In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

30 mar 2022, 10:36

Goede morgen seizoentjes,

Voor Clive een fijne verjaardag en hopelijk zit het kaartje van mij in de bus na je dagje roermond.

ik moest straks er eentje gaan afgeven. daarnet stond de postbode hier: sorry voor het storen, maar.... ja, we zijn weer postpunt. hij heeft het zelf in de gang gezet.
ventje ligt nog in bed. gisteren heb ik een reuzenafwas gedaan inclusief vette pan en twee sponsjes versleten. nu hoef ik alleen twee al afgespoelde borden en het bestek te doen, de lasagne zat in een ijzeren potje en mag in de zak voor vuilnis.
ventje moet nog om mijn druppels en daarna gaan we hier (proberen) te stofzuigen en moppen e.d.m.
maar bij ons weet je nooit.
ventje kreeg gisteren telefoon van zijn moeder vanwege het kaartje dat ik gestuurd had. heeft ze maar maandag gekregen. je geraakt niet in een echt gesprek met haar. dus dan ben ik naar de keuken gelopen en eraan begonnen.
een dag na de behandeling van schoonbroer begint alles weer te 'nijpen' gelijk ze zeggen. weer te veel gedaan alsof ik 1000 man sterk was. kwam beneden van een dutje ( die ik hard nodig had) en alle opslorpdoekjes lagen nog op de vloer en ik werd echt viesgezind. ( hij zei dat hij de bovenwc had gepoetst alsof dat telt: je moet de hele badkamer poetsen!)
vroeg wat er scheelde: hij had heel de middag naar een film: air force one ( wel een lange) zitten kijken en dat kon ie niet gedaan hebben? hij heeft het dan met tegenzin gedaan. dat neemt toch net veel tijd in beslag die doekjes oprapen en alles klaar te zetten?
(Sorry voor de ventilatie maar hier is het gelijk schoonbroer zegt.vuil en niets geraakt gedaan. boven is als je buiten kijkt precies mistig- dus je kan gaan denken...)
moet nog een boodschappenlijstje maken voor morgen. dan is er vers geld. :? ook zoiets dat ergelijk is. hij is altijd zuinig geweest maar nu met pensioen loopt het de spuigaten uit. gelukkig hoeven we dvd-post niet meer te betalen. die zijn uit zichzelf gestopt met dvd's sturen wat toch een meerkost van ruim 10 euro was. we hadden ze al met aangetekende brief afgezegd ( twee jaar geleden!!!) maar ze hadden dat precies naast zich neergelegd en genegeerd ondanks de interventie van testaankoop. ik had nog gezegd tegen ventje dat je een rekening kon blokkeren,( heb ik ook al een keer voorgehad met een andere bank) zodat ze geen toegang meer hadden tot je Visa, zonder een nieuwe aan te vragen. maar die wilde of kon niet communiceren met de bank aangezien de zijne opgeslorpt is door ING. ( hij werkte toen nog en moest naar een kantoor te St-Kruis waar een afspraakregeling was)
Maar bon, we hebben nu 10 euro ademruimte. dat is zeker 1 dvd dat je kan aankopen met de verzendkosten.
ik ga nu mijn bestelling bij het kruidende vat doen en hopelijk vind ik wat ik wil anders moeten we gaan winkelen. en dat doet ventje niet graag. vooral niet in het kruidende vat. ( te veel volk enz)
wij eten vandaag zelfgemaakte kippehamburgers. met een broodje,sla ( alleen voor mij) en gebakken speksneetjes. jammer dat de oogst van de augurkjes mislukt is en zelf inmaken is nu geen prio meer want ingemaakte die je koopt zijn bijna altijd zoet-zuur. ik hou niet van zoet-zuur. heeft te maken met een incident met Ex, en een bestelling bij zo'n louche afhaalchinees.
Ik ga me nu klaarmaken.
fijne dag seizoentjes en keep Safe, knuffel
Cats Rule!

