In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

21 apr 2022, 13:17

Goede middag,

Ik heb een gezellige lunch gehad met buurvrouwtje.
Die zit thuis met de gevolgen nog steeds van haar eerste covid aanval.
Die heeft het heel erg gehad in de beginperiode en nu na twee jaar is dat nog niet oké.
Is ook fel vermagerd.
We hebben ons ieder aan een kant van de draad gezet op een tuinstoel.
Ik zag me niet over de draad klimmen.

Ontdekt dat ik toch best het terrasje aan het tuinhuis een beetje onder handen neem.
Ik ga ook al de tuinstoelen een beurt geven.
Dat de mensen op een propere stoel kunnen zitten.
Verder is mijn planning opgemaakt voor zondag.

Het gaat lukken, behalve de bakker.
Hoe ik met dertig pistolees een suikerbrood en een rozijnenbrood in mijn fietstassen ga thuis geraken weet ik nog niet.
Ook nog taart meebrengen....
Daar moet ik nog een mouw aan passen.

Tasje koffie nog verder uitdrinken en verder doen rustig aan.
Dat laatste is een boodschap aan mezelf.
Daarbij vele handen maken licht werk voor zondag.
Als elk een stoel vastpakt en een tafel helpt dekken is dat zo in orde.

Dames hou jullie goed.

Oma-C

21 apr 2022, 15:45

Heerlijk weertje buiten, ik ben naar de dokter gewandeld
dat is een uitstapje van een goed half uur en nog eens
een goed half uur terug.... ik had recepten voor mijn
medicatiewinkel nodig.... vanmiddag bij de apotheek
alle tabletten opgehaald, en morgen moet ik nog eens terug :?
alles was (zoals gewoonlijk) niet binnen :roll: :oops:
Nu rust met een kopje thee met de voetjes hoog
want ik ben moe nu :oops:

anjelierke, schoondochter was maandag ook al op
spoed geweest maar toen vonden ze niks, gisteren
kreeg ze overal last.... :roll: en beter op tijd laten nazien

Helena, leuk koffieklets aan weerskanten van de draad :D

Veel sterkte aan wie het kan gebruiken....:)

Groetjes aan allen en tot morgen, bakske gaat nu toe... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mammyretro

21 apr 2022, 20:45

goede avond ,
cyberoma dank je voor de post ,het deed me veel plezier ,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske

22 apr 2022, 07:56

Afbeelding

Muddy Maddy

22 apr 2022, 07:58

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren waren wij 30 jaar te samen.
de gordijnen hangen en het is heel mooi.
En mijn moeder draait weer door. :roll:
haar gedrag doet me sterk denken aan borderline.
overbuurvrouw wilde gisterenavond dat ventje zijn tuutje weg deed omdat er iemand komt en ze hebben x aantal meters nodig. dat ze nog te gierig is om verboden te parkeren borden aan te vragen. neen: messengerbericht aan alle buren. :roll: dat is ook ene met borderline.
maar dat is al lang geweten.
niet moeilijk dat ik weer last heb van zenuwslijmen.
maar er zijn ergere dingen in de wereld dan een wispelturige moeder, die in een huis woont met zand onder de zetel en stofnetten aan de lusters.( echt waar!)
wij gaan weer eten online moeten bestellen want de rayon kattevoeding was weer leeg. via het blauwe mannentje. bij zoo+ zijn ze duurder.
dat moest gisteren al gebeurd zijn, maar er kwam weer van alles tussen. wij waren van plan om een glas te gaan drinken bij de bistro maar de man van de gordijnen liet op zich wachten. en toen die eindelijk weg was, is ventje dan maar om een fles naar Peter geweest. het mocht wel eens een echte fles champieter zijn. we moeten er nu nog van genieten want straks kan het niet meer. :?
die mannen voor overbuurvrouw zijn aan het toekomen. het is iets met leidingen herstellen. als ze maar niet te veel lawaai maken want ons Gimly kan daar niet tegen. ik weet nog goed wat buurman vertelde toen hij hier de muren aan het afbreken was in de keuken en de badkamer dat buurman V kwam vragen of het nog lang duurde. antwoord van buurman: tot het gedaan is. :P
wij hebben nog nooit geklaagd als buurman V weer werkjes uitvoert. maar omdat die 6 gelijke huizen aan elkaar gekoppeld zijn door die kruipkelder kan je niet weten van waar het lawaai komt. ( de trillingen gaan door de vloeren en hoor je dus in de muren)
vandaag zou die blok met usb-poorten moeten komen op de plaats die voorzien is. maar ja: wij en plannen....
wij eten een koude visschotel bij gebrek aan rolmops.
Oma C: ik hoop van harte dat er niets ergs met je schoondochter aan de hand is na dat accident. als ik het zo lees, moet die jonge dame meer dan de gemiddelde snelheid gereden hebben om zo'n inpact te hebben op de achterkant van de wagen. allez, ook de nummerplaat beschadigd.
Anjelier: de ree zal je niet geroken hebben want ze hebben geen verzicht. het is je geur die maakt dat ze weglopen.daarom moeten jagers weten waar de wind is. en spaanse woef ook een eitje? ik heb een kitten gehad: titi die een schop gekregen had van een kattenhater tegen zijn bekje en die ik dan een zachtgekookt eitje gaf als eten. later kwam die hard gekookte eieren uit je mond halen. hij was de smaak niet vergeten. zijn bekje lag helemaal open en ook zijn tanden zaten los. en ik weet wie het was, maar ik kon niets bewijzen want het was zijn woord tegen de mijne.
Helena: ik zie je ook niet over de draad kruipen. Toch vreemd dat sommigen nog steeds last hebben van de nawerking van het virrus. collega van ventje had last met reuk en smaak maar dat is nu aan het terug komen. kan je bakker je levering niet thuisbrengen als je het vriendelijk vraagt? doe het maar rustig aan dan breekt het lijntje niet.zegt de moeial.
Clive: voor jou dezelfde raad. als ik het zo lees ben je weer over je grens aan het gaan zegt de moeial.
MJ: jou heb ik al via sms bedankt voor je kaartje.het is het enige dat we per post hebben ontvangen. de rest heeft het via fb gedaan en dan nog omdat ik het er op gezet heb. ventje heeft een foto ervan doorgestuurd naar zijn zuster.
nu eerst mijn nek inspuiten en dan naar de boerderij en de moord op de campus van grimsbourogh verder oplossen. dan kan ik even fishdom spelen.
Fijne dag seizoentjes keep safe knuffel
Cats Rule!

