Nieuw paspoort
-
janieburton - Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... li=BBqiQ9V
Is dit een vroege 1 april grap?
Dit is infantiel.
Ja onze stripfiguren zijn bekend en misschien wereldbekend. Maar moeten ze daarom in ons paspoort staan, dit is een "manekesblad".
Zijn onze monumenten niet goed genoeg?
Is dit een vroege 1 april grap?
Dit is infantiel.
Ja onze stripfiguren zijn bekend en misschien wereldbekend. Maar moeten ze daarom in ons paspoort staan, dit is een "manekesblad".
Zijn onze monumenten niet goed genoeg?
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Wees dan al maar blij dat de smoelen van Vivaldi er niet in vereeuwigd zijn.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Eerst strips op onze vliegtuigen , nu strips op ons paspoort straks strips op onze Euro en last but not Least de strip van de kampioenen op onze belastingenvelop en op onze energieafrekening.
Belgie is een groot stripland met een stripfiguren regering

Belgie is een groot stripland met een stripfiguren regering
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Beroepshalve ben ik meer dan 10 maal in de USA geweest, s' avonds werd er natuurlijk gesproken over het oude continent Europa en het nieuwe continent Amerika. Als Vlaming vertelde ik dan over Belgium , "the country we love to hate" het land waar we van houden door het te haten. Ze konden dat in eerste instantie niet begrijpen , maar later wel. Ze vroegen dan naar bekende belgen , als voorbeeld noemde ik Hercule Poirot , Tintin (Kuifje) en manneke Pis ! Ze hadden al snel door dat dat fictieve personen waren , voor een fictief land. Het was midden jaren 90 , ik kon toch niet Marc Dutroux vernoemen . Dus voor het paspoort hebben ze een goede keuze gemaakt !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Ik zie dus ook het probleem niet van sommigen hier. Vele van de stripfiguren hebben onze land op de wereldkaart gezet tot in Japan toe. We zouden er beter trots op zijn ipv alles zo af te breken.sibarita schreef: ↑28 jan 2022, 22:58Beroepshalve ben ik meer dan 10 maal in de USA geweest, s' avonds werd er natuurlijk gesproken over het oude continent Europa en het nieuwe continent Amerika. Als Vlaming vertelde ik dan over Belgium , "the country we love to hate" het land waar we van houden door het te haten. Ze konden dat in eerste instantie niet begrijpen , maar later wel. Ze vroegen dan naar bekende belgen , als voorbeeld noemde ik Hercule Poirot , Tintin (Kuifje) en manneke Pis ! Ze hadden al snel door dat dat fictieve personen waren , voor een fictief land. Het was midden jaren 90 , ik kon toch niet Marc Dutroux vernoemen . Dus voor het paspoort hebben ze een goede keuze gemaakt !
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Om de paar jaar een nieuw paspoort!?
Heel dat gedoe, telkens opnieuw, waar is dat goed voor???
Een paspoort met stripfiguren? Te belachelijk voor woorden.
En veiliger??? Nee hoor. Ze hebben al sterker beveiligde zaken gekopieerd.
De Euro was ook zo veilig. Nog in hetzelfde jaar was er al een pak vals geld in omloop.
Heel dat gedoe, telkens opnieuw, waar is dat goed voor???
Een paspoort met stripfiguren? Te belachelijk voor woorden.
En veiliger??? Nee hoor. Ze hebben al sterker beveiligde zaken gekopieerd.
De Euro was ook zo veilig. Nog in hetzelfde jaar was er al een pak vals geld in omloop.
-
_Jos_ - Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13
Het heeft waarschijnlijk alles te maken met het feit dat wij senioren opgevoed zijn met het idee dat strips lezen minderwaardig is, niet goed voor de ontwikkeling en dus af te raden.
Maar de tijden zijn ondertussen veranderd.
https://www.zwijsen.nl/lezen/strips-lez ... wikkeling/
Net zoals de muziek van de jaren '70 die destijds op school door vele leraren beschouwd werd als minderwaardig, het eindeloos herhalen van dezelfde ritmes, kortom: gebrek aan talent om "echte" en goede muziek te maken.
Nu 50 jaar later hoor ik dagelijks overal muziek uit die oude doos.
Ik kan me niet herinneren dat wij als jeugd in de jaren '70 naar opa muziek luisterden van een halve eeuw eerder.
Het kan verkeren...
Maar de tijden zijn ondertussen veranderd.
https://www.zwijsen.nl/lezen/strips-lez ... wikkeling/
Net zoals de muziek van de jaren '70 die destijds op school door vele leraren beschouwd werd als minderwaardig, het eindeloos herhalen van dezelfde ritmes, kortom: gebrek aan talent om "echte" en goede muziek te maken.
Nu 50 jaar later hoor ik dagelijks overal muziek uit die oude doos.
Ik kan me niet herinneren dat wij als jeugd in de jaren '70 naar opa muziek luisterden van een halve eeuw eerder.
Het kan verkeren...