In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

07 apr 2022, 10:29

Goede morgen, halve voormiddag. Ik dacht de dampkap een beurt te geven.
Zal voor morgen zijn: met wat geluk komt deze namiddag die mens voor de zonnewering.
Echt wat we vandaag nodig hebben. 😃
Gisteren is onze dochter geweest om de auto naar de keuring te doen.
Gezien ze hier weer eens volzet waren, is ze er mee naar Rotselaar gereden.
Daar had ze in de week een kleine aanvaring gehad met een van de mensen daar.
Nadien vrede gesloten en nu kan ze daar blijkbaar een potje breken.
De mijnheer dacht dat ze niet met een caravan kon rijden.
Tot ze achteruit tussen paaltjes maneuvreerde met dat ding...
Hij verontschuldigde zich.
Als ze gisteren met mijn tuuteke aankwam, fronste hij zijn wenkbrauwen.
Tot ze dus de uitleg deed dat hij van mij was...
Of ze verlof had genomen om het wagenpark van de hele familie te laten keuren?
Hij heeft met veel liefde en medelijden mijn autootje goed gekeurd.
Er staat voor het jaar 2021 toch 84km op de teller....
Waarvan veertig door de middelste en veertig door de dochter gisteren om de batterij te vullen. Dus ik heb welgeteld vier km gereden....
Diene mens snapte dat, ze vertelde dat van nu de kleinzoon er meer gebruik van kan maken.
Ik had het vaste voornemen vandaag naar de Brico te tuffen, maar gezien die regenvlagen en die wind...Gelukkig heb ik nog brood in de diepvries.

De zon is pogingen aan het ondernemen, maar tot hiertoe wint de wind en de regen.

Maar zoals het liedje gaat:
Laat de zon in je hart enz...

wilde eend 2

07 apr 2022, 11:05

Dag seizoentjes allemaal ,
Ja, hier valt voor het moment ook de regen met bakken uit de lucht . mijn regenton heb ik nog niet geplaatst omdat het nog gaat vriezen.
Dan maar binnen wat opruimen zeker .....
Groetjes aan alle seizoentjes ..

Oma-C

07 apr 2022, 15:52

Goede namiddag allen,
Vieze wind buiten, gggrrrr
momenteel is het droog, zolang het duurt
Wij hebben de hele voormiddag regen gehad... :oops:
Groetjes allen en tot morgen :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

08 apr 2022, 07:35

Afbeelding

Muddy Maddy

08 apr 2022, 08:53

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren aten wij ons hammetje en wie was daar ook zo geïntresserd in? jawel, ons bontjasje op pootjes.
nu weten we dat hij nog iets anders lust. of het rook gewoon erg lekker want katteneusjes zijn gevoeliger. op een gegeven moment moest ventje die wat last van zijn buik had naar boven en zat Gimly bij mij te smullen. Er zat heel weing vet aan, anders eet ik daar niet graag van.
ventje was het al weer vergeten dat we het gingen opsnijden want de vorige keer is het hammetje blijven liggen, met alle gevolgen van dien.
en aangezien ventje niet graag eten wegsmijt...
Vandaag garnaalkroketten al dan niet vooraf gegaan door een paar calemares. ik durf er geen te bestellen bij Neptunus want seffens leveren ze me een hele inktvis, levende vers! ventje zei dat vanmorgen er twee meeuwen op de ton zaten. ze hebben het dan rapper door hoe ze moeten balanceren op zo'n ronde met hun zwemflappers. de onderzoekers van het meeuwenproject dachten dat ze dit niet rap door gingen hebben. dat het zeker jaren ging duren. dikke vette nope.
Gisteren heeft Suus haar kaartje gekregen, netjes op haar verjaardag. van shana was ik het niet helemaal zeker dus heb ik een messenger gestuurd en ventje heeft het dan gisteren gegeven. en nu weet ik ook die van sandro. van de klein wist ik het al.
Suzanne van neef is inmiddels al 8 maand oud. en nu heeft ze eens een roze jurkje aan op de foto van fb. meestal is ze gekleed in bruin en bruinachtige tinten. haar moeder is meestal gekleed in herfsttinten. met zulke kleuren vervaalt mijn teint. ik ben nog het best gediend met wintertinten. vandaag zou mijn ring moeten toekomen en indien niet mag ik mijn centjes terug vragen. maar er is nog geen postbode op pad.Meestal stopt hij met het wagentje, doet zijn toer te voet en dan doet hij de pakjes. zijn verlofdag is ook de donderdag want gisteren hadden een ander.Die was best bruut met de brievenbussen. klang, bang. ja, daar is ie.
omdat wij morgen de kaaspizza eten moet ventje vandaag om verschillende soorten kaas.
gisteren alle snijplanken, broodplanken en dienbladen afgewassen in heet afwaswater met een paar druppels tea-tree olie. dat ontsmet alles. doe dat ook in het dweilwater. Is een natuurlijk product niet giftig voor onze kat. ik gebruik dat als mijn grote teennagel weer rood ziet. heb een leeg pipetflesje bij de apotheek om de hoek gehaald en verdun dat.
normaal is het vandaag stofzuigdag en naar mate van vuiligheid moet de mop dan uitgehaald worden. het probleem is dat Gimly niet graag veranderingen in het patroon ziet. Toen de poetsvrouwen hier nog waren, was zijn dag ook uit ritme. eerst elke woensdag en later moesten wij ons schikken naar de planning van de buro's.
ik ga nu naar de boerderij maar ik doe geen vallei. ik moet kippen vangen en dat is de moeite niet. en daarna ga ik onderzoeken wie er gevaarlijke piranha's in de vijver gelost heeft en het lijk verwond heeft zodat die vissen konden aanvallen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe, knuffel
Cats Rule!