Oma-C

22 apr 2022, 08:59

Aan bobijntje en man de beste wensen...
Afbeelding
---------------------------------------------------------------------------

Alle seizoentjes een fijne zonnige vrijdag :wink:

M-M proficiat ook met jullie vele jaren samen
doe er nog maar veel bij... :)

Dag Bekske, een spreuk met waarheid
mooi, dank u :wink:

mammyretro, vroeger was ik Cyberoma :lol:
tegenwoordig is het gewoon Oma-C
graag gedaan, ook proficiat :wink:

Allen een fijne dag vandaag, en hou het gezond :roll:
tot later..................

wilde eend 2

22 apr 2022, 12:47

Dag seizoentjes allemaal :
Voor dochter van Oma C : spoedig herstel , hopelijk zijn de klachten niet blijvend en vinden ze wat er scheelt . Zou een whiplash kunnen zijn , want dat is een ferme botsing geweest .
Ook voor de andere seizoentjes : een rustige dag zonder pijn en ongemakken .
De zon heeft hier plaats gemaakt voor de wolken .
Groetjes aan iedereen !
Voor Bobijntje en echtgenoot : een fijne huwelijksverjaardag !

anjelier

22 apr 2022, 14:10

Afbeelding

Proficiat aan Bobijntje en echtgenoot.
Proficiat aan MM en ventje voor 30 jaar samenzijn.

Hallo iedereen,

Bekske: mooi plaatje met een leuke tekst.

HVT: misschien kan 1 van de kinderen alvorens ze bij u komen , bij de bakker passeren.

De zon is er eindelijk, het heeft lang geduurd, de ganse voormiddag bewolkt.

Manlief ging deze morgend naar de tandarts voor controle en moest maar 3 € betalen, dus enkel het remgeld. Dat is toch veel eenvoudiger , dan alles te betalen en te moeten wachten op de terugbetaling.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

22 apr 2022, 17:09

Afbeelding

Heb nog niks gehoord van de scan bij schoondochter
hopelijk komt het allemaal goed... :roll:

Fijne dag verder allemaal en voor straks slaaplekker
tot morgen :wink:

mariajohanna

22 apr 2022, 18:55

Fijne avond iedereen,
Bobijntje en man, op de valreep, fijne huwelijksverjaardag, geniet nog van de laatste feest-avonduurtjes! :D
Ook MM mocht vandaag wat vieren..... goed zo, geniet ook nog van deze feestavond....

Vandaag was hier 'bezoekdag' , vriendin is juist naar huis.
Voor anderen een in-trieste dag, hun duitse herder van 1,5 jaar oud is bezweken, ratteziekte of iets anders, nieren, lever, milt, alles aangetast... vanmorgen tel van dierenarts dat ze het niet gehaald heeft......
Vreugde en verdriet liggen zó dicht bij elkaar.....

