 19:12
Remie, puzzel gemaakt, leuk winters plaatje
Leuk Inge bedankt, we zien dat graag, alle deelnemers bedankt natuurlijk..! :wink:
Alleen nu klopt het plaatje soms niet erg met wat het weer betreft. :(

Ik maak de puzzeltjes ±60 dagen vooruit, dus komt het soms net weleens anders over.. maar daar treuren we niet om toch...... :|

We zijn al met 'n leuk koppeltje die regelmatig het puzzeltje leggen. :D
Bert

26 jan 2022, 09:01

Ik dacht zo, ik houd het kort vandaag.......puzzel niet gezien?
Remie, uw puzzel, is dat een hint voor mij dat ik eens meer een trui moet aantrekken???😁
Lenk, ik heb ook nog een platenspeler. Komt weer in de mode vinyl!
Ik kom straks wel terug, eerst even de telefoon overnemen van ons Carine.
Schijnt dat het voor mij is.

Remie

26 jan 2022, 09:43

Bert schreef:
26 jan 2022, 09:01
puzzel niet gezien?
Remie, uw puzzel, is dat een hint voor mij dat ik eens meer een trui moet aantrekken???😁
Ook Afbeeldingstukje kan ziek zijn of worden Bert.

Zeker geen hint Bert wat de trui betreft, ik ben niet zo van dat betuttelen, doe lekker wat 't beste bij U past.

Tegenwoordig hoor je niet anders in de media, u moet zo of u moet dit, niet goed, wel goed, de jeugd krijgt verdorie tegenwoordig zelf niet eens de kans om zelf nog even na te denken wat goed of slecht zou kunnen zijn, alles wordt voorgekauwd..!
Nou, en nu ga ik weer verder om mijn opdrachten uitgevoerd te krijgen.. Afbeelding
Bert

26 jan 2022, 09:50

Wonderen bestaan nog. Was een telefoongesprek van een half uur met een medewerkster van Luminus.
Ik heb zelf zeker 3 keer getelefoneerd en na een uur wachten nog niemand kunnen spreken en de lijn werd dan verbroken. En op e-mails reageren ze niet, heb er zeker 10 gestuurd. Ook niet op hun eigen formulieren die men online kan invullen. Alleen telefonisch! Maar dan nemen ze niet op...
Ze belden mij nu zelf op, wat ik dus helemaal niet verwacht had. Ik was naar hen verhuisd daar Watz failliet was.
Maar goed nieuws was het niet. Niets is opgelost want ze hebben mijn contract geannuleerd eind december en ik was nog maar pas een week klant. En ze kunnen dit niet terug activeren.
Ben nog blij dat ik daar geen klant meer ben! Slechte klantendienst.
Mega deed het nog slechter, die stuurden een factuur en ik was er geen klant. Dan begint de miserie pas!
Maar geen nood, ik ben niet bij de pakken blijven zitten en heb reeds 2 weken een andere energie leverancier
met een goede klantendienst waar ze steeds vriendelijk en behulpzaam zijn.
Normaal gezien is de miserie nu definitief gepasseerd. Zou beginnen tijd worden, is al van 21 december aan de gang! En dan zeggen ze dat je moet kalm blijven als je in het ziekenhuis terecht komt? Grrr....
Soit, ik hoef me niet druk meer te maken. Sorry dat ik jullie daar mee lastig val maar ik moest ergens mijn ei kwijt...🙄😁
Op naar betere dagen...

An-W

26 jan 2022, 09:55

Remie schreef:
25 jan 2022, 23:21
nizinnyke schreef:
25 jan 2022, 23:04
Met aan m'n koffie "leuteren" is een zeer gekende uitdrukking bij ons voor genietend slurpen :mrgreen:
Hier in Nederland kennen wij wel ( sinds 1906 blijkbaar :P ) koffie ( of thee ) leuten :mrgreen:

https://www.ensie.nl/woordenboek-van-po ... uik/leuten
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
Bert

26 jan 2022, 09:55

Remie schreef:
26 jan 2022, 09:43

Tegenwoordig hoor je niet anders u moet zo of u moet dit

Nou, en nu ga ik weer verder om mijn opdrachten uitgevoerd te krijgen..
🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Remie

26 jan 2022, 10:02

Bert schreef:
26 jan 2022, 09:50
Soit, ik hoef me niet druk meer te maken.
'k Ben blij voor u Bert Afbeelding

An-W

26 jan 2022, 10:20

Goedemorgen allemaal ,

Vriend van ons ( 62 jaar oud en wel 3x gevaccineerd ) test net positief op corona met zelftest .
Hij gaat nu naar GGD voor PCR test .
Zijn vrouw ( was gisterochtend nog bij mij op de koffie ) test vooralsnog negatief met de zelfstest .
Ik hoop dat ze ons niet heeft besmet ( kan toch niet als ze negatief is ? hoop ik :mrgreen: ).