wingerd

30 mar 2022, 10:40

PRETTIGE VERJAARDAG CLIVE !!!

wilde eend 2

30 mar 2022, 15:18

Voor Clive : een fijne verjaardag !! Hopelijk heb je in Roermond ook mooi weer , zoals hier . Beter dan voorspeld was ;-)
Afbeelding

wilde eend 2

30 mar 2022, 15:20

Voor Oma C : beterschap ! niet fijn als meneer M weer te veel aanwezig is ..
Heel veel moed aan alle seizoentjes die het kunnen gebruiken ...en groetjes aan iedereen .
Hopelijk een geode nachtrust .

Helena van Troje

30 mar 2022, 19:25

Kaartje via mail is onderweg, Clive.
Kijk eventueel eens in je spam.
Hopelijk is jullie dagje Roermond meegevallen.

Vanmorgen dus bloed laten trekken.
Dat gaat altijd heel gemakkelijk bij mij.
Daarom dacht de dokter er de stagiaire aan te zetten.
Niks van.
Heel de pillerij die ze van zin is me te laten slikken zal ook even moeten wachten.
Ik heb geen zin in olifantenpoten elke avond en geen zin in spierpijn waar ik 's nachts niet van slaap.
Goede medicatie hoor! Meer last dan baat...
We gaan nog even verder doen zoals we het nu gewoon zijn.

De opera en de treinreis alles in het droge zijn heel goed meegevallen.
Ik had een eerste klas ticket gekocht.
Voor 3,95 kan je niet in een overvolle coupé zitten.
Was niet nodig want er zat bijna geen volk op de trein.
En iedereen droeg braaf zijn masker.
Ook in de opera was zeker een op twee die een masker op had.
Ach, wat is dat toch een probleem?
De opera zelf was heel mooi!
Speciale enscenering.
Het heeft deugd gedaan.
Het is altijd fijn met mijn twee mannen op uitstap te gaan.

Zo de rijst is klaar, we gaan eten.

De tussentijdse evaluatie is ook meegevallen voor de student dus...

mariajohanna

30 mar 2022, 19:36

Fijne avond iedereen,

Clive, je zal het vandaag goed getroffen hebben, én je verjaardag, (proficiat nogmaals :D ) én een dagje Nederland ! Hopelijk is het weder ginder even goed meegevallen als in ons Belgenlandje ! :D

Hier is het vandaag knap druk geweest, het was me het dagje wel. Voor 'petank' hebben we forfait gegeven, en rustig binnen een filmpje gegeven, morgen komt ook nog en dan is het verse spaghettisaus maken, een grote pot, voor dochterlief en gezinnetje bij. Hier kan het de ganse dag goed 'trekken ' zodat we vrijdagmiddag eens verse kunnen eten, vriendin komt vrijdag en we maken er een leuk dagje van, ondanks het koudere en mogelijk winterse weder dat ze voorspellen..... We zien wel.

OmaC, nog altijd die vervelende 'M'....
Ik weet als geen ander hoe vervelend dat is en hoe dat een leven kan beïnvloeden... Snelle beterschap gewenst.

Nu wat tv kijken, en dan is er wéér een dag voorbij. Sinds we verhuisd zijn gaat de tijd nog sneller voorbij, niet normaal......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. :)
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wingerd

30 mar 2022, 21:21

M-J, héél hartelijk dank voor de lieve post die ik vandaag in mijn bus vond !

