In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

27 apr 2022, 11:26

clive foto verkleint
Afbeelding

Bekske

28 apr 2022, 05:25

Afbeelding

Muddy Maddy

28 apr 2022, 08:59

Goede morgen seizoentjes,

vannacht weer in stukken en brokken geslapen.
Gimly heeft een haarbal. dat is voor hem een weekje vasten en voor ons poetsen.
heb een mail naar de notaris gestuurd maar nog geen antwoord gehad. als ze tegen vrijdag geen antwoord gemaild heeft bel ik, anders heb ik een vrouwtje te brugge die weer ziek zal zijn van de zenuwen dat de zaak nog niet geregeld is.
ventje gaat op boodschap. die moet niet veel meenemen.
straks kaartjes maken want ikke heb gene afwas!
we hebben gisteren eitjes met frietjes gedaan en ik dacht als die die 2 borden en 2 bestek effe meeneem is dat zo weer in orde. ( ventje had de pan afgewassen) vandaag een tasje soep met een in stukjes gesneden hammentje en later frituursnacks. morgen rolmops.
Gimly haalde gisteren uit zijn doos met speeltjes een gele muismet groene achterkant en gele pluimen. ik zag dat en dacht dus van daar komen die verdwenen speeltjes! hij stopt ze er zelf in en als hij er mee wil spelen dan haalt hij ze uit. Slim gezien van ons vellen frakje op poten.
Pip van Suus zou zwanger zijn. ( had toen geen geld om die te helpen en ik leen nooit geld uit aan vrienden want daar komt miserie van) binnen 63 dagen weet ze het.
moet vandaag ook een retro snoepwinkel online vinden want mijn roze smoelentrekkers zijn bijna op. ik heb nog wel violetsnoepjes. of ik moet rechtstreeks naar de website van de fabriek gaan.
gisteren konden we ineens geen opnames bekijken. ventje alles gereset. dan maar dvd.
Bekske: mooie spreuk.
ik ga naar de boerderij maar het is zo'n bloesemderby en die is tegen tijd. heb ik maar 3 boten genomen. in de moord moet ik wachten tot ik aan het rad kan draaien en mijn dagelijkse 110 punten krijg want ik kwam punten te kort om nog een ster te halen.
verder wens ik alle seizoentjes een fijne dag, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

clive

28 apr 2022, 09:27

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske , dank je wel om de foto van Matice te verkleinen.

Had hier een heel epistel geschreven, maar alles is verdwenen in cyberspace. En nu heb ik geen tijd meer alles terug te typen.

Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.

Oma-C

28 apr 2022, 09:49

Afbeelding

Goede zonnige morgen allemaal :wink:
hier nog geen druppel regen gevallen :roll:
niet leuk voor de mensen met een tuin

clive jouw bericht in space :roll: kan gebeuren :oops:

M-M, poes ziek, dat komt ook dicht opeen arm beestje
hopelijk is die gauw beter...

Bekske een mooie spreuk dank u :wink:

Allemaal een fijne donderdag en tot later... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

28 apr 2022, 15:33

beetje knip en plak:

Hier zijn we dan ook.
Heerlijk lang geslapen vannacht: 8:15 uur.
Al naar de audioloog geweest voor het toestelletje om de TV rechtstreeks in mijn oren te krijgen. Nu nog een slachtoffer vinden om al die draadjes in te pluggen.
Daar ben ik niet zo bedreven in.
Twee keer een toffe babbel gehad met oude kennissen.
Geleden van voor corona.
Zo waren we pas om kwart na twee aan tafel.
Verder een nieuw en beter abonnement gescoord en vriendelijk verder geholpen bij telenet.
Ik vloog er telkens uit de laatste tijd, maar er zijn zeven netwerken bij gekomen sinds wij aangesloten zijn.
En de grootverbruiker zal weer eens aan het thuiswerken zijn.
Nu kunnen we dan ook onze betalingen in orde brengen.
De zon schijnt hier heerlijk en het wordt warmer.
Vanmorgen zonder jas was toch niet echt aan te raden.

Oma-C

28 apr 2022, 20:07

Afbeelding

Een goede avond allemaal :wink:
Ook veel gedaan vandaag? :)
ik ook.... maar ik heb een lelijke smak gemaakt
en op mijn beide pijnlijke knieën terecht gekomen
die zijn dik en blauw....gewoon gestruikeld over
een ongelijke vloertegel.... lomp maar ja :roll: :oops:
Met veel moeite terug recht geraakt en
ijszakken op de knieën gelegd, 't zal z'n tijd nodig hebben :oops:

Lieve groetjes allen en tot morgen... :wink:

mammyretro

28 apr 2022, 20:28

goede avond ,
gisteren een fijne dag gehad ,jammer mijn vriendin had pijn is is
met een andere dame terug gekeerd, hoop dat het volgende week beter zal gaan voor haar
morgen afspraak met de oog arts ,hoop dat alles goed is ,want het linkeroog zie ik nog waas,
en hoop voor volgende week mijn bril te hebben
oma c hoop dat je morgen minder pijn heeft en je zegt lomp ,maar is rap gebeurt zo vallen knuffel

hvt hoe is het met jou ogen ,je werd toch gelaseerd ,
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

anjelier

28 apr 2022, 22:07

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: ik slaap de laatste tijd ook in stukken en brokken. Hoe het komt weet ik niet. Vroeger sliep ik in 1 stuk door. Als ik wakker wordt s' nachts moet ik altijd kijken hoe laat het is .Ik kijk verschillende keren per nacht hoe laat het is :oops: Nochtans voel ik me niet moe.

