In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (3)
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
-

Lijkt mij ‘n goed fietsweertje vanochtend om maar weer eens effe de polder in te gaan.
Het feestvieren i.v.m. Koningsdag laten wij aan de jongeren over en verder iedereen die daar nog plezier aan kan beleven, gun hun dat van harte, maar voor ons dus gewoon verder een rustig dagje..!
TV zal
Gina wel aanzetten om de Koninklijke-stoet te kunnen volgen in Maastricht via ’t beeldscherm.Voor allen met ziektes of andere narigheid, STERKTE & BETERSCHAP toegewenst.

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Bert
Goede morgen leuterkes,
voor de Nederlanders, een fijne koningsdag. Alles zal weer oranje kleuren.
Ik denk niet dat wij een specifieke kleur hebben voor speciale gelegenheden. Nooit gezien, behalve de Belgische driekleur.
Zou het niet mooier zijn als België eens in een mooi kleurtje zou geplaatst worden? Heel lang geleden had elk land zijn kleur. De Britten hadden bvb donker groen. De Fransen hadden blauw.....
Hopelijk blijft het daar mooi weer bij onze noorderburen, dan zal het voor ons ook wel mooi weer zijn....
Eerlijk gezegd, nu ik wat meer bezig ben met vanalles begin ik mij toch nog beter te voelen.
Mijn luie zetel moet steeds minder mijn gewicht dragen en ik voel me fitter. Dus wel degelijk aan de beterhand. Al moet ik toegeven dat mijn geheugen precies een zeef geworden is.
Ik kan niet op iedereen antwoorden want als ik begin te typen ben ik alles al weer vergeten, maar jullie begrijpen dat wel hé. Ik was voorheen ook nooit een grote babbelaar.
De tijd vliegt weer voorbij, 't is al terug tijd voor een kopje koffie.
Na de middag zal ik jullie eens komen verwennen met een taartje

voor de Nederlanders, een fijne koningsdag. Alles zal weer oranje kleuren.
Ik denk niet dat wij een specifieke kleur hebben voor speciale gelegenheden. Nooit gezien, behalve de Belgische driekleur.
Zou het niet mooier zijn als België eens in een mooi kleurtje zou geplaatst worden? Heel lang geleden had elk land zijn kleur. De Britten hadden bvb donker groen. De Fransen hadden blauw.....
Hopelijk blijft het daar mooi weer bij onze noorderburen, dan zal het voor ons ook wel mooi weer zijn....
Eerlijk gezegd, nu ik wat meer bezig ben met vanalles begin ik mij toch nog beter te voelen.
Mijn luie zetel moet steeds minder mijn gewicht dragen en ik voel me fitter. Dus wel degelijk aan de beterhand. Al moet ik toegeven dat mijn geheugen precies een zeef geworden is.
Ik kan niet op iedereen antwoorden want als ik begin te typen ben ik alles al weer vergeten, maar jullie begrijpen dat wel hé. Ik was voorheen ook nooit een grote babbelaar.
De tijd vliegt weer voorbij, 't is al terug tijd voor een kopje koffie.
Na de middag zal ik jullie eens komen verwennen met een taartje
-
Bert
Sarina, ik zie dat u haasje over gedaan hebt 

Mooie foto's!!!
En ik met een stuk in mijn kraag, denk dat ik met 1 pintje zal toe komen daarvoor. Ik drink nooit alcohol houdende drank. Dus zal vlug zat zijn denk ik.

Mooie foto's!!!
En ik met een stuk in mijn kraag, denk dat ik met 1 pintje zal toe komen daarvoor. Ik drink nooit alcohol houdende drank. Dus zal vlug zat zijn denk ik.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie morgen allemaal
efkes rap , rap , rap wat we staan in de startblokken om te vertrekken naar de Colruyt voor de wekelijkse boodschappen
tis hier bewolkt en volgens het weerbericht zou het waarschijnlijk voor de rest van de dag zijn , dus we zullen wel zien maar dat vind ik echt niet erg en tis droog en meer moet da nie zijn voor de tijd van 't jaar
voor iedereen met pijnlijke mankementen , zorg goed voor jezelf en een spoedig herstel
en voor de Nederlandertjes nog een gezellige koningsdag vandaag en geniet er van
maar nu ben ik er mee weg sè want de tijd gaat snel
tot later
daaaaaaaag

