In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

02 apr 2022, 09:38

Afbeelding

Goede zaterdagmorgen alle seizoentjes.... :wink:

clive schreef
Oma-C, ik ben vergeten te vragen hoe het met de cardioloog was sorry daarvoor.
Maar ik had het niet in mijn agenda opgeschreven en mijn agenda is mijn geheugen.
Ik hoop dat alles goed was.

Nee clive het was de man van anjelierke die naar de cardioloog moest
en gelukkig is daar alles goed ;)

Dag Bekske, fleurig plaatje, dank u :) fijn weekend

M-M wat een verhaal bij Suus, dat kan zomaar allemaal?
als ze mijn bankkaart had dan had ik al de politie verwittigd :twisted:
Dat ze maar een definitief punt zet aan die relatie
die is heel ongezond.....dan beter alleen zijn.. sorry :roll:
Erg dat ze daar nu alleen moet zitten na die ingreep... :roll:

Alle seizoentjes een fijn weekend en hou het veilig
er zijn veel zieken... groetjes en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

03 apr 2022, 08:14

Afbeelding
clive je hebt een pb

Muddy Maddy

03 apr 2022, 08:33

Goede morgen seizoentjes,

oef, 't is gelukt om hier binnen te geraken met de nieuwe pc. heeft wel een beetje een aanpassing zo'n groot scherm.
en ik heb ook nog een numeriek klavier.
Gisterenavond was ventje te moe om deze nog te instaleren. hij heeft heel de salon en living gestofzuigd en dan gemopt.
ik had alles klaar gezet inclusief de emmer die ik eerst nog moest uitgieten want die was gewoon buiten gezet ipv onder de trap.
Ja, hij moet nog veel leren. straks de emmer uitgieten en terug op de plaats zetten. we hebben gisteren camenbert in de oven gedaan maar wel wat laat. en kaas laat eten is bij mij gelijk aan weinig slaap. ventje leek het weinig te deren. ik had dan vannacht nog een spierkramp in mijn rug en gelukkig liggen er ook duo's boven. dan toch een beetje kunnen slapen. Gimly is ook nog moe. Hij heeft een nieuw matje aan zijn teljoor en waterpot en korrelpot. ook zijn bak hadden we weggenomen en uitgerekend als we bijna klaar waren moest hij een plasje doen maar zijn bak stond nog buiten. Toen die er eenmaal stond, aarzelde hij toch van 'is het wel mijn bak?' maar dan is ie erin gegaan.
Vandaag zou ik graag chinees eten. ventje dacht dat we een schotel besteld hadden als we haaienvinnensoep waren gaan helen als hapje voor de doop. neen, want anders zou er een potje pikante saus voor bij de eend in de vriezer zitten. en dat is al op. ik heb twee keer de plaats waar ik het potje invries bekeken. Dus we hebben geen schotel besteld. ventje verwart het met de laatste keer vlak voor hun verlof en toen gooien ze er meestal met de pet naar. dan smaakt het niet zo lekker.
Ik heb gisteren niets meer van Suus gehoord. Hoop maar dat haar miserie met die Jo rap ten einde is. mijn moeder was weer rap om te zeggen dat ik me er niets van aan mag trekken. hè, 't is wel mijn vriendin hè. maar ik ga geen stomme dingen doen zoals naar Dordrecht rijden. ten eerste, wie gaat er voor Gimly zorgen? en ten tweede, de naft staat duur. De GGD moet Suus maar helpen. Ik had haar in het begin verwittigd ( Hans lag nog geen drie maand in zijn graf) dat ze een fout aan het begaan was. maar ja, ze was verliefd en dan luister je meestal niet naar rede.
En dan ging ze komen maar wij waren code rood of in lockdown. Nu moet ze zelf zien te komen. ach ja. we zien wel.
Gimly weet weer niet goed waar gekropen. heeft ook nog niet om eten gevraagd. als ventje besluit van op te staan zal hij wel om eten vragen.
ik ga mijn warmtegordel straks aandoen want die linkerkant van de rug ( waar de grootst uitstekende facet is) zindert nog na. en warmte helpt bij mij.
ik ga nu het laatste placematje afwassen en te drogen leggen. moeten vandaag een witte was draaien. en een korte was met soda voor die mop proper te maken.
Fijne dag seizoentjes, keep Safe knuffel!
Cats Rule!

clive

03 apr 2022, 09:34

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C en anjelier, sorry voor de vergissing wat betreft de cardioloog. Gelukkig was alles oké.

