In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (2)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

13 mar 2022, 11:25

hallooooo een zonnige goeie morgen allemaal

allé zolang als het zonnetje schijnt want er word regen voorspeld na de middag in het westen , dus we zullen wel zien
ik ga dadelijk al aan het middageten beginnen want we eten vroeg vandaag omdat we kort na de middag een afspraak hebben en naar Roeselare rijden

Lenk oei een pijnlijke rug en ik weet uit ervaring dat dat heel pijnlijk kan zijn , want ik ben geen dag zonder rugpijn
verzorg je maar goed en doe rustig aan en hopelijk vlug beterschap hoor

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge , Ponneke , Sarina en Wilempie

nog een gezellige zondag verder

en nu ga ik mijn groentjes kuisen sè en daarna de rest van het middageten klaar maken

daaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

13 mar 2022, 11:39

Bert , hopelijk ben je al wat beter ?
Stuur nog even een kaartje naar je .

Afbeelding
Laatst gewijzigd door An-W op 13 mar 2022, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

grootjegerda

13 mar 2022, 12:13

Afbeelding

Voor Bert en alle anderen die het nodig hebben.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

Remie

13 mar 2022, 12:44

marietteke schreef:
13 mar 2022, 11:04
Remie ga ik straks ook effe doen , 'n fris neusje halen ,
Geniet ervan Marietteke, ik heb er effe zeer zeker van genoten. :D

Hier wat foto's van mijn frisse neus fietstochtje deze ochtend Marietteke.

Afbeelding
Beelden verspringen

nizinnyke

13 mar 2022, 12:55

Goedemiddag allen, en een fijne zondag!
Afbeelding

Die slakken werkte mijn vader weg door schoteltjes of deksels met bier te zetten in de tuin (beetje ingegraven), slakken komen af op de geur, en vallen zo in die holletjes - oogst verzekerd!
Maar het blijft een prachtige foto!

Mama-inge, jij hebt je portie met zieken wél gehad nu, laat ze maar gauw opknappen!!!
En ook Bert mag dat c...-beest richting Rusland sturen, 2 problemen opgelost :Bert er vanaf, en de Russen te ziek om nog te vechten

Lenk, doe maar voorzichtig met je rug - ook ik (en mijn kinesist) weet hoe pijnlijk dat kan zijn Afbeelding

Jadi : geweldige mop, zie het zo gebeuren! Afbeelding

Zonnebloempje, alweer druk in de weer met lekkers maken, jij geniet daarvan hé?

Grootje Gerda, geniet nog even van je man, voor hij weer voor enkele dagen de weg op moet!

En ik moet dringend mijn creativiteit bovenhalen voor een aantal klusjes..........
Geniet van deze zonnige dag!
Afbeelding
Sita

13 mar 2022, 13:41

Afbeelding

Goedemiddag iedereen,

Zonnebloemetje, plakkerig zijn de bladeren niet en ik zie ook geen beestjes onderaan de bladeren.
In de bloemknoppen vallen nu gaten, dat ziet er niet goed uit 😕

Met de raad van ponneke is een ding zeker, het worden zatte slakken 😵

Remie, het komt me voor dat ik de laatste puzzels al eens gemaakt heb, de eekhoorn, het roodborstje, het ontbijt ... Of heb ik het mis?

An-W

13 mar 2022, 16:04

Net 30 km fietsen er op zitten . Vond de wind nog best wel stevig :roll:
Onderweg bij een landgoedwinkeltje spannende thee gekocht .... :P

Afbeelding

Het water staat al op Afbeelding

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

hallooooo een goeie namiddag iedereen

voila sè we zijn terug thuis van Roeselare

Sita wij denken ( mijn ventje en ikzelf) dat jou Camelia last heeft van de Camelia bladsnuitkever
dat zijn kevertjes van ong. 3 mm groot en ze zijn 's nachts aktief en ze leggen hun eitjes in de koppen van de Camelia waardoor de koppen van binnenuit kapot gegeten worden en dus zou ik aanraden om eens een bloemkop waar er al aan gegeten is van de plant te trekken en open te trekken zodat je kan zien wat er in zit want als er een gat in gegeten is zoals op de foto dan komen die knoppen toch niet meer open
en dan kan je in een tuincenter vragen waarmee je de planten moet behandelen als je weet wat er in zit

allé nu nog een beetje tv kijken met de beentjes op de poef

daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

marietteke

13 mar 2022, 16:06

Afbeelding
hallo
'n fotootje van ons Sookie aan 't zeetje ,

wij zijn effe gaan fietsen ,
en nog op tijd terug voor de regen , denk ik

Remie wat 'n prachtige streek om te fietsen ,

Sarina geniet van je luie zondag ,
kan al eens deugd doen ,

bloemeke , hier is het zonneke verdwenen ,
en zijn er wat donkere regenwolken op komst

