Alles Elektrisch......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

ferre10

13 mar 2022, 07:37

klopt, maar het grootste gedeelte heeft een batterij van ong. 50 kWh. met een verbruik van 20 kWh kunt ge in principe 250 km. rijden 8O .ge kunt op een half uur tot 80% laden , dan hangt ge alle 200 km. aan de paal voor 30 min. als die al vrij is.
niks voor mij :D .het zal iets op benzine worden, en als dat een liter of 2 meer verbruikt ? soit we rijden toch altijd minder en minder.
grtz
ferre
Mini Mac 2 -2024.

Fred1950

13 mar 2022, 08:53

Ah ja , maar als ge minder en minder rijdt, rijdt ge dan ook nog soms 250 km per dag ? :D Als ge 's nachts 4 à 5 uur aan het stopcontact rustig bijlaadt ( aan 10 Ampere ) , kunt ge 's anderdaags meteen 50 km verder rijden. Het vraagt een beetje aanpassing van de gewoonte. Dat "voltanken" en de tank bijna leeg rijden zit er niet meer in , en dat "snelladen" is op de koop toe niet zo gezond voor de batterij ( verslijt vlugger ).

Fazal

13 mar 2022, 16:16

Binnen afzienbare tijd, zullen ze vechten om een paal te kunnen bemachtigen.
Als er dan eentje een beetje te lang aanhangt volgens iemand, zal er bloed vloeien.
Al was het maar uit de neus. Ook tandartsen zullen veel werk hebben. :D
De wachttijden zullen nog meer oplopen.
Maar goed, intussen hebben we wat meer tijd om onze batterij op te laden. :wink:

ferre10

14 mar 2022, 07:30

Fazal schreef:
Als er dan eentje een beetje te lang aanhangt volgens iemand, zal er bloed vloeien.
Maar goed, intussen hebben we wat meer tijd om onze batterij op te laden. :wink:
dat is een terechte bekommernis vrees ik :oops: . iemand staat er wat lang , een ongeduldige zet zijn auto er achter, blokkeerd u zodat ge niet meer weg kunt en trekt doodleuk de kabel er uit en steekt zijn kabel er in en verdwijnt voor een uurtje 8O 8O 8O .
zulke zaken gaan er gebeuren vrees ik :( 8O 8O :oops:

grtz
ferre
Mini Mac 2 -2024.

Fred1950

14 mar 2022, 09:53

ferre10 schreef:
Fazal schreef:
dat is een terechte bekommernis vrees ik :oops: . iemand staat er wat lang , een ongeduldige zet zijn auto er achter, blokkeerd u zodat ge niet meer weg kunt en trekt doodleuk de kabel er uit en steekt zijn kabel er in en verdwijnt voor een uurtje 8O 8O 8O .

grtz
ferre
Er moeten snellaadstations langs de wegen komen zoals er nu her en der benzinetankstations staan, en met de mogelijkheid om met je bankkaart te betalen i.p.v. met een regiment "pasjes".

Die kleine laadpalen langs de straten vormen net een rem om zich een elektrische wagen aan te schaffen.

Fazal

14 mar 2022, 12:15

- Snel laden is niet goed voor de levensduur van de batterij.
- En binnenkort al die laadpaaltjes in de straten ...? Ik zie ze al staan. :?

_Jos_

14 mar 2022, 12:21

ferre10 schreef:
Fazal schreef:

grtz
ferre
Zal niet lukken want de aansluitingen worden inwendig mechanisch vergrendeld als u begint te laden.

Fred1950

14 mar 2022, 12:33

_Jos_ schreef:
14 mar 2022, 12:21
ferre10 schreef:
Fazal schreef:

grtz
ferre
Zal niet lukken want de aansluitingen worden inwendig mechanisch vergrendeld als u begint te laden.
Maar soms niet altijd aan de kant van de laadpaal. Dus kies je steeds een laadpaal waar de kabel in de laadpaal zelf is voorzien ( en er niet af kan ).

