Coronavirus
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Dit is voor de omikron variant ook zo geweest zijn. Veel ziekenhuisopnames die starten vanuit een andere ziekte of ongeval en bij testen corona zieken worden ! Nu brengt men dit uit omdat het in het omikron plaatje past want deze komen, volgens de experten, bijna niet meer op de IC terecht dus moet men het nu maar zo opblazen ! Trouwens; dat de operatiezalen dicht zijn komt niet door de zieken die binnen komen maar door personeelstekort in de ziekenhuizen ! Dus stop de onzin !
Spinnst du oder was
-
ferre10 - Lid geworden op: 19 jan 2005, 19:08
het lijkt wel dat iedereen de omikron beschouwd als een griepje
.
als ge er een volle week zo ziek kunt van worden dat ge misschien toch naar het zieken huis moet voor een week of 2 en dan op gepensioneerde leeftijd nog is een week of 3 nodig hebt om verder thuis te herstellen en terug op krachten te komen , ben ik toch nog altijd heel voorzichtig. eerlijk gezegd : ik ben er nog steeds doodsbang van
en ik denk dat ik niet alleen ben.
grtz
ferre
als ge er een volle week zo ziek kunt van worden dat ge misschien toch naar het zieken huis moet voor een week of 2 en dan op gepensioneerde leeftijd nog is een week of 3 nodig hebt om verder thuis te herstellen en terug op krachten te komen , ben ik toch nog altijd heel voorzichtig. eerlijk gezegd : ik ben er nog steeds doodsbang van
grtz
ferre
Mini Mac 2 -2024.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wel Ferre, jij mag heel bang zijn, maar van een serieuze griep lig je ook een volle week strijk. Je hebt dan het gevoel dat het helemaal gedaan is. Dát is de griep. In 2018 stierven er twee weken aan een stuk elke dag zo'n 140 mensen aan de griep.
Niemand heeft je toen doodsbang gemaakt. Maar toch was het risico aanwezig.
Niemand heeft je toen doodsbang gemaakt. Maar toch was het risico aanwezig.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Je kunt nog altijd de puntjes niet verbinden, hé?Fred1950 schreef: ↑26 jan 2022, 09:11En is het probleem dan opgelost ? Iemand die besmet geraakt en geneest, kan na een maand terug besmet geraken en terug het virus doorgeven. Sommigen zullen er wat ziekjes van worden en thuis moeten uitzieken. Dan kom je tot toestanden zoals vandaag waar er tot 10 % uitval is in bedrijven en dienstensectoren, en die nog amper kunnen functioneren. Gevolg is ook dat we terug een "platform" met een hoog continu aantal besmettingen per dag gaan kennen zoals we dat hier in januari-februari-maart en juli -augustus-september van 2021 hebben gekend. Het virus heeft dat graag, en omwille van het hoog aantal besmettingen verhoogt dit de kans op mutaties.
Iedereen moet het zich ook eigen maken om FFP2 maskers te dragen. Dat is een éénmaiige kost omdat ge die met alcohol kunt ontsmetten en niet hoeft weg te werpen.
De natuurlijke immuniteit blijft een paar maanden na elkaar aanwezig. Die is zelfs beter dan vaccinatie. Dat heb ik op een vorige blz. aangetoond.
Wie ga je nog besmetten wanneer iedereen ermee in aanraking is geweest en dus antistoffen heeft?
Hans Kluge, topman van de WHO voor corona, zegt hetzelfde.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Langer zelfs, maar die is niet absoluut. Je kan met je "immuniteit" na een besmetting er terug wat ziekjes van worden en zelfs een paar dagen koorts maken. Op dat moment ben je besmettelijk voor anderen , en kan je een gelijkaardig "immuun" geval terug besmetten die ook efkens ziek kan worden. Als die andere persoon ook nog "toevallig" een klassieke snotvalling of een darmontsteking of wat dan ook heeft, zullen de gevolgen erger zijn.
In feite kan je een herbesmetting telkens als een "booster" beschouwen. En het feit dat je dan maar een paar dagen besmettelijk als "immuun" geval bent i.p.v. een week , wordt de kans dat je iemand anders besmet ook kleiner. Daardoor zou de R waarde moeten dalen en uiteindelijk het virus moeten uitsterven ( weliswaar na maanden ... )
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Larie, het lichaam is sterker dan u denkt, ze hebben een "virus " geheugen,beter dan een wisser, en nu iedereen al 2 vaccins gehad heeft, en nog een boosterprik,en dan ook nog een besmet is dan denk ik dat 99% al antistoffen tegen het virus heeft, en anders is al die brol die ze ons ingespoten hebben nefast voor het lichaam en hebben ze een kartonnen schild gecreëerd.Fred1950 schreef: ↑26 jan 2022, 11:26Langer zelfs, maar die is niet absoluut. Je kan met je "immuniteit" na een besmetting er terug wat ziekjes van worden en zelfs een paar dagen koorts maken. Op dat moment ben je besmettelijk voor anderen , en kan je een gelijkaardig "immuun" geval terug besmetten die ook efkens ziek kan worden. Als die andere persoon ook nog "toevallig" een klassieke snotvalling of een darmontsteking of wat dan ook heeft, zullen de gevolgen erger zijn.
