Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

14 mar 2022, 16:43

Heel duidelijk niet. Miljoenen mensen die moeten binnen blijven terwijl omikron "ongevaarlijk" is (vergeleken bij Delta).
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

14 mar 2022, 17:50

Wil. schreef:
Heel duidelijk niet. Miljoenen mensen die moeten binnen blijven terwijl omikron "ongevaarlijk" is (vergeleken bij Delta).
Toch wel. De Chinezen hebben per aantal inwoners veel minder ziekenhuis bedden dan wij. Door omikron kan je nog steeds in het ziekenhuis terechtkomen, en moest men omikron zijn gang laten gaan , gaan hun ziekenhuizen die toevloed niet aankunnen. Dus ... zit er niets anders op dan het aantal besmettingen drastisch in te perken. Op mijn CSSE staafgrafiek hiervoor is het aantal overlijdens toch ook niet miniem te noemen.

tokkio

14 mar 2022, 17:54

De Chinezen dachten het virus altijd te kunnen bedwingen door een ganse gebied in lockdown te zetten. Daar gaan ze nu in al hun dwaasheid mee verder. Wat is het resultaat?

- Changchun een stad met 9 miljoen mensen is vorige vrijdag vastgezet.
- Jilin - 700.000 mensen - vorige week in quarantaine gezet
- Shenzhen : 17 miljoen mensen worden opgesloten in hun huizen.
- Hong Kong is al vergeven van de omikrongevallen.
- Shanghai met zijn 27 miljoen inwoners begint nu ook te kraken. De scholen zijn er gesloten.
-18 noordelijke provincies zitten nu al in een strijd met omikron.
En wat als het nu een gevaarlijkere dodelijkere "gefabriceerde" mutatie is, die de Chinezen eerst op hun eigen bevolking uittesten(ze hebben volk genoeg) om dan tegen hun vriend Poetin te zeggen, we hebben het gevonden, stop maar met die bommen en vernielingen,dit is beter.....
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

14 mar 2022, 17:57

tokkio schreef:
14 mar 2022, 17:54
....
En wat als het nu een gevaarlijkere dodelijkere "gefabriceerde" mutatie is, die de Chinezen eerst op hun eigen bevolking uittesten(ze hebben volk genoeg) om dan tegen hun vriend Poetin te zeggen, we hebben het gevonden, stop maar met die bommen en vernielingen,dit is beter.....
Volgens de Russen waren de Oekraïners daar zelf met de hulp van de Amerikanen al mee bezig.

Wil.

14 mar 2022, 18:48

Ja! En de Oekraïners hadden een virus klaar dat alléén maar Russen aanviel. Iedereen die pro-Oekraïne was, bleef ervan gespaard. :roll:

Wil.

14 mar 2022, 18:51

Fred1950 schreef:
14 mar 2022, 17:50
Wil. schreef:
Toch wel. De Chinezen hebben per aantal inwoners veel minder ziekenhuis bedden dan wij. Door omikron kan je nog steeds in het ziekenhuis terechtkomen
't Is toch niet waar, zeker 8O

Daar staan ze nu met hun 'Chinese aanpak' tegen een virus dat minder mensen doodt dan de griep.

Wil.

14 mar 2022, 23:33

In deze video wordt aan Bill Gates de vraag gesteld waar we nu staan op het vlak van het overwinnen van de pandemie.

Wat er zo eigenaardig is, hoor je vanaf minuut 7'00'' tot minuut 8'.

Gates antwoordt daar: "Sadly ... the virus itself, particularly the variant called omicron, is a type of vaccine; that is, it creates both b-cell and t-cell immunity and it's done a better job of getting out to the world population than we have with vaccines."

Waarom begint Gates met 'sadly' ?? Bill Gates wordt er wel eens van beticht om achter de grote farmabedrijven te zitten waarin hij blijkbaar een grote aandeelhouder is. Omikron komt de boel voor hem 'verknoeien' want het virus gedraagt zich als een vaccin.
Zou hij niet beter gezegd hebben 'gelukkig' ipv 'jammer genoeg' ??

Fred1950

15 mar 2022, 12:07

Nu moet het toch wel duidelijk zijn voor de hooggeleerde politiekers , virologen en andere omhoog gevallen individuen welke maatregelen in Vlaanderen wel tot meer besmettingen leiden en in Wallonië niet ! :evil:

Untitled43.png
Untitled43.png (260.96 KiB) 843 keer bekeken

Als ze hieruit geen objectieve , deftige conclusies op zijn "experts" kunnen treffen , dan is het misschien raadzaam om hen naar een school voor mensen met een mentale beperking te sturen .... :evil:

tokkio

15 mar 2022, 16:41

Fred1950 schreef:
Nu moet het toch wel duidelijk zijn voor de hooggeleerde politiekers , virologen en andere omhoog gevallen individuen welke maatregelen in Vlaanderen wel tot meer besmettingen leiden en in Wallonië niet ! :evil:

Untitled43.png

Als ze hieruit geen objectieve , deftige conclusies op zijn "experts" kunnen treffen , dan is het misschien raadzaam om hen naar een school voor mensen met een mentale beperking te sturen .... :evil:
Tja , als de Waalse politieker tegen hun aanhang zeggen dat de epidemie van covid , voorbij is, vrijheid blijheid, en ze dus ook niet meer moeten testen, dan krijgt men goede resultaten, en als er al ene ziek wordt,is het van een "banale" griep...... :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

15 mar 2022, 17:44

Fred1950 schreef:
:lol:
Afbeelding

Wil.

15 mar 2022, 22:28

China: 5.000 besmettingen op één dag.

De Chineeskes denken omikron te kunnen in quarantaine houden? Geen schijn van kans. Je kunt evengoed de wind vastleggen aan een ketting.

Fred1950

15 mar 2022, 22:44

Wil. schreef:
15 mar 2022, 22:28
China: 5.000 besmettingen op één dag.

....
Afbeelding

:P

Gisteren waren het er trouwens 14.360 met 286 overlijdens , en de trend is dalend ( alles volgens CSSE ).

Wil.

15 mar 2022, 23:08

Ik zag dit:

Afbeelding

en vandaag dus 5.000 volgens Kanaal Z.

Zij jij een daling? Ik niet.
Als je gelijk hebt, gaan we dat de volgende dagen wel zien, Freddy. Wat denk je zelf? 8)

Wat bijkomende info van de Chinezen zelf:

National Health Commission Update

March 15, 2022

Confirmed: 3,602 new, 11,984 current.

Asymptomatic: 1,768 new, 8,650 current.

Recoveries: 149 new. Deaths: 0 new.

Jij zou een perfecte werknemer zijn in Orwell's Big Brother maatschappij want je slaagt erin om een feit om te draaien in een 'nieuwe waarheid'.

Hoeveel doden waren er gisteren volgens jou? :lol: Vandaag volgens de Chinese overheid nul (0). Maar ja, wie vertrouwt die rakkers?

Fred1950

16 mar 2022, 08:36

Ik ga steeds naar https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6

Kies daar links "China" en dan rechtsonder '28-Day" . Alle andere bronnen kunnen mij gestolen worden.

Wil.

16 mar 2022, 08:58

Ik weet het; vandaar dat je er zo dikwijls naast zit.

Nu is het afwachten hoe lang de Chinezen nog aan hun domme strategie zullen blijven vasthouden. De dijken breken aan alle kanten compleet door, maar toch blijven ze wattenpropjes in de barsten steken. :roll: