Musk - Twitter - Free Speech

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Golf 5

27 apr 2022, 14:34

Hij wil de andere (veelal kleine) aandeelhouders op de beurs uitkopen en zo Twitter van de beurs halen. Die kleinere aandeelhouders krijgen dan dezelfde prijs en voorwaarden, maar hebben niet echt een andere keuze dan te verkopen.2 dagen geleden

Wil.

27 apr 2022, 14:36

Maakt dat wat uit of Twitter op de beurs wordt verhandeld of niet? Sennet is niet op de beurs te koop, maar toch kunnen we er gebruik van maken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Golf 5

27 apr 2022, 14:46

Tis nog niet rond van Elion Muks want de kleine aandeelhouders moeten nog een akkoord geven en dan pas .
Staat ook op hln plus clip erbij .

E.T.

27 apr 2022, 15:49

Wil. schreef:
27 apr 2022, 13:48
Musk beweert dat hij voor volledige free speech is. Dat was niet het geval toen de vorige eigenaars van Twitter het voor het zeggen hadden. Herinner je je dat Trump van het platform werd gebannen? Dat zou nooit gebeuren onder Musk indien hij zijn woord ook houdt. Ik sta in dit verband helemaal achter Musk. De enige grens op zo'n platform is ondubbelzinnig oproepen tot geweld.
Wat doen we met Trump's alternatieve waarheden, de bestorming van het Capitool is wel degelijk echt gebeurt, zelf gezien op tv 8)
Ik weet niet in welke wereld jij wil leven. Wellicht in één waar alles mag zolang het maar overeenstemt met jouw ideeën.
zo is dat.

Wil.

27 apr 2022, 16:55

Ik heb die bestorming ook gezien.

Heb jij Trump horen zeggen: op naar het Capitaal. Bestorm het gebouw en vermoord de democraten die je tegenkomt? Neen. Je kon met wat fantasie zijn speeches zo interpreteren. Daarom ook schreef ik: ondubbelzinnig oproepen tot geweld. Dat was niet het geval.
Musk zou zo'n zaken nooit verbieden, vermoed ik en verwacht ik.

En dan jouw 3 woordjes:
zo is dat.
Ik weet genoeg.

E.T.

27 apr 2022, 20:20

Zijn speech was meer dan duidelijk, hij wees zelfs de richting aan naar waar ze moesten marcheren ...

Hoever wil jij gaan met "ondubbelzinig" ? Mijnheer Breton is nogal strijdvaardig lazen we daarnet in een krant.

https://www.hln.be/tech/eu-waarschuwt-e ... ~aac8640d/
Europees Commissaris voor de Interne Markt Thierry Breton waarschuwde Elon Musk dat Twitter zich ook in zijn beheer moet houden aan de EU-wetgeving, op straffe van boetes en een mogelijke verbanning. Musk wil de moderatie van Twitter minder streng maken, wat in kan druisen tegen de nieuwe Digital Services Act van de EU, die gaat over onder andere nepnieuws.

Golf 5

27 apr 2022, 21:04

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/08 ... efinitief/

Twitter verwijdert profiel van president Donald Trump definitief, "wegens risico op verder aanzetten tot geweld"
Twitter heeft het profiel van de Amerikaanse president Donald Trump permanent opgeschort en zijn berichten offline gehaald. Het socialemediabedrijf doet dat "wegens het risico op verder aanzetten tot geweld", zegt het in een mededeling. Trump had ruim 88 miljoen volgers op Twitter.

Wil ; en dat gaat Musk toelaten volgens jou ????? Omdat vrije mening verboden is .
Ook rare opmerking sentatie is ook bij jou aan de orde alles kan en alles mag .

boeffer

27 apr 2022, 22:17

Maak van Twitter maar tutter, hoeveel zitten er tegwoordig op die phone te grimassen alsof het smaakt naar honing of zo.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

27 apr 2022, 22:30

Het socialemediabedrijf doet dat "wegens het risico op verder aanzetten tot geweld", zegt het
Dus het bedrijf bepaalt wie 'aanzet tot geweld' en wie mag blijven. Er zijn leiders van IS en van de taliban die nog op twitter mochten posten, maar Trump niet.
Die willekeur mocht wel eens ophouden. Daarom: alles toelaten behalve ondubbelzinnig aanzetten tot geweld.

Over 'haat' moeten we het niet eens hebben aangezien dat begrip niet te definiëren valt. Ik haat nazi's, dus mag ik niet op twitter neem ik aan?

Wil.

27 apr 2022, 22:35

E.T. schreef:
27 apr 2022, 20:20
Zijn speech was meer dan duidelijk, hij wees zelfs de richting aan naar waar ze moesten marcheren ...

Hoever wil jij gaan met "ondubbelzinig" ? Mijnheer Breton is nogal strijdvaardig lazen we daarnet in een krant.
Elon Musk omschrijft zichzelf als een free speech absolutist en wil juist de contentmoderatie op het platform “losser maken”. Verder omschrijft hij Twitter als het “de facto dorpsplein” van de wereld.

Ik steun hem in zijn visie.

Golf 5

28 apr 2022, 06:39

https://www.hln.be/tech/hoofd-juridisch ... ~ada3e60c/

Hoofd juridische zaken Twitter bedolven onder racistische tweets nadat Elon Musk haar viseert
Volgens het contract dat Elon Musk ondertekende met Twitter om het sociaal netwerk op te kopen, mag hij het internetbedrijf en haar werknemers “niet in diskrediet brengen”. Toch laat Musk zich sinds de aankondiging van de overname kritisch uit en viseert hij daarbij Vijaya Gadde, het hoofd juridische zaken bij Twitter.

In theorie gaat het ook in tegen de deal die Musk sloot met Twitter. Daarbij mag hij tot de overname afgerond is Twitter en haar vertegenwoordigers niet in “diskrediet” brengen. De vraag is of iemand dat tegen hem durft te gebruiken. Z'n tweets leveren hem in ieder geval applaus op bij conservatieve Amerikanen.

Idd losser maken , maar overname is nog niet rond , dat beloofd voor de toekomst :mrgreen:

Wil.

28 apr 2022, 09:14

Zie je welke kant het op gaat wanneer de overheid 'de waarheid' meent in pacht te hebben?

Afbeelding

The Ministry of Truth

Daar zijn boeken over geschreven. Mensen lezen dan de lettertjes maar zelden worden die begrepen als een les voor het echte leven.

E.T.

28 apr 2022, 09:44

Roddelen en kwaadsprekerij op het dorpsplein ... ja, daar zitten wij op te wachten.
NOT

Wil.

28 apr 2022, 10:09

En dus iedereen de mond snoeren? Hoe noemen we die leiders die zoiets doen?

E.T.

28 apr 2022, 11:21

Iedereen de mond snoeren? Neen, enkel diegene die "ondubbelzinnig" liegen en bedriegen/bedreigen.
En haal de flauwe plezante er ook maar vanaf, die in de echokamers de grootste complot onzin verkopen.