Muddy Maddy

31 mar 2022, 07:37

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren gaat ventje naar de apotheek. 'het spijt ons meneer, maar er is geen medicatie aan uw vrouw haar ID gekoppeld.' hij komt thuis en ik heb secretaresse 2 in en uitwendig vervloekt. gelukkig moest ik toch mijn vriendin die daar ook werkt haar verjaardagskaartje gaan afgeven en ik heb dus gezegd dat ik tegen die gasgeit een klacht ga indienen. Vriendin heeft het netjes in orde gemaakt. ze heeft me opgebeld wanneer ventje dan naar de apotheek kon. de dokter die moest tekenen was op huisbezoeken.
ik kon vriendin moeilijk verstaan met die slunsen en Benny die daar luidop zat te tateren. Benny is een kennis van ventje. ventje stond wel buiten, hij had geen mullesluns mee.
het kaartje was direct goedgekeurd. en ze heeft me een elleboogje gegeven. 'n knuffel kon nog niet.
ik moet er nu nog twee maken, een voor de madam van de frituur en 1 voor Suus die vandaag geopereerd wordt. die cyste moet uit haar voet, Jo is haar contact maar Jo staat niet langer in mijn vriendenlijst. na die ruzie waarbij ze Suus bij de keel greep, heb ik ze verwijderd. Nu mag Jo van de GGD maar twee dagen bij Suus zijn. wil ze bv bbq-en en, blijft ze slapen dan mag ze als het niet in het weekend is, het weekend dan niet komen. zo blijven de gemoederen en Suus haar geestelijke gezondheid een beetje gespaard. Jo kan volgens Suus niet om met autoriteiten. ( bv een mannelijke politieagent) ik denk er anders over.
gisteren toch hamburgers gegeten maar niet die ik van plan was te maken. het zijn kaasburgers geworden tussen een XL pittabroodje. wel met spek.
vandaag zijn we donderdag en dus boodschappendag = aan frituureten.
ik heb ventje de kortingsbonnen voor producten aan het lijstje laten hangen met een attache. anders is die ze vergeten. zo had ventje al drie weken na elkaar vergeten zijn winnende drie euro in te wisselen. ik denk dat ik een prikbord in de gang ga hangen juist voor je de deur opent, maar daar hangt een reuze kader met een oude kaart van west-vlaanderen. ventje heeft die van zijn moeder gekregen en natuurlijk moest dat een prominente plaats hebben in de gang. zij heeft er ook zo een in haar gang hangen in het oude huis toen ze er nog kantoor hield. ( en een bankje voor de wachtenden) in het tweede gedeelte van de gang stond een paravent die de fietsen aan het oog onttrok. later heb ik die gevraagd als scheiding voor de kattebak hier maar dat ding in riet was al zo oud dat het bijna uit elkaar viel. Tot ventje ze in stukken gezaagd heeft en in de stoof gestoken heeft. nu zoeken we een paravent voor achteraan zodat we in de zomer als de zon laag komt te zitten, langer buiten kunnen blijven anders heeft ventje een rode nek. ga eens vragen aan die vent van de gordijnen of hij niet weet waar die paravents in zijn winkel komen anders ga ik een handige harry (of harriëtte) moeten laten knutselen.
mijn handschoentjes uit portugal laten op zich wachten. het is daar nu slecht weer dus die kunnen we alweer schrappen.
Clive: ik ben blij dat je net op tijd je kaartje hebt gekregen. ik vreesde er voor. hoop dat je een fijn dagje Roermond hebt gehad.
Helena: ook genoten en een eerste klas ticket. toen ik nog bevriend was met een oud libelleke uit leuven reisde zij eerste klas naar mij en ik naar haar. das zalig zitten tijdens de spits. maar niet op een boemeltreintje! toen we op huwelijksreis vertrokken en terug kwamen zat de eerste klas in het boemeltje vol. Daar was een belbus om ons naar het park te brengen en die moest je reserveren. Die chauffeur had ons direct opgemerkt ( ook al stond die een eindje afzijdig) en is dichterbij gereden voor de bagage in te laden. we waren de enigen die hij had want we zijn een dag later op huwelijksreis gegaan. bij het uitchecken zeiden ze dat ik de belbus moest bellen maar dat was pre gsm. ik zei dus van niet dat ik geen klein geld had. en met veel tegenzin hebben zij dan gebeld. het was dezelfde chauffeur. dus de terugreis was semi eerste klas en toen mocht je nog roken op de trein. ik spreek dus van minstens 25 jaar geleden.
je bent dus naar een opera geweest. van ventje is het eeuwen geleden. ze hadden bijna hun vervoer gemist omdat schoonbroer nog naar een afhaalrestaurant wilde. ( weet niet welk een)
Oma C: nog altijd Mr M op bezoek? Hier is het vandaag markt. die is op drie plaatsen. Als je om 9 uur de bus neemt zit die vol. in de plaats van een accordionbus in te leggen, neen, 'n gewone. Pas om 10 uur rijdt er ene maar die zit dan halfvol. Gisteren was er ( je hebt het misschien op het nieuws gezien) controle in Brugge tegen zwartrijders. die ene had pas een sms gestuurd toen ze de controle zag. mag ook niet. Hier moet je wel vooraan opstappen maar dat is niet te doen en te nauw. alleen de kinderwagens mogen in het midden opstappen en de invaliden ook. mits een rolwagentje. met stok is het nog vooraan. in principe zou ik de tram kunnen nemen op het laagste punt dan geraak ik ook in stad. maar dan moet ik eerst aan de halte geraken en dat is een eind van hier.
Gisteren geen boerderij gedaan en ook geen criminal case. met al die heisa ( ventje had lang geslapen en moest dan nog naar de drankencentrale) en dan moest ik gaan reclameren voor die andere secretaresse. ik ga wel degelijk een klacht tegen haar indienen. ik mocht er normaal om 5 uur om maar dan zou er ook niets opgestaan hebben. in het begin hadden ze een jong ding dat pas afgestudeerd was richting secretariaat. maar die gaf zelf aan dat ze het niet aankon. en nu hebben we die troela. ik had al eerder met mijn vriendin via messenger over haar gesproken en ik ben niet de enige. ze is kortaf aan de telefoon èn in je gezicht. als je staat te wachten om je aan te melden gaat ze eerst een vijftal telefoons doen alvorens naar jou te kijken. :roll: ze zit dus werkelijk scheef om je niet te moeten zien. ( waar de pc staat en de boek ligt voor aanvragen.) ik ga er over ophouden want ik maak me dan weer kwaad en heb dan zenuwslijmen.
ik ga nog een sapje drinken. in koffie heb ik nu geen zin.
Fijne dag seizoentjes Keep safe en knuffel!
Cats Rule!

