Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

18 apr 2022, 10:19

@ Golf5

Herhaling: "Zal ik nog eens herhalen dat er in 2017 tijden de griepperiode tot 150 mensen per DAG zijn gestorven aan de griep? En niemand heeft daarover maar een muizenpiep gegeven."
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Golf 5

18 apr 2022, 10:40

Wil : Je bent gewoon ongelovige thomas die ook telkens in herhaling valt .

Wil.

19 apr 2022, 12:29

De Chinezen zitten met de handen in het haar: over gans het land zitten meer dan 300 miljoen mensen opgesloten. En toch nemen de omikrongevallen hand over hand toe (wat ik voorspeld had).

Hoe lang gaan ze hun economie blokkeren? Hoe lang voor zelfs de volgzame Chinezen in opstand komen?
Het virus - oorspronkelijk vanuit Wuhan vertrokken - is nu terug 'thuis'. Aangezien de oudste Chinezen bijlange niet allemaal gevaccineerd zijn en er niks groepsimmuniteit aanwezig is, zijn de Chinezen een vogel voor de kat.

Fred1950

19 apr 2022, 12:53

Met de handen in het haar ? Ze hebben voor het ogenblik 30 overlijdens per dag en de trend is dalend , en dat op een miljarden bevolking. Wij zouden met de handen in het haar moeten zitten met 20 overlijdens per dag op amper een bevolking van 11 miljoen. :evil: ( en wij testen nog amper , zij daarentegen , amaai )

Wil.

19 apr 2022, 13:32

Wat is de bedoeling als je vele tientallen miljoen mensen opsluit in hun woning? Het ging toch om het stoppen van het coronavirus?

Welnu, evalueer het gevoerde beleid. Is omikron aan banden gelegd? Allerminst. Integendeel! Het beestje verspreid zich almaar sneller en verder.

Wat gaat de overheid nu doen? Elke stad in lockdown zetten?
Ze zitten wel degelijk met de handen in het haar. Eigen schuld, dikke bult.

tokkio

22 apr 2022, 17:31

Wil. schreef:
19 apr 2022, 13:32
Wat is de bedoeling als je vele tientallen miljoen mensen opsluit in hun woning? Het ging toch om het stoppen van het coronavirus?

Welnu, evalueer het gevoerde beleid. Is omikron aan banden gelegd? Allerminst. Integendeel! Het beestje verspreid zich almaar sneller en verder.

Wat gaat de overheid nu doen? Elke stad in lockdown zetten?
Ze zitten wel degelijk met de handen in het haar. Eigen schuld, dikke bult.
Ze moeten de mensen niet opsluiten, maar ze de "Pfizer" pil geven,de mensen zijn er goed mee, en Pfizer wordt er "nog" beter van :mrgreen:
https://www.hln.be/medisch/who-beveelt- ... ~ada80461/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

22 apr 2022, 19:05

De Chinezen hebben elke vat op het virus verloren. Met omikron is dat immers onmogelijk. Dat virus is zo besmettelijk als wat. Komt daarbij nog dat de Chinese bevolking quasi geen immuniteit heeft opgebouwd tegen corona omwille van de strikte lockdowns. Die aanpak werkte wel bij de eerste varianten, maar met BA.2 is dat zinloos.

Dat kunnen de Chinese ambtenaren en autoriteiten natuurlijk niet gaan toegeven. Dus blijven ze dweilen terwijl de kraan met de dag verder opengezet wordt.
Wat nog wel in lockdown kan gezet worden en wat wél helpt, is het beletten dat correcte cijfers naar buiten komen. Het is niet voor niks een autoritair regime, nietwaar?

Fred1950

22 apr 2022, 20:13

Wil. schreef:
22 apr 2022, 19:05
De Chinezen hebben elke vat op het virus verloren. Met omikron is dat immers onmogelijk. Dat virus is zo besmettelijk als wat. Komt daarbij nog dat de Chinese bevolking quasi geen immuniteit heeft opgebouwd tegen corona omwille van de strikte lockdowns. Die aanpak werkte wel bij de eerste varianten, maar met BA.2 is dat zinloos.
.....
Het lukt hen nochtans wel om het virus terug onder controle te krijgen. Er zijn al meer dan het dubbele aan shots toegediend dan wat China aan inwoners telt. Wat wel juist is , is dat de immuniteit daar na 6 maanden al flink is gedaald , ook bij ons.