Fred1950

14 mar 2022, 12:38

Fazal schreef:
14 mar 2022, 12:15
- Snel laden is niet goed voor de levensduur van de batterij.
- En binnenkort al die laadpaaltjes in de straten ...? Ik zie ze al staan. :?
Snelladen aan een "snellaadstation" is inderdaad niet gezond, maar traag laden aan het stopcontact is het dat wel. En nu moet politiek , stad en gemeente er maar eens werk van maken om een verlengkabel over het voetpad te mogen leggen .... en dat met de reservatie van je parkeerplaats vóór je woning. Groen-Gent is daar tegen , want iedereen moet terug op de fiets zoals in de jaren '30 :roll:

Fazal

14 mar 2022, 13:56

Het stadsuitzicht zal er mooi uitzien binnen afzienbare tijd.
Overal waar je kijkt, laadpaaltjes en- of daarbij nog kabels over de voetpaden (met of zonder voetgangersbescherming).
Het ziet er nu al zo mooi uit. Kijk maar eens in de Wondelgemstraat te Gent. Een overhoop van jewelste.
Overal afschuwelijk lelijke terrassen aan Turkse cafe's, welke dan ook nog parkeerplaatsen innemen.
En dat mag allemaal zomaar!? Daar schijnt de kliek van Watteeuw zich niet aan te ergeren. 8O

En een reservatie van je parkeerplaats vóór je woning ...?
Wat gaat men dan doen met appartementsgebouwen?
En waar gaan dan eventuele bezoekers nog een parkeerplaats vinden? :roll:
Laatst gewijzigd door Fazal op 14 mar 2022, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.

benq

14 mar 2022, 16:14

Fred1950 schreef:
En nu moet politiek , stad en gemeente er maar eens werk van maken om een verlengkabel over het voetpad te mogen leggen iedereen moet terug op de fiets zoals in de jaren '30 :roll:
Verlengkabel op het voetpad zal niet mogen, denk maar aan de slechtzienden / blinden en rolstoel gebruiker.
Een hel voor deze mensen.

Leg nu maar eens een verleng kabel op het voetpad om uw auto batterij bij te laden en er valt iemand over uw kabel, miserie……miserie……miserie voor U.

En terug naar de jaren 30, waarom niet, terug paard/hond en kar,
Geen Smartphone dinges dus veiliger verkeer en zeker geen agressie omdat een Smink doos rap nen foto van haar 1cm dik geschminkte kop (denkt dat ze schoon is) op het net te zetten.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Fred1950

14 mar 2022, 16:26

benq schreef:
Fred1950 schreef:
En nu moet politiek , stad en gemeente er maar eens werk van maken om een verlengkabel over het voetpad te mogen leggen iedereen moet terug op de fiets zoals in de jaren '30 :roll:
Verlengkabel op het voetpad zal niet mogen, denk maar aan de slechtzienden / blinden en rolstoel gebruiker.

....
Daar bestaan oplossingen voor.

SANY0005.JPG

Kabel zit in de kabelgoot , niet eronder ... ( hoogste punt in het midden : 1 cm )
Image1.jpg
Image1.jpg (160.06 KiB) 419 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 14 mar 2022, 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.

14 mar 2022, 16:30

benq schreef:
En dan hebben we het nog niet over opzettelijke vernielingen door het crapuul...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

benq

14 mar 2022, 16:42

Fred1950 schreef:
14 mar 2022, 16:26
benq schreef:
Fred1950 schreef:

....
Daar bestaan oplossingen voor.

SANY0005.JPG

Kabel zit in de kabelgoot , niet eronder ... ( hoogste punt in het midden : 1 cm )

Image1.jpg
Maar die oplossingen zijn toch niet betrouwbaar kwestie struikelen,
doe maar eens een blinddoek aan en loop daar eens!
wedde dat je op uw smikkel ga,

benq

14 mar 2022, 16:54

Het mag NIET,
lees de wegcode.be artikel 7 punt 3

https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/104-art7

7.3. Het is verboden het verkeer te hinderen of onveilig te maken door voorwerpen, zwerfvuil of stoffen op de openbare weg te werpen, te plaatsen, achter te laten of te laten vallen, hetzij door er rook of stoom te verspreiden, hetzij door er enige belemmering aan te brengen.

dus als iemand valt!
miserie....miserie....miserie.... Voor U