Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

26 jan 2022, 22:03

E.T. schreef:
26 jan 2022, 21:53
Zowel gevaccineerde als niet-gevaccineerde kinders kunnen hun (groot)ouders besmetten, dus versoepelen de quarantaine maatregelen in de scholen zodat de kans dat ze daar COVID oplopen vergroot 8O :oops: :mrgreen:
.... en terug schoon schip houden in de RVT's zoals dat begin 2020 is gebeurd. Dat drukt de pensioenkosten en ziekenkosten, tot groot jolijt van onze rechtse "vrienden" .

Fred1950

26 jan 2022, 22:07

Wil. schreef:
26 jan 2022, 22:02
.....
Neen, Sof, je bent niet mee met de recentste gegevens. Ik heb je de link gegeven, maar ik vrees dat het boven je petje gaat. Je bent immers heel goed wanneer het over batterijen gaat. Maar hier hebben we het niet over de 12 V of 24 V bakjes.
....
Straf tegenargument .... :roll:

Gij snapt dus niets van wat er geschreven staat in de link die ik je voorschotelde. Je hoeft hier geen batterijen bij te sleuren , hou jij het maar best bij de Islam, daar ben jij dan hééél straf in.
Lezen zeg ik je! Behoud je eigen fantasieën voor je garage waar je dingen doet waar je goed in bent. Bedenk ook dat de spelregels voor omikron anders zijn dan voor alfa of delta.
Wat valt er serieus te lezen ? Over welke andere virus spelregels heb je het ? Ik vrees dat net jij over veel fantasie beschikt.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 26 jan 2022, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

26 jan 2022, 22:23

E.T. schreef:
26 jan 2022, 21:53
Zowel gevaccineerde als niet-gevaccineerde kinders kunnen hun (groot)ouders besmetten, dus versoepelen de quarantaine maatregelen in de scholen zodat de kans dat ze daar COVID oplopen vergroot 8O :oops: :mrgreen:
1. de grootouders zouden zich moeten beschermd hebben
2. de kinderen moeten zo snel mogelijk allemaal immuniteit hebben. Dat kan door hen te vaccineren of door hen besmet te laten worden. Dit had al lang moeten georganiseerd zijn.

Mijn eigen kleindochter is deze week besmet geraakt en 1 dag ziek geweest. Prima zo.

Vandaag gaf Van Gught in De Afspraak ook aan dat versoepelen in de scholen de juiste richting is. Onze Fred hier zit dan bezig die mens wat te schofferen, maar de realiteit zal gewoonweg doen wat ik zeg: iedereen wordt besmet.
Van Gught zei daarstraks: 'het virus zal binnenkort op 'een muur van immuniteit' botsen en zo stilaan verdwijnen. Gezond verstand komt naar boven in die jongen, dat zeg ik.

Ik heb nog een nieuwtje: omikron is veel besmettelijker dan delta, maar de nieuwe versie van omikron is nog een heel stuk méér besmettelijk. Echter niet meer ziekmakend.
Het resultaat: het zal nu nóg sneller gaan om iedereen besmet te krijgen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

26 jan 2022, 22:28

Wil. schreef:
....
Vandaag gaf Van Gught in De Afspraak ook aan dat versoepelen de juiste richting is.....
Wat Van Gucht suggereerde was o.a. preventief testen, maar het testen op school dierf hij niet over de lippen te krijgen. Ik heb toch al geschreven dat men kinderen op school kan houden als ze niet besmet zijn in plaats van gans de klas bij vier besmettingen dicht te gooien. Wat ik vrees , en wat zeker zal gebeuren, is dat ouders hun kinderen NIET gaan testen en ze besmet naar school zullen sturen. Zo "werkt" dat nu éénmaal bij de Vlaming, dat is geen Duitser.
Wil. schreef:
....
Het resultaat: het zal nu nóg sneller gaan om iedereen besmet te krijgen.
Ja, en dan ? Om binnen een maand of twee nogmaals besmet te geraken, eventueel met nog een nieuwere variante ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 27 jan 2022, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

26 jan 2022, 22:41

Van Gught: " ... dan gaat dat virus op een muur van immuniteit stoten"

Maar ja, 't is maar een veearts, hé?

Fred1950

26 jan 2022, 22:55

Wil. schreef:
26 jan 2022, 22:41
Van Gught: " ... dan gaat dat virus op een muur van immuniteit stoten"

Maar ja, 't is maar een veearts, hé?
Dergelijke uitspraken ( beeldspraak ) zijn we van hem al gewoon. We zullen binnen 6 maanden nog eens zien of die muur stand gehouden heeft. Dan zijn we nog maar "juli-augustus" ....

Omdat omikron blijkbaar minder de longen aanvalt waardoor er minder IC opnames zijn, gaat de "gewone" sterveling over in "wishful thinking" gedrag.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 27 jan 2022, 08:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.