En waarom zouden ze in China liegen over de cijfers en in een praatbarak-democratie zoals de onze niet ? Wij zwijgen over het feit dat er HIER nog steeds meer dan 20 covid sterfgevallen per dag zijn , en dat het positiviteitsratio soms 50 % bereikt omdat er nog amper getest wordt. Mensen zomaar uit luiheid dom houden is onwaardig voor een democratie.

Wil.

22 apr 2022, 21:18

De immuniteit is er niet gedaald. Ze is er nooit geweest. :roll:

Een dictatuur heeft geen plicht tot openbaarheid van gegevens. Daarom geeft China de cijfers nooit.

20 doden per dag, hé ... wel, gabber, in de lente van 2017 waren er tot 145 griepdoden per dag. Ik heb jou daarover nooit een kik horen geven. Evenmin de andere toeteraars zoals Van Ranst en co.
Dat mensen ziek worden en sterven van een longaandoening zoals covid is gewoon. Dat is helemaal niet abnormaal. De hysterie daarrond, díe is abnormaal en gestuurd. Jij bent het paljasje aan het draadje dat op hun commando zijn maskertje opzet.

benq

23 apr 2022, 08:23

Hier in dit Apenland zouden ze beter het regime van China toepassen en effectieve zware straffen uit spreken zelfs tot een jaar effectief prison.

Hier in dit Apenland zullen we er niet vanaf geraken, waarom niet.

Per toeval werd ontdekt dat in onze straat een positief koppel die normaal in quarantaine moest zitten gewoon gingen werken zonder mondmasker,
Wel van mij mogen ze deze mensen een boete geven van 25000 euro en een jaar effectief prison.

En zo zijn er nog meer van dat uitschot die daar hun kloten aanvegen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Fred1950

23 apr 2022, 09:01

Sciensano meldt een stijging van "andere varianten" , dus geen Delta , omicron of omicron BA.2 . De GEMS is ook al ontbonden , dus .... men laat vanaf nu hier alles op zijn beloop en als er in de toekomst meer doden vallen , wel , dan is dat maar zo. De ziekenhuizen trekken er bijtijds de stekker uit om geen gebrek aan ziekenhuisbedden te krijgen. België is een "dictatuur van de representatieve democratie" , maar dat wist je al nietwaar. Net zoals in een echte dictatuur ( en dat is niet gelijk aan een autocratie zoals Rusland of China ) geeft men geen zier om het welzijn en welvaart van de onderdanen. Wie arm en onmondig is komt in de straatgoten terecht.

Wie beweert dat China hun cijfers vervalst ziet de balk in eigen oog niet. HIer negeert men zelfs dat er besmettingen zijn , en dat is nog veel erger. En allemaal onder het motto "wat niet weet , niet deert" mag er zelfs niet meer in de media over gepraat worden. :evil:

Wil.

23 apr 2022, 19:57

benq schreef:
23 apr 2022, 08:23
Hier in dit Apenland zouden ze beter het regime van China toepassen en effectieve zware straffen uit spreken zelfs tot een jaar effectief prison.

Hier in dit Apenland zullen we er niet vanaf geraken, waarom niet.

Per toeval werd ontdekt dat in onze straat een positief koppel die normaal in quarantaine moest zitten gewoon gingen werken zonder mondmasker,
Wel van mij mogen ze deze mensen een boete geven van 25000 euro en een jaar effectief prison.

En zo zijn er nog meer van dat uitschot die daar hun kloten aanvegen.
Tja, benq, zo ver is het dus gekomen met jou.

Afbeelding

Golf 5

24 apr 2022, 10:43

Laten alles toe Benq . Enige wat telt is overleven voor de regering .
De rest is taboe .En geld versassen

Gaan we nog zwijgen over hepatitis A-B-C , want dat zal ook weer fabeltje zijn volgens Wil :
Hoor de preek al afkomen .

Van o tot 16 jaar heeft ook al ons land bereikt . En ze hebben er ook raden naar .

https://www.hln.be/medisch/eerste-geval ... ~a70c3621/

Wil.

24 apr 2022, 11:35

Afbeelding

twistenopdemaan

25 apr 2022, 07:50

Er is voor het eerst ook een geval van mysterieuze hepatitis, een ontsteking van de lever, bij kinderen in ons land ontdekt. Dat heeft de Wereldgezondheidsorganisatie WHO gemeld. Gezondheidsinstituut Sciensano verwacht dat er de komende weken nog verschillende mogelijke gevallen zullen opduiken. Te wijten aan besmetting door gevaccineerde ouders. Al maar goed dat ik niet gevaccineerd ben dan.
Spinnst du oder was