In feite kan je een herbesmetting telkens als een "booster" beschouwen. En het feit dat je dan maar een paar dagen besmettelijk als "immuun" geval bent i.p.v. een week , wordt de kans dat je iemand anders besmet ook kleiner. Daardoor zou de R waarde moeten dalen en uiteindelijk het virus moeten uitsterven ( weliswaar na maanden ... )
https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf
maar.......
Ze gaan het moeilijk krijgen, het broertje van omnikron is de nieuwe coronatelg BA.2.En ondertussen is er in de ziekenhuizen nog altijd geen probleem.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01/26 ... u-al-over/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dat zal wel zo zijn , maar die antistoffen blijven niet bestaan voor de rest van de tijd die je hier op aarde rond crosst. Dat "virus" geheugen lijdt als het ware aan dementie.
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Tokio Larie wat je nu typt .
Als je corona hebt gehad gelijk welke variant , kun je na zes maanden terug besmet geraken .
Vraagt dat maar eens aan uwe huisarts .
En is te zien of je hoog risico was op moment van besmetting .
Dat is idem met vaccinatie ook . Na gemiddeld 10 weken zakt dat ook .
Neen mijn vraag is wat zijn ze van plan met de vierde inspuiting .
Of moeten ze geld verdienen overheid en hun stock kwijt geraken .
Moeten telkens bijwerken want varianten zijn nooit zelfde .( Vaccin)
Is niemand weet wat er in de vaccin zit ( of we oude versie krijgen of vernieuwde vaccin )
daar hebben we raden naar .
Als je corona hebt gehad gelijk welke variant , kun je na zes maanden terug besmet geraken .
Vraagt dat maar eens aan uwe huisarts .
En is te zien of je hoog risico was op moment van besmetting .
Dat is idem met vaccinatie ook . Na gemiddeld 10 weken zakt dat ook .
Neen mijn vraag is wat zijn ze van plan met de vierde inspuiting .
Of moeten ze geld verdienen overheid en hun stock kwijt geraken .
Moeten telkens bijwerken want varianten zijn nooit zelfde .( Vaccin)
Is niemand weet wat er in de vaccin zit ( of we oude versie krijgen of vernieuwde vaccin )
daar hebben we raden naar .
-
_Jos_ - Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13
Het wordt misschien eens tijd voor een eindconclusie.
Het virus zou allang uitgedoofd zijn als iedereen een tijd in totale isolatie had gezeten, wat dus nooit gaat gebeuren.
Nu hebben we hoerenchance met die omikron die zeer besmettelijk en minder ziekmakend is.
Als iedereen nu binnen een korte tijdspanne omikron krijgt, zijn we misschien met z'n allen beschermd, wat dus ook nooit gaat gebeuren.
Maw we kunnen hier nog lang over filosoferen, het blijft koffiedik kijken wat betreft het verdere verloop op lange termijn.
Dus hopen, vooral hopen dat...
Het virus zou allang uitgedoofd zijn als iedereen een tijd in totale isolatie had gezeten, wat dus nooit gaat gebeuren.
Nu hebben we hoerenchance met die omikron die zeer besmettelijk en minder ziekmakend is.
Als iedereen nu binnen een korte tijdspanne omikron krijgt, zijn we misschien met z'n allen beschermd, wat dus ook nooit gaat gebeuren.
Maw we kunnen hier nog lang over filosoferen, het blijft koffiedik kijken wat betreft het verdere verloop op lange termijn.
Dus hopen, vooral hopen dat...
-
Nieuwe bevindingen rond Omikron:
kinderen en jongeren die besmet raken met omikron na vaccinatie hebben net evenveel virale lading in hun lichaam als kinderen die niet gevaccineerd waren en ook omikron besmetting doormaakten.
Wat wil dat zeggen?
De fabel dat kinderen via een vaccinatie hun grootouders helpen beschermen tegen omikron, is niet meer dan dat: een fabel.
De overheid en de 'kenners' zouden vanaf nu dus moeten ophouden om die onzin te verspreiden.
Bron
kinderen en jongeren die besmet raken met omikron na vaccinatie hebben net evenveel virale lading in hun lichaam als kinderen die niet gevaccineerd waren en ook omikron besmetting doormaakten.
Wat wil dat zeggen?
De fabel dat kinderen via een vaccinatie hun grootouders helpen beschermen tegen omikron, is niet meer dan dat: een fabel.
De overheid en de 'kenners' zouden vanaf nu dus moeten ophouden om die onzin te verspreiden.
Bron

Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Wil 100% GELIJK
Mogen gaan zwijgen op tv en media .Bescherming grootouders
Trouwens 102 scholen gesloten bewijst toch genoeg .