De zon schijnt dan wel, maar het is berenkoud, dus moest je naar buiten gaan, duffel je dan warm in.
Maar niet iedereen zal gaan wandelen, want er is hier een seizoentje die vast gaat meerijden en een manlief die de nodige commentaar gaat geven :D :D :D .

Na het licht HH, gaan wandelen met Matice en dan het avondeten al voorbereiden en de keuken opruimen. En dan ga ik een tekening maken en die inkleuren met waterverf. Daar verheug ik me nu al op.

Zo, verder heb ik niet veel te vertellen. Ik wens jullie allemaal een prettige zondag. Liefs en voor ieder een warme knuffel.

Oma-C

03 apr 2022, 09:57

Afbeelding

Goede zondagmorgen allemaal, :wink:
geen nieuws hier, ik ga eten maken
want dochter komt straks en we
kunnen niet op een houtje bijten hé :wink:

Ik ga straks alles lezen heb nu even geen tijd
ik wens jullie allen een mooie zondag
hier schijnt voorlopig de zon, hopelijk
blijft ze , dan is het een mooie dag
De kou nemen we erbij.... straks fiets ik
me weer warm als dochter terug weg is :)
mee met de ronde van Vlaanderen...
groetjes allen en tot later...

Helena van Troje

03 apr 2022, 12:09

Goede middag.
Het is inderdaad best koud.
Ondertussen zijn alle wasmanden terug stofvrij.
De tuinstoel heeft ook zijn beurt gehad.
De tweede was steekt in.
Nu nog tien klapstoeltjes stofvrij maken=afwassen één voor één.
Niet goed nagedacht.
Ik had dat allemaal in het tuinhuis moeten proppen voor de werken begonnen.
Het grote schab in de garage zal morgen samen met J. moeten gedaan worden.
Hopelijk maken ze niet opnieuw zoveel stof met het aanbrengen van de leien tegen de zijmuur.
Wanneer ze daar voor komen? Dat wisten ze zelf nog niet.

Geniet van het zonnetje, misschien van achter de ruiten?

Bekske

04 apr 2022, 07:17

Afbeelding

clive

04 apr 2022, 08:42

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ik heb het gevoel dat het nog bar koud is buiten, voelde het toen ik Matice naar buiten in de tuin liet.
Manlief heeft gisteren de hele tijd buiten gewerkt en heeft van alles gedaan, zoals het nieuwe tuinhuis binnen in orde gemaakt en de rekken daarin in elkaar geknutseld en ook nog heel wat gevonden wat toch nog naar het containerpark mag. Heeft ook de elektriciteit gelegd in het tuinhuis. Matice was toen manlief bezig was buiten hem de hele tijd gevolgd en met zijn buitenspeelgoed gespeeld. Dus tegen de avond was er hier eentje volledig uitgeteld en het was niet manlief :D . Zijn dan wel op ons gewone uur , dat is tussen 21:00H en 21:30H gaan slapen en deze ochtend zijn we om iets na 6 H opgestaan.
Terwijl manlief in de tuin bezig was, samen met Matice, had ik eerst het licht HH gedaan en dan het avondeten al volledig voorbereid en de keuken afgeveegd. En toen heb ik me-time genomen en heb een Mickey Mouse getekend en deze dan ingekleurd met waterverf en toen de tekening droog was, hem gecontourd met mijn aquarelpotloden, zodat de tekening diepte kreeg. Manlief vond de tekening goed geslaagd. Tot mijn verbazing was ik er bijna 4 uur aan bezig geweest. Dus vlug mijn tafel opgeruimd en alle teken- en verfspullen in de juiste zakken gestopt en dan meteen tafel gedekt voor het avondeten.

Vandaag moet ik wat vroeger met Matice gaan wandelen, want zijn trimster komt om 15:00H. De weken vliegen voorbij, het is alweer 8 weken geleden dat de trimster hier was maar het lijkt minder lang.
Gelukkig is hij superbraaf tijdens het trimmen, maar daarna is hij altijd moe van het lange staan in het harnas. Krijgt hij een klein speeltje van mij.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een fijn begin van de week. Liefs en een warme knuffel voor iedereen.