fijne avond nog allemaal
geluk vind je onverwacht

Remie

13 mar 2022, 16:53

Sita schreef:
Remie, het komt me voor dat ik de laatste puzzels al eens gemaakt heb, de eekhoorn, het roodborstje, het ontbijt ... Of heb ik het mis?
Nu ben ik de laatste die zou zeggen dat ik niet zo’n domme fout kan maken, heb ’t nagekeken via de 30 pagina’s (±24 puzzels per pagina) voor u waar mijn puzzels staan op de puzzelsite.
Dit zijn de enige die ik eenmaal al geplaatst heb en kon vinden die op uw vraagje betrekking hebben:

Afbeelding

En anders is het zeker niet de bedoeling geweest om ’n puzzel tweemaal of misschien zelfs wel meerdere keren te plaatsen, sorry voor mijn slechte boekhouding dan hè..!
Ergens wel logisch, ik had meer verstand van hout..!
Laatst gewijzigd door Remie op 13 mar 2022, 17:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Remie

13 mar 2022, 17:05

marietteke schreef:
13 mar 2022, 16:06
Afbeelding
Remie wat 'n prachtige streek om te fietsen ,
Wat 'n zeer mooie statige foto van Sookie Afbeelding

Vind ik zelf ook wel Marietteke, 't is wel heel vlak bij ons, dus vaak met 'n flink briesje op de kop die ik dan meestal in het begin probeer te doen zodat 't windje in de rug is als ik richting huis gaat. :oops:
Sita

13 mar 2022, 18:30

zonnebloemetje schreef:

Sita wij denken ( mijn ventje en ikzelf) dat jou Camelia last heeft van de Camelia bladsnuitkever
dat zijn kevertjes van ong. 3 mm groot en ze zijn 's nachts aktief en ze leggen hun eitjes in de koppen van de Camelia waardoor de koppen van binnenuit kapot gegeten worden en dus zou ik aanraden om eens een bloemkop waar er al aan gegeten is van de plant te trekken en open te trekken zodat je kan zien wat er in zit want als er een gat in gegeten is zoals op de foto dan komen die knoppen toch niet meer open
en dan kan je in een tuincenter vragen waarmee je de planten moet behandelen als je weet wat er in zit
Bloemeke, jullie zouden wel eens gelijk kunnen hebben.
Misschien zijn het dan ook wel die kevers of larven die aan de andere planten knabbelen.
Waar de plant vandaan komt, weet ik niet.
Ik kreeg ze enkele jaren geleden cadeau.
In elk geval, bedankt voor jullie moeite.

Marietteke, wat een mooie hond is Sookie, een echt fotomodel.

Sita schreef:
Remie schreef:
13 mar 2022, 16:53
Nu ben ik de laatste die zou zeggen dat ik niet zo’n domme fout kan maken
Remie, het was een gewone vraag, geen beschuldiging of iets anders.
Dan zal ik het mis hebben, zeker? Zoals ik zelf al vroeg :roll:

En An, heeft de thee gewerkt??? 😀

Een knusse zondagavond verder.

Remie

13 mar 2022, 18:41

Sita schreef:
13 mar 2022, 18:30
Dan zal ik het mis hebben, zeker? Zoals ik zelf al vroeg :roll:
Nu had ik u wel goed begrepen Sita, maar ging toch aan mezelf twijfelen en wilde daarom dit toch eens controleren of ik wel goed bezig was, vandaar al dat werk. :wink:

Lenk

13 mar 2022, 19:03

De zondag zit er weeral op. Wat vliegt toch zo een weekend.

Het ziet er naar uit dat het gaat regenen. Om 17.30 was het zo donker dat ik licht moest aansteken.

Vandaag dus rustig aan gedaan, voor mijn rug dus, tja niets beter tov gisteren, heeft zijn tijd nodig hé. Met de nodige pijnstilling kom ik er wel

Ik had dus een puzzeldagje. Een puzzel afgebroken die af waf. Wil zeggen ik doe die in vier en leg 4 delen in de doos. Ik kan het niet over mijn hart krijgen die helemaal uiteen te doen.

en een nieuwe puzzel opgezet. De Efteling van Anton Pieck. Ook mooi maar wel moeilijk maar dat is de uitdaging hé.

Op het menu
Gemarineerde hazenrug met portosaus en appeltjes in de oven met veenbessenconfituur.

Leuterkes tot de volgende hé, geniet van jullie avond.

puzzel

14 mar 2022, 05:40

GDM, toch nog veel wind gisteren en nu een beetje regen.