efkes rap , rap , rap wat we staan in de startblokken om te vertrekken naar de Colruyt voor de wekelijkse boodschappen
tis hier bewolkt en volgens het weerbericht zou het waarschijnlijk voor de rest van de dag zijn , dus we zullen wel zien maar dat vind ik echt niet erg en tis droog en meer moet da nie zijn voor de tijd van 't jaar
voor iedereen met pijnlijke mankementen , zorg goed voor jezelf en een spoedig herstel
en voor de Nederlandertjes nog een gezellige koningsdag vandaag en geniet er van
maar nu ben ik er mee weg sè want de tijd gaat snel
tot later
daaaaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Sita

Fijne koningsdag voor de Nederlanders.
Ik voelde me gisteren grieperig, koortsig, koude rillingen, hoofdpijn, spierpijn,
vanmorgen ook nog.
Daarom een zelftest gedaan ...

Als de symptomen blijven zoals ze nu zijn, valt het wel mee.
Zeker wanneer ik lees hoe het Bert vergaat ...
En dan nog de andere pijnen en ongemakken van de anderen.
Het lijkt hier af en toe wel een ziekenboeg
De zon is al van de partij en dat doet ook veel.
Aangename dag nog iedereen.
-
ponneke - Lid geworden op: 16 mar 2022, 10:56
Goedemiddag iedereen!
Vanaf mijn nieuwe PC (zover ben ik al) mijn 1ste bericht aan jullie
Er moet nog vanalles worden geactiveerd en installaties moeten gebeuren, maar ben toch al een eind verder.
De verpleging voor de pijnprik is net weg, en de rest van de tijd rustig dus alles verkennen.
Dank voor de tip Lenk, ik probeerde dus echt het hoesten in te houden. Dus alles vasthouden en knijpen tot de hoestbui over is. Dat hoort bij een zware verkoudheid....
Ik ben zwaar verkouden, vandaar dat hoesten nu wat zorgde voor die barsten
Oeie Sita dat is niet goed hoor!
Dus koningsdag thuis vieren voor je, met tompouce en oranjebitter
En welkom in de ziekenboeg
Maar leuk om te lezen dat Bert weer aan de beterende hand is!
Prachtige foto's weer Sarina!
Tot laters...........
Vanaf mijn nieuwe PC (zover ben ik al) mijn 1ste bericht aan jullie
Er moet nog vanalles worden geactiveerd en installaties moeten gebeuren, maar ben toch al een eind verder.
De verpleging voor de pijnprik is net weg, en de rest van de tijd rustig dus alles verkennen.
Dank voor de tip Lenk, ik probeerde dus echt het hoesten in te houden. Dus alles vasthouden en knijpen tot de hoestbui over is. Dat hoort bij een zware verkoudheid....
Ik ben zwaar verkouden, vandaar dat hoesten nu wat zorgde voor die barsten
Oeie Sita dat is niet goed hoor!

Dus koningsdag thuis vieren voor je, met tompouce en oranjebitter
En welkom in de ziekenboeg

Maar leuk om te lezen dat Bert weer aan de beterende hand is!
Prachtige foto's weer Sarina!