Muddy Maddy

04 apr 2022, 08:47

Het is wel een beetje wennen aan de nieuwe Pc.
Gisteren een kalm dagje gehad met chinees en veel films.
Morgen naar de dokter voor bloedafname en bespreking van een neuro-inplant/stimulator. de pijn straalt immers uit naar mijn benen en ook naar hoger., richting nek. Maar nu het covid-beest weer aan kracht toeneemt zullen er wel niet- dringende afspraken geweigerd worden.
heb ook al gehoord dat ze ingrepen weer uitstellen. Of het wordt weer infiltreren en denerveren. Misschien hebben ze niet stil gezeten en hebben ze andere middelen uitgevonden in die twee jaar.
Gisteren moest ik de warmtegordel uithalen. ach ja zei de boer en hij ploeterde voort.
Er zit hier een hongerig bontjasje naast me. eens kijken wat hij wil. Ja, hoor, hij moest eten hebben. we gaan er online moeten bestellen want aangezien de carrf. zonder zit... in het ergste geval kan ventje een vlootje van bij Peter meebrengen en eens zien of hij dat lust. of het zal alle dagen verse kip zijn. gekookt! ja, meneertje poes is veel gewoon. had gisteren een vragenlijst ingevuld op een site met verse voeding, maar er zit ook vis in en hij is geen vis gewoon. Vinny daar in tegen was een echte tuna-junkie. had ik kabeljauw over dan zette ik dat voor Vinny zijn neus en hop: vis op. Maar Vinny at alles wat niet terug at zullen we maar zeggen. Doet me denken aan die keer dat Mies in aanvaring met een eekhoorntje kwam. Dat zat in "haar" tuin. Dat mocht dus niet volgens ons madam en zij er achter. maar die eekhoorn draaide zich om en liet waarschijnlijk zijn tanden zien of gromde of iets anders en madam in volle vaart weer naar binnen. Ze heeft nooit meer achter iets groter dan haarzelf gelopen. wij moesten natuurlijk lachen en dat stond haar ook niet aan. :D
ik las gisteren dat het nog 14 dagen is tegen dat het Pasen is. Ben benieuwd of de handelaarsbond weer van die reuzenhazen in chocolade gaat laten maken en bij de handelaars in de etalage( of op de toog) staat met een nummer en dan is er de grote Paaszoektocht. Hebben ze natuurlijk al twee keer moeten uitstellen. ook de paaseierenraap van het sociaal huis. de pastoors activiteit: een vroege gezonde wandeling ergens ten velde, gevolgd door een ontbijt en dan de mis, is ook al twee jaar niet doorgegaan.
Paaseieren gaan rapen bij de grootouders werd dan afgeraden. geen wonder dat veel jongeren nu zeggen dat ze een deel van hun jeugd kwijt zijn.
Oma C: hoe was het bezoek van de dochter? hoop dat je er van genoten heb en dan later met de renners meegefietst? ik denk van wel.
Clive: jij ging schilderen dus was er geen hondenschool of heeft Matice mogen "brossen"? en welk kunstwerk heb je nu gemaakt?
Helena: jij ging vandaag weer werkvolk over de vloer hebben of heb ik het mis? zijn de stoeltjes nu afgewassen? want ik dacht dat je dat ging doen.
Bekske: zoals altijd een mooi plaatje en hopelijk voor jou niet te veel pijn.
Anjelier: kwamen de ukjes op bezoek en werd het stoofvlees gesmaakt? ik maak stoofvlees met varkenswangentjes. zo waren we eens uitgenodigd door schoonzus voor een avond je bij hen, maar ze had niet gezegd dat schoonbroer stovers gemaakt had. wij dachten aan een gewoon hapje en drankje. schoonbroer doet daar gepelde tomaten bij. ( moet wel zeggen dat er stukken vlees aangebrand waren) ventje, mijn moeder en ik vinden dat het dan meer op goulash gelijkt maar dan zonder bruin nier. je proefde wel de laurier. hij had er ook thym bij gedaan en dus die gepelde tomaten. handgepeld zei hij. schoonzus zei dat schoonbroer goed kan koken. zou het geloven want als zij niet thuis is, mag hij op zijn kin kloppen. Ooit vergat schoonzus om brood te gaan en heeeft hij dan een broodbakmachine gekocht. ik had voor kerst twee washandjes met frankskes gevuld ( toen was het nog belgische munt) genoeg om zeker een paar broden te kopen.
vond ze origineel. of ze dat geld gebruikt heeft weet ik niet. het heeft lang op hun schouw gestaan die nu afgebroken is om de salon groter te maken. haar keuken ( eerste was van ike*) is nu aan de achterkant ipv van uit te kijken op het zwembad. zijn bakirai tegels zijn ook vervangen want bakarai wordt glas als het regent. buurvrouw V had ons dat gezegd. die hadden ze vroeger ook, maar zijn net als schoonbroer overgestapt op tegels. en waar de deur naar de tuin was is nu een heel groot raam met allemaaal lamellen. de nachtmerrie van iedere huishoudhulp als de klant vraagt deze stofvrij te maken. Bij neef hangen er ook zwarte fijne lamellen. ik heb boven hele grote houten lamellen. en die zijn natuurlijk nog nooit opengegaan behalve als Arlette hier was om de lakens te verversen. toen zei die tegen mij dat ik ze tegen de volgende keer stofvrij moest maken. :roll: ik heb wel zo'n stoffertje speciaal voor lamellen. maar ik zou er naar op zoek moeten. ( zeker nu de gewone stofzuiger boven staat) daar zou het ook wel mee kunnen lukken. want daar heb ik genoeg hulpstukken van en van de oude Kirby. die was makkelijk als je gewoon moest stofzuigen ( steelmodel) maar voor de plinten enzo moest je hem ombouwen. en hij was zwaar. zeker 6 kg. om hem aan je te slijten, kwamen ze zogezegd je tapijt gratis reinigen. de tweede keer lieten we hen gewoon doen ( toen moesten ze de eetplaats reinigen) om als de verkoper aan zijn spielerij kwam die stofzuiger uit de berging te halen. I knew it zei hij. I recognized the place. ja want twee jaar ervoor hadden we dus die kirby gekocht. kwam uit Amerika. schoonloeder heeft er ook een en net als bij ons werkt die niet meer. de onze staat op zolder want er zou een nieuwe rol vooraan op moeten. die riem is versleten. En ze gaan die ook niet meer kunnen herstellen want we zijn immers zoveel jaar verder. ik geloof dat het model 6 was.
Gisteren heb ik in 7 haasten nog de boerderij moeten doen om mijn taak te voltooien. ventje moest die ook nog doen want die had een vistaak gekozen. als ik kan haal ik erts uit de mijn. levert veel op en de surplus verkoop je aan je kraam. want dan is je schuur telkens vol en je krijgt maar heel weinig materiaal om die up te graden. je zou er voor moeten betalen. ventje heeft al enkele keren voor gardenscapes of homescapes moeten iets kopen om door het level te geraken want anders besteed die nooit geld aan spelletjes. ook speelt die zombies afknallen. afhankelijk van de plaats waar je bevind krijg je de straat waar je locatie is. mijn moord is ook bijna gedaan ben nu bezig aan de bijkomende zaken. als ik nu die puzzel oplos heb ik overmorgen een nieuwe plaats delict.
Ventje komt naar beneden.
Fijne dag seizoentjes en keep safe + een dikke knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