Bert , fijn dat je nu een goede energieleverancier hebt gevonden , scheelt een hoop stress .

Remie , de jeugd kan volgens mij prima nadenken .
Succes met je Afbeelding

Miesje en Z'bloemeke , ik ben gek op 2e hands winkeltjes ( daarom werk ik daar ook in :mrgreen: )
Mijn oudste dochter houdt ook daarvan .
Wij doen vaak samen een rondje van 10 km langs verschillende :D

Inge , ik moest ook gelijk aan omikron denken hoor . Hoor hier nu veel om me heen mensen die eerst negatief testen met de zelftest , na 2 dagen knal positief blijken . Kijk maar uit !

Lenk , dat klinkt als een heerlijk veilig nestje voor jou bruintje . De hond van mijn dochter doet dat ook , eerst je aankijken en dan in zijn bench kruipen , met zijn koppie voor de uitgang je wel in de gaten houden haha.

Ponneke met slaapmutsje :lol: Afbeelding

Wij gaan denk ik straks naar de Waterleiding duinen , als er niets tussen komt .

Fijne dag allemaal en toedeloeee

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

jadi

26 jan 2022, 10:21

Afbeelding
Zo eentje om een goed humeur te krijgen. :D
Goede morgen , toch een ander weertje hé vandaag
Droog, niet te koud, minder grijs nu nog wachten op wat zon. Maar denk dat het niet voor vandaag zal zijn.

Er moet iets van mijn hart.
Deze morgen bracht de postbode een brief van het oogfonds. Je weet wel zo'n brief om geld te storten waar men hondjes opleid voor mensen die blind zijn.
Elk jaar zit er een geschenk bij. Dit jaar was de brief open, en waren de tuin handschoentjes met een koddige hondenkop er uit gehaald. Wie doet dat nu. Ik vind dit zo laag bij de grond.
Het gaat voor mij niet over dat geschenk maar principe kwestie.
Zo, . . .zucht . . ik ben blij het eens te kunnen zeggen . punt.

En nu schoenen aan , en naar de bank. Het lukt ons niet om aan home banking te doen..Dus dit moet ook recht getrokken worden.
En ja daarna een koffietje gaan drinken natuurlijk, we zijn dan ter plaatse al
* Bert Al gans de week probeert een callcenter van Lumineus ons te bereiken.Gisteren op de middag nam ik tel. op. Het was om onze heel goeie voorwaarden te geven OP ONS OUD ADRES .Om te beginnen wij waren niet bij hen, we waren bij Engie en zijn intussen al aan ons 3de jaar begonnen hier op het appartement.
Bert het bijzonderste is dat het nu eindelijk O.K. is voor je
Fijne middag allen
toedeloe
menu: zoetzure kip (restje uit de diepvries gehaald) met rijst
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Bert

26 jan 2022, 10:36

jadi schreef:
26 jan 2022, 10:21

Elk jaar zit er een geschenk bij. Dit jaar was de brief open, en waren de tuin handschoentjes met een koddige hondenkop er uit gehaald. Wie doet dat nu. Ik vind dit zo laag bij de grond.

* Bert Al gans de week probeert een callcenter van Lumineus ons te bereiken.Gisteren op de middag nam ik tel. op. Het was om onze heel goeie voorwaarden te geven OP ONS OUD ADRES .Om te beginnen wij waren niet bij hen, we waren bij Engie en zijn intussen al aan ons 3de jaar begonnen hier op het appartement.

Jadi, ik heb in de familie een ex postbode. Je zou die eens moeten horen vertellen!!!!
Wat er daar allemaal verdwijnt, dat kan een mens zich niet voorstellen. En tussen de verzender en de ontvanger zit enkel de post hé.

Die telefoontjes van Luminus, komen idd van een callcenter. En blijkbaar zit jullie nieuw adres nog niet in hun databank (god weet waar ze die allemaal halen, duizenden nummers) en weten ze niet eens dat jullie verhuisd zijn. Maar ze bellen gewoon ganse dagen de mensen op om klant te worden.
Zogezegd met goede voorwaarden. Die voorwaarden moet je met een korreltje zout nemen.
Zeker niet op ingaan!!!!

zonnebloemetje

26 jan 2022, 11:09

hallooooo een goeie morgen leutertjes allemaal

efkes in de rapte want er moeten nog boodschappen gedaan worden voor de middag
en er is hier al zooooo veel geschreven vandaag dat ik nu geen tijd heb om op iedereen te antwoorden
maar de dag is nog lang hé :lol:

allé ik ben er mee weg sè
tot later

daaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***