Op zes weken tweemaal besmet de kinderen plus gevaccineerd .
En één kind is hoog risico .
De ouders zijn nu ook besmet eerste keer niet en ook beide 2 vaccins plus boosterprik gehad .
Kliniek al gedeelte moeten sluiten 220 besmettingen personeel .
Mogen gaan zwijgen op tv en media .Bescherming grootouders
Trouwens 102 scholen gesloten bewijst toch genoeg .
Op zes weken tweemaal besmet de kinderen plus gevaccineerd .
En één kind is hoog risico .
De ouders zijn nu ook besmet eerste keer niet en ook beide 2 vaccins plus boosterprik gehad .
Kliniek al gedeelte moeten sluiten 220 besmettingen personeel .
Laatst gewijzigd door Golf 5 op 26 jan 2022, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik hoorde en zag Van Gucht in de "Afspraak" van vandaag iets gelijkaardigs beweren. Dit klopt dus niet ! Stuur uw "betrouwbare bron" en Van Gucht best maar eens volgende link https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK26921/ ter studie door. Van Gucht had beter dierenarts gebleven in plaats van bij Sciensano te gaan werken.
Ja , wat wil dat eigenlijk zeggen ? Dat wil zeggen dat iedereen even erg besmet kan geraken en het virus kan doorgeven. De "hoeveelheid" virale lading hangt puur af van hoe het contact met de besmette persoon of personen is verlopen. Het verschil tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden is dat bij gevaccineerden het virus minder lang aanwezig is ( wat ik al geschreven heb als 2 dagen besmettelijk bij gevaccineerden en 7 dagen bij niet gevaccineerden --- beide getallen zijn richtwaarden )
Dit is uiteraard geen fabel , ge moet dat zien in het perspectief van hoeveel dagen per week die kinderen hun grootouders gaan bezoeken. Als ze die alle dagen zien is de kans op besmetting bij zowel gevaccineerden als bij niet gevaccineerden 100 %. Als een niet gevaccineerde ze één keer per week ziet , dan blijft die kans OOK 100 % ( 7 dagen op 7 besmettelijk ). Als een gevaccineerd kind ze één keer in de week ziet daalt de kans al tot 28,5 % ( 2 dagen op zeven besmettelijk ).
-
Dat is wat de Chinezen met hun virus-nul-tolerantie nog steeds praktiseren. Voor 't ogenblik hebben ze nog steeds zowat 150 nieuwe besmettingen per dag. Bron ? Mensen die het land besmet binnenkomen , en wellicht ook geïmporteerde bevroren voeding.
-
Neen, Sof, je bent niet mee met de recentste gegevens. Ik heb je de link gegeven, maar ik vrees dat het boven je petje gaat. Je bent immers heel goed wanneer het over batterijen gaat. Maar hier hebben we het niet over de 12 V of 24 V bakjes.Fred1950 schreef: ↑26 jan 2022, 21:32
Ik hoorde en zag Van Gucht in de "Afspraak" van vandaag iets gelijkaardigs beweren. Dit klopt dus niet ! Stuur uw "betrouwbare bron" en Van Gucht best maar eens volgende link https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK26921/ ter studie door. Van Gucht had beter dierenarts gebleven in plaats van bij Sciensano te gaan werken.Hij is trouwens verre van een klinisch bioloog of infectioloog.
[/quote] Lezen zeg ik je! Behoud je eigen fantasieën voor je garage waar je dingen doet waar je goed in bent. Bedenk ook dat de spelregels voor omikron anders zijn dan voor alfa of delta.Ja , wat wil dat eigenlijk zeggen ? Dat wil zeggen dat iedereen even erg besmet kan geraken en het virus kan doorgeven. De "hoeveelheid" virale lading hangt puur af van hoe het contact met de besmette persoon of personen is verlopen. Het verschil tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden is dat bij gevaccineerden het virus minder lang aanwezig is ( wat ik al geschreven heb als 2 dagen besmettelijk bij gevaccineerden en 7 dagen bij niet gevaccineerden --- beide getallen zijn richtwaarden )
Begrijpend lezen, Fredje! We hebben het over de virale lading van iemand die besmet geworden is. Niet over die van 'de besmetter'.
Lees het verslag waarnaar ik gelinkt heb.![]()
Dit is uiteraard geen fabel , ge moet dat zien in het perspectief van hoeveel dagen per week die kinderen hun grootouders gaan bezoeken. Als ze die alle dagen zien is de kans op besmetting bij zowel gevaccineerden als bij niet gevaccineerden 100 %. Als een niet gevaccineerde ze één keer per week ziet , dan blijft die kans OOK 100 % ( 7 dagen op 7 besmettelijk ). Als een gevaccineerd kind ze één keer in de week ziet daalt de kans al tot 28,5 % ( 2 dagen op zeven besmettelijk ).De fabel dat kinderen via een vaccinatie hun grootouders helpen beschermen tegen omikron, is niet meer dan dat: een fabel.
I

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.