OS gewijzigd?
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Sinds enkele dagen is er iets aan de hand met mijn pc. Het lijkt alsof het OS gewijzigd is, maar verschillende zaken werken niet meer.
Het scherm doet me denken aan wat ik van Win11 zag in een paar tijdschriften. Grijs, met links een paar knoppen. Als je boven op een knop drukt, verschijnen alle geïnstalleerde programma's in het midden.
Maar als ik naar Winver kijk, dan staat daar nog steeds Windows 10.
Is dat nu een stuk van Win11 (probeerversie?) of een weinig geslaagde update?
Kan ik die verwijderen en terug naar de vorige versie?
Zaken die ik veel gebruikte en die niet meer werken zijn bijv. knipprogramma, zoeken, enz.
Ik wilde een afbeelding van mijn scherm toevoegen, maar dat werkt natuurlijk niet.
Het scherm doet me denken aan wat ik van Win11 zag in een paar tijdschriften. Grijs, met links een paar knoppen. Als je boven op een knop drukt, verschijnen alle geïnstalleerde programma's in het midden.
Maar als ik naar Winver kijk, dan staat daar nog steeds Windows 10.
Is dat nu een stuk van Win11 (probeerversie?) of een weinig geslaagde update?
Kan ik die verwijderen en terug naar de vorige versie?
Zaken die ik veel gebruikte en die niet meer werken zijn bijv. knipprogramma, zoeken, enz.
Ik wilde een afbeelding van mijn scherm toevoegen, maar dat werkt natuurlijk niet.
Jawatte
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
kijk dan eens welke en wanneer de laatste update voor Windows geinstalleerd is.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
-
Bij Windows updates in Instellingen vind ik slecht nieuws:
"Uw PC is niet bijgewerkt
"Laatst gecontroleerd: vandaag 15:02
"Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes.
Als ik klik op "Naar updates zoeken" komt juist dezelfde melding terug.
Een datum voor laatste update zie ik niet.
Een onderbroken Windows 11 installatie?
Kan ik dat terugdraaien? Vragen ze geen toestemming om 11 te installeren?
"Uw PC is niet bijgewerkt
"Laatst gecontroleerd: vandaag 15:02
"Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes.
Als ik klik op "Naar updates zoeken" komt juist dezelfde melding terug.
Een datum voor laatste update zie ik niet.
Een onderbroken Windows 11 installatie?
Kan ik dat terugdraaien? Vragen ze geen toestemming om 11 te installeren?
Jawatte
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Je loopt ver achter met je updates.
Ondertussen is er al versie 20H2, 21H1 en 21H2 gepasseerd.
Ik raad je aan om via de Media Creationtool de laatste versie te installeren 21H2.(dat is geen Windows 11)
Dat kan meer dan drie uur duren, zelfs langer, tot 6 a 7 uur. Te zien hoe sterk je pc is en hoeveel Ram geheugen je hebt.
https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10
Klik op deze knop op de pagina en start daarna de installatie.
Klik op deze pc nu bijwerken en geen installatiebestand maken voor een andere computer.
Zeer belangrijk: klik wel aan tijdens de installatie Windows 10 installeren met behoud van apps en bestanden Anders ben je alles kwijt.

Deze installatie niet onderbreken.
Ondertussen is er al versie 20H2, 21H1 en 21H2 gepasseerd.
Ik raad je aan om via de Media Creationtool de laatste versie te installeren 21H2.(dat is geen Windows 11)
Dat kan meer dan drie uur duren, zelfs langer, tot 6 a 7 uur. Te zien hoe sterk je pc is en hoeveel Ram geheugen je hebt.
https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10
Klik op deze knop op de pagina en start daarna de installatie.
Klik op deze pc nu bijwerken en geen installatiebestand maken voor een andere computer.
Zeer belangrijk: klik wel aan tijdens de installatie Windows 10 installeren met behoud van apps en bestanden Anders ben je alles kwijt.

Deze installatie niet onderbreken.
-
Bedankt Sacho,
Als ik het goed begrijp naar die groene link gaan en uitvoeren wat daar uitgelegd staat.
Maar als het zo lang duurt kan ik dit nu niet doen. Ik heb mijn (gehandicapte) pc de volgende dagen absoluut nodig.