OmaC, al nieuws van schoondochter intussen? Alles gaat tegenwoordig zo traag, zeker als je op nieuws wachten. En zoon ook al wat aan de beterhand. Ze hebben hun part ook al gehad, het mag stoppen, niet? :roll:
Ik help het hopen, kaarsjes zijn al in brand....

En nu de nieuwsberichten.... wie weet wat dat allemaal brengt......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. :wink:
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

22 apr 2022, 19:59

Voor MM en echtgenoot : ook een fijne huwelijksverjaardag !
Afbeelding
en dit prentje ook voor Bobijntje hé .
Voor iedereen hopelijk een goede nachtrust .

Bekske

23 apr 2022, 07:52

Afbeelding

Oma-C

23 apr 2022, 08:37

Afbeelding

Goede morgen allemaal, geniet van het weekend :wink:
en blijf gezond... :roll:

Ja Bekske zo is het,... laat ons niet klagen,
we hebben het goed als de gezondheid wat mee wil :roll:

Muddy Maddy

23 apr 2022, 08:49

Goede morgen seizoentjes,

het is toch een heel verschil te slapen zonder de lichten van een ander te zien. buurman V had zijn koerlampen aangelaten omdat ze thuis gingen komen via de garage. en dan heb je daar ook licht van in de kamer. hij wilde het pakje van zijn jongste niet komen halen. ok, dan blijft het hier staan. zal een messenger naar haar sturen. maandagmiddag ben ik weg en zet ik het aan de deur. ik heb ook nog een leven na postpunt te zijn. :?
Buurvouw andere kant blij gemaakt met een legging die hier verkeerdelijk toegekomen was. het was de maat S en die heb ik al lang niet meer.
ze was moe omdat het alle dagen om 5 u opstaan is voor hen. voor ventje was de jarenlang 5.30 u.
Straks bellen naar moeder en hopen dat ze niet weer in een van haar "moods" is.
Gimly is hier aan het rondcrossen als een half koerspaard.
ik heb twee borden van gisteren + nog de potten van de spaghetti. dat is voor na de kranten.
en dan moet er hier weer gestofzuigd worden. huishoudelijk werk houdt nooit op.
gisteren na de jaren 80 voor tieners naar CSI gekeken. iets anders sprak ons niet aan.
ik heb het boek van Carl Briers gekocht. maar eerst moet "steel" uitgelezen worden. denk dat ik het boek van boven naar beneden ga halen.
ik heb toch geen zin meer om te lezen als ik boven kom. ben gewoon moe.
ga nu nog snel even naar de boerderij. de moord zal moeten wachten tot na het telefoontje en de kranten.
Fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffel!
Cats Rule!

clive

23 apr 2022, 09:34

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, dank je wel voor de plaatjes elke dag.

Oma-C, wat schoondochter betreft is geen nieuws misschien goed nieuws, dat hoop ik toch van ganser harte.

MJ, wat vreselijk zielig van de hond. En zo vreselijk jong. Zou de oorzaak rattenziekte zijn ? Onze Matice is daarvoor ingeënt. Vind het echt ontzettend erg voor hen. Enkel mensen die viervoeters hebben, snappen dat intens verdriet. Het is een lid van het gezin. Ik wens hun alle sterkte.

HVT en Muddy Maddy, fijn dat de nieuwe gordijnen hangen, is meteen een heel ander zicht.

Anjelier, als ik het woordje voetbal hoor, moet ik steeds lachen omdat jij ooit schreef dat jouw manlief op het puntje van zijn stoel voortdurend commentaar geeft. Ik zie dat zo voor me gebeuren :D :D .
Leuk wandelweer vandaag.

Mammyretro, fijn jou nog eens te lezen.

Wilde eend, hoop dat alle onderzoeken die je moet ondergaan een oplossing bieden. Ik wens jou heel veel sterkte.

Ga dadelijk het licht HH doen en dan nog een kleine strijk. Daarna gaan we winkelen en dan komen we Matice halen en gaan we een terrasje doen. Gisteren had hij weer niets gegeten, maar nu heeft hij wel ontbeten. Toen manlief en ik + Matice zondag waren gaan ontbijten, vroeg een ober ons of hij geen stukje parmaham mocht geven aan Matice, want zijn collega had hem ook al een hapje mogen geven. Dus die komt terug met enkele schijfjes parmaham en gaf dat aan Matice, die dit wel heel lekker vond. Ober content, Matice content en wij moesten in ons vuistje lachen, natuurlijk vond hij dat lekker.

Zo, ga plaats maken voor de andere seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.