Ik zie geen voorbeeld van foto's.

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

franç

21 feb 2022, 11:53

Petronella,
1. Rechts van de STARTknop staat ofwel een zoekvak, ofwel de afbeelding van een loep (als je op de loep klikt verschijnt het zoekvak). Typ in het zoekvak: prestaties en druk op Enter (OF: klik op het eerste rsultaat van de zoekoptie, dat is: De weergave en prestaties van Windows aanpassen.
Het venster Instellingen voor prestaties verschijnt. Kies daarin bovenaan de tab Visuele affecten, vink aan: Aangepast, en zorg dat daaronder in elk geval is aangevinkt: Miniaturen in plaats van pictogramman weergeven. Klik daarna eerst op Toepassen en daarna op Ok. Klik dan in Windows Verkenner eens op een pictogram en kijk of een voorbeeld van de foto wordt weergegeven.

2. Wat je in de afbeeldingen in uw laatste bericht laat zien (Lode heeft het al opgemerkt) is de weergave van de files op uw smartphone. Zorg eerst ervoor dat je 1 of meer files naar je pc kopieert of verplaatst.

petronella

21 feb 2022, 17:33

franç,

Uw eerste voorstel heb ik zonet uitgevoerd. Tevergeefs.

Voorstel twee -wat inderdaad ook een tip was van lode- lukt wel.

Ik zet de foto's van de stormschade in een nieuwe map die ik "Storm" heb genoemd.

Deze map kopieer ik naar mijn e-mailadres om vervolgens door te sturen naar de verzekering.

Helaas, helaas zal de verzekering eveneens pictogrammen ontvangen omdat de foto's pictogrammen geworden zijn in de e-mail.

Groetjes,
Petronella.

franç

22 feb 2022, 11:04

petronella schreef:
21 feb 2022, 17:33
Ik zet de foto's van de stormschade in een nieuwe map die ik "Storm" heb genoemd.
Deze map kopieer ik naar mijn e-mailadres om vervolgens door te sturen naar de verzekering.
Helaas, helaas zal de verzekering eveneens pictogrammen ontvangen omdat de foto's pictogrammen geworden zijn in de e-mail.
Als je foto's als bijlage bij een e-mail meestuurt, dan zijn het toch altijd pictogramman? Bij openen van een bijlage (door er op te dubbelklikken) behoor je wel de foto te zien.
Maar zoals door Lode ook al opgemerkt: met een e-mail kun je niet veel foto's meesturen, dat aantal is afhankelijk van de omvang in MB's.
Kun je nu op uw pc geen enkele foto bekijken?

lode

22 feb 2022, 11:10

Kleine rechtzetting: het was een tip van sacho over het versturen van de e-mails.
Ere wie ere toekomt.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

petronella

22 feb 2022, 12:29

franç,

-U heeft natuurlijk gelijk.
-Volgens mij ligt het mogelijk aan mijn Redmi Note 9 pro; gisteren heb ik bij wijze van test mijn simkaartje in mijn oude Huawei gestopt, enkele foto's gemaakt en deze verschenen wel als miniaturen en niet als pictogrammen.
-Ik heb inderdaad gisteren mijn foto's bestemd voor de verzekering moeten verkleinen.
Vriendelijke groetjes,
Petronella.