Ik kom dan terug als ik zo ver ben.
Nogmaals bedankt,
cappa
Als ik het goed begrijp naar die groene link gaan en uitvoeren wat daar uitgelegd staat.
Maar als het zo lang duurt kan ik dit nu niet doen. Ik heb mijn (gehandicapte) pc de volgende dagen absoluut nodig.
Ik kom dan terug als ik zo ver ben.
Nogmaals bedankt,
cappa
Jawatte
-
Operatie gelukt.
Na 2 à 3 uren een nieuw OS. Prima in orde. Alle apps en persoonlijke documenten behouden.
Op zeker ogenblik wel een spannend moment. Met de installatie op 87% ging de teller zo'n 15 à 20 minuten niet meer verder omhoog. Ik vreesde al dat de boel vastgelopen was. Maar het kwam goed.
Sancho, in elk geval hartelijk bedankt voor de begeleiding.
Maar nog een vraagje.
Ik had de indruk dat het een mislukte update naar Windows 11 betrof. Mijn pc is inderdaad (nog) niet geschikt voor Win11. Maar kun je die update niet tegenhouden? Of kan het anders terug gebeuren?
Na 2 à 3 uren een nieuw OS. Prima in orde. Alle apps en persoonlijke documenten behouden.
Op zeker ogenblik wel een spannend moment. Met de installatie op 87% ging de teller zo'n 15 à 20 minuten niet meer verder omhoog. Ik vreesde al dat de boel vastgelopen was. Maar het kwam goed.
Sancho, in elk geval hartelijk bedankt voor de begeleiding.
Maar nog een vraagje.
Ik had de indruk dat het een mislukte update naar Windows 11 betrof. Mijn pc is inderdaad (nog) niet geschikt voor Win11. Maar kun je die update niet tegenhouden? Of kan het anders terug gebeuren?
Jawatte
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
Het zou mij verwonderen dat je een update voor win11 ontvangt als uw pc daar niet voor geschikt is.
Als je die update nog eens aangeboden krijgt kan je dan daarover eens een printscreen plaatsen ?
Als je die update nog eens aangeboden krijgt kan je dan daarover eens een printscreen plaatsen ?
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
Inderdaad, Windows Old:
grootte 19.5 GB
grootte op de schijf 14.6 GB
Ik weet niet of het met Win11 te maken had.
Ik had ineens een iets grijzer beginscherm en de pictogrammen waren helemaal anders, plaatsing en inhoud.
Om bijvoorbeeld alle apps te zien moest ik links bovenaan het derde van drie pictogrammen onder een aanklikken. En dan verschenen alle apps in 't groot centraal op het scherm. Zo waren er nog andere zaken die me deden denken aan Win11 zoals beschreven in een review.
Maar op het update-scherm stond in rode letters dat ik ver achterstond in de updates, en ik kon niet meer updaten.
Win11 zou niet gaan op deze pc, o.m. omdat ik nog geen uefi heb. Dat kun je tegenwoordig aanpassen, las ik, maar dat zal nog wat moeten wachten.
Maar aangeboden heb ik Win11 niet gekregen. Het was 's morgens ineens boenk, alles anders en geen updates meer mogelijk.
grootte 19.5 GB
grootte op de schijf 14.6 GB
Ik weet niet of het met Win11 te maken had.
Ik had ineens een iets grijzer beginscherm en de pictogrammen waren helemaal anders, plaatsing en inhoud.
Om bijvoorbeeld alle apps te zien moest ik links bovenaan het derde van drie pictogrammen onder een aanklikken. En dan verschenen alle apps in 't groot centraal op het scherm. Zo waren er nog andere zaken die me deden denken aan Win11 zoals beschreven in een review.
Maar op het update-scherm stond in rode letters dat ik ver achterstond in de updates, en ik kon niet meer updaten.
Win11 zou niet gaan op deze pc, o.m. omdat ik nog geen uefi heb. Dat kun je tegenwoordig aanpassen, las ik, maar dat zal nog wat moeten wachten.
Maar aangeboden heb ik Win11 niet gekregen. Het was 's morgens ineens boenk, alles anders en geen updates meer mogelijk.
Jawatte