NACHTUILTJES(7) 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

01 feb 2022, 12:37

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

01 feb 2022, 12:42

Wie begint er vandaag of doet mee aan Tournée Minérale ?
Ik in ieder geval niet want bij een gebakken visje hoort toch een goed glaasje witte wijn hé.
Santé !

Dank voor de suggestie Jadi, 'k zet ook weer eens Waterzooi op het menu !
Oud maar niet Out

Ritavdm

01 feb 2022, 18:48

Te voet naar de kine
Groene-ruimte wandeling in Poperinge
Te voet om brood

Totaal : 13 km

en

de eerste tekenen van lente gezien :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

corry

02 feb 2022, 06:46

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

greetie

02 feb 2022, 07:52

Afbeelding

Huisje is in orde, eten en drank is aangevuld :D
0m 9 u brengen ze me naar de kinesiste voor aanbrengen van gips aan rechter been en bil. Tot maandag zo zou het vocht wat verminderen en doet het goed!

Greetie

Ivette

02 feb 2022, 09:39

Jawel het was heel gezellig zondag in Buiten Gewoon in Koolskamp maar toch beter als we samen aan tafel kunnen zitten, ik heb me zo opgesteld dat ik de jonge gasten en vooral Lars in het oog kon houden maar toch niet aangenaam die gescheiden tafels, hoop als we volgende keer "vieren" dat het anders is m.a.w. altijd verder HOPEN OP BETER!
Nu volgende keer vieren we 2e Sinksen bij Christa thuis omdat Christa op pensioen gaat, toch weer "hopen" op goed weer zodat we buiten kunnen eten met heel de bende.

Op vrijdag 18 februari gaat de "Nieuwjaarsviering" van Okra door in de Oude Melkerij hier in Gits met de menu dat werd uitgekozen voor het Kerstdiner en we ook nog ons Kerstgeschenk krijgen! Of: met Corona wordt zoveel opgeschoven maar zie dit komt toch uiteindelijk nog goed. Ik ben wel benieuwd hoeveel er zullen durven deelnemen want oudere mensen blijven nog bang!

Het weer blijft wel mild, ik "moest" dus gisterennamiddag een tourke doen. Ik ben niet naar de markt geweest omdat mijn vriezer nog te vol zit.
Ivette

meme-rietje

02 feb 2022, 09:50

goeie morgen allemaal
vandaag is mijn oudste kleinkind 16j.Indra
zo'n klein prematurke en nu is ze groter dan mij
en zaterdag word het gevierd bij hen thuis

Afbeelding

jadi

02 feb 2022, 10:08

Afbeelding

Goede morgen iedereen, intussen heb ik al heel veel HH gedaan. En ik ben content
Gisteren nieuwe schoenenkast aangekomen. Een dag te vroeg, daar stond ik daar wou nog hutsepot maken. Met het idee dan kan ik morgen helpen aan de kast.
Dus een tandje moeten bijsteken, schoenenkast in elkaar gestoken, Gentse waterzooi gemaakt, hutsepot gemaakt, opgeruimd. Papier/karton vergaard, isomo in zak gestopt enz...Het was 18u toen ik eindelijk de zitting van de stoel voelde. Was dat zalig..
En ik heb geslapen als een roos (marmot kan ook gezegd worden maar ik zie liever een roos :wink:)
Vandaag alle schoenendozen al vergaard. En nog van alles gedaan. Ik moet nog mijn stofzuiger volledig uit elkaar halen om te reinigen (draadloze dyson)Deze namiddag met het oud schoenenrek en de rest naar recyclagepark. En daarna een koffietje drinken, ik vind voor mezelf dat ik het verdient heb
O ja de zon is hier aanwezig,
Fijne dag aan allen
toedeloe
menu: ha ja hutsepot hé :lol:
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

meme-rietje

02 feb 2022, 16:05

Zo se
Alles is weer gevuld,diepvries,frigo en de kast
We kunnen weer weg voor twee weken
En portemoneetje is ook weer plat
Nie te doen waar alles naartoe gaat

Ritavdm

02 feb 2022, 19:16

Goeieavond

Terug thuis van mijn oppasdagje in Zw...m.
15 rolletjes-ham-witloof een volle pan kaassaus en daarbij een kom aardappels
en 't is op op allemaal op :wink:

en van de vers gebakken wafels waren er nog enkele over toen ik vertrok, nu :?:

Tussenin ben ik ook nog ff tot E5-mode geweest omdat Is daar in de omgeving moest zijn en 'k heb me nog een broek en pulletje gekocht in de net-na-solden (de restjes dus)

Indra 16 meme-Rietje :roll: , niet te geloven
wat worden wij oud
gelukkig voelen we ons nog af en toe jong :wink:

Ivette, weeral een paar feesten om naar uit te kijken. Goed hé .

Jadi, geen schoenen gevonden waar je geen weet meer van had ?
Eerder deze week heb ik zo'n ontdekking gedaan, een paar winterpantoffels :roll:

Nu pyjama, zetel en boek want 'k heb de hele dag geen tijd gehad om te lezen
en dat gaat me niet.
Oud maar niet Out

GIMPERTJE

03 feb 2022, 08:59

Afbeelding
goede morgen

corry

03 feb 2022, 10:05

Afbeelding

Dag uilensnuitjes, lang geleden dat ik deze nog eens gebruikte 😉

Tournee Minerale , heb een fles Bernard Massard koud gezet, we hebben niets te vieren maar ik maak het gezellig. Staf voelt dat hij niet veel meer aankan, maar knus bij mekaar zitten en toosten gaat nog heel goed, op wat ? Dat we nog lang dit mogen doen ❤️

Mooie foto’s Rietjes, telkens in bewondering dat jullie er zulk mooi zicht op hebben.

Greetie, vorig had je er baad bij, het is een dagelijks probleem welke niet op te lossen valt. Je gaat er goed mee om, respect daarvoor.
Yorks zal weten hoe het voelt, hoop dat ze je kunnen helpen.

Ivette al een dochter welke op pensioen gaat, fijn om het mee te vieren.

Indra 16 jaar, al een hele dame, waar is de tijd dat we met zen allen duimde voor Indra, mini baby’tje.

Jadi, in een adem gelezen wat je allemaal op een dag doet, daar pas ik voor, alhoewel het ooit ook anders was.
Gimpertje mooi gedaan !

Nog een fijne dag

Tot de volgende

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

03 feb 2022, 10:14

Goeiemorgen

Corry, groot gelijk dat je profiteert van wat nog kan met Stafke ! Santé !

Greetie, oei gips... gelukkig maar niet voor lang en als je er baat bij hebt is het maar half zo lastig hé.

Mijn bed moet verschoond, hang ik de lakens buiten of niet ???
't is droog maar grijs
nog ff wachten !

Voor de rest niets op het programma vandaag maar wees gerust ik krijg de dag wel gevuld hoor :wink:
Oud maar niet Out

meme-rietje

03 feb 2022, 10:27

Goedemorgen iedereen
wens jullie een fijne donderdag geniet ervan
hulpje is ziek die normaal deze namiddag zou komen
heb deze morgen een vervangster gekregen voor twee uur
was een goeie en babbelde veel, dat heb ik graag
is anders al stil genoeg in huis
Corry knufje en Greetie ook, eigenlijk allemaal
en nu aan het eten beginnen, wat..... dat weet ik nog niet
heb gisteren van alles meegebracht

Afbeelding

jadi

03 feb 2022, 16:02

Afbeelding
Hallo iedereen, het is hier al gans de namiddag aan het regenen.
Net klaar met fruitsalade te maken voor deze avond als toetje. Het is maar zo dat mijn ventje nog eens fruit eet.
Deze morgen de boodschappen gedaan, alles is weer gevuld tot boven. Niet te geloven wat er allemaal langs ons mond verdwijnt.

*Yorkje, jij bent echt wel een vrouw die heel positief ingesteld bent. Je doet super goed. En jij klagen, komaan meid, dat doe jij niet hoor. Integendeel. Je lucht even je hart, en dan ga je verder met je leven. En eerlijk je moet nu niet denken dat ik hier nog alles doe hoor. Ik heb ook dagen dat ik geen fut heb. Maar inderdaad ik kan het nog.. Jammer dan ik niet kan toveren. . ik zou je zeker weer 2 benen geven. Kom jij maar bij ons hier in uw vertrouwt hoekje, uw zegje zeggen.. Het lucht op, een diepe zucht. . . en je kan weer wat verder.En misschien kan dat helpen. We staan aan de poort van de Lente en de zomer, de mooie dagen komen er weer aan.
En hopelijk kan je met uw Ferrari alle hoeken van ons land verkennen.
Dat wens ik je van ♥
En. .. genoten van de koffieklets met je zus?

Meme-rietje uw poetske ziek, ja die corona hé..Ik hoop dat mijn poetske volgende week kan komen.Het is dan ook een maand geleden. Ze komt namelijk om de veertien dagen..Verleden week en deze week ik ons wat kunnen behelpen. Nu en dan een kamer gepoetst. Ik kan nog zonder vervanging. En zolang dit nog gaat, laat ik het zo. Ik laat de vervangingen voor de mensen waar het minder gaat.

Rietjes uw lakens in de voormiddag buiten gehangen, dan was de kans dat ze zo goed als droog waren. Rietjes hi hi ja hoor een paar savatten met wol dat ik ooit gekocht heb in een uitverkoop. Dus ik ben safe in de volgende winters..

Afbeelding
Rarara wat is oud, wat is nieuw :wink:

Corry santé geniet er van samen met Stafke.Euch, elke dag is niet zo hoor, ook ik heb al eens een mindere dag...

Frankje wauw modern, iets aparts maar mooi...

*De menu was: koetong voor ik met puree, en mijn ventje at een doos zuurkool (bwueek)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.