Microsoft Edge
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Windows 10. Google Crome en Edge icoontjes staan beide in de taakbalk. Sinds een paar dagen als ik klik om Edge te openen gaat steeds Crome open. Kan dus Edge niet meer "gebruiken". Edge reeds geupdate, opnieuw geinstalleerd, via instellingen als standard browser ingesteld.....geen resultaat, blijft steeds Crome openen. Enige tips ?
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
Pol,
Klik nog eens 1 voor 1 op de twee browser-icoontjes die in de taakbalk staan.
- Zie je rechts-bovenaan (onder het kruisje) 3 puntjes horizontaal staan, dan is Microsoft Edge opgestart. Dat kun je zien door 1 keer op de 3 horizontale puntjes te klikken. In het dan verschijnende menu zie je onderaan staan: Microsoft Edge sluiten.
- Zie je rechts-bovenaan (onder het kruisje) 3 puntjes verticaal staan, dan is Google Chrome opgestart. Als je 1 keer op die 3 puntjes klikt, dan staat onderaan alleen: Sluiten, zonder programmanaam.
Klik nog eens 1 voor 1 op de twee browser-icoontjes die in de taakbalk staan.
- Zie je rechts-bovenaan (onder het kruisje) 3 puntjes horizontaal staan, dan is Microsoft Edge opgestart. Dat kun je zien door 1 keer op de 3 horizontale puntjes te klikken. In het dan verschijnende menu zie je onderaan staan: Microsoft Edge sluiten.
- Zie je rechts-bovenaan (onder het kruisje) 3 puntjes verticaal staan, dan is Google Chrome opgestart. Als je 1 keer op die 3 puntjes klikt, dan staat onderaan alleen: Sluiten, zonder programmanaam.
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
Pol,
Kennelijk heb ik met mijn vorig bericht niet goed duidelijk kunnen maken wat ik bedoel.
Je schrijft dat als je Edge aanklikt, onmiddellijk Google verschijnt. Als dat het geval is, dan is er met Edge niks mis, want er wordt een website getoond. Als dat Google is, dan is dat zo ingesteld. Maar heb je liever dat bij opstarten van Edge een andere website wordt getoond, dan kan dat. Je moet dan het volgende doen:
- Als Edge is opgestart, klik dan rechtsboven op de 3 horizontale puntjes en klik daarna in het verschijnende menu op Instellingen (3e optie vanonder).
- Klik in de linkerkolom op Tabbladen Start, Home en Nieuw.
- Klik aan de rechterkant op: Een nieuwe pagina toevoegen.
- Typ het adres van de webpagina waarmee je Edge wil openen (bv: Seniorennet.be) en klik daarna op Toevoegen. (Seniorennet.be is een voorbeeld, je kunt natuurlijk ook een andere website kiezen).
- Klik daarboven op de 3 puntjes rechts naast Google en klik op Verwijderen.
- Sluit Edge door op het kruisje rechtsboven te klikken en start daarna Edge opnieuw op. Bij openen zal de website Seniorennet getoond worden.
Kennelijk heb ik met mijn vorig bericht niet goed duidelijk kunnen maken wat ik bedoel.
Je schrijft dat als je Edge aanklikt, onmiddellijk Google verschijnt. Als dat het geval is, dan is er met Edge niks mis, want er wordt een website getoond. Als dat Google is, dan is dat zo ingesteld. Maar heb je liever dat bij opstarten van Edge een andere website wordt getoond, dan kan dat. Je moet dan het volgende doen:
- Als Edge is opgestart, klik dan rechtsboven op de 3 horizontale puntjes en klik daarna in het verschijnende menu op Instellingen (3e optie vanonder).
- Typ het adres van de webpagina waarmee je Edge wil openen (bv: Seniorennet.be) en klik daarna op Toevoegen. (Seniorennet.be is een voorbeeld, je kunt natuurlijk ook een andere website kiezen).
- Sluit Edge door op het kruisje rechtsboven te klikken en start daarna Edge opnieuw op. Bij openen zal de website Seniorennet getoond worden.
-
" Als Edge is opgestart, klik dan rechtsboven op de 3 horizontale puntjes en klik daarna in het verschijnende menu op Instellingen (3e optie vanonder)."
Dat is het probleem......ik kan Edge niet (meer) opstarten....
vg,
Pol
Dat is het probleem......ik kan Edge niet (meer) opstarten....
vg,
Pol
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Kan je een printscreen maken van de twee browsers, Edge en Chrome. De rechterbovenhoek.
Ook al gaan de twee als 'dezelfde' open. Het is bijna onmogelijk dat Edge als Chrome zou starten.
Dan moet er een fout zijn in uw snelkoppelingen.
Start ze allebei via de startknop van Windows en niet via de taakbalk.
Ook al gaan de twee als 'dezelfde' open. Het is bijna onmogelijk dat Edge als Chrome zou starten.
Dan moet er een fout zijn in uw snelkoppelingen.
Start ze allebei via de startknop van Windows en niet via de taakbalk.
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
pol55,
Dit is wat men u vraagt.
Als je op het icoontje van Edge klikt heb ja dan rechts boven deze 3 puntjes

Als je op het icoontje van Chrome klikt heb je dan rechts boven deze 3 puntjes

Dit is wat men u vraagt.
Als je op het icoontje van Edge klikt heb ja dan rechts boven deze 3 puntjes

Als je op het icoontje van Chrome klikt heb je dan rechts boven deze 3 puntjes

1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
franç schreef: ↑14 feb 2022, 12:11Pol,
Het is gelukt. Kan terug werken met Edge. Bedankt allen voor de hulp.