04 apr 2022, 09:19

Afbeelding

Een goed maandagmorgen aan alle seizoentjes :wink:
Een grijs begin van de dag en er is regen voorspeld :roll:
we moeten afwachten wat we krijgen.....
Voor allen een fijne dag en sterkte aan wie het kan gebruiken....

Dank aan M-M voor het overzichtje, en ja ik heb
een fijne zondag gehad :) en goed bijgebabbeld

clive is een kunstenares aan 't worden, je schilderijen
verkopen, kan een aardig centje opbrengen :wink:

Helena, ja werkvolk over de vloer of in de buurt brengt
veel vuil mee, maar 't moet eerst vuil zijn vooraleer het mooi wordt :)

Bekske een mooie spreuk en ooo zooo waar!! :)

Groetjes allen ook wie ik niet vernoemd heb en tot...later...

Helena van Troje

04 apr 2022, 09:26

Geen werkvolk vandaag.
Wanneer ze voor die muur komen weet ik niet.
Ze gingen op tijd verwittigen.

Ik heb de stoeltjes eens vastgehad, bekeken en terug gezet...
De vloer is gedweild geraakt dat wel.

Het is bijtend koud buiten.

Seffens nog brood halen.
Ik ga er direct twee of drie meenemen en in de diepvries steken.

Prettige dag nog verder.

Oma-C

04 apr 2022, 15:17

Goede middag allen.... hier redelijk wat regen ppfff
en een hele koude wind, 't is net herfst
ik ga seffens naar de apotheek een paar
coronatesten halen en iets tegen keelpijn
want ik ben vanmorgen opgestaan met keelpijn
andere symptomen heb ik niet dus hoop ik
dat het toch niks is... :roll: je weet nooit :oops:

Een fijne dag verder en tot morgen... :wink:

Bekske

05 apr 2022, 06:25

Afbeelding

clive

05 apr 2022, 08:58

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, jij vroeg welke tekeningen ik maak. Wel, ik ben een grote Disney en een Winnie the Pooh fan.
Dus meestal teken ik één van de vele figuren van Walt Disney. Zo heb ik zondag Mickey Mouse getekend en dan ingekleurd met waterverf. Heb de voorlaatste keer Pinnokio getekend. Die is dan wel niet van Disney.
Ik haal mijn inspiratie uit verschillende Disney kleurboeken die ik heb. Heel af en toe maak ik ook wel eens een landschap en dat lukt me aardig, maar vind het niet zo plezant om zoiets te maken en ben dan minder ontspannen. Maar ik doe het ontzettend graag, maar heb dan ook alle gerief wat ik nodig heb. We zijn vorige week nog nieuwe penselen gaan halen. Manlief vindt het leukste eraan dat ik dan volledig ontspannen ben.
Manlief had voor mijn Valentijn een doos gekocht waar alles inzit, verf, penselen, aquarelpotloden, gewone potloden, een gom en een scherper. Dus heel compact. Had dat gekocht om mee te nemen naar Texel als we daar naar toe gaan. Moet dan nog enkel een blok tekenpapier en wat voorbeeldboekjes meenemen.
En wat de hondenschool betreft, hij heeft alle klasjes doorlopen en kent , buiten apporteren , al zijn commando's en oefeningen. Dus hebben we met de therapeut afgesproken dat Matice om de 6 weken ongeveer een herhalingsles gaat volgen, een opfrisbeurt zeg maar. Maar ik doe wel elke dag als we gaan wandelen zijn belangrijkste oefeningen.

Oma-C, ik vrees dat ik niet veel centjes zou krijgen voor mijn werkjes :D :D :D . Hoop dat jouw keelpijn vlug over is. Heb zelf ook nog een zelftest gedaan omdat in mijn app corona-alert stond dat ik een verhoogd risico had en in contact was geweest met een corona patiënt. En dat is woensdag in Roermond gebeurt.
Alhoewel ik mijn mondmasker veel heb aangedaan. Maar de zelftest was gelukkig negatief en de tweede ook. Het was wel even schrikken.

Zo, ik ga beginnen aan het HH en als dat gedaan is, ga ik de volledige strijk doen.

Liefs aan jullie allemaal en een warme knuffel voor elk.

