Printer/scanner probleem-opgelost
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Hello iedereen, ik hoop dat mijn vraag her op zijn plaats is.
Wat is mijn probleem? Wel ik kan voorlopig niet met mijn ET-2650 Epson printer scannen, wel printen, dus de verbinding is goed.
Maar ik heb gezien dat voor het afdrukken met Word volgende printer aangegeven staat

En voor het scannen zou er een andere printer gekozen worden namelijk

Ik zou blijkbaar de "scanner" printer moeten wijzigen, maar dat kan ik niet vinden
Kan iemand mij helpen waarvoor dank.
Groetjes
Danny
Wat is mijn probleem? Wel ik kan voorlopig niet met mijn ET-2650 Epson printer scannen, wel printen, dus de verbinding is goed.
Maar ik heb gezien dat voor het afdrukken met Word volgende printer aangegeven staat

En voor het scannen zou er een andere printer gekozen worden namelijk

Ik zou blijkbaar de "scanner" printer moeten wijzigen, maar dat kan ik niet vinden
Kan iemand mij helpen waarvoor dank.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
verhaegen - Support SeniorenNet
komt meestal door een update van microsoft
enigste dat daarbij helpt is de printer/scanner opnieuw de software ervan instaleren
is meestal door een iets oudere software van het toestel
ik heb het ook af en toe met mijne scanner epson perfection 3170 photo
en iemand iets verder door hier heeft het ook elke keer met zijn printer/scanner , en dan moet hij de scannersoftware gewoon opnieuw instaleren
enigste dat daarbij helpt is de printer/scanner opnieuw de software ervan instaleren
is meestal door een iets oudere software van het toestel
ik heb het ook af en toe met mijne scanner epson perfection 3170 photo
en iemand iets verder door hier heeft het ook elke keer met zijn printer/scanner , en dan moet hij de scannersoftware gewoon opnieuw instaleren
-
Verhaegen, na de herinstallatie van de Epson software (van de originele DVD) zit ik nu nog verder in de puree
Met de bedoeling de voorgestelde mogelijkheid, een testprint uit te voeren, bleef de printer nu heel stil.
Met de bedoeling te gaan kijken in de printerwachtrij zie ik daar het volgende

Blijkbaar is de Epson printer daar door iets anders vervangen.
Graag hulp waarvoor dank.
Groetjes
Danny
Met de bedoeling de voorgestelde mogelijkheid, een testprint uit te voeren, bleef de printer nu heel stil.
Met de bedoeling te gaan kijken in de printerwachtrij zie ik daar het volgende

Blijkbaar is de Epson printer daar door iets anders vervangen.
Graag hulp waarvoor dank.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
verhaegen - Support SeniorenNet
die staat niet méér standaard volgens mij
klik op dat zoekglasje naast start en voer in : printers en scanners
klik op het aangeboden printers/scanners
staat de printer daar in ? (indien neen ) klik dan op apparaat toevoegen )indien ja
scrol naar onder
staat daar een blauw aangevinkte bij , standaardprinter door windows beheren ?
dan naar onder , bij problemen oplossen , klik daar eens op
en dan even geduld
wat zegt hij dan ?
alternatief =
zet de printer uit
uninstal de software
en verwijder de printer uit apparaatbeheer en uit printers en scanners
herstart de computer
instaleer de software , herstart de computer
zet de printer/scanner aan
en dan geduld
klik op dat zoekglasje naast start en voer in : printers en scanners
klik op het aangeboden printers/scanners
staat de printer daar in ? (indien neen ) klik dan op apparaat toevoegen )indien ja
scrol naar onder
staat daar een blauw aangevinkte bij , standaardprinter door windows beheren ?
dan naar onder , bij problemen oplossen , klik daar eens op
en dan even geduld
wat zegt hij dan ?
alternatief =
zet de printer uit
uninstal de software
en verwijder de printer uit apparaatbeheer en uit printers en scanners
herstart de computer
instaleer de software , herstart de computer
zet de printer/scanner aan
en dan geduld
-
Verhaege, bedankt voor jouw antwoord.
Daar stond inderdaad te lezen dat Windows de printer zou beheren, heb ik uitgeschakeld en dan ook apparaat laten toevoegen, maar het werkt nog niet

Zal in de loop van de namiddag de rest van jouw tips uitvoeren, dat zal het beste zijn hoop ik.
Groetjes
Danny
Daar stond inderdaad te lezen dat Windows de printer zou beheren, heb ik uitgeschakeld en dan ook apparaat laten toevoegen, maar het werkt nog niet

Zal in de loop van de namiddag de rest van jouw tips uitvoeren, dat zal het beste zijn hoop ik.
Groetjes
Danny
-
WillyV - Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Hallo redactie,
Ik krijg al langsom meer en meer reacties binnen van leden ( zoals deze ) waarop ik niet geantwoord heb of die mij aanbelangen.Ik heb dit al eerder aangegeven.Wat gaat hier eigenlijk fout?Ik heb niets aan mijn instellingen veranderd.
mvg,
WillyV
Ik krijg al langsom meer en meer reacties binnen van leden ( zoals deze ) waarop ik niet geantwoord heb of die mij aanbelangen.Ik heb dit al eerder aangegeven.Wat gaat hier eigenlijk fout?Ik heb niets aan mijn instellingen veranderd.
mvg,
WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.
-
Franç, bedankt voor jou voorstel, maar mijn Epson heeft sinds een drie-viertal jaren uitstekend zijn werk gedaan zowel als printer alsook als scanner, ook heb ik op mijn PC de mogelijkheid om iets tot een PDF document te scannen.
Ik zou bij de software van Epson willen blijven als je mij kunt begrijpen.
Toch bedankt en groetjes.
Danny
Ik zou bij de software van Epson willen blijven als je mij kunt begrijpen.
Toch bedankt en groetjes.
Danny
-
Hellokes, ik heb deze morgen telefonisch contact gehad met Epson die mij aangeraden hebben (zoals hier ook naar verwezen werd) alles van Epson te verwijderen, en zeker de printer uit de printerlijst, en daarna de laatste software te installeren waarvan ik een link heb gekregen.
In die laatste software stond ook de mogelijkheid de bestaande Epson software te verwijderen met een uninstal mogelijkheid.
Alles werkt opnieuw zoals vroeger.
Bedankt iedereen en groetjes
Danny
In die laatste software stond ook de mogelijkheid de bestaande Epson software te verwijderen met een uninstal mogelijkheid.
Alles werkt opnieuw zoals vroeger.
Bedankt iedereen en groetjes
Danny
-
Hellokes, eventjes informatie geven.
Ik heb dus uitgevoerd wat men mij hier op Seniorennet aangeraden had en wat ook door Epson aangeraden werd, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Sommige keren dat ik mijn printer/scanner gebruik gaat alles goed en sommige keren krijg ik die foutmelding, waarom????
Groetjes
Danny
Ik heb dus uitgevoerd wat men mij hier op Seniorennet aangeraden had en wat ook door Epson aangeraden werd, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Sommige keren dat ik mijn printer/scanner gebruik gaat alles goed en sommige keren krijg ik die foutmelding, waarom????
Groetjes
Danny