Oma-C

08 apr 2022, 09:50

Afbeelding

Fijne vrijdagmorgen aan allen, :wink:
momenteel droog maar grijs
we zien wel wat er komt :roll:
hier een paar boodschappen doen
heb niet veel nodig maar ik moet
toch een beetje eten hé :)
Groetjes allen en tot later... :wink:

clive

08 apr 2022, 09:50

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

De wind is geluwd, maar in de middag komt er een nieuwe lading aan. Gisteren beukte hij op mijn ramen, echt angstaanjagend. Ben ook niet gaan wandelen met Matice. Doe houdt al helemaal niet van wind of storm. Is dan heel onrustig en nerveus, volgt me de ganse dag overal waar ik ga. Heb dan wel medelijden met hem.
Vandaag alles beneden poetsen en de strijk doen, die gisteren is blijven liggen. Moet vandaag al opnieuw wassen, maar die strijk daarvan is voor morgenochtend.

Zo, veel heb ik niet te vertellen. Liefs aan jullie allemaal en een warme knuffel voor elk.

Helena van Troje

08 apr 2022, 13:49

Droog over en weer geraakt om boodschappen.
Ik heb weer eten in huis.
De grote inkopen worden uitgesteld.
Eerst alles opmaken wat er in huis is.
Onderweg overvallen door oog migraine.
Gelukkig niet zo ver van huis.
Stel dat je voor hebt in de wagen.
Dan maar hopen dat je kan parkeren ergens.
Een groot deel van je gezichtsveld valt dan weg.

Het was niet echt koud buiten, maar aangenaam is wat anders.
Ik zal de uitgebloeide bloemen eens gaan uitknippen seffens.

Voor de rest niet veel te vertellen.
Ik wens jullie een prettige voortzetting van de dag.

anjelier

08 apr 2022, 16:38

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wat een weer gisteren, regen en dan die wind erbij. Hier in de buurt is er een puntgevel naar beneden gekomen, die in aanbouw was.

HVT: van het ogenblik dat we de uitnodiging krijgen voor de autokeuring , maken we een afspraak. Als we langer wachten, kunnen we meestal niet meer gaan binnen de termijn, met een boete tot gevolg. Hebben dat al voorgehad.

Als avondmaal koude zalm met gebakken aardappelen en sla en tomaat. Had daar zo'n zin in. Over de zalm doe ik cocktailsaus.

Heb al foto's gezien van zoonlief en gezinnetje, die vermaken zich best.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

08 apr 2022, 17:04

Allen een fijne avond en tot morgen... :wink:

Afbeelding

Helena van Troje

08 apr 2022, 17:39

Van die boetes weet ik alles.
Ik hang af van de uurrooster van de kinderen.
Ik denk dat ik één keer in mijn leven gaan tanken ben.
Nog nooit naar de keuring geweest.
Dat ligt aan de horror verhalen over de keuring hier.
Misschien zijn die ondertussen iets sympathieker geworden.
Pfff...in feite ben ik teleurgesteld in mezelf dat ik niet meer zelfvertrouwen heb.

mariajohanna

08 apr 2022, 19:54

Fijne avond, iedereen,
Een druk dagje achter de rug. Ik vraag me af wanneer terug in alle rust, aan nieuwe kaartjes kan beginnen te werden. Het is me precies nog niet gerund.
Plaats aan tafel heb ik wel, maar er komt steeds iets anders tussen.
De kaartjes, die nu in omloop zijn, waren nog uit de voorraad, maar heb al iemand moeten teleurstellen omdat ik nog niet alles op orde heb......
We zien wel.. .........
Nu rustig in mijn zeteltje, uitgesteld nieuws kijken, dochterlief en kleindochter zijn nog niet lang weg, ze heeft zich komen laten inschrijven voor vrijwilligerswerk te doen......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende. C :)
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

09 apr 2022, 07:08

Goede morgen seizoentjes,

Gimly stond al hartverscheurend te miauwen aan de trap toen ik naar beneden kwam. Het was overduidelijk. zijn teljoor was leeg.
( leger dan mijn portmonee als ik naar de apotheek geweest ben op sommige momenten :? )
heb hem dan eten gegeven. gisteren heb ik nog de borden van de garnaalkroketten afgewassen. de dag ervoor had ook al alles netjes in de keuken achtergelaten. dat gaf vanmorgen zo'n fijn gevoel. In die gootsteen kijken en zien dat er niets ligt. dat je alleen maar je flesje limonade voor het nemen van de druppels ( want anders heeft dat zo'n vieze smaak) hoeft te nemen uit de frigo.
Gisteren was ventje een hele boel dvd's gaan inschrijven in zijn kist en heeft meteen ook de vuile mop gewassen met sodakristallen en natuurlijk zeep. 't schuimde nogal zei hij. maar die is nu weer proper genoeg en kan dan de kast in. Vandaag zijn de lakens en donsdekenovertrekken aan de beurt. ook op 60° want als ik op 90° was, springt de plomb. hadden daar al lang moeten voor kijken maar Ignace was het beu om de fouten van de aannemer van toen te herstellen. Toen hebben ze ook ontdekt dat er hier niemand ge-aard is met zijn stopcontacten en zo meer. dat hebben ze dan in orde gebracht bij mij. Ignace zijn leerling heeft dan de hele kruipkelder afgegaan ( die zijn niet met elkaar verbonden.) dat manneke stond met een mond vol tanden. oorspronkelijk was die kruipkelder voorzien om er een schuilkelder van te maken met de standaarden dat er toen heersten met de koude oorlog. nu weten we dat de straling niet zou tegengehouden worden door een vloer van zand met daarop tegels. Toen Jan mijn vloertje kwam herstellen is dat uitgekomen dat die tegels gewoon op een zandbed liggen. chappe zoals we nu kennen, dat was waarschijnlijk nog niet uitgevonden.
MJ: ik maak de kaartjes per maand. nu ik er in april geen meer heb, maak ik die voor mei en dat zijn er veel. vooral mannen. gelukkig heb ik nu veel materiaal voor mannenkaartjes. En nu ook voor geboorte en kinderkaartjes. En met de lettersjablonen die ik heb, kan ik nog andere dingen doen zoals een uitnodiging ontwerpen. ik weet zeker dat een drukkerij met mijn voorbeeld aan de slag kan. vroeger had schoonzus een vriendin wiens man een drukkerij had. die is helaas tijdens de eerste golf aan Covid overleden. maar die drukkerij deed hij al lang niet meer. hij deed nu catering. het was hem die de catering van de trouw van nichtje zou doen indien alles normaal was doorgegaan.
dat doet me er aan denken dat ik eens aan neef zijn madam moet vragen wie op de doop de foto's genomen heeft.
op de receptie van de trouw van nichtje ben ik maar 3 keer gefotografeerd. en dan ene waar ik zelf om heb gevraagd. ik sta twee keer met de klein van neef in mijn armen. blijkbaar vond de fotografe dat een mooi moment. I beg to differ.
Helena: een oogmigraine? doet dan je oog ook pijn of alleen een kant van je hoofd dicht bij het oog? wij maken ook altijd een afspraak met de keuring om te gaan. vroeger kan je zonder afspraak gaan en dat was een chaos. nu moeten wij pas over een jaar. dit jaar vrijgesteld omdat tuutje nog een "jonge" wagen is.
Anjelier: zoon en zijn gezinnetje genieten. zitten ze in de zon of in de sneeuw? ik haat sneeuw. ik was ooit correspondente met een amerikaanse gedeteneerde, die als hij vrij kwam mij zou leren snouwboarden. ik heb geantwoord pas als de hel bevriest. je leert het wel waarderen schreef hij. ja, hallo? de aprês ski dat wel en de typische kaasfondues die ze ginder doen, dat wel ja maar op een piste? no way Josè. Veel en veel te koud en te slushy als het dooit. bach ( beethoven en handl) brrrr.
Er moet vandaag veel opgenomen worden. voor ventje en een paar voor mij. ben nu nog bezig met let there be thorns over het verhaal van de dollanger kinderen. er zou er nog eentje zijn, het verhaal van de grootmoeder.
heb gisteren mijn meteo op de pc moeten veranderen. die was ingesteld op Blankenberge. waar ventje die aanvaring met die agent had toen hij als brave burger aangifte kwam doen van die aanrijding met dat paaltje op de oude baan. die de boel zo opblies dat ventje verplicht was een advocaat in te schakelen ( van de verzekering) Die wierp een blik op die agent die van pompeus ineens onderdanig werd en zei tegen ventje dat dat een mierenneuker was.
Zo, ik ga eens gaan kijken of mijn analyze in criminal case klaar is.
want veel kan ik niet doen, aangezien het zaterdag is en ik met moeder moet bellen. gelukkig is er geen afwas, en zijn de flesjes weg.
de pc moet ook een update doen en ik ga die om 9 u laten lopen.
Fijne dag seizoentjes keep Safe, zij met een lentedipje veel beterschap en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

09 apr 2022, 08:51

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Hier een stralende zon, maar of die zal blijven
dat is de vraag.... toch proberen de was
buiten te hangen en het weer in de gaten houden
want als het gaat regenen moet alles toch in de
linnendroger, ik ga niet over en weer lopen
was op - was af :roll: ik zie het wel.... :roll:

Geniet allemaal van het weekend, en volgende
week krijgen we weer een lenteprik, hoelang die
zal duren.? we zien het wel... :) tot later................

clive

09 apr 2022, 09:08

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, is die vervelende M ondertussen weg ? Hoop echt van wel. Gisteren heeft het dan toch niet gewaaid, gelukkig maar. Morgen de Amstel Goldrace en vandaag de Ronde van Baskenland, je kunt weer lekker meerijden :D .

Anjelier, weer zo'n lekker idee om te eten van jou. Eenvoudig maar superlekker. Jij hebt vele talenten, en keukenprinses en groene vingers. Alles oké met Spaanse Woef. Is hij ook zo bang als het zo stevig waait ?

MJ, jij komt tijd tekort :D . Maar beter zo dan omgekeerd en dat jullie jullie vervelen. Jullie hebben echt wel een zeer goede keuze gemaakt.

HVT, van oog migraine heb ik nog nooit van gehoord, maar lijkt me best ernstig als je plots een deel van jouw gezichtsveld kwijt bent. Heb je dan ook felle hoofdpijn als dat gebeurt ? Hoop dat het nu beter is.

Muddy Maddy, ja hé, fijn als de keuken spic en span is als je opstaat. Heb je meteen een goed humeur :D .

Bekske, hopelijk bij jou ook alles goed. En dank je wel voor de mooie bewerkingen van de foto's.

Dames , er schijnt iets buiten waarvan ik de naam vergeten ben, zot, zit, zon of iets in die aard.
Heb al een hele strijk achter de rug, ben nu volledig bij met de was en de strijk.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een prettig weekend. Liefs en een warme knuffel mag ook vandaag niet ontbreken.