Vandaag vooral strijken na het HH

Muddy Maddy

05 apr 2022, 09:17

moet vandaag niet naar de dokter. ze is ziek. binnen 14 dagen terug. en ik heb nog genoeg medicijnen om het uit te houden.
gisteren hebben we pitta gegeten maar omdat de vriezer vol is, eten we er vandaag weer. niet erg.
gisteren geprobeerd via de camera van de nieuwe pc een videobabbel met Suus te doen. maar die hoorde geluiden die wij niet hoorden. haar ei-phone zal dan al heel oud zijn. Ze heeft d'r bankkaart terug. Jo is gekomen met haar eigen vriendinnen om hun verjaardag te vieren en tevens haar spullen te pakken. Suus zat er bij voor half geld zouden wij hier zeggen. en Jo begon d'r weer van alles te verwijten en grabbelde haar vast om dat Suus haar negeerde. Suus zei dat ze helemaal geen affectie of liefde voelde voor Jo. Ze is uit d'r leven.het is over en uit.
Om een lang verhaal kort te maken: Suus zal binnenkort hier op vakantie komen. ze moet er effe uit. En dat kan ze hier doen waar ze zo'n leuke tijd gehad heeft. Het is nog niet helemaal rond want haar vervoer moet nog geregeld worden en iemand moet voor de katten zorgen enz. gelukkig heeft ze nog een paar buurvrouwen die haar willen helpen zoals natalie, de moeder van een jongentje die Suus een tijdje heeft opgevangen als zijn moeder uit werken was. Die heeft gisteren ook haar boodschappen gedaan. gelukkig heeft ze nog een andere buurvrouw die voor de katten wil zorgen.
nadat Jo en die vriendinnen weg waren heeft Suus de deur van de kattenkamer gesloopt. Schrik niet maar ze had geen andere uitlaatklep. dan hebben de bovenburen de politie gebeld en de crisis cel is op verzoek van de politie gekomen en die hebben haar wat kalmerende mecicatie gegeven. ' s morgens is de GGD gekomen. er komt nu elke dag iemand kijken. voor eeen nieuwe deur zal Suus eens heel diep in de ogen van een buurman moeten kijken. Dan doen die dat met graagte.
ik vind het zo rot voor haar maar ze zei:jij hebt me gewaarschuwd en vele malen. maar ik was doof en blind door het rad dat Jo voor m'n ogen draaide. Ze beseft nu dat Jo eigenlijk haar vriendschap met ons wilde vernietigen. die had het altijd smalend over "die belgen".
ok, andere topic, ik heb gisteren twee kaartjes gemaakt. Shana van de frituur is morgen jarig. en een kaartje voor Suus, dè geknipte kaart want er staat een kat op die sprekend op Puk lijkt. daar zo'n buitenlandse postzegel en een vliegertje opgekleeft ( ik moest wel likken aan de koning-bèh die postzegelsmaak) en dat gaat vandaag op de bus want ventje die nog ligt te ronken, moet vandaag om mijn leesvoer. eten hebben we.
we waren hier gisteren weer het postpunt, nu voor Buurman V. ventje deed de deur open en zei dat het hem ging kosten. zeker twee pintjes de man. hij zei al lachend dat hij er nog eens over na ging denken. Buurman V moest nog de zaal vuurtoren ofte onze parochiezaal klaar zetten voor de vergadering van okra vandaag. Want zondag is er een coverbandje komen optreden en de bar moest aangevuld worden. vroeger deed de baron dat. maar die moet in stokken zijn gekomen met de pastoor. Dan heeft iemand anders dat een tijdje gedaan en nu doet buurman V dat. de catering die buurvrouw V deed hebben ze gestopt. met covid geen bestellingen meer.
overbuurvrouw haar hondje van 14 jaar heeft reuma. beestje is daar nu voor in behandeling maar heeft nu geen pijn meer.
echter de kattin is valskrols ondanks dat ze geholpen is. hebben wij ook gehad met ons Mies. Ons Mies had dan zo'n neiging van: ik kan het niet meer, dus jij( de kater) mag het niet meer. met alle krijsende gevolgen van dien als er ene zich op het raamkozijn buiten waagde. Ze ging tekeer als een banshee met een hele dikke staart. ventje geloofde me niet tot op een dag dat die belde en haar daadwerkelijk hoorde van haar lat geven. Ze was dan heel, heel fel. niemand moest het ook wagen in haar territorium te komen. In engeland had ze er eerst drie, dicteerde de kattin van de buurvrouw en zat in de boom in tuin 3. maar dan is die blauwe regen ferm gegroeid bij Jill en kon ze er niet meer over. Toen begon Mies komedie te spelen. zat op de shutting en kon er zogezegd niet meer af. dan moest ik haar ervan pakken. en sussen met de woorden: mijn arm meisje kom maar naar 't vrouwtje. Bij het vrouwtje ben je veilig. wij hebben haar in het asiel niet gekozen dat deed zij. Ze zat stijf rechtop, maakte oogcontact en leek te zeggen van 't is mij die je moet hebben. omdat ik twijfelde over de kat van de pianist, die ventje graag wou, vroeg ik dus of ik even haar kooi binnen mocht. Zodra die deur openging zat Mies ( die eigenlijk Bella heette, maar Bella is bij ons meestal de naam van een koe) luid te snorren. ik bood mijn hand aan en kreeg kopjes en mocht haar strelen. En toen is ze voor het eerst sinds ze daar was gaan eten in het openbaar. Toen zei dat echtpaar: wij denken dat ze jullie wil. en toen hebben we gevraagd om de papieren in orde te maken terwijl wij om kattespullen gingen. De reismand en de kattenbak met deksel kreeg ik van de ierse vriendin omdat hun kat dood was en er geen nieuwe mocht komen van haar man. we zijn dan met Thierry om Mies en eten geweest de zondag. van Thierry moest Mies niet veel hebben. pas toen die naar huis was, is ze tevoorschijn gekomen.
Ventje moet vandaag Gimly zijn eten bestellen want de pakjes raken op. ook batterijen in bulk en kaarsen. en als hij het niet doet doe ik het wel.
ik ga straks naar de boerderij want er start een nieuwe derby. naar de vallei ga ik niet want het zijn kippen vangen en daar valt niet veel te rapen. mijn nieuwe moord is voor rond 11 uur. maar ik heb nog zo'n kookspelletje tegen de tijd staan en choices waarin je zelf bepaald hoe het verhaal loopt. of ik speel bejuweld in Zenmodus. Maar nu moet ik de afwas opstarten. en een pot preisoep maken.
Fijne dag seizoentjes, Keep safe en knuffel!
Cats Rule!