Oma-C: vallen is vlug gebeurt, voor je het weet , lig je op de grond. Lomp ben je zeker niet, kan iedereen overkomen. Hopelijk niet te veel miserie met de blauwe knieën.

In de namiddag een fietstochtje gemaakt. Onderweg een ijskraam tegen gekomen . Een ijsje gekocht. Plots vielen mijn 2 bollen vanilleijs op de grond. "Daar zie, daar liggen ze " zei manlief, die had het al zien aankomen. Hoe dat kwam wist ik niet :oops: , ik had toch niks verkeerds gedaan. Natuurlijk sta je dan in het middelpunt van de belangstelling :oops: .
"Geeft niks " zei de ijsjesverkoper , " je krijg een ander ijsje. Het is al vaker gebeurt, de hoorntjes zijn bovenaan te smal voor de bollen ijs". Dan maar voorzichtig het 2de ijsje opgegeten. Verder was het een leuk ritje, we waren eigenlijk vrij laat thuis.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

29 apr 2022, 07:45

Afbeelding

Muddy Maddy

29 apr 2022, 09:58

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren mail gehad van de notaris. ik belde terug om de datum te zeggen en om zeker te zijn hoeveel ze moest betalen voor het opstellen van de papieren had ik het de klerk gevraagd. moeder dacht dat het ofwel voorniet was of dezelfde som als 4 jaar geleden. enne, ze zeggen altijd schiet niet op de boodschapper maar ik heb het me daar mogen horen! ook: en ik zal daar nu de hele tijd mee bezig zijn. ze zei ook dat ze niet genoeg geld op haar zichtrekening zou hebben. ik heb dan geantwoord dat ze maar in schijven moest betalen aan de notaris. Doe dan iets voor haar en het is nog niet wel. :? ik zal het zaterdag wel nog mogen horen aangezien de afspraak maar volgende week donderdag is. ventje zei dat mijn moeder er krak is in het verpesten van een mens zijn dag & avond.
de dochter van de buurvrouw had me al een paar keer zien binnengaan met stok en toen buurvrouw voor haar kasten kwam, was ze mee. ze hield me de heel tijd in de gaten. thuis had ze aan haar moeder gevraagd of ik ziek was. Neen, had die gezegd. Maddy kan gewoon niet goed meer lopen. ze heeft geknikt en is verder gaan spelen op haar tablet.
ik had aan moeder gezegd dat ik wilde zo'n neurostimulator steken om beter te kunnen wandelen en die zei gisteren dat ik niet meer mocht drinken en bla-bla-bla: ze had een morfinepomp verwisseld met een stimulator. dat is natuurlijk niet hetzelfde. dat uitgelegd. wees maar zeker dat ze het in haar kop zal steken dat het een pomp is en geen stimulator. immers van morfine slaap ik niet. ook, als ik in de namiddag nog druppels moet nemen, kan ik 's nachts niet slapen. de indische arts in engeland begreep niet dat ik van 9 eenheden morfine 3 dagen niet geslapen had. toen ik er een nacht langer moest blijven door een fout van een van de andere leerlingen van de professor inwendige, vroeg ik een slaappil en kreeg ik er een, ook omdat de verpleging het al lang gemerkt had en in mijn verslag schreef. de meeste mensen zijn KO door morfine. ik niet.
Anjelier: ik slaap meestal in stukken en brokken omdat ik naar het wc moet maar ook omdat ventje ligt te knorren. als ik dan een beetje langer in mijn bed blijf is het teken dat ik het nodig heb. misschien ligt het aan de nieuwe maan? veel mensen hebben daar ook last van. pas als ze half kwartier gaat, is dat meestal weg. om dan je 3 volle nachten geen slaap te laten hebben als ze vol is. ik moest een beetje lachen met je ijsje. ik zag het zo voor me. nog sjans dat je een tweede kreeg.
Oma C: oesje gevallen over een oneven tegel? in huis? ik moet soms mijn voeten goed opheffen want tussen living en salon is er ook een oneffenheid. en op de trap blijf ik haperen aan die nageltjes als ik weer eens slof. ik ben ook al een keer over ventjes voeten gestruikeld zonder erg want die trok ze niet genoeg in. 't kan mij dus ook overkomen.
Helena: leuke dag gehad en laat aan tafel. dat is hier geen probleem. wij eten nooit voor 12 uur. wij hebben hier een paar inlogproblemen met de wifi ook van T-net.
Gisteren een belgische site ondekt waar ze retrosnoep verkopen en je kon betalen met payconniq. ik moet nu nog wachten tot mijn framboosjes en bramen, mijn smoelentrekkers en mijn violetjes afkomen. Peter verkoopt zwarte anijsmuizen dus die kan ik daar krijgen.
vandaag eten we rolmops met pelpatat. 't probleem is nu: ik heb zin in gebakken petatjes. er moet ook soep gemaakt worden. ik heb geen idee welke. ventje zit in zijn tomatensoep periode en ik in de prei. wat ik ook kan doen nu ik tapioca heb is de soep van de chinees proberen na te maken. we hebben dan wel geen stukjes kip om erin te doen. we zullen wel zien. ik zeg hier iets tegen ventje en die is niet aan het luisteren. moest ik zeggen dat hij 20 euro krijgt dan zal hij dat wel gehoord hebben. :roll:
morgen is het pizza en zondag kippebillen. als Gimly er dan door is, is het voor hem feest.
de zon komt er een beetje door. Hopelijk blijft het zo.
ik ga nu proberen in te loggen in de boerderij. en mijn analyses ophalen in criminal case. gisteren wegens verveling een kookspelletje gespeeld en ik ben al aardig ver.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel!
Cats Rule!