Tot laters...........
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo
opgestaan met hét zonneke , heerlijk !
al naar de markt gefietst in dorp naast ons ,
en wat lekkere kibbeling gekocht ,en vaniddag al opgegeten ,
ponneke , goe bezig op je nieuwe "machientje "
Sita , hopelijk ben je er vlug vanaf ,
bloemeke , hier geen wolkje aan de lucht ,
en echt fietsweertje
Bertje , dat is een goed teken , dat je je fitter voelt ,
houden zo ,
Sarina , wandelen is altijd goed hoor ,
en voor de rest , je rug wat sparen ,
mama igne , tof dat dat zo vieren bij jullie , ik zag op tv zelfs de koning mee dansen ,
dat zie ik die van ons nooit doen hoor ,
en leuk om naar te kijken
Remie al naar de mooie polder gefietst
ik wens iedereen nog 'n fijne dag verder
geluk vind je onverwacht
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Mmm, Bert, dat ziet er lekker uit.
Maar ik sla even over, net een oranjebol achter de kiezen (groot uitgevallen slagroomsoes met oranje chocolade er overheen)
Net terug, moest nog even bij de winkel langs.
Er was daar in de buurt een vrijmarkt, daar zijn we overheen gelopen.
Veel zooi wat er lag.
Voor het goede spul moet je echt in de ochtend al gaan
Maar ik sla even over, net een oranjebol achter de kiezen (groot uitgevallen slagroomsoes met oranje chocolade er overheen)
Net terug, moest nog even bij de winkel langs.
Er was daar in de buurt een vrijmarkt, daar zijn we overheen gelopen.
Veel zooi wat er lag.
Voor het goede spul moet je echt in de ochtend al gaan
-
Zeker Marietteke, was knap fris/koud toen ik daar vanochtend al vroeg was, 'k had verdorie gewoon kouwe tengels.
Hier wat plaatjes van vanmorgen om te delen:

Beelden verspringen
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hallooooo een goeie namiddag iedereen
efkes een rustpauze inlassen en dan proberen om nog een kuiswerkje te doen als dat al gaat hé
want de laatste dagen willen mijn spieren niet zo goed mee
eergisteren ben ik achterover gevallen omdat ik door mijn ene been zakte en vandaag doet mijn arm al gans de dag raar en kan ik er precies geen macht op geven en zo ist altijd wat hé
Remie alweer van een fietstochtje genoten , groot gelijk hoor terwijl dat allemaal nog kan
en mooie fotootjes hoor
mama-inge vandaag gaan markten zie ik , geniet er van
Sarina tis daar toch mooi hoor in het Rivierenhof
en er is plaats genoeg in onze tuin voor nog een duif meer of minder , dus geen probleem
en verzorg je maar goed
Bertje goed dat je terug beter bent en mjammie die taartjes zien er lekker uit hoor
voor mij dat achteraan met mokka creme
Sita tis nie waar hé dat jij het ook te pakken hebt
gelukkig ben je niet te ziek en hopelijk word het niet erger hé , vlug beterschap
ponneke jij hebt het goed te pakken hé en welke prikken krijg je van de verpleegster , diclofenac misschien ?????????? spoedig herstel nog
marietteke kort na de middag is de zon er toch nog doorgekomen
en al van je fietstochtje genoten zo te zien , groot gelijk hoor
Lenk wij hebben geen moestuin en dus kan dat geen kwaad hoor dat er hier duiven zitten
allé nu nog efkes een poging om verder te doen sè
daaaaaaag

efkes een rustpauze inlassen en dan proberen om nog een kuiswerkje te doen als dat al gaat hé
want de laatste dagen willen mijn spieren niet zo goed mee
eergisteren ben ik achterover gevallen omdat ik door mijn ene been zakte en vandaag doet mijn arm al gans de dag raar en kan ik er precies geen macht op geven en zo ist altijd wat hé
Remie alweer van een fietstochtje genoten , groot gelijk hoor terwijl dat allemaal nog kan
en mooie fotootjes hoor
mama-inge vandaag gaan markten zie ik , geniet er van
Sarina tis daar toch mooi hoor in het Rivierenhof
en er is plaats genoeg in onze tuin voor nog een duif meer of minder , dus geen probleem
en verzorg je maar goed
Bertje goed dat je terug beter bent en mjammie die taartjes zien er lekker uit hoor
voor mij dat achteraan met mokka creme
Sita tis nie waar hé dat jij het ook te pakken hebt
gelukkig ben je niet te ziek en hopelijk word het niet erger hé , vlug beterschap
ponneke jij hebt het goed te pakken hé en welke prikken krijg je van de verpleegster , diclofenac misschien ?????????? spoedig herstel nog
marietteke kort na de middag is de zon er toch nog doorgekomen
en al van je fietstochtje genoten zo te zien , groot gelijk hoor
Lenk wij hebben geen moestuin en dus kan dat geen kwaad hoor dat er hier duiven zitten
allé nu nog efkes een poging om verder te doen sè
daaaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***