Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

27 jan 2022, 13:18

Gisteren in de krant:

Afbeelding

Denemarken bevestigt plan om Covid-19-beperkingen op 1 februari op te heffen

En dat ondanks recordhoge besmettingen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

27 jan 2022, 17:30

Golf 5 schreef:
26 jan 2022, 17:49
Tokio Larie wat je nu typt .

Als je corona hebt gehad gelijk welke variant , kun je na zes maanden terug besmet geraken .
Vraagt dat maar eens aan uwe huisarts .
En is te zien of je hoog risico was op moment van besmetting .
Dat is idem met vaccinatie ook . Na gemiddeld 10 weken zakt dat ook .
Neen mijn vraag is wat zijn ze van plan met de vierde inspuiting .
Of moeten ze geld verdienen overheid en hun stock kwijt geraken .
Moeten telkens bijwerken want varianten zijn nooit zelfde .( Vaccin)
Is niemand weet wat er in de vaccin zit ( of we oude versie krijgen of vernieuwde vaccin )
daar hebben we raden naar .
Tja ,gast golf 5,ons lichaam en zijn afweersysteem is sterker dan u denkt,en als die vaccins een slechte namaak van het virus maken, kan het zijn dat ons immuun systeem op een dwaalspoor wordt gebracht,maar als men dan met een echt virus besmet is, dat het wel in werking treed.
Maar een besmetting is nog geen ziek zijn,en onderliggende aandoeningen spelen ook nog een grote rol,dat vaccin heeft voor een karton schild gezorgd,en heft misschien meer nadeel dan voordeel gehad,en vergeet niet dat het voor die vaccins makers alleen om geld gaat,steeds meer en meer.....
Van Gught: " ... dan gaat dat virus op een muur van immuniteit stoten"
Dat kan want.......
De spaanse griep is ook uitgedoofd, en ze hadden in die tijd geen vaccins en geneesmiddelen.
Ons immuun systeem.....
https://www.wur.nl/nl/Onderzoek-Resulta ... ysteem.htm
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn

27 jan 2022, 19:36

In ons gebous twee overgrootouders met boosterprik positief op corona na bezoek achterkleinkinderen;
En één redelijk ziek.
Is dus niet altijd effektief.

Wil.

27 jan 2022, 21:44

Dat wisten we toch op voorhand?

"Uit onderzoek blijkt dat de vaccins Spikevax (Moderna) voor 94,1% en Comirnaty (Pfizer/BioNTech) voor 95% effectief zijn na twee vaccinaties. Vaxzevria (AstraZeneca) is 60% effectief na twee prikken en het vaccin van Janssen is 67% effectief na één prik."

Die twee overgrootouders zitten in de overgebleven percentages.

boeffer

27 jan 2022, 23:42

Lukraak ons zomaar iets gegeven zal niet zijn, de aanhouder wint.
En veel landen zie je versoepelen, bvb Spanje waar je dra geen qr-vaccinatie meer moet tonen in de bars. PLF en hunne CST zal nog wel van doen zijn.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

28 jan 2022, 00:09

Op 16 december zei Frank VdB nog: "Er zal geen onderscheid gemaakt worden tussen kinderen die wél gevaccineerd zijn en kinderen die niet gevaccineerd zijn. (...) We gaan blijven inzetten op hen overtuigen."

Deze week geraakten alle ministers van onderwijs en gezondheid (ook Frank VdB) het hierover eens:

"Er is een akkoord bereikt over de quarantaineregels in het onderwijs: alle regels vallen weg, behalve voor niet-gevaccineerde tieners."

Wil.

28 jan 2022, 13:28

De Swedish Public Health Agency raadt een algemene vaccinatie tegen covid-19 af voor kinderen van 5-11 jaar. Algemene vaccinatie tegen covid-19 wordt nog aangeraden vanaf 12 jaar.

Wil.

28 jan 2022, 16:27

In Zweden hadden ze er gisteren meer dan 53.000!

Afbeelding

De lokale Fröd schreeuwt zijn keel schor maar de Zweden trekken het zich al twee jaar niet aan. Hospitalisaties en overlijdens blijven op laag niveau.

Fred1950

28 jan 2022, 21:56

Omikron blijkt nu voor meer dan 97 % dominant te zijn. Als het echt klopt dat deze variante zich minder in de longen gaat nestelen is dit een goede zaak. Dat verhoogt een snel herstel.

Untitled37.png

Op naar de volgende variant binnen 4 à 6 maanden ... :twisted: :mrgreen:

Wil.

28 jan 2022, 23:09

Aha, de Fred begint wat bij te draaien.

En de gruwelijke besmettingeeuuhh!! , Fred? 60.000 tot 70.000 per dag. Besef je wel wat dat is??!

Wil.

28 jan 2022, 23:37

In welke mate treft corona de verschillende etnische groepen in het VK?

De Pakistaanse mannen en ook die uit Bangladesh worden 4 tot 5 keer meer getroffen dan blanke Britten. Het gaat hier over overlijdens, niet over ziekenhuisopnames of vastgestelde besmettingen.

Afbeelding

Fred1950

31 jan 2022, 15:27

Dicksy schreef:
20 jan 2022, 19:17
door Fred1950 » 4 minuten geleden
Dat is de Chineese manier van handelen, maar omdat het een "dictatuur" is , is een dergelijke manier van optreden hier niet bespreekbaar. Na zes maanden waren zij er vanaf. Nu "importeren" ze nog regelmatig 200 nieuwe besmettingen per dag , en die kunnen ze onder controle houden zodat gans China er niet de dupe van wordt.
Ben echt eens benieuwd naar volgende maand als de Olympische Spelen gaan beginnen in uw gidsland. De Chinese bevolking zal het geweten hebben als er nog maar één besmetting gerapporteerd wordt tijdens deze spelen.....Ah nee, dat wordt dan doodgezwegen want het prestigeproject van Xi zal kost wat kost moeten doorgaan.
Eén Belgische zit nu alvast in quarantine nadat ze drie keer getest is geweest door "marsmannekes" ( gezien de kledij ), en zit nu op "hotel" , je weet wel , één van de kamers van dat geval van 5000 dat in bliksemtempo werd gebouwd, en waar het eten aan de deur wordt afgezet door .... een robotje :lol:

voorn

31 jan 2022, 16:04

Drie keer verschillend. Fantatische apparatuur. :twisted:

Fred1950

31 jan 2022, 17:49

voorn schreef:
31 jan 2022, 16:04
Das om heel zeker te zijn .... :lol: Eén neusswap test , één PCR test , en dan nog eens een bloedprik test, en ge zit aan "drie" :D

Dicksy

31 jan 2022, 17:56

door Fred1950 » 3 minuten geleden
voorn schreef: ↑Vandaag, 16:04
Das om heel zeker te zijn .... :lol: Eén neusswap test , één PCR test , en dan nog eens een bloedprik test, en ge zit aan "drie" :D
En ze zal het haar nog beklagen dat ze naar daar is afgereisd. Het venijn zit namelijk in de ‘staart’ maar ze weet het nog niet. :P :P

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/28 ... r-bij-ons/