Oma-C

29 apr 2022, 10:29

Goede morgen allen, heel efkes in 't kort :roll:
Ik wacht op de huisarts, heb die vanmorgen gebeld
want ik heb geen oog dichtgedaan vannacht door
de pijn in de knieën, heb altijd met ijs gelegen en dan
ging het wat beter, maar dat smelt ook en ik heb
maar twee gelzakjes om in te vriezen
Nog nooit nodig gehad :oops: en ja ik moet
eens meer kopen in de apotheek om af te wisselen
knieën kunnen niet tegen warmte en zijn dik gezwollen
en pijnstiller helpt niet...
Groetjes allen en tot..................

Helena van Troje

29 apr 2022, 12:23

Slecht slapen, vallen, wat is dat hier allemaal?
Spoedig herstel oma-C maar dat zal wel tijd en boterhammen vragen vrees ik.
Anjelier er wordt afgeraden naar je uurwerk te kijken als je 's nachts wakker wordt.
Het is ook geen erg dat je niet in één keer doorslaapt.
Vroeger stonden de mensen halverwege de nacht op om iets te eten en te drinken naar 't schijnt.
Dan gingen ze gewoon terug naar bed.
Muddy Maddy laat je moeder eens zagen zeg.
Je weet toch al langer dan vandaag hoe ze is.
Het is natuurlijk niet plezant als je iets voor haar in orde brengt en ze is zo ondankbaar.
Mammyretro ondertussen is het beter met mijn ogen.
Het heeft wel een tijdje geduurd eer dat gespannen gevoel eruit was.
Sinds de druppeltjes voelen ze veel zachter aan.
Ik zal eind deze maand weten hoe het er voor staat met de oogdruk.
Vorige keer was de oogarts tevreden.
Clive nog niet gepasserd of heb ik alles nog niet gelezen?

Aan allen een fijne dag gewenst.
Ik heb nog altijd kou na mijn twee fietstochtjes van deze morgen.

anjelier

29 apr 2022, 13:54

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oma-C: spoedig herstel .

HVT: dat is meer uit nieuwsgierigheid dat ik kijk :D . Dan weet ik het en kan dan verder slapen.

Ik merk dat we in de tuin 2 bomen hebben die het moeilijk hebben. Andere jaren staan die al volop in blad , en nu zijn ze nog bijna kaal, geen goed teken. Nochtans staan ze hier al 30 jaar. Zou het enorm jammer vinden moesten ze kapot gaan. Ze bepalen mee het uitzicht van de tuin.

Straks naar de visboer voor zalm, ga vanavond zalmlasagne maken, eten we eens graag. Heb verse spinazie staan in de serre.
Gisteren nog gelachen met buurman, ik vroeg of hij verse spinazie wilde , " nee , nee, ik lust dat niet graag, en niet vragen aan mijn vrouw hé, anders moet ik dat eten" :D :D .Soms hoor je nog eens wat :D :D ..

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

29 apr 2022, 17:10

Goede namiddag allen,
Ja de dokter is geweest en heeft medicatie bijgegeven
tegen de pijn, om de knieën te ontzwellen en te genezen
moet Fastum-gel smeren en veel ijs leggen
Gelukkig kan ik er op steunen dus gewoon
wachten tot het beter wordt en dan een afspraak maken
met de dokter die mijn linkerknie opereerde dat is 5jaarlijkse controle
dan wordt alles nagekeken.. moest nu geen foto's laten maken
ik kan er op lopen dus alles komt goed