clive

31 mar 2022, 08:09

Afbeelding

@ Wingerd en manlief, ik wens jullie een heel gelukkige huwelijksverjaardag. Geniet ervan, kaartje is onderweg.
Liefs;

clive

31 mar 2022, 08:12

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,
ik kom in de namiddag terug naar hier, moet me nu een beetje haasten. Liefs en tot straks.

Muddy Maddy

31 mar 2022, 08:38

@Wingerd: ik heb je een e- card gestuurd.
Cats Rule!

Bekske

31 mar 2022, 09:01

Afbeelding

Oma-C

31 mar 2022, 09:52

@ Wingerd en man van harte.... en nog vele jaren samen :)

Afbeelding

---------------------------------------------------

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
hier ferm wat regen gehad.... alle stof is weer geblust :)
er liggen grote plassen op de daken van de garages hierachter
hopelijk krijgen we ook nog wat zon..... maar ja:
maart roert z'n staart en april doet straks wat ie wil :roll:
niks aan te doen.... we hebben een hele mooie maand maart gehad

Alle seizoentjes nu ga ik alles bijlezen.... tot later.... :)
Maar ja... maart roert z'n staart, en straks doet april wat ie wil :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mammyretro

31 mar 2022, 10:47

goede morgen

clive mia culpa , ,ik ben je verjaardag vergeten gisteren ,
Afbeelding
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

wilde eend 2

31 mar 2022, 12:37

Voor Wingerd en echtgenoot :
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag !
Afbeelding