26 jan 2022, 22:59

Acht jij je beter geplaatst en ben je competenter dan Van Gught? Aan je uitlatingen af te meten, lijk je dat aan te geven.

E.T.

26 jan 2022, 23:10

Bedenking van een leraar vijfde leerjaar: tot vandaag ging de klas in quarantaine bij 4 COVID gevallen vanaf volgende week is de kans groot dat hij daar staat met tien, vijftien virus verspreiders voor z'n neus ...

Wil.

26 jan 2022, 23:16

Zou dat een probleem zijn voor iemand die gevaccineerd is of recent zelf de ziekte heeft overwonnen?

Fred1950

27 jan 2022, 08:20

Wil. schreef:
Acht jij je beter geplaatst en ben je competenter dan Van Gught? Aan je uitlatingen af te meten, lijk je dat aan te geven.
Helemaal niet , maar blijkbaar waan jij je beter met je statements dan gelijk wie anders. Als iemand het niet eens is met je "popularie" haal je pijl en boog boven. Als ik vind dat Van Gucht ongelijk heeft, dan is de kans bijzonder groot dat ik gelijk heb. Ik wik en weeg mijn ideeën vooraleer ik ze te grabbel gooi. Dat is "beroepsmisvorming" opgedaan door jarenlange samenwerking met hoogopgeleide Duitsers.
Wil. schreef:
26 jan 2022, 23:16
Zou dat een probleem zijn voor iemand die gevaccineerd is of recent zelf de ziekte heeft overwonnen?
Ja, want dan gaat de klas dicht bij gebrek aan gezonde kinderen, en dat is net wat men wil vermijden, toch ?

Wil.

27 jan 2022, 10:17

Fred1950 schreef:
27 jan 2022, 08:20
Wil. schreef:
Helemaal niet (...) Als ik vind dat Van Gucht ongelijk heeft, dan is de kans bijzonder groot dat ik gelijk heb.
Humor!! :lol:

Ik wik en weeg mijn ideeën vooraleer ik ze te grabbel gooi. Dat is "beroepsmisvorming" opgedaan door jarenlange samenwerking met hoogopgeleide Duitsers.
Zullen we nog eens in het slachthuis van de dode kemels gaan kijken?
:roll:

wardje

27 jan 2022, 11:37

Jambon wil dat Italië en Oostenrijk ook jongeren zonder booster toelaat!!
Jan Spek heeft niks te willen in andere landen.
Jongeren boosteren om een skivakantie mogelijk te maken, zonder goedkeuring van Europa? Dit is duidelijk kiezen voor de volksgezondheid.Dat ruikt naar verkiezingspropaganda.
De pharma lobby is aan het werk om de vaccins te verplichten.
Dat jambon hem bezig houdt met de BTW op de energie in de plaats van hem te moeien in andere landen.

Fred1950

27 jan 2022, 12:36

wardje schreef:
27 jan 2022, 11:37
Jambon wil dat Italië en Oostenrijk ook jongeren zonder booster toelaat!!
Jan Spek heeft niks te willen in andere landen.
Jongeren boosteren om een skivakantie mogelijk te maken, zonder goedkeuring van Europa? Dit is duidelijk kiezen voor de volksgezondheid.Dat ruikt naar verkiezingspropaganda.
De pharma lobby is aan het werk om de vaccins te verplichten.
Dat jambon hem bezig houdt met de BTW op de energie in de plaats van hem te moeien in andere landen.
Jan Spek gaat Europa veroveren en ons redden van de Russen ( die vuile bolsjewieken ) :lol: :lol:

En alleen maar "positieve" cijfers, onze cijfers gaan sneller omhoog dan Elon Musk zijn raketten. :mrgreen:

Untitled34.png
Untitled34.png (109.03 KiB) 615 keer bekeken

Wil.

27 jan 2022, 12:54

Een daggemiddelde van 50.000 besmettingen. Je weet wel, 'besmettingeeuuhh!'
Dat stemt mij vrolijk. Geen betere en snellere weg naar de open maatschappij dan iedereen nu besmet te krijgen.

En met omikron BA.2 gaat dat nog accelereren. Dat zien we in Denemarken waar BA.2 al enkele dagen veruit de dominante besmetter is: daar hebben ze meer dan 40.000 besmettingen per dag voor een bevolking van 5,8 miljoen. Omgezet naar belgische verhoudingen, betekent dat 80.000 besmettingen per dag. Goed gedaan van BA.2 in Denemarken.

E.T.

27 jan 2022, 12:57

Waar halen de jongeren het idee dat een vrijwillige besmetting hetzelfde is als een booster prik ?
Is het dan niet zo dat Oostenrijk een recent vaccinatie bewijs eist